Vauvahaaveita!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Momwoc
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eksyin lukemaan tätä ketjua ja pakko tsempata Tiisua imetyksen kanssa. Minulla on 2kk ikäiset kaksostytöt, jotka syntyivät rv36+2 vähän yli kahden kilon painoisina. Tytöt olivat niin pieniä, että eivät jaksaneet imeä rintaa ja miten olisivat edes voineet, kun pienen pieneen suuhun ei mahtunut edes nänni. :) Käytin alkuun rintakumia ja ahkerasti treenattiin sitä imuotetta. Pumppasin PALJON maitoa, että maidon tulo pysyi hyvänä ja kasvoikin. Kun tytöillä oli reilu 5 viikkoa ikää, alkoi imeminen sujua jo rinnasta. Jätin rintakumia pois ja imetin ilman, jos se sujui ja jos ei, laitoin kumin. Pikkuhiljaa imetys alkoi sujua niin hyvin, että pullosta ei tarvinnut enää antaa juuri mitään lisämaitoa. Nyt imetän päivät ja annan pullosta öisin (kahden kanssa nopeampaa) ja pumppaan silloin. Päivällä ei juuri pulloa enää tarvita. :) Itse halusin imettää ja vaikean alun jälkeen olin jo melkein valmis luovuttamaan, mutta työllä ja vahvalla uskolla olen saanut homman toimimaan.

Kannattaa lukea imetyksen tuki ry:n sivuja. Sieltä saa paljon hyviä vinkkejä. :) Ja etsi itsellesi imetystukihenkilö! Luota itseesi ja vauvaan. Toivottavaa saat imetyksen vielä onnistumaan! :)

Elaffy: Kiitos paljon kertomuksestasi ja lohduttavista sanoista, hienoa että imetys lähti vaikeuksien jälkeen toimimaan. Huomenna saan rintakumit postissa, M-koko oli loppu neljässä kaupassa/apteekissa missä kävin. Tänään illalla imetys onnistui aika hyvin, huomaa että neidillä ote on vähän parantunut. Tämä siitä huolimatta, että syötin kolme kertaa peräkkäin pullosta. Kyllä luotan siihen, että tämä vielä onnistuu.

Kannattaa korjata aina vauvan otetta, jos se on huono. Eli irroitat vauvan rinnalta ja annat hänen ottaa uudestaan kiinni. C-ote rinnasta itse ja yrität saada vauvan haukkaamaan suu auki kuin hampurilaista. Aina uudestaan ja uudestaan. :) Jos oma olo on hermostunut ja väsynyt tai vauva on hermostunut, harjoittelu kannattaa ehkä siirtää myöhemmäksi. Kannattaa myös tutustua imetysapulaitteeseen. Meille siitä oli hyötyä tuossa harjoitteluvaiheessa. :) Voin myydä omani, jos haluat kokeilla.

LilMinni: onnittelut tyttölupauksesta! Onpas meillä nyt naisvaltaista, tyttöjä vain näyttää syntyvän :) Ihanaa että muutenkin kaikki ilmeisesti hyvin rakenneultrassa, ajatella että sinäkin olet jo raskauden puolivälissä! Oletteko kertoneet pojille tulevasta pikkusisaruksesta?

Tiisu: Kiva kuulla teidän arjesta, hienoa että tytön paino on nyt lähtenyt nousuun! Tämän imetyksen mukana aukesi kyllñ kokonainen uusi maailma, myös kaikkine mahdollisine haaateineen. Tuli itselle jotenkin vähän yllätyksenä, kuinka monenlaista mutkaa imetyksen suhteen voikaan olla, vaikka meillä onkin imetys sujunut hyvin. Ei todellakaan ole mikään itsestäänselvyys! Alussa aina vaatii harjoittelua sekä äidin että vauvan osalta, mutta kyllä se siitä! Näin 7 viikon jälkeen imetys tuntuu jo vaivattomalta, on löytynyt se yhteinen rytmi ja rennot asennot. Mutta oli siinä opettelemista! Tsemppiä siis imetysrumbaan, toivottavasti homma lähtee pian sujumaan ja imetys menee pian jo "siinä sivussa" kaiken muun vauvanhoidon ohella. Itsestäni tuntuu, että nautin imettämisestä nyt jo tosi paljon, kun siitä on vihdoin tullut rutiinia. Pienokainen on niin levollinen ja kaunis rinnalla, ja ne on meidän ihania kahdenkeskisiä rauhallisia hetkiä ja voin häntä siinä silitellä ja ihastella. <3 Niinkuin elaffykin tuossa jo sanoi, Imetyksen tuki ry:n sivut ovat loistavat, ja Facebookissa on Imetyksen tuki ry:n ryhmä, josta saa päivittäin korvaamatonta tietoa ja vinkkejä imetykseen liittyen. Olen itse ihan koukussa! Suosittelen lämpimästi liittymään, etenkin imetyksen alkuvaiheessa se oli todella hyödyllinen. Toivottavasti saatte homman pian toimimaan. Minullakin oli muuten vajaan viikon rintakumit, otin L-koon kun M oli loppu mutta olikin parempi että oli vähän liian isot. Toimi hyvin. Minulla oli nännien kivuliaisuus syynä, mutta kyllä vauva sai rintakumin kanssa hyvän otteen. Ja kyllä se ihan varmasti onnistuu, ihana sinun asenteesi ja olette tosiaan vielä niin alussa ettei mitään syytä huoleen. Miten vauva nukkuu öisin? Meillä on vielä nukuttu öisin hyvin, ja vaikka tässä vaiheessa ei vauvalla mitään rytmiä olekaan, niin olemme tehneet ennen pisimpiä yöunia aina samassa järjestyksessä tietyt iltarutiinit. Kylpy, pyjaman pukeminen ja iltatissi hämärässä huoneessa, vaikka tyttö olisi syönyt hiljattainkin. Tuskinpa näillä toimilla vielä on mitään vaikutusta yöuniin, mutta tuntuu itsestäkin hyvältä saada päivään jotain rutiinia :) Ja tuskinpa vauva tuosta ainakaan kärsii. En tiedä oliko teillä sairaalassa tai neuvolassa jo puhetta, että yleensä kaikilla vauvoilla itkuisuus on pahimmillaan 1-2 kk iässä? Meillä tyttö ei kovin paljoa ole osoittanut mieltään, mutta jo useamman viikon on ollut havaittavissa sellaista iltakiukkua :) itkeskelee ennen nukkumaan menoa, mutta on erilaista itkua kun nälkä tai muu. Sellaista väsynyttä valitusta, harmittaa kun väsyttää mutta ei malttaisi nukahtaa kun maailma on niin jännittävä! Mutta ymmärtääksemme yleensä ohimenevä täysin normaali vaihe, jonka takia olemme suhtautuneet näihin aika tyynesti. Siis että olemme ajatelleet että vauvalla on varmasti kaikki oikein hyvin, vaikka vähän valittaakin. Ja tyytyväisenä lopulta sitten nukkuu hyvin, joten eiköhän :) Miten olet toipunut synnytyksestä, onko olo ihan hyvä? Minulla nyt vajaa 2 kk synnytyksestä, ja tuntuu että 5 viikon jälkeen oli sellainen olo että nyt on toivuttu. Toivottavasti sinäkin voit hyvin!

Meillä on kuulkaa varattu ensimmäinen perhelomamatka vauvan kanssa loppuvuodelle! Lähdemme etelä-Eurooppaan pariksi viikoksi, aika jännää. Mutta eiköhän se hyvin menee, siinähän sitä oppii reissaamaan vauvan kanssa kun lähtee vaan. En malta odottaa!

Momwoc: esikoinen on ihan innoissaan pikkusiskosta, nuorempi ei vielä ymmärrä mitään asian päälle. Toinen puolikas meneekin sitten yhdessä hujauksessa, ja kohta ollaan loppusuoralla :) pitää ruveta valmisteleen ja hankkiin tavaroita/vaatteita jo hyvissä ajoin :)

Moikka moi pitkästä aikaa! Ja ensimmäisenä onnittelut Tiisulle pienestä perheenlisästä!! :)

Oon lueskellut teidän kuulumisia silloin tällöin nopeasti, mut en oo ehtinyt kommentoimaan. Meille nimittäin syntyi pikkuruinen poika tuossa kolme viikkoa sitten täysin yllättäen 9 viikkoa etuajassa. Kaikki meni hienosti, vaikka tilanne tuli ihan varoittamatta. Nyt sitten kasvetaan ja kehitytään vielä sairaalassa. Ensi viikolle ehkä jo toivetta päästä kotiin. Kaikki on mennyt tosi hyvin, syntymäpaino oli 1820 grammaa ja nyt paukutellaan jo reilusti yli kahden kilon :) Synnytys alkoi kummallisesti edellisenä päivänä selkäkivulla, jota en osannut ajatellakaan synnytykseen liittyväksi. Nappasin särkylääkettä ja sainkin nukuttua yön. Aamulla sitten tilanne etenikin hurjaa vauhtia kun vedet meni vessareissulla ja siitä reilun tunnin päästä pieni mies oli jo maailmassa. Vauhdikas alku, mutta voidaan täällä koko perhe oikein hyvin. :)

Imetykseen liittyen kaikki vinkit on tervetulleita. Haasteellista on ollut meilläkin, vielä vähän lisähaastetta keskosuudestakin johtuen, mutta sinnikkäästi yritetään pitää maidontuloa yllä ja harjoitellaan! :)

Sannis86: Hui, paljon paljon onnea teidänkin pienelle perheelle! Olipa hurja tarina, onneksi voitte kaikki hyvin!
Olet varmaan pumpannut maitoa? Se lisäsi minulla tuotantoa ja alkoholittoman oluen juonti. Muuten on ollut haasteita ja kokeiltu eri asentoja, pahimman pinkeyden pumppaamista ja hörpyn (20 ml) antamista ennen imettämistä, pumppaamista ja pullosta antamista. Nyt, kun tyttö vähän voimistunut (painoi 3.300g!!!), niin imuote on parempi/vahvempi. Varmasti keskoisuus tuo lisää haasteita. Meillä painettiin alimmillaan 2.635g.

Kiitos! :)

Oon tosiaan pumpannut maitoa minkä jaksan ja ehdin. Poika imee rintakumin kanssa 10-20 milliä kerrallaan. Varmasti jo menis enemmänkin, jos multa sitä maitoa heruis. Alussa tuntui ettei nouse lainkaan. Sit alkoi nousta sitkeällä pumppauksella ja nyt sitten pitäis saada tuotantoa lisättyä jollain... Toki on kiva, että edes osan maidosta saan tarjottua pojalle omasta takaa, mutta olishan se optimaalinen tilanne jos sais korvikkeet jättää kokonaan kauppaan. Voi olla, että tämä sairaalaympäristö, stressi yms vaikuttaa myös maitomäärään. Elättelen toiveita, että kotona sit saadaan hiljakseen rauhassa harjoitella, josko se siitä. Alkoholitonta olutta vois kyllä vielä kokeilla. En tykkää oluesta, mut jos se auttaa niin kokeillahan kannattaa... :wink

Sannis: Ainakin mulla nousi maito hyvin sen avulla tai sitten vain uskoin sen tehoon. Yksi ystäväni vinkkasi. :-) Nyt on enemmän se ongelma, että rinnat tule tosi täyteen tosi nopeasti ja maitoa on joka paikassa... Parempi kuitenkin, että sitä tulee. :-) Tsemppiä sinne tosi paljon!

Heippa :) löysinpä osuvan keskustelun, aloin lukemaan ekalta sivulta ja vielä en oo nelosta pidemmällä, mutta sen verran vilkaisin viimeiselle sivulle että ilmeisesti siellä jo pienokaisia on maailmassa :) onnea! Oli niin samankaltaisia ajatuksia tuolla alkusivuilla etten voinut olla kirjoittamatta. Näitä hassuja ajatuksia yms, kun kuumeilee.

Täällä siis vauvakuumetta ollut vuoden verran, nyt ollaan siinä vaiheessa että ehkäisy ollaan jättämässä pois kahden renkaan päästä (6viikkoa) ja ajatuksissa ei meinaa pyöriä mikään muu kun vauvajutut. <3 sekä innostunein ja odottavin fiiliksin, sekä pelonsekavin :D ikää on siis 26v, ja ajatuksena aina ollut että "deadline" on 30v. Tietenkin tilanteen mukaan, mutta periaatteessa siis tällanen ajatus ollut itsellä et siihen mennessä ekan lapsen haluaisin. :) noh, jotenkin selkeesti myöskin pidän raskautumista itsestään selvyytenä, että ehkäisyn kun lopettaa niin sitten tulee vauva. :D ja sit taas just siksi sitä kauheesti miettii millon on se oikea hetki jättää ehkäisy pois. Samalla sitä myös onneksi osaa ajatella niinkin että toisaalta ei sitä tiedä kauanko siihen menee, meneekö kuukausi vai vuosi niin senkin takia nyt tuntuu oikealta jättää ehkäisy pois, kun on se tilanne että tulee kun on tullakseen... Haluaisin koittaa pitää homman rentona, mutta varmasti sitä alkaa stressaamaan jos ei mitään ala tapahtua... Ja varsinkin kun oon niin hirvee pohdiskelija. :D

mietin ihan hirveesti jo nyt raskautta, vauva-aikaa jne. Kysyinkin kaverilta, jonka kanssa asiasta puhunut että voikohan tätä miettiä liian paljon. Kun tätä keskustelua luki, oli ihana huomata etten ilmeisesti ole ainoa ja samanlaisia ajatuksia löytyy muiltakin :D joku oli kirjoittanut siitä miten odottaa raskausaikaa ja vauva-aikaa, mutta eskari-ikäiset on ärsyttäviä, eikä meinaa muistaa että kasvaa siitä omastakin vuosi vuodelta isompi. Mä oon myös miettiny tätä :D sitä tosiaan odottaa "vaan" sitä vauva-aikaa ja unohtaa sen jatkon niinsanotusti :D

ja joku sanoi myös miten jännittää muutosta kotona. Se oli suoraan kun mun suusta. Mä jännitän hirveesti sitä miten lapsi muuttaa meidän arkea, kun kaikki on nyt niin hyvin ja ihanasti. Kuulostaapa kamalalta. Lapsihan on siis pelkästään ihana asia ja tiedän että se arkea muuttaa ja varmasti ihanalla tavalla, mutta sitä myöskin jännittää että millaista se elämä sitten on. Onneksi lähipiirissä on paljon jo lapsia ja hyviä "esimerkki perheitä", missä asiat on todella hyvin ja sellaista elämää mitä toivon meillekkin. :) on se vaan noin suuri asia et jännittää kauheesti. Mut samalla myös odottaa hirveesti ja oon ihan vaaleanpunaisten/sinisten pilvien ympäröimänä kun mietin miehen sanoja kun sanoi etten uusi enää ehkäisyreseptiä että tulee kun on tullakseen.... :) <3

Olipa ihana löytää tällainen sivusto ja päästää omia ajatuksia ulos :)

Tervetuloa moony! :) toivottavasti saatte pian sit ehkäisyn lopettamisen jälkeen hyviä uutisia, mulla itsellä on menossa jo muistaakseni yk 19! :(

Sannis: oho! Onpas uutisia! Ihaninta onnea pienestä pojasta! Hyvä et siellä on saatu painoa! Miten se synnytys sit meni?

Kiitos Ilpuri! :)
Synnytys meni niin, että ehdittiin just ja just sairaalaan. En ehtinyt osastolla olla kun 7 minuuttia papereiden mukaan, kun poika jo oli päivänvalossa. Hurja ja vauhdikas synnytys, mutta onneks kaikki meni hienosti. Ei jäänyt traumoja! :) Mistään ei löydy syytä äkilliselle synnytykselle, herra vaan päätti syntyä...

Tervetuloa moony, ja toivotaan pikaista raskautumista!! :)

Onnittelut Sannis pienestä pojasta!

Moonylle tervetuloa, tässä ketjussa taitaa olla niin että minä Ilpuri ollaan ainoita jotka ei vielä ole raskaana (vai muistanko väärin?) Kummallakin meillä tosi pitkä yritystausta.

Kiitos! :) tässä nyt tosiaan se kuutisen viikkoa menee kun käytän noi viimiset renkaat pois. En tiedä onko täällä päivittäin pyörimisessä ns.järkeä kun miettii asiaa entistä enemmän, mut mielessä se on kuitenkin niin ihana lueskella muiden tilanteista.. Paljon on ajatuksia päässä. :)

Täällä yks kuumeilija takavasemmalta liittyy joukkoon. Esikoistyttö syntyi 12/14, tammikuunmammat 2015 ryhmässä olen ollut mukana. Meillä pikkukakkonen olisi toiveissa pienellä ikäerolla. Minulla ja siskollani sekä miehelläni ja hänen veljellään on vain alle 1,5v ikäeroa ja se tuntuisi hyvältä meillekin. Tietenkään koskaan ei voi olla varma ja olettaa tärppäävän suunnitelman mukaan, nämä asiat kun ei hyvästä suunnittelusta huolimatta aina menee niin. Läheltä olen seurannut ystävän kamppailua lapsettomuuden kanssa ja vaikka meillä ensimmäinen raskaus onnistui lyhyen yrittämisen jälkeen, ymmärrän ettei toinen välttämättä ole niin yksinkertaista. Tytär on nyt reilu 7kk eivätkä kuukautiseni ole alkaneet. Kesävauvasta 2016 haaveillessaan sitä kummasti silti odottaa niiden alkamista vaikkei muuten tod ole ollut ikävä. Ajattelen myös liikaa "aikataulua", täytän parin viikon päästä 29 ja jotenkin olen ajatellut että hankin lapset alle kolmikymppisenä.

Vaikka vauvasta haaveilee, jännittää jo valmiiksi, miten mahdollinen raskaus pienen lapsen kanssa sujuisi. Kuulun niihin onnekkaisiin, joiden raskaus oli helppo, en kärsinyt pahoinvoinnista ja voin muutenkin hyvin. Supisteluita oli noin rv20 lähtien mutta ne eivät olleet kipeitä. Olin töissä loppuun saakka ilman poissaoloja. Ehdin juuri jäädä äitiyslomalle kun tyttäremme syntyi lopulta 5viikkoa ennenaikaisena, kylläkin täysin terveenä ja "valmiina". Mietityttää, jos kuitenkin mahdollinen toinen raskaus onkin aivan erilainen, jos joutuisin esim liikuntakieltoon tai voisin kuukausitolkulla pahoin. Mieheni tekee reissutyötä ja olisin pienen lapsen kanssa arkiviikolla yksin. Molempien vanhemmat ja sisaruksia on kyllä lähellä ja apua siis saisi varmasti tarvittaessa. Haavekuvissa seuraavakin raskaus olisi tietysti helppo ja olisin elämäni kunnossa, mutta olisihan se tyhmää olettaa kaiken menevän kuten edellisellä kerralla. Jos tämä ensimmäinen raskauteni olisi ollut vaikea, en välttämättä näin pian toista haluaisi. Myönnettävä se kuitenkin on, kuumetta on. Selvästi ainakin lämpöä ;)

Voi vitsi Sannis, sieltä se pikkumies sitten syntyi ihan yllättäen! :dummy: Lämpimät onnittelut koko perheelle, ihanaa kuulla että voitte kaikki hyvin vaikkei raskaus ollutkaan täysiaikainen! Aika sinnikkäitä nuo pikkuiset kuitenkin loppujen lopuksi on, vaikka toisaalta niin kovin hauraita syntyessään :Heartpink Todella vauhdikas synnytys, huhhuh! Jos itse vertaa 16h kipuihin, niin olisin mäkin ehkä ton voinut valita? :laughing021 Ehkä toisaalta myös stressaava tilanne, jos on ollut epävarmaa että ehtiikö edes sairaalaan ajoissa. No mutta pääasia että kaikki meni hyvin! Toivottavasti imetys lähtee teilläkin siellä sujumaan, ihan varmasti kotiutuminenkin tekee oman tehtävänsä kun pääsee oman kodin rauhaan, omaan sänkyyn nukkumaan. MInulla lähti tosiaan tuo maidontuotanto vähän turhankin vauhdikkaasti käyntiin, jonka seurauksena sainkin rintatulehduksen, että maidontuotannon lisäämiseen liittyvien vinkkien osalta ei minulla ole kokemusta. Ehkä huomasitkin tuolla keskustelussa aikaisemmin, Imetyksen tuki ry:llä on Facebook -ryhmä, jossa saa loistavia neuvoja ja vinkkejä koulutetuilta tukihenkilöiltä pyytämällä, ja ryhmään voi myös kirjoittaa avoimen kommentin, johon voi saada vertaistuki-neuvoja muilta samassa tilanteessa olleilta. Olen itse kokenut tuon ryhmän TODELLA hyödylliseksi, suosittelen lämpimästi. Imetyksen tuki ry:llä on myös hyvät nettisivut, josta löytyy paljon tietoa, jos tuo Facebook-ryhmä ei tunnu omalta jutulta. Onneksi kuitenkin tänä päivänä korvikkeetkin ovat tosi laadukkaita ja voi olla hyvillään että pienet saavat niistä tarvitsemansa lisäravinnon, jos syystä tai toisesta ei rintamaitoa ole saatavilla!! Oletteko päässeet jo kotiin?

Tervetuloa keskusteluun mukaan moony, kuulostaa kyllä kirjoittamasi ajatukset tosi tutuilta :) Teillä on nyt jännät ja kutkuttavat ajat edessä, kun ehkäisyn suunnittelee lopettavansa ja yritys voi alkaa! Muistan tuon tilanteen, se oli ihanaa aikaa! Toivotaan, että teidän tapauksessa raskaus alkaakin siinä kutkuttavassa vaiheessa, eikä missään vaiheessa tarvitse tässäkin keskustelussa paljon ruodittuja epätoivon tunteita edes kokea! Itse olin aika yllättynyt, kuinka lyhyen yritysajan jälkeen alkoi jo tuntumaan jotenkin todella malttamattomalta. Siinä vaiheessa kun raskaus on tervetullut, tuntuu aika kuukautisten alkamisesta seuraavien odotteluun IKUISUUDELTA! Nyt kun miettii taaksepäin, niin sitä alkoi melkeinpä elämään elämääkin "kuukautisista seuraaviin", koko ajan oli mielessä missä kohtaa mennään, montako päivää on jäljellä mihinkin :p Kirjoitit myös elämänmuutoksesta, kuinka se jännittää ja pelottaakin. Minuakin nuo samat asiat askarrutti, ja niin paljon kun vauvaa toivoikin, myös pelotti millä lailla se ihana kahdenkeskinen arki, jota olemme kauan rakentaneet ja onnellisesti elelleet, tulisi muuttumaan. Tässä vaiheessa, raskausajan ja kahden kuukauden perhe-elämän jälkeen voin ainakin omasta puolestani sanoa, että älä huoli! Jos parisuhteenne on läheinen ja hyvä, tulee siitä vaan todennäköisesti vielä voimakkaampi ja ihanampi! Meillä ainakin näin. Jotenkin rakkaus puolisoa kohtaan on vauvan syntymän myötä mennyt ihan uudelle tasolle, hän ei ole "enää" vain minun elämänkumppanini, vaan myös lapseni isä. Isyys on myös tuonut hänessä esiin uusia ihania puolia, joiden olemassaolosta en edes tiennyt. Ja nyt on vielä useampia asioita, joita puolisossa rakastaa! Minusta on tavallaan hassua, kun puhutaan kuinka omaa vapaa-aikaa on vähemmän vauvan kanssa, itsekin siis noita asioita pohdin ennen tyttömme syntymää. Toki on hyvä päästä tuulettumaan harrastusten tai ystävien pariin välillä, mutta mitä se "oma vapaa-aika" todellisuudessa on? Joku perheestä ja rakkaimmista ihmisistä erillään olo aika, jota kaikki tarvitsevat?:grin Jotenkin nyt tuntuu siltä, että en ole mitään omaa vapaa-aikaa menettänyt tai kaivannut, oma vapaa-aikani on vain muuttunut ja on monella tapaa sitä samaa kuin ennenkin - perheen ja rakkaiden ihmisten kanssa oloa ja eloa. En sano, etteikö jokainen vanhempi tarvitsisi "taukoa" kokopäiväisestä vauvahoidosta aikuiseen seuraan ja tekemään omia juttuja, ihan varmasti tarvitsee. Mutta itse näen nykyisen tilanteen ihanana vaiheena elämässämme ja parisuhteessamme, enkä palaisi entiseen ihanaan elämäämme mistään hinnasta. En sitä poiskaan vaihtaisi, mutta nyt on tämän aika! :Heartbigred

Mitenkäs muilla menee?

Missä vaiheessa Ilpuri te menette, kierron ja hoitohommien osalta?

Meille kuuluu hyvää, joka viikko tuntuu että tytöstä kuoriutuu uusia ihania tapoja, taitoja ja ominaisuuksia, tässä ei kyllä aika käy pitkäksi! Hän jo naureskelee valloittavasti hampaattomat ikenet vilkkuen ja päästelee innonkiljahduksia jos on oikein kivaa, vähän innostuu jo värikkäistä leluista ja hassuista äänistä ja ilmeistä. Jonkinlaista rytmiäkin on jo havaittavissa unien ja syöttöjen osalta, joka tuo itselle tosi paljon helpotusta päiviin, kun voi vähän suunnitella. Nyt esimerkiksi illalla olemme saaneet tietyn iltarutiinirumban hyvin pyörimään, jonka seurauksen tyttö menee melkeinpä aina samaan aikaan nukkumaan ja nukkuukin tosi hyvät pitkät yöunet. Nyt tuntuu vakiintuneen 8-9 tunnin unet, joka taitaa kyllä olla parikuiselle harvinaisen pitkä pätkä! Mutta neuvolassa kehottivat vaan nauttimaan hyväunisesta vauvasta, ja myös varoittelivat että siihen voi hyvinkin tulla muutos jossain vaiheessa. Nukutaan siis nyt kun vielä voidaan! :grin Meillä oli juuri ristiäisetkin viime viikolla, ja tyttö on nyt kastettu ja nimetty ihanissa kesäisissä tunnelmissa rakkaiden läsnäollessa!

Voi hups, nyt vasta huomasin Nunnuliinankin kirjoituksen, tervetuloa mukaan sinullekin! Minua nauratti, kun juuri tänään sanoin miehelleni, että miten ihmeessä ihmisillä on useampia pieniä lapsia ja selviävät siitä? Minusta tuntuu että on niin kädet täynnä tämän yhdenkin kanssa, etten itse uskalla edes ajatella vielä mahdollista pikkukakkosta :grin Että suuri hatunnosto vain teille rohkeudesta, tuossa pienessä ikäerossa olisi varmasti tosi paljon positiivisia puolia. Itsekin oikeastaan haluaisin kaksi lasta pienellä ikäerolla, mutta ajatus tuntuu vielä tosi kaukaiselta! Hehheh. Oletteko siis päättäneet aloittaa yrityksen heti, vai onko teillä vielä asia mietintämyssyssä? Saanko kysyä että imetätkö? Mietin itse juuri tuota, että eikös imetys toimi aika tehokkaana ehkäisykeinona, että onnistuuko imetys ja raskauden yrittäminen samanaikaisesti?
Ei muuta kuin toivotaan että kuukautisesi pian alkavat, että pääsette taas tositoimiin! :p

Kiitos Momwoc. Eilinen oli sellainen päivä että pisti kyllä miettimään haluankohan kuitenkaan vielä toista :p hampaita tekevä ja päikkäreitä boikotoiva tinttaralla pisti parastaan ja näin loppuviikosta kun mieheni on ollut jo monta pv työreissulla ja olen ollut tytön kanssa kaksin, ei huumori meinannut riittää yhtä hyvin kuin alkuviikosta :grin kun tyttö kuitenkin mukisematta nukahti 19.40, ja minulle jäi iltaa vapaaksi, eksyin kummasti lueskelemassa tänne kuumeilupuolelle :joyful: Meidän neiti on kans alusta saakka ollut hyvä nukkuja, nukkuu lähes poikkeuksetta 8-10h putkeen tai herää aamuyöstä, jolloin otan viereen, annan maitoa ja nukahtaa siihen niin, että unia jatketaan noin puoli seiskaan tai jopa seiskaan saakka hyvänä päivänä. Hän on myös ollut pääsääntöisesti terve tapaus, joten uskoisin että näistä syistä toisen pienen saaminen ei pelota. Jännittää toki. Kaksi vappahousua olisi ehdottomasti iso haaste! Imetän kyllä, ja kylläpä tuo aika hyvin taitaa ehkäistä. Tyttö on saanut 4kk iästä saakka kiinteitä, ja nyt toista kuukautta jo 5 ateriaa päivässä, rintaa saa ehkä 4x/pv, aamulla ja illalla tankkaa enemmän kerralla, päivällä "hörppää" vain. En halua imetystä lopettaa vain siksi, että kuukautiseni alkaisivat, mutten kuulu myöskään niihin, jotka haluavat jatkaa imetystä mahdollisimman pitkään. Loppuu kun loppuu, lasta kuunnellen.

Ihanaa, että teillä pieni jaksaa nukkua noin hyvin jo! Kaikenlaisia "vaiheita" tulee, mutta toivottavasti tämä nukkumisrytmi teillä säilyy :happy: olen samaa mieltä tuosta parisuhteen vahvistumisesta kuin kirjoitit Momwoc! Aivan samalla lailla koen meilläkin sen muuttuneen parempaan suuntaan. Mieheni on ollut ennen sellainen pussaa muttei puhu -tyyppi, mutta tytön syntymän myötä pehmeämpi puoli on tullut esiin. Hän on aivan ihana isä tyttärellemme.

Heippa!

Mun 2 tunnin asiakas jätti sopivasti tulematta niin mulla on kerrankin aikaa johonkin tärkeään :grin

Momwoc, tuohon oma aika juttuun. Mua on aina, jo paljon ennen kuin edes tiesin että haluan lapsia, ärsytänyt ihan hirveästi kun monet äidit sanoo et "mulla ei oo mitään elämää". Musta se on niin kummallista, koska sitähän ne parhaillaan just elää. Kun lapset on vauvoja tai taaperoita "oma elämä" valitettavasti on vähän katkolla ja se todellinen oma elämä on just sitä että huolehtii lapsesta ja rakentaa sille lapselle turvallisen ympäristön kasvaa ja kehittyä. Tietty on hyvä ottaa pieniä hetkiä itselle, mut just niin kuin sanoit, mitä se oma aika todedella on?
Ihanaa kuulla pienestä hymyilijästä! Varmasti on valloittava tapaus! Mä kävin just viikko sit kattoo mun kaverin vauvaa joka on nyt 2,5 vk vanha, kyllä oli pieni rääpäle! :joyful: Sain pitää sitä tosi paljon sylissä, kyllä ol ihanaa!

Mitä kuulu muille vauvallisille?

Nunnuliina, tervetuloa! Ihanaan ikään jo ehtinyt sinun esikoinen, se on niin mukava kun ne ei nuku ihan koko aikaa! Toivottavasti päätös toisesta syntyy helposti.

Momwoc, tuossa kysyikin mun kuulumisia. Mä sain kaksi viikkoa sit torstaina ja perjantaina tosi vahvan ovisplussan. Päätin tikuttaa kun tosiaan se edellinen kierto meni niin hullun pitkäksi. Odotin siis menkkoja alkavaksi tän viikon torstaina eli eilen, mutta nepä päättivätkin alkaa jo tiistaina. Nyt alkoi siis yk 19. Huhhuh. Tuona aikana oon musitaakseni 4-5 kierossa tikuttanu, aina plussa tuloksena. Ja muutenkin tän kropan jo melko hyvin alkaa tuntemaan joten oon sitä mieltä että tää oli ehdottomasti eka kerta kun alkoi ovikseen verraten noin aikasin. Alkuun vuoto oli aavistuksen kokkareista mutta kirkkaan punaista niin tuli vaan tuossa mieleen että olisikohan ollut varhainen km. En tiiä, en halua ajatella. Lähete on edelleen sisällä tutkimuksiin mun osalta ja tosiaan ne mun miehen tuloksethan tuli sillon kesäkuun lopussa ja kaikki oli ok. Jengi tuntuu olevan niin onnellista täällä, joten en halua levittää omaa huonoa fiilistäni mutta sanon sen et hiljaiseksi vetää. :sad001 Ei tän nyt näin vaikeaa pitänyt olla.

Ja miten sujuu odotukset ja yritykset muilla? :)

Takaisin