Vauvahaaveita!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Momwoc
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tiisu,tänään tein uuden samanlaisen testin.. testiajan puitteissa ei tullut kyllä mitään näkyviin (5min) mut 6min pärähti tulla selkeä plussa.. ehkä tässä tosiaan raskaana ollaan.. en ainakaan uskoisi että noin nopeasti voisi vielä väärää plussaa antaa. :) Saa nähä miten käy tnä siis 28/28 ja alamahaa nippailee sekä nyt iski armoton väsymys ja paha olo. Aamulla tekemään vielä viimeinen testi ja sit uskon! :D

Kiitos teille ihanat! :) :Heartblue En tajua tätä mun mielialaa. Eilen kun oli vapaa päivä niin tosiaan olin ihan hermoan. Mut sit mun mies oli tosiaan puuhommissa ja munkin piti mennä, mutta en sit jaksanu ja sain olla 4 kokonaista tuntia yksin kotona, mikä oli ihan huippuas! Koska mä en IKINÄ yleensä oo yksin kotona, niin sti tuollanen on ihan tosi kivaa ja mujlla oli ihan superonnellinen olo illalla kun oli kaiken kaikkiaan tosi kiva päivä, eka aamulla miehen kanssa asioiden hoitoa ja sit se yksinäinen oma-aika hetki ja sit viel ihana perus ilta miehen kanssa. Tänään sit heräsin ihan äärettömän ärsytyksen kourissa ja töissä aika mateli. Mitä se ei siis normaalisti tee! Ja oli niin ahdistavaa kaikki. voihan tämä mielialojen vaihtelukin olla tietty oire kun näitä nyt näytän metsästävän :laughing021

Momwoc: Mä kun oon tuntenut tätä outoa varmuutta tässä, niin sit jotenkin mä tunnen että mun on tosi vaikea hyväksyä että mä en olis raskaana. 99 % oon ihan tasan varma että oon mut sit se 1 % on niin hitsin pelottava että en uskalal sitä eds antaa kuin vain käydä mielessä, en jotenkin uskalla ajatella ollenkaan. Tiedän että kaivat itselleni suden kuoppaa tällä hetkellä kun meen vähän ilman turvaverkkoa tähän mutta en oikein pysty muuta. Tämä mun maha juilinta on sillain erilaista kuin se clomi juilinta että se clomeista johtuva oli aika selkeästi munasarjoissa, tossa sivummalla ja tämä tän hetkinen on selkeästi tossa keskemmällä. Liksäksi oon nyt parin päivän aikana seuraillut että mulle on tullut melkoisen etova oli n. klo 16 iltapäivällä ja sitä on kestänyt muutaman tunnin. Jotkut jutut ovat siis ihan puistattaneet. Hauska nähdä, että jos tulee nega, niin oikeesti kyl se ihmismieli pystyy aika moneen!
Varmasti nyt kun teille tule ihana pieni vauva niin tollaset isot muutokset tuntuvat vielä suuremmilta ja se että joutuu sopeutuman uuteen ympäristöön ja naapurustoon ja viel vauvan kanssa, niin varmasti pelottaa! Asiaan kasvaminen varmasti vie aikaa, mutta kyllä sä siihen kasvat! Ehkä kananttaa yrittä mahdollisimman paljon miettiä sen uuden kodin mahdollisuuksia. Alkaa kattelemaan etä missä siellä on lähellä leikkipuistoja ja millaset ulkoilumahdollisuuden siellä on. Ja yrittää nähdä itsensä siellä. Mä muutin miehen perässä toiselle puolelle Suomea isosta kaupungista pienelle paikkakunnalle missä suurin osa on ruotsinkielisiä enkä siis itse muuttaessa puhunut sitä ollenkaan. Samaan syssyyn suunnitelimme häitä ja rakensimme taloa plus perustin yritystäni tänne myös. Ensin en nähnyt itseäni täällä ollenkaan ja mulla oli joku puolen vuoden ihan järkyttävä kriisi. Kyseenalaistin ihan kaiken mikä oli mahdollista kysein alaistaa mutta sit pikku hiljaa siihen ajatukseen vain kasvoi.
Ja nyt oon tosi onnellinen täällä, ainut et kavereita vähän on ikivä välillä mut sitä ystävä-aikaa voi kuitenkin järjestää kun haluaa.
Isot muutokset aina pelottaa, mutta anna sille aikaa, älä stressaa siihen sopeutumista liikaa, se tulee kun tulee.

Tiisu: En testannu vielä, kävin kyl ostamasa tänään clear bluen kaappiin odottamaan :) Katotaan minä fiilis on huomenna. Nyt illalla kun tulin kotiin niin mies sai mut kyllä hymyilemään, mistä oon tosi onnellinen. Toivottavasti sullakin tulis pian toivottu tulos! :)

Muoks! Sorruin! Tein testin. Nega oli :grin Mutta eipä se vielä olisi kaiken järjen mukaan näkynytkään, Tiisun aikainen minun toivoni vain herätti! :)I Odotellaan nyt rauhassa viikonloppuun!

Muokattu viimeksi:
Heips vaan kaikille! :)

Itellä menossa eka kierto pillereiden lopetuksen jälkeen, ja viime viikonlopun aikana on pitäny olla ovulaatio kaikista limavuodoista päätellen.
Tänään on sitten punaruskeaa ja hieman verensekaistakin vuotoa tiputellut. Eli ovulaatiosta pitäisi olla tässä kohtaa 2-3 päivää.
Sitä tässä nyt vähän kummastelen, että mitähän tää nyt sitten on, kun kiinnittymisvuoto pitäisi tulla kai yleensä pari päivää myöhemmin, mutta ei se vuoto taas menkkojakaan muistuta (ei mitään hyytymiä seassa, kuten yleensä).
Sekin tosiaan kävi mielessä, että onkohan mulla kierto vielä sekasin, kun pillerit lopetin vasta viime kuussa, mutta jotenkin ei käy sekään mun järkeen kun justiin oli vissiin se ovulaatiokin.. :o

Vauveli sais siis tulla kun on tullakseen, ennestään on jo kaks tenavaa jaloissa pyörimässä. :)

Ilpuri: Eiiii, kuinka tylsää! :-( Anteeksi, jos olen innostanut sua liikaa. Mutta tosiaan on vielä kovin aikaisin, sitten vkl uudestaan! Toivotaan, että se plussa sitten tulee! Älä masennu!

Tervetuloa LilMinni! Voihan se olla kiinnittymisvuoto tai sitten vaan ovulaatioon liittyvä vuoto jos ovulaatio oli pari päivää sitten. Ei näistä tiedä...

Nyt hyvää yötä kaikille!

No eihän tässä nyt auta kun seurailla, ja kattoo jos ilmenee jotain muuta :)

Jostain kyllä kumpuaa semmonen käsittämätön fiilis, että vauva olis tuloillaan, mutta jotenkin en nyt kyllä luota että se pitäis paikkaansa.. :o

LilMinni: tervetuloa, odottavan aika on hitsin pitkä niin kuin minäkin tässä olen vatvonut asiaa :)

Tiisu: voi, kuule en pidä sinua vastuullisena! :) itse olen itseni saanut superhypeen! Mut aina kun kuulee et Joo, tuo on plussannu jo noin aikaisin, plussaisinkohan minäkin. Oli ihan hyvä itseasiassa et tein sen testin niin vähän rauhoituin, nyt uskon että varmasti jaksan odottaa ainakin lauantaihin. Ainut mitä jäin pohtimaan, oli et kun tein testin niin mun mies tosi kiinnostuneena oli et miltä näytti ja sit kun sanoin et nega, niin Se oli et ai.. Ehkä nyt jotenkin yli tulkitsen, mutta jotenki nyt konkretisoitui että kyllä sekin sitä varmasti odottaa, ettei Tää oo vaan mun juttu.

tuutikki: nonono ?!?

Ilpuri: totta, odottavan aika on ihan hiton pitkä :D

Tänään rupeen kyllä kallistuun siihen suuntaan, että tää vuoto on nyt jotain vuotohäiriöö tms..
Muuten väittäisin olevani helposti raskautuvaa tyyppiä, jos olis tärppi käyny.
Samantyyppinen vuoto jatkuu vielä tänään, kuten eilenkin, joten oon kyllä luopunu koko ajatuksesta että olisin raskaana.

Ilpuri: Sehän on hyvä juttu, että miehesikin odottaa kovasti. Ajattelen, että silloin on helpompi tukea toinen toisiaan. Meilläkin miehelläni keski kauemmin tottua ajatukseen, aloite tähän asiaan tuli minulta. Nyt hänkin on valmis ja odottaa kovasti sitä plussaa.

Plaah, mulle tuli nyt vielä pienoinen flunssakin. Ei kuitenkaan niin paha, etteikö voisi olla töissä.

Torstai toivoa täynnä. Flunssa tosiaan iski, tai ainakin hirveä palelu ja nuha. Vähän menkkamaista jomotustakin on tuntunut moneen kertaan. Tästähän voisi kehitellä raskausoireita, ainakin olen jossainlukenut paleleusta ja tukkoisuudesta. :confused013 Mutta enpäs nyt kehittele yhtään mitään, työpaikallakin puolet on flunssassa. Ihanaa, että on viikonloppu tulossa ja kivaa ohjelmaa tiedossa. Huomenna koti-ilta mehen kanssa, lauantaina tyttöjenilta ja sunnuntaina voisi sunnata messuille.

Tuutikki90: Joko plussa vahvistui?

Tiisu: Mäkin oon lukenu tuosta tukkoisuus asiasta.

No niin, me tossa oltiin lähdössä lenkille koiran kanssa ja kävin vesasa ja paperiin ilmestyi aavistus veristä tuhrua. Sitten kyyneleitä nieleskellen lähdin miehen ja koiran kanssa kävelylle. Kun tultiin kotia tein testin, en osaa pissiä tikkuun vaan aina teen kuppiin niin sinne tuli joku hyytymä, mutta testi oli nega. Mun menkkojen pitäs alkaa vasta lauantaina että se nyt puoltais kiinnittymisvuotoa mut niin selkeä nega se nyt oli et ei mitään järkeä, vaikka rakennustyömaavalonheittimellä katsoin! Kai mä nyt vielä aamulla testaan, en tiiä kannattaako enää lauantaina mutta aika hakuammunnalta tuntuu. Ihan tyhmää elätellä toiveita.

Ihan tosi paska fiilis ja itkettää kun tätä kirjoitan. En voi käsittää miks mulla on ollu tää varma fiilis ja oireita mun mielestä paljon. Tietty käsitän että ne voi olla niitä psykologisia juttuja mutta onpahan vaan väärin. Niin kuin sanoinkin niin tiesin että putoon korkeelta mutta mä en oo sellanen tyyppi että suostuisin elämään pessimisti ei pety -asenteella. Mikä idea sit on unelmoida?
Mut niin tuntuu tosi pahalta :sad001

Mäkin tulin nyt tilannettani päivitteleen.
Eli siis tiistaina alkoi tiputtelu (punaruskeaa ja verensekaista), mikä sitten kävi hiukan runsaammaksi keskiviikkona ja nyt tänään se sitten loppui. Tämän vuodon aikana alaselkä oli ajoittain tosi kipeä ja välillä oikeen vihloi.
Tuossa sitten mietinkin, että vajaan kahden viikon päästä odottelenkin tulevaksi joko seuraavaa ovulaatiota tai seuraavia menkkoja.
En osaa millään sanoa mitä vuotoa tämä on oikeen ollut, mutta kai se selviää sitten viimeistään vajaan parin viikon päästä. :)

Ilpuri: Eeei...Olen pahoillani, tosi kurjalta tuntuu puolestasi. Kun vielä oli odotukset korkealla oireidenkin perusteella... :sad001Pettymys tuntuu välillä normaalia raskaammalta. Minullakin on alkanut pari kertaa päivän etuajassa, ilman mitään menkkafiiliksiä ja kierto ollut vaan 24pv. Mutta katso vielä miten tilanne kehittyy ja testaa tarvittaessa uudestaan. Muuten ei auta kun yrittää uudestaan uusin voimin. Ja kyllä pitää unelmoida, se pessimisti on koko ajan stressaantunut ja onneton. :)

Minulla on tuo hetki edessä viikonloppuna, tai silloin aikaisintaan kokemuksen perusteella voi mitään näkyä jos on näkyäkseen. Menkat tuskin alkavat sen lugesteronin takia ennen keskiviikkoa, joten niitä ei tarvitse pelätä vielä.

Ilpuri: tosi harmi :( sillain se vaan ikävä kyllä on, että kun sitä vauvaa kovasti toivoo, niin mieli rupee tekeen kepposia :(
Testaile toki myöhemmin vielä, jos siltä tuntuu. Kyllä se vauva sieltä vielä tulee! ❤️

Moi. Oon lueskellu netistä pari viikkoa näitä ollakko raskaana vai ei keskusteluja... aattelin vihdoin itekkin laittaa jotain. Kp26/28, pari erittäin herkkää testiä jo hädissäni tai innoissani, miten vaan, jo tehnyt ja negaa näyttivät. Mutta, oireet on ja kehittyy. Ny on eilisestä asti rinnatki olleet arat ja äsken koiraa käyttäessä niitä pisteli. Voihan olla että kuvittelen. Lauantaina aattelin testin tehä vielä kuitenki, ku niitä nyt sattuu pari jäljellä olemaan. En vain tiiä mitä odottaa. Miehelle en viiti näitä "tuntemuksiani" tilittää kun hän jo tokaisi että sulla noita piisaa, ussein on jotaki. :-( Tuli paha mieli ja itkettää. Mut jos teille sais kertoo haaveista ja tunteistaan. :)

Lisäys: Mulla on ennestäänkin lapsia ja tissit ennen kuukautisia on olleet jo vuosia tunnottomat, ei mitään kk-kipuiluja.

Last edited by a moderator:
Jardere: täällä on hyvä paasata ja päästellä höyryjä ulos, tekee hyvää :)

Tätä oon sanonu joskus aiemminkin, ja tuun varmasti vielä monesti sanoonkin, että kattelee ja odottelee ihan rauhassa. Mutta sehän on helpommin sanottu kun tehty.
Kaikista paras olis, että sais jotain ihan muuta ajateltavaa, niin ei tulis koko ajan mietittyä että onko raskaana vai ei. Eikä varsinkaan kuvittelis itelleen niitä oireita.

Sanoppa muuta LilMinni. Mulla alko tää "kauheus" ku oviksen aikoihin alko reipas alamahakipu ja sitä kesti toista viikkoo ja olin ihan satavarma että ny jo tulin raskaaksi vaikka vasta ajateltiin että tulkoo yks lapsi vielä jos tulee (meille eka yhteinen).. Sit teinki sen ekan nega testin ja unohin asian, kunnes eilen näitä mun kärpäslätkiä alko särkeen nii ettei viime yönä meinannu nukkumisesta tulla mitään. Aamulla kuitenki edelleen negaa näytti. Huoh. Onneksi huomiseksi on ohjelmaa, ni ei pyöri koko ajan tää mahdollisuus mielessä.

ihana lukea että joillain plussaa <3 itse täällä jännitän viellä pari viikkoa jospa plussa tulisi. toinen yrityskerta menossa vasta. hyvillä mielillä. kaikki tulee mikä on tullakseen. kaikenmaailman oireitakin kuvitellut", toivottavasti aitojakin ;)

Ilpuri: Tosi paha mieli tuli kun luin sun viestin. Onko se vuoto nyt lisääntynyt? Ei ainakaan vielä kuukautisilta kuulostanut, mutta tietysti mikä tahansa veri saa aikaan tosi pahan fiiliksen, kun yritys on päällä :sad001 Ennen kun kunnolla alkaa, ei kannata vielä heittää hanskoja tiskiin, koska monesti on lukenut vuodoista alkuraskauden aikana.
Ja muista tosiaan, että mulla näytti negaa vielä kiertopäivänä 38!!! Jos käy noista myöhäisistä plussista lukemassa, niin ymmärtää ettei se ole ollenkaan harvinaista, itselleni tuli ainakin yllätyksenä kuinka yleistä se on. Ilmoittele kuulumisia, täällä ollaan hengessä mukana...:Heartpink

Aurinkoista viikonloppua kaikille :smiley-angelic003

Mä taidan kans osallistua tähän ketjuun, vaikka tuola alotinkin joku aika sitten oman ketjun mun kummallisista vuodoista :D

Mulla on kans tapana saada noita "psyykkisiä" raskausoireita, jotka kyllä on usein johtanut niitten menkkojen tuloon ennenmin kuin raskauteen... Meillä siis eka lapsi haaveissa. Aloteltiin jo viime vuoden syksyllä ja ehdittiinkin jo kokeilla ja toivoa vuoden vaihteeseen saakka (täysin tuloksetta) kun mulla iskikin ahdistus ja päätettiin laittaa haaveet vielä jäihin. Lopetin siis e-pillerit yli vuosi sitten, kolme kiertoa tuli samassa tahdissa pillereiden kans, mutta sitten joulukuun kierto heittikin kymmenellä päivällä! Siihen kun lisäsi jatkuvan alavatsan juilimisen ja rintojen kipuilun niin olin aivan satavarma että ois tärpännyt. Mutta ei, se oli vissiin sitä että pillereiden "vaikutus loppui" tai jotain.

Nyt on siis eka kierto menossa tätä "uutta" yritysrundia, tässä välillä käytettiin ehkäsynä kondomia, joten ei pitäis noiden hormonivalmisteidenkaan olla enää sotkemassa kiertoa. Tässä kierrossa mulla oli ekaa kertaa välivuoto/ovisvuoto, semmone rusehtava turhu, mitä ei oo ikinä koskaan ennen ollut ja ehdinkin jo toivoa että se olis ollut kiinnittymisvuotoa, mutta ne menkat alkoi kuitenkin toissa yönä. Eli yritys jatkuu...

Tsemppiä kovasti teille muille! :)

Superpitkä kierto päättyi keskiviikkona alkaneisiin menkkoihin. Kierto oli 52 päivää! Aika hurjan pitkä. Tänään oli sitten se varaamani lääkäriaika ja kuukautiset ehti jo melkein loppuakin. Lääkäri oli oikein miellyttävä ja otti asiani heti tosissaan. Lähete mitä erilaisimpiin verikokeisiin ja naisten polille lapsettomuusasioihin erikoistuneelle lääkärille. Ultrasi myös ja sillä saralla kaikki näytti olevan ihan kunnossa. Muutaman viikon kuluessa pitäisi tulla se aika sinne polille. Tuli todella rauhallinen ja hyvä fiilis tuosta lääkärikäynnistä. Ihan semmonen olo että kyllä me vielä se oma nyytti saadaan :)

Iipurille tsemppiä! Onko vuoto jatkunut vai oliko vain lyhytaikaista? Voihan olla että vielä on saumaa...

Jardere: mullakin mies sanoi samaa, aina sulla jotain oireita on :) ja niin onkin, yk 10 lähti keskiviikkona käyntiin, ja joka kuukausi on ollut erilaisia oireita niin mistä sen tietää mihin ne liittyy :) Sanoin miehelleni, joka siis on ikuinen pessimisti kun minä taas olen optimisti, että koittaa nyt vain kestää ja kuunnella, kyllä minä sitten tipun joka kerta korkealta ja kovaa kun kuukautiset alkaa ja näin on käynytkin. Mutta optimistisena osaan siitäkin löytää taas uuden mahdollisuuden :)

Takaisin