Vauvahaaveita!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Momwoc
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sannis, oletko kokeillut imetysapulaitetta? Minä sain vähän myöhemmillä viikoilla syntyneet keskoskaksoset imemään sen kanssa rintaa ja nykyään imetys sujuu ihan normaalisti. :) Kannattaa ainakin kokeilla! Esim Imetyksen tuki sivuilta löytyy lisätietoa. :)

Ilpuri: Kiva kuulla sinusta! Pidetään peukkoja taas pystyssä tässäkin kierrossa. Hyvä, että hoitoasiat vähän etenevät ja olette sopeutuneet ajatukseen. Hoitojen laajuudesta voi päättää sitten vähitellen tilanteen ja tarpeen mukaan. Jaksamista sen asian suhteen teille molemmille.
Kuulostaa pahalta nuo sun oireet! Toivottavasti ne rauhoittuvat ja pystyt tekemään työtäsi myös tulevaisuudessa. Yksi ystäväni joutui luopumaan kampaajan työstään allergian takia. Sellaista ei toivo kenellekään.

Sannis: Tsemppiä imetyksen kanssa! Ei se ole helppoa ja sitten se alkaa stressaamaan kun ei ota sujuakseen. Mulla oli - ja on - päinvastainen ongelma maidon kanssa. Nyt toisaalta pikkuinen osaa jo syödä vaikka maitoa tulvii ja rinnat pinkeät. Parempi varmaan kuitenkin, että sitä riittää. Toivottavasti sullakin maidon määrä lisääntyy!

Kiva lueskella taas kaikkien kuulumisia.

Imetys on kyllä uusi kokonainen maailma, jonka olemassaolosta en ennen tiennyt. Kaikki ne mahdolliset haasteet, ongelmat, toiveet, odotukset, tunteet joita imetykseen voikaan liittyä... Tsemppiä kaikille niihin omiin haasteisiin aiheeseen liittyen. Eiköhän ihan jokaisella imettävällä äidillä ole joku ongelma imetyksen kanssa jossain vaiheessa, useimmiten tietysti alkuvaiheessa.

Ilpurin ajatukset tutkimuksiin ja hoitoihin liittyen kuulostaa hyvältä! Tilanne kerrallaan. Mutta kamalaa tuo työhösi liittyvä oireilu! Toivottavasti ratkaisu löytyy tavalla tai toisella, huh...

Meillekin kuuluu vain hyvää, tyttö kasvaa kasvamistaan ja ihanaa on ollut. Sellainen minulle erikoisempi kuuluminen on se, että kävin ekaa kertaa kavereiden kanssa ulkona reilu viikko sitten! Jännitin ihan hirveästi iltaa, miten voisin olla vauvasta erossa ja miten kotona kaikki menisi. Olin varma että tyttö ei nukahtaisi yöunille ja muutenkin olisi hermona. Mutta olinkin niin väärässä, täällä oltiin isän kanssa leikitty, kylvetty, syöty ja menty rauhallisin mielin nukkumaan! Ja minä vietin yllättävän pitkän illan kavereiden kanssa kaupungilla :) Laittauduin pitkästä aikaa, ja tämän verran viiniä olen juonut viimeksi varmaan kesällä 2014, heh! Mutta kaikki meni siis ihanasti, ja oli kyllä mukavaa nähdä ystäviä pitkästä aikaa näin aikuisten kesken. Vaikka en voi sanoa varsinaisesti kaivanneeni vauvan syntymän jälkeen viettämään omaa aikaa. Kauhea kiire oli sitten aamuyöllä kuitenkin kotiin antamaan vauvalle pusu, niin hirveä ikävä oli illan aikana ehtinyt tulla!

Perjantai-iltaa kaikille!

Momwoc: Kuulostaa kivalta päästä vähän tuulettumaan, vaikka ei varsinaisesti omaa aikaa kaipaisikaan. Minulla olisi yhden kaverin polttarit 17.10. Ajattelin lähteä ainakin vähäksi aikaa brunssille tai syömään ilman meidän neitiä. ❤️

On ne tosiaan niin erilaiset ne imetyshaasteet. Täällä harkitsen jopa maidon myyntiä, maidontuotanto ei vaan ota tasoittuakseen. Tyttö syö jopa liikaa (oksentaa välillä) kun tulee kuin hanasta, mutta minkäs teet kun toinen hamuilee rintaa ja itkee. Ja sen jälkeen itkee vatsavaivoja... Toisaalta, desinfiointia ja pumppaamista en kaipaa.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Voi Tiisu, et usko kuinka kateellinen oon sun "positiivisesta ongelmasta". Näin keskosen äitinä arvostan ihan valtavasti niitä äitejä, jotka jaksaa oman vauva-arjen pyörityksen lisäksi luovuttaa ylituotantoa maitokeittiöihin sairaaloille. Onhan se kova homma keitellä pulloja ja desinfioida jne...
Luovutetulla maidolla meidänkin pieni alkuun pääsi, ihan korvaamattoman hieno ele niiltä äideiltä :)

Sannis86: Voi että, kunpa saisin siirrettyä sinulle osan tästä maitomäärästä. Ymmärrän, että tällainen "ongelma" varmasti tuntuu kadehdittavalta ja mieluummin tietysti liikaa kuin liian vähän. Harkitsen tosiaan ylimääräisen myyntiä, olisihan se hieno asia.

Tiisu, luovuta ihmeessä maitoa, kun sitä kerran riittää! :) Luovutetulla meidänkin tytöt alkuun menivät. Keskosille pyritään antamaan luovutettua korvikkeen sijaan, jos vain mahdollista. Maidosta on jatkuvasti pulaa monessa sairaalassa..

Itsekin olisinhalunnut luovuttaa, mutta kahden ohi ei enää riittänyt. :)

Heippa, tulin ilmotaa että tänään alloi menkat ihan ajallaan. Fiilisket on oudon hyvät koska töihin osti just yhden ison hankinnan joka vie mun ajatukset ja sit viikon päästä on se aukkari. Miutta, kyllä olisin tosi onnelline jos ois tärpännyt mutta ei niin ei. Yk20 alkaa, hullua!

heippa!

mitä kuuluu naiset?

Mä olin tänään aukiolotutkimuksessa ja kirjoiti siitä tuonne toisaalle mutta kopsasin sen tähän teille :)

eli tänään menin ja koski niin hitosti, meinasin pyörtyä :grin siis oikeesti, silmissä pimeni! Hoitaja kanto mulle vettä ja mun piti makoilla aika kauan :grin Mutta siis kaikki on todella hyvin, ei endoa, ei pcota ei mitään rakenteelista. Putket on auki ja gyne kovasti myös kehui mun miehen spermaa. kuulemma normaali liikkuvuus on 30 % ja mun miehellä melkein 60%. Joten meidän diagnoosi on selittämätön lapsettomuus ja noilla miehen sperma arvoilla ei tehdä inssiä kunnallisella joten meidät pistettiin nyt varuiksi ivf jonoon, joka on kuulemma vuosi. Ei siis tiedetä mennäänkö edes mutta koska jono on niin pitkä niin meidät siksi laitettiin jonoon.
Mun kilpirauhas arvot oli edellen lähellä ylärajaa, meen tällä viikolla vielä antaa verta et saa tuoreen arvon ja sit kaikelle todennäköisuudellä saan kevyen kilppari lääkityksen jota näillä arvoilla joka tapauksessa söisin vaikka olisin raskaana. Siis ne mulle joka tapauksessa määrättäisiin. Sit mun metformin nostettiin 2 tabletista neljään päivässä. Et oikestaa ainut mitä voin tehdä on että saan painoa alas. Siihen ei viissiin ole mitän järkevää syytä, mutta jos saa painoa vähänkin alas niin se auttaa. Mun paino on nyt siis viikossa tippunut 3,8 kg :hilarious: En tajua..
Me eilen puhuttin mun miehen kanssa ja päätettiin että ei lähdetä nyt vuoteen isoihin hoitoihin vaan katotaan vielä vuosi mitä mun painon pudotus tekee ja oon ihan tosi tyytyväinen tähän päätökseen. ja meni nyt näköjään yksiin myös lääkärin mietteiden kanssa.

Lääkäristä jäi ihan mielettömän hyvä fiilis, lääkäri oli tosi rempseä ja tykkäsin siitä. Se sano että hän ei usko ollenkaan että vuoden päästä nähtäis vaan että hänen mielestään tolla lääkityksellä ja mun painon pudotuksella voin olla raskaana hyvinkin pian. Sanoin just mun miehelle et ihanaa et se suhtautu tolleen tosi kanustavasti mun painon pudotukseen eikä silleen syyllistävästi.

mulla on nyt siis menossa yk20

Ilpuri: kovasti nyt tsemppiä painon pudotukseen! Jospa keskityt nyt siihen, etkä stressaa raskauden alkamisesta :)
Stressi on kuitenkin sellainen mokomakin hidastaja raskauden alkamiselle, että parempi vaan keskittyä kaikkeen muuhun.
Meidän eräs ystäväpariskuntakin yritti saada lasta muutaman vuoden ajan. He kävivät lapsettomuustutkimuksissakin, ja olivat jo lähes luovuttaneet, kun sitten olikin onnistanut ja testi näyttänyt plussaa. :)
Ennen kun itse raskauduin tämän kolmannen kerran, pudotin itsekin vähän painoa. Oltiin miehen kanssa siis molemmat kuntokuurilla, lenkkeiltiin yhdessä kuopuksen kanssa ja syötiin terveellisemmin. Painoa kerkesi pudota n. 4kg, kunnes sitten olinkin jo raskaana. :)
Huomenna alkaa jo viimeinen raskauskolmannes, joten nyt on viikkoja 27+6 :)

Huh Ilpuri, kuulostaa ikävältä itse tutkimus, mutta onneksi tulos ja fiilis on hyvä :happy: Rennolla, hyvällä mielellä eteenpäin siis! Tsemppiä painonpudotukseen! Viikossa pudottamasi määrä kuulostaa hurjalta! :grin Mikä on sun salaisuus? Tämä fyssari/PT on ihan häkeltynyt :p Saako kysyä niin henkilökohtaista, että onko paljon ylimääräistä? Hienoa, että laskusuunta joka tapauksessa! Tosi kiva, että lääkärikin oli noin positiivinen raskautumisen suhteen. Eiköhän se siis pian tärppää! :smiley-angelic001:happy:

Aurinkoa kaikkien haaveilijoiden päivään!

Ilpuri: Kiva ja helpottavaa kuulla, että mitään vikaa ei löytynyt. Se varmasti osittain vähentää stressiä. Onpa sinulla hienosti lähtenyt paino tippumaan! Toivottavasti se auttaa raskautumiseen. Ihanaa, että lääkäri oli positiivinen, se varmasti luo uskoa. Kyllä minäkin uskon kovasti, että pian alkaa tapahtumaan! ❤️

Meillä oli tänään 2 kk neuvola. Tyttö on miltei tuplannut painonsa ja pituuttakin on jo 58 cm! Iloinen ja tyytyväinen neitonen onkin ollut viimeiset viikot ja kantelee jo kohtuullisen hyvin päätään! Nyt sai rokotuksen, joten saa nähdä tuleeko vatsavaivoja. Hurjan nopeesti menee aika, ei voi muuta sanoa! ❤️Kävin eilen ekaa kertaa jumpassa synnytyksen jälkeen, kivaa oli ja tuntui hyvältä.

LilMinni: Voi että, raskautesi on jo tosi pitkällä. Eihän siinä ole kuin viimeinen rutistus jäljellä. Oletko voinut hyvin?

Tiisu: pääasiassa olen voinut hyvin. Parisen viikkoa takaperin kuvioihin tuli mukaan häpyluuliitoksen kivut. Alkaa siis särkemään häpyluuhun ja nivuset on kovilla. Mitä enemmän päivän aikana kävelen, niin sitä enemmän sattuu. Yöunet ovat huonontuneet jonkun verran. Vauva on kovin aktiivinen liikkuja, jopa aktiivisempi kuin kaksi aiempaa. Vatsallakin alkaa olla jo kokoa, viime neuvolassa sf-mitta oli yläkäyrällä. Ihmeenä en siis pidä, jos menee yli yläkäyränkin, kuten on ennenkin käynyt.
Eikä tosiaan enää kauaa, niin on tämänkin raskaus viimeisillään ja synnytys nurkan takana :)

Ilmoittaudumpa minäkin nyt mukaan keskusteluun. Eli kierukka otettiin pois 2.9 ja tässä nyt odotellaan alkaako menkat jossain vaiheessa. Pariin vuoteen ei ole kuukautisia ollut, joten kierrosta ei ole mitään käsitystä. Kovasti tekisi jo mieli testailla, mutta ensi viikkoon ajattellin vielä maltaa odotella :D
Esikoinen tuli yllätyksenä ehkäisyrenkaasta huolimatta 1/11. Olin raskaus aikana kaksi kuukautta ennen äitiyslomaa liikuntakiellossa ennenaikaisen synnytyksen riskin takia (poika syntyi 41+6 :D ) Pojan ollessa 9 kk mies sairastui paniikkihäiriöön, mikä teki vauva vuodesta hivenen raskaampaa. Nyt on kuitenkin miehen vointi parempi, minulla koulu käytynä ja vakituinen työpaikka, joten olisin valmis saamaan pikku kakkosen :) Vaikka välillä alkaakin pelottaa jos kaikki meneekin taas päin mäntyjä...

Tervetuloa toinenpukkuinenko! Vai teille sai ensimmäinen alkuunsa ehkäisytenkaasta huolimatta. Miten sopeuduitte plussauutisiin silloin? Milloin on odotettavissa, että kierto palautuu kierukan poiston jälkeen? Toivottavasti kierto tasaantuu mahdollisimman nopeasti.

Täällä haaveilen jo toisesta vaikka pikkuiseni on vasta 2kk. Kai ne hormoonit teettää tätä vauvakuumetta. Mieheni ei myöskään näillä näkymin halua toista, tämän ensimmäisen syntymä oli jo niin iso elämänmuutos. Mutta joo, keskityn nyt tähän valloittavaan pikkuiseen eikä haaveiluun.

Neuvolan tädin mukaan kierukan ei pitäisi vaikuttaa kiertoon mitenkään, mutta katsotaan nyt. Kierukan aikana ei menkkoja tosiaan ollut, jos ei lasketa pientä maha ja selkäkipua silloin tällöin..nyt pitää varmaan vain malttaa odotella
Pieni järkytyshän se edellinen raskaus oli. Etenkin kun minulla oli koulu kesken, mutta nyt en kadu päätöstä pitää lapsi kyllä tuo niin rakas poju on.
Tiisunkin mies varmasti ehtii vielä monta kertaa muuttaa mieltään. Niin tuo meidänkin mies meinasi ettei enää ikinä lapsia, mutta niin vain se mieli muuttui..vieläpä nopeammin kuin minulla :D

LilMinni, joo näin ois tarkoituskin. Et ajatukset nyt muualle vain. Tietenkin se on niin että kun aineenvaihdunta toimii niin sit toimii koko kroppa ja paino putoaa ihan kohtuu helposti. Vitsi sä oot pitkällä jo, on se kummallista miten tää aika menee niin nopeasti! En nyt muista muta oliko teille luvattu tyttöä vai poikaa? Vai oliko se tyttö ja aiemmat poikia? Vai muistanko väärin ja sekotan johinkin toiseen? :grin

Nuunu, mulla on oma kauneushoitola ja mä ostin sinne sellasen laitteen milä voi tehdä kaikenlaisia erilaisia kasvohoitoja mut sit siinä on myös sellanen kavitaatio ominaisuus ja oon tehnyt sitä nyt kaksi kertaa. Kavitaatio ultraääni menee siis kudokseen 3 cm syvyyteen ja tuhoaa rasvasoluja ja parantaa sit aineenvaihduntaa siellä sellulittikudoksessa. Söin normaalisti ja en liikkunut mitenkään super paljon, jotain kuitnekin. Aion tehdä tota nyt tässä sivussa tukien mun muita kuvioita, eli yritän syödä nyt jatkossa usein ja vähän, ja lisätä liikuntaa. Perusjuttuja. Mulla on ylimääräistä n. 30 kg, oon aina ollut pyöreä enemmän tai vähemmän, joten oon jo tosi tyytyväinen jos lähtee 15-20 kg. Mut siis mun tavote on max -0,5kg viikossa. Mitä hitaammin sitä varmemmin ne kilot pysyis poissa enka halua turvaitua mihinkään outoihin dietteihin.

Tiisu, voi ihanaa 2 kuukautista neitiä!

toinenpikkukakkonenko, tervetuloa. Täällä on vähän hiljaista välillä mutta silti ihania naisia! Toivotavasti teillä tärppäisi pian!Hurja kuvio ekan kanssa! Se on aina tollasta, periaatteessa ei olis ikinä hyvää aikaa tehdä lapsia. On vaan päätettävä et nyt lähtee :) Ja niin kuin tässä min kuviossa, joskus voi mennä aikaakin. Mulla menossa siis yk20.

Mulla on ollu tässä nyt viimesen vuorokauden vatsa tosi kipeä, en tiiä johtuko siitä tutkimuksesta. Ja vieläkin on vähän jälkivuotoa. Muniksia särkee aika ajoin kovastikin. Ultrassa näkyi vasemmalla johtofolli kasvamassa maanantaina, joten eiköhän se sieltä tulene. Jotenkin tosi jännittävää, kun nyt tietää et periaatteessa kaikki on hyvin! :)

Takaisin