Vauvahaaveita!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Momwoc
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En tainnu muistaa tälle puolelle laittaakaan omia kuulumisiani. Kuukautiset alkoivat toissa keskiviikkona, kierrosta tuli huimat 52 päivää pitkä! Lääkärin aika oli sitten saman viikon perjantaina ja siihen mennessä kuukautiset olivatkin jo lähes loppuneet. Lääkäri ei uskaltanut lähteä arvailemaan voisiko pitkä kierto johtua siitä että clomit olisivat ohentaneet limakalvoa... Mutta sillä saattaa olla vaikutusta. Kyseinen lääkäri ei ollut erikoistunut lapsettomuuteen, mutta laittoi minulle mittavan määrän verikokeita. En edes tiedä mitä kaikkea niistä analysoidaan... :) Lisäksi hän lupasi laittaa lähetteen naistenpolille näihin asioihin erikoistuneelle lääkärille. Minulla kun on ikää se 36 ja yritystä takana viime joulukuusta lähtien. Eli tuota aikaa täällä nyt odotellaan ihan hyvillä mielin :) Kyllä me kaikki se pienokainen vielä saadaan!

LilMinnillä olikin jännittävät ajat. Toivotaan ++++ tuulia sinnepäin! Joko menkat ovat myöhässä?

R-testien tekemisen suhteen olen itse ajatellut niin etten ikinä testaa ennen kuin menkat on selkeesti myöhässä. Kun on kuitenkin olemassa varhaisen km mahdollisuus tai että on vain hipaissut kohdun seinämää (silloin taidetaan puhua kemiallisesta raskaudesta?), niin en halua nähdä plussia jotka muuttuvat negaksi hetimiten. siksi testaan vasta kun viikon myöhässä. Kiertoni tosin on ollut kaikkea 28 ja 52 väliltä että mikä nyt sitten onkaan viikon myöhässä??? Olen laskenut että jos mennään kp 35 ja yli niin sillon testaan. Ja muutama tikku on tullut sitten käytettyäkin, mutta olen saanut vain ihan selkeitä negoja ei mitään haamulaisiakaan.

Iipuri: Olin välillä myös ihan maassa kun ei tästä raskautumisesta tuu mitään. Ensin odotin vuosikausia että mies olisi valmis hankkimaan lapsia. Siis ollaan oltu yli 12 vuotta yhdessä ja siitä ajasta ehkä 8 vuotta olen haaveillut yhteisestä tenavasta. Sitten viime joulukuussa, kun olin jo puoli vuotta aiemmin luopunut kyselemästä, että milloin?, mies yhtäkkiä ilmoittikin että haluaisi lapsen :) Ja nyt tästä ei tule mitään :( mutta yritän olla positiivinen ja luottavainen että kyllä se onni meillekin vielä suodaan. En haluaisi hoitoja, haluaisin luomuplussan, mutta jos sellaista ei saa niin ei auta kuin turvautua lääketieteeseen!

Junttura: en osaa tohon oikeen mitään vastata, että olisko menkat myöhässä, kun en tiedä mun tarkkoja kiertopäiviä. Lopetin pillerit syyskuun lopulla, ja tää on vasta eka kierto sen jälkeen. Nyt olis menossa kp29, ja menkkoja ei näy.

Tänään poikkesin apteekkiin hakeen testin, huomenna se olis tarkotus tehdä miehen mieliks.
Olo ei oo kyllä enää yhtään semmonen, että raskaana olisin. Nännit on enää vaan ihan aavistuksen arat (hyvä jos huomaa), välillä kyllä kihelmöi hiukan. Rinnat on aika turvoksissa ja vähän raskaan tuntuset.
No, saa nähdä miten käy, negatiiviseen tulokseen oon ainakin asennoitunu.

Iltoja.

Hengessä ollaan mukana. Reissussa oltiin ja kivaa oli. Kp 9/28 ja ihan rauhalliset fiilikset tulevaisuudesta. :)

Junttura: Kyllä sä varmaan jotain tosta lääkärihommasta kerroitkin, nyt muistankin! Mäkin oon niin tuo luomuplussan kannalla. eihän se missään tapauksessa ole yhtään sen huonompi, mutta kyllä se on ymmärrettävää että näin ajattelee. Ehkä se kuitenkin sit on vain suhtautumis kysymys. Koska tietysti jokaiselle on ensimmäinen vaihtoehto se luomuplussa.

LilMinni: Tule sit kertomaan! Vaikka ei siltä tuntuistaan, toivottavasti olis mieluinen tulos! :)

Jardere: Kiva kun oot takas! :)

Ja mä oon tänään paremmalla fiiliksellä! En paljon, mut vähän! Huomenna nään mun ihanan kummitytön! :Heartblue

Noni, testi on tehty, ja negatiivinenhän se oli.
Nyt sit vaan odottelen millon ne menkat sitte alkais.. :/

LilMinni: Pahoittelut negasta, onko menkkoja jo kuulunut?

Puuh, mäkin olen ollut epätoivon syöväreissä pari päivää. :sad001 Nyt ollaan vuosi väkerretty tätä projektia ja tulos on käytännössä nolla (vaikka kerran toki olin raskaana). Huomaan, että olen tosi stressaantunut asiasta aika ajoin ja nyt on sellainen vaihe taas. Se vaikuttaa yleisfiilikseen ja työmotivaatioon,kotonakin kaadan kaiken paskan kultani päälle. Tästähän ne halutkin vielä katoaa kaupan päälle... Pystyisiköhän sitä jotenkin asennoitumaan tähän asiaan niin, että meille tulee vauva ehkä 2 vuoden päästä? En tiedä... Mäkin olisin ollut valmis aloittamaan projektia jo pari vuotta sitten. Nostan hattua sinulle Junttura, että olet jaksanut haaveilla kahdeksan vuotta enen kuin miehesi oli valmis. Olisin itse vastaavassa tilanteessa ollut niin rasittava kumppani, että koko parisuhde olisi ollut suuressa vaarassa.

Hyvä Ilpuri, jos sinulla on vähän parempi fiilis. Kyllä pohjimmiltani uskon, että me kaikki se oma nyytti vielä saadaan tavalla tai toisella. Luomu on tietenkin kaikkien toivessa, mutta lopputulos on silti tärkein. Vaikeita jaksoja tulee, mutta pidetään lippu korkealla.

Koetan myös jatkossa olla käymättä täällä ihan joka päivä. Jospa asia ei pyörisi ihan niin tiiviisti mielessä kun pitää vähän taukoa? Vertaistuki on kuitenkin tärkeä näissä asioissa ja koen hyvänä lukea teidän ajatuksia näistä asioista mitä itse pohdiskelee vähän liiankin paljon. :3some

Mukavaa viikkoa kaikille, kohtahan se on jo voiton puolella!

Tiisu: ei oo menkat alkanu, enkä tiedä kauanko niitä täytyy vielä odotella.. Nyt olis kp30, tai ainakin luulen niin, ellei se epämääränen vuoto sillon joskus nollannu koko kiertoo..

No kuitenkin.. Stressi on kyllä niin myrkkyä raskautumiselle, ja voi haitata paljonkin.
Mä pyrin oleen miettimättä koko asiaa, vaikka täällä käynkin notkumassa.
Melkeinpä kaikista parhain tyyli on, että se vauva tulee sitten kun se tulee. Ja niitä vauvoja ei tehdä, niitä saadaan. :)

Iltaa hyvät naiset,
Se on vihdoin viikonloppu. Mielialakin kohentunut ovulaation lähestyessä. :-) Tää on niin tätä... On oikeesti ollut tosi kiire viikko ja vkl tulee todella tarpeeseen. Tänään mennään miehen kanssa kaupungille viettää iltaa, tosi kivaa sekin.

LilMinni: Alkoivatko menkat sitten?

Ilpuri: Toivottavasti sulla on ollut mukava ja rentouttava loma.

Mukavaa iltaa kaikille!

Tiisu: ei oo menkat alkanu vieläkään.. Vähän rupee kyllä tuskastuttaan tää odottelu.
Ja sit kun ne joskus viittii alkaa, niin on varmaan hirveimmät ikinä.

:) Heippa! Mahtuisko yks uus haaveilija mukaan?

Olen 29v ja mulla on 10kk ihana tyttövauva. Ja kuume on valtaisa ! Eka yrityskierros meneillään ja nyt 15/29. Ovistestejä en ole hankkinut, mutta peittoa heiluteltu kp 10,13 ja 15. Eli kaiken järjen mukaan riittävästi ☺ On tää taas jännää! esikoista tosin yritettiin puolitoista vuotta, joten optimistisia ollaan.

ebbe: Ei muuta kun tervetuloa haaveilemaan :) Ja varmasti ei jää vain siihen! :)

Tiisu: on ollut oikein ihanaa, vaikkei ole mitään erityistä tehty, ihanaa on vain ollut oleskella!

LilMinni: kylläpä nyt antaavat odottaa! Ohhoh! Toivottavasti pian alkaisi, ..tai sit ei :wink

Tervetuloa mukaan haaveilemaan Ebbe! Joo, kaiken järjeen mukaan on hyvät mahdollisuudet tällä kierrolla. Nyt vaan jännäilemään sitten. :wink Kerroit, että esikoista teitte puolitoista vuotta? Tuliko välillä epätoivon aaltoja vai pystyittekö ottamaan ihan rennosti? Täällä on vuosi takana (yksi keskenmeno) ja välillä on havaittavissa turhautumista ja stressiä. Tosin, nyt on hyvä fiilis.

LilMinni: Kylläpä antavat odottaa itseään...! Tuo on raivostuttavaa aikaa, ei voi tietää ovatko tulossa vai onko sitä raskaana. Toivottavasti asia ratkeaa jompaan kumpaan suuntaan pian.

Voi että ole odottanut tätä viikonloppua. Meillä ei ole mitään menoja tai pakollista tekemistä. Voi tehdä ihan mitä huvittaa, vaan olla ja käydä päiväunilla. :smiley-bounce012 Mukavaa viikonloppua!

Täällä yksi kuumeilija liittyisi joukkoon. Ollaan miehen kanssa molemmat 25-vuotiaita ja yritystä takana nyt 1,5 vuotta. Tutkimuksia on tehty ja nyt odotellaan kromosomitutkimusten tuloksia (vika siittiöissä, niitä on hyvin vähän ja se vähäkään ei halua liikkua). Sitten olisi ICSI edessä, jos siihen haluaa ryhtyä.. Luomuna emme tule lasta saamaan, sen tiedän. Mulla on ennestään yksi lapsi edellisestä suhteesta enkä koskaan ajatellut, että lasten saamisesta tulisi näin vaikeaa.. Vaikka esikoinenkin antoi odotuttaa itseään yhdeksän kuukautta.

:) Tiisu: Kyllä tuli epätoivon tunteita paljonkin tuona aikana. Alussa käytin ovulaatiotestejä ja seksi oli kutakuinkin kellotettua. Hirveetä suorittamista, ja vaikeeta miehellekin. Ei tahtonut koko homma enää onnistua. Sit päätettiin unohtaa koko touhu hetkeks ja sitten tärppäskin! Tiesin olevani raskaana ennenkuin ees testin tein ☺ kumpa pystyis oleen tekemättä tästä kauheesti ressiä tälläkertaa!

Tervetuloa mukaan Mama! Voi kurjuus, teillä on varmasti raskasta. :sad001 Toisaalta on varmasti tärkeää tietää syy siihen, miksi ei onnistu. Tiedon sulattamisessa menee varmaan oma aikansa molemmilla. Voimia sinne!

Ebbe: Kuulostaa tutulta nuo fiiliksetmitä kuvailit. Olen myös miettinyt tikuttamisen lopettamista. Viiva tulee ovistikkuun (jos on tullakseen) kp 12-14. Jos varmistaa, että peitto heiluu ainakin niinä päivinä ei pitäisi olla tarvetta tikuttaa. Aina kuitenkin taas tikutan, koska mietin että mitä jos se ovis onkin myöhässä ja tulee vasta kp 18... Ehkä voisin kokeilla olla seuraavassa kierrossa tikuttamatta ja katsoa miten se vaikuttaa fiiliksiin.

Nyt harvaoinnit kutsuu pihalla, eikun ulos puuhastelemaan.

Ehdittiin käymään lääkärilläkin silloin esikoisen yrityksen aikaan, kun ei raskautta alkanut kuulua. Lääkäri sanoi, ettei niitä tikkuja tarvitse jos kierto on säännöllinen ja kp 10-15 on peittoloissa aktiivinen joka toinen pv, niin silloin on koko ajan munanjohtimissa siittiöitä odottamassa ☺ (ja enskuussa mulla on täällä paketillinen Ovistestejä :D )

Muokattu viimeksi:
Kävinkin jo kirjottelemassa tonne kolmosta kaipaavien puolelle, mutta pitäähän se tännekin.

Laskeskelin tosiaan tänään noita kiertopäiviä, että missä oikeen mennään. Nyt siis joko kp19 tai kp35.
Kp35 on laskettu sieltä syyskuun lopulta, mikä oli siis eka vuoto pillereiden lopetuksen jälkeen. Sitten siitä n. parin viikon päästä alkoi toinen vuoto. En tiä sitten oliko ne menkat, vai jotain muuta, mutta niistä laskettuna olis sitten toi kp19.
Eli voi siis olla, että joudun niitä menkkoja odotteleen sinne tän kuun puolivälin vaiheille asti.

LilMinni: Turhauttava tilanne. Oliko se vuoto kuinka runsasta silloin kun oli?

Ebbe: Siellä ne tikut sitten polttelee siellä kaapissa... :-) En tiedä auhettaako sitten se tikuttelu nyt niin paljon stressiä, Ehkä eniten silloin jos käy niin että se ovulaatio ei tule. Silloin on niin pitkä aika odottaa seuraavaan ovulaatioon. Minulla on nyt kp 12 menossa ja toivon mukaan huomenna tai ylihuomenna pärähtää tikkuun viiva. Harmi, että se ei voi olla nyt viikonlopun aikana. Alkuviikko on aina töissä stressaava.

Ilpuri: Onko ovis ollut jo? Millaiset fiilikset siellä?

Joo, eilen tuli oikein selkeä ovisviiva, en tiiä et oisko tänään tullut sit viel vahvempi, kuten viime kierrossa. Eilen se siis oli tasavahva sen kontrolliviivan kanssa. Mutta kattoo nyt, antaako touhuilu tulosta, pitää kattoa et jos viel tänään varmistelis.. :) Tikkuja jäi viel muutama varastoon, voi olla että ens kierrossa käytän ne mutta en osta enää uusia.

Mä oon kans yritänyt vähän vähentää täällä oloa, tai tulee kyllä melkeinpä päivittäin täällä käytyä, mutta yritän tätä mun hypeä jossain määrin lieventää. Tästä kierrosta ei oikein ole mitään erityistuntemuksia. Hassua kun aika tuntuu menevän ihan hullun hitaasti, mutta silti, vastahan oli viime kuun ovis ja toiveet huipussa. Mua niin ärsyttää kun tulee aina laskurilla katottua kuiteskin että noo.. jos nyt tulis raskaaksi milloin ois menny 12 vk ja millon LA ja millon se ja millo tää. Tänään just katoin että kun ollaan vähän ennen joulua menossa käymään mun vanhempien luona, että jos oisin raskaana niin jaksaisinko ola kertomatta sinne, et mikähän viikko sit ois menossa (9 tai10 :grin) Mies kysy et mitä teen ja sanoin, sit se oli vaan että kyllä sulla on kova luotto hommaan. Et kyllä se tulee kun ei mieti asiaa. Ja onhan se oikeessa, ärsyttää tää mun toimiminen. Muta tällä hetkellä kun onko tää nyt yritys kierto 10... kai, niin on tosi sellanen olo et ei tunnu mitään enkä oikein odotakkaan mitään. Tällä hetkellä fiilis on ainakin sellanen. Kattoo kun mennään pari viikkoa eteenpäin :)

Tiisu: Tuo on just niin ärsyttävää kun tulee se ovis vähän huonoon aikaan. Vaikka mullakin tää nyt tähän lomalle sattui oon huomannu et tosiaan oon ollu tosi väsynyt. Viime kierrossa täs ovulaation ympäriolloä varmaan viikko harrastettiin seksiä joka päivä muta nyt vaan on menty joka toinen päivä periaatteella täs päivän lähellä. Mutta eikös sitä sanota et jokatoinen päivä ois paras? Mut kyllä jos on väsytävää ja stressaavaa niin harmittaa kuin ei sit jaksa seksiin panostaa niin paljon. Mä itse just oon aatellu että en halua että vauva saa alkunsa "no tyrkinny nopeesti et päästään tästä"-ajatuksella. Et vaatii kyllä jo näin monen kuukauden jälkeen välillä sitä panostamistä oikeesti. Mutta eipähän se parisuhdetta ainakaan huononna kun panostaa!

LilMinni: on kyllä tosi inhottavaa noin sekava tilanne. Ehkä nyt oottelee siihen kun ne alkaa ja sit helpottaa, kun pääse alottaa puhtaalta pöydältä.

ebbe: sulla taitaa olla kierto melko samassa tahdissa kun mulla, kiva :) mulla on nyt kp 17/29 Millon sulla pitäs alkaa tai olla alkamatta? mulla 15.11. Mikäli nyt laskin oikein.. :)

m@m@: ootteko nyt siis hoidoissa? yksityisellä vai kunnallisella?

Hirveesti taas tullut tekstiä muutaman päivän aikana.

Onnittelut plussanneille ja paljon tarrasukkia matkaan!

Tervetuloa uusille haaveilijoille ja onnea matkaan.

Pahoittelut tädeistä ja parempaa onneamensi kiertoon.

Täällä kp20/28-35, hirveä kuumotus päästä jo testaamaan vaikka sen tietää vielä olevan turhaa. Ehkä ens vkl ekan keran uskaltaisin tikuttaa. Se on tosin isänpäivä vkl, joten ollaan reissun päällä koko vkl. Helpompi ehkä jättää testailu suoraan viikolle.

Takaisin