Vauvahaaveita!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Momwoc
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tiisu: hyvin täällä voidaan, ainakin välillä :) ympärivuorokautinen väsymys on helpottanu, mutta väsyn kyllä silti helposti. Välillä iskee paha olokin, mutta oksentaa ei ole tarvinnut :) ensi viikolla eka neuvola, sillon viikkoja 9+1, ja sen jälkeen kertoillaan perheille vauvauutiset. Nt-ultra kuun loppupuolella, kyllä joutuu odotteleen..

mun virallinen testi päivä on perjantai, kun sillon on seuraava vapaa :) mut tein tänään hätäpäissäni sellasen herkän testin, joka näytti negaa. Mut menkoista ei ole vieläkään kuulunut niin katsellaan tässä. tänään siis kp31. Eilen oltiin vähän shoppailee ja käytiin hakee prismasta mun miehelle vähän jotain tavaraa ja siinä kun se katto omiaan vieressä oli vauvan vaate osasto, mitä siitä sitten sinne kurvasin ja niitä hypistelin. Mulle tuli niin kova kaipuu sydämeen ettei mitään järkeä. äsken kävin viel kaupassa kanssa ja siellä oli joku nuorehko pariskunta ja tytöllä oli melkoinen vauvamasu, jouduin vähän nieleskelemään. Jotenkin tuntuu niin typerältä taas ja samalla siltä että eihän mulla ole nyt hyvänen aika mitään muuta mahdollisuutta kuin olla raskaana, on jotenkin tosi selkeä olo siitä. Koska niin kuin olen ennenkin sitä varmaan sanonut nin täytyyhän sen joskus onnistua, miksei siis nyt? Vaikka tiedän kyllä että kyllä ne menkatkin sieltä tulee jos on tullakseen. Tuo herkkä testi kuitenkin vähän vei fiiliksiä kun jos se on kerta "herkkä" niin kai se olis näyttänyt jotain, mut voihan olla että ovis on ollu hiukka myöhemmin tai tyyppi hortoillut hetken ennen kuin kiinnittynyt.

Tänään mulle soitettiin kunnalliselta, kun olin vuoden vaihteessa sinne yhteydessä jos muistatte. Ja se nyt jäi vähän auki koko homma, niiden ylilääkäri soittaa mulle maanantaina siitä että voiko tutkimukset tehdä yksityisellä ja hoidot kunnallisella jos niin pitkälle mennään. Mun yksityinen gyne olis sitä mieltä et voi, hoitaja tänään puhelimessa sanoi et ei. Mut sanoi myös et on aika vieraalla maaperällä. En tiiä... jotenkin tuntuu niin absurdilta että jouduttais mennä hoitoihin. Kun tämä meidän talonrakennus on syönyt kaikki meidän rahat ja kai sitä jostain aina ne hommais mut silti. Eihän se voi mennä niin et me ei saada vauvaa kun jos ei ole rahaa just nyt useita tonneja. Kyllä ne kai selviää aikanaan kuitenkin mut meinaa vähän painaa niin yritän olla ajattelematta. Mut jotenkin.. tässäkin ryhmässä on meitä monia jotka ollaan oltu jo tosi pitkään mukana niin miksi minäkin en voisi raskautua kun te muutkin ootte jo...? Niin väärin :sad010 Ja siis en tarkoita etten olisi onnellinen teidän puolesta, vaan et miksi en minäkin! Menipäs nyt masentuneeseen suuntaan tämä, pöhpöh. oli miten oli, tästä kierrosta jos ei tärppää niin mies saa nyt mennä antaa sen simppanäytteen.

Sannis, ihanaa että pieni poika siellä köllötteli!! Ja kaikki on ok!! :happy093Nauti just täysillä kaikesta!!

Minäki tänään raskaana olevan ystävän siskon masua ihailin ja vauvanvaatteita kävin hypistelee.. Voi kun pääsisi jo yrittämään!!

Niin mikäs se teidän kuvio olikaan Terhinaattori? Onko lapsia, millon alatte yrittää ja miksei nyt jo heti? :)

Ilpuri: ollaan siis haaveissa vasta. Puhutaan kyllä vauvasta lähes päivittäin, ostellaan yhdessä vaatteita, suunnitellaan nimeä yms jne, mutta mies haluaa ensin naimisiin tai kihloihin edes.. Ja hän itse puhuu näistä myös kokoajan, mutta ei vaan ole vielä saanut aikaiseksi kosia!! :D
Noh, hän on vähän ehkä vanhanaikainen (?) ja haluaa myös yllättää minut (mikä toki on jo hieman vaikeaa, kun alustavasti hääpäiväkin on jo sovittu, hih). Mutta kunnioitan hänen tapaansa toimia ja toki: eihän meillä sinällään kiire ole mihkään. Ja kyllähän nälkä kasvaa syödessä... :)

Mulla nyt toki kuume on varmaan paaaljokin kovempi ja onneksi on erittäin ymmärtäväinen ja ihana mies.

Ja toivon kovasti teille plussaa.

Terhinaattori; okei :) Me kun laitetteen kamat yhteen niin mulla oli muutto ededss toiselta puolelta suomea eikä oltu kihloissa vielä. Sanoin et sillä ehdolla muutan että on vähintään yks sormus sormessa kun oon tulossa ja vaikka se näennäisesti nyt onkin sovittu niin silti haluan et se yllättää mut. Ja niin kävi. Mun mielestä vanhanaikaisuudessa ei ole mitään vikaa :) Minkä ikäinen sä/te ootte? Malttia odotuksen odotukseen jos viel meinaatte häät laittaa kasaan ennen sitä :) Häätkin on ihania ja vie paljon aikaa ja suunnittelua! Välillä se kuumeilu on ylitse vuotavaa, nyt tässä 17. kierron kynnyksellä voisin jo käyttää nm. kokemuksen syvä rintaääni :)

Mies on jo yli 30-vuotias ja itse 26-vuotias, vakityöt ja asunnot sun muut perusasiat on kondiksessa, eli sen puolesta vauva olisi tervetullut... :) joskus ajatellaan taas nurinpäin, että no miksei vauva sitten vaikka ennenkin häitä, mutta nyt tässä kaavaillaan häitä vuodelle 2016, joten ehkäpä vuoden päästä päästäisiin vauvahaaveista yrittämään totta!

Toki itsekin on aina ajatellut, että ei se välttämättä ihan sormia napsauttamalla tule ja itsellä on haaveena saada ennen kolmeakymppiä. Ja täältä nyt on saanut lukea (muistakin ketjuista) monenlaisia tarinoita. Ainakin ihanaa on ollut huomata, ettei ole ajatustensa kanssa yksin...! :) tää forumi alkaa olla jo terapeuttinen, heh! Ja miten elää mukana näissä tilanteissa.

Nyt ollaan hormonaaliset jätetty pois, kun eivät sovi mulle nykyään enää ollenkaan.

Voi Ilpuri, toivottavasti vain teit testin liian aikaisin! Minusta tuntuu tosi pahalta puolestasi, teillä on jo pitkä yritystaival takana. Kovasti toivon teille sitä plussaa jo vihdoin. Täälläkin höpötellään paljon odotusjuttuja, varmasti tuntuu välillä kurjalta. :-( Sehän on hyvä asia, että sieltä kunnaliselta oltiin yhteydessä. Toivottavasti he pääsevät oman byrokratiansa yli voisitte tarvittaessa toteuttaa mahdolliset hoidot siellä, vaikka tutkimukset tehtäisiinkin yksityisellä puolella.

Saanis86: Ihana pieni prinssi siellä kasvamassa! :Heartblue Nyt vaan rentoudut ja nautit odotuksesta. :-)

Momwoc: Tyynyä ei valitettavasti voinut säädellä. Kokeilen miltä se tuntuu yöllä, päikkäreillä se ainakin toimi. Tarvottaessa voisin väkrätä jonkunlaisen varatlotyynyt itse, meillä on vanhoja lakanoita ja pyyhkeitä. Imetystyynynä se varmasti on hyvä joka tapauksessa ja kuosi on ihana. Sorruin myös ostamaan pienen vaatteen taas, on ne niin ihania.:happy:

Nyt tämä nainen menee nukkumaan, huomenna lomapäivä tiedossa ja illalla lähdetään reissuun, ihanaa!

Hauskaa wappua kaikille jo etukäteen!

Tiisulle myös mukavaa vappua ja reissua :)

Täällähän onkin jo tosiaan aika monta odottajaa...! Lilminnille onnea myös, meni joku hetki etten oikein seurannut ketjua, kun haaveet on ja pysyy, mutta kerta se yritys ei ole alkanut, niin vähän sillai oon "outsider" :)

Tiisu, kyllä mun puolesta saa ihan vapaasti pdotusjuttuja puhua :) ootan vaan et pian pääsen itsekin osallistumaan :)

Heippa!

Tänään alko menkat joten ei tarvii huomenna testata. Oon tietty allapäin mut en aio mennä nyt masennuksen syövereihin. Vähän lisää perspektiiviä antaa se et mun parhaan ystävän sisko kuoli viime yönä että tän päivän kyyneleet tällä kertaa ei tule itseä varten :(

Voi kauhistus Ilpuri, ihan hirveä juttu tuo suru-uutinen :( Varmasti harmitus menkoista jää nyt kakkoseksi, mutta ehkä kokonaisuutena vielä erityisen paska päivä. Tuliko ihan yllättäen tuo kuolema? Ei sillä, että se helpottaisi tai vaikeuttaisi surua, mutta yllättävä kuolema tuntuu erilaiselta kuin sellainen, jonka on tiennyt tulevan ja ehkä jopa helpottavan esimerkiksi sairauden väsyttämää läheistä, itse olen kokenut niin. Oli niin tai näin, tsemppiä ja halauksia.

Hui Ilpuri. Pahoittelut toki menkoistakin. Mutta kyllä tuossa päällimmäiset ajatukset lienee jossain muualla hetken luonnollisesti. Kamalaa! Voimia sinne!!

Ilpurille voimia surun keskellä.

Muoks. Kävin äsken suihkussa ja nänneihin otti niiiii kipeetä, että ei voinu jäähä suihkuun... :O luulin, että nää "raskausoireet" helpottas nyt, ku jätin hormonaaliset. Edelleen jatkuu turvotus (näytän iltaisin sille ku oisin jo pitkälläkin raskaana) ja alavatsaa painellessa se on vähän arka. Ovis oli hetki sitten, ilman kipua tosin (mikä yleensä on) ja liman seassa oli sellaista rusehtavaa.

Kuitenkin ne menkat oli ja meni ja negakin tuli, niin ei tässä nyt ole mitään syytä tuulettaakaan. Jospa se olo parin kierron päästä tasottus...

En muuten oo minäkään malttanu olla ostamatta vauvanvaatteita vähän väliä... :D no ompaha vaatetta, kun pieni päättää tulla.

Muokattu viimeksi:
Heippa!

ajattelin tulla vähän kertoo fiiliksiä. Mun kaverin siskon kuolema oli seurausta vaikeasta sairaudesta ja tiedossa pitkään. Tosin kaikki olltiin toivottu et tästä vielä joku ulospääsy olisi ollut mutta eilen aamulla varhain hän nukkui pois. Oli vähän hankalaa kun töissä itketti koko ajan. Ja tosiaan ne menkatkin alkoivat.

Puhuttiin tossa miehen kanssa että soitan sinne missä meillä on se lähete simppatutkimuksiin, niin katsotaan et onko jotain miehessä vialla, jos ei niin sit mua tutkimaan. Toivon etä saisin tehdä ne tutkimukset yksityisellä ja mahdolliset hoidot kunnallisella, mutta katsotaan.

Fiilikset on vähän naaleat, jotenkin olisis niin toivonut ettei tähän olis tarvinnut tulla mutta tässä sitä nyt ollaan. Ärsyttää ihan sikana.

Ilpuri: voimia sinulle surutyöhön. Kuolema on aina niin vaikea hyväksyä, etenkin kun se tulee nuorella ikää tai liian aikaisin.

Itselläkin hautajaiset huomenna.. Tämä on tätä elämän kiertokulkua oikein: täällä uutta elämää odotellaan tähdiksi siirtyneiden tilalle..

Ilpuri: Hyvä ettei toivoa kuitenkaan menetetty, se on varmasti tuonut ystäväsi siskolle vielä elämän kipinää viimiseen asti. Toivoton tilanne ja odottelu on varmasti se pahin, vaikka silloinkin kai moni voi löytää rauhan ja hyväksynnän tulevan kuoleman kanssa. Nyt otat vaan aikaa surulle, ja ystäväsi tarvitsee sinua ja tukeasi nyt enemmän kuin koskaan.

Ehkä tutkimuksiin meno tuntuu nyt ahdistavalta ajatukselta, kun olisi toivonut että kaikki olisi mennyt omalla painollaan. Mutta yritä ajatella niin päin, että tutkimuksiin meno voi hyvinkin olla askel kohti raskauttasi, ja sitä kauan odotettua onnea. Jos vaikka onkin joku pienen pieni juttu, joka on helppo hootaa kun tiedetään, mutta jostain syystä on nyt sekoittanut pakkaa yrityksen ajan. Raskautuminen kun taitaa olla niin miljoonan tapahtumaketjun summa. On niin hienoa, että tänä päivänä asioita voidaan tutkia. Ennen vanhaan vaan sanottiin että jos ei onnistu niin onnistu, eikö keinoja ollut. Ja pääasia on kuitenkin nyt se oman nyytin alulle saanti, eikä se onko matka siihen käynyt tutkimusten tai hoitojen kautta. Raskaus on ihan yhtä todellinen ja ihana niinkin!! <3

Voi Ilpuri, olipa ikäviä uutisia! :-( Nuoren ihmisen poismeno on aina niin surullista, vaikka en halua vähätellä kenenkään surua muissakaan tapauksissa. Voimia sinne, ystäväsi varmasti tarvitsee nyt tukea. Pahoittelut menkoista myös.

Mäkin näkisin tutkimukset ja mahdolliset hoidot asiana, joka avaa uusia mahdollisuuksia raskautumiselle. Ymmärrän toki, että olet tosi pettynyt, että sille tielle täytyy astua. Kuten Momwoc sanoi, voi olla kyse pienestäkin asiasta mitä voidaan helposti hoitaa ja raskaudut sitten nopeastikin. Joillakin alkaa raskaus ihan spontaanistikin sitten kun hoitopäätös on tehty. Itse myös ajattelen, että tieto ja se että asialle tehdään jotain, vähän helpottaa mieltä. Voimia kuitenkin tähänkin asiaan.

Tultiin just reissusta kotiin. Raskaus ei juurikaan vaikuttanut reissaamiseen, hyvin jaksoin kävellä päivisin. Illalla toki mentiin toki vähän aikaisemmin nukkumaan. Lennotkin meni hyvin, toki olivatkin alle 2h.

Terhinaattori: Aika ihanaa, että olet jo ostanut vauvanvaatteita. :-) Taitaa olla kova kuume. Mäkin meinasin viime kesänä ostaa jotain, mutta en sitten ostanutkaan vielä.

Heippa!

Taas ajattelin tulla päivittää omaa tilannetta. Mut ennen kuin unohdan, sanon että mä en oo ostanu mitään vauvan vaatteita enkä oo neulonutkaan mitän vauvalle. Mun mies just aina kysyy kun ten jonkun hienon vaikka peiton että mitän sä raasikit antaa ton, mut kyllä mä raaskin. Ny kun tää yk 17 lähti liikkeelle niin jotenkin oon tosi tyytyväinen että en oo mitään ostanut kun olis varman tosi aikee olla. Mutta ymmärrän kyllä jos ei malta olla ostamatta, siksi minä kierrän vauvan vaateosastot kaukaa, tai ainakin pyrin siihen :p

Elikkä, mulla on kahdenlaisia uutisia: Ensinnäkin, olin tossa muutamia viikkoja sit reissussa omalla autolla ja mun alaselkä kipeyty, se nyt on reistannu tässä parin viime vuoden aikana enemmän ja vähemmän. Nyt sit viikonloppuna se kipeyty jotenkin tosi paljon enemmän, tehtii talvea varten puu hommia ja jouduin kantaa aika painavia puupusseja. Mun iskiashermo ei oikein tykänny siitä ja tänään kun menin töihin niin taju meinas lähteä kun sitä vihlo välillä niin kovaa. Minäpä sit peruin tän päivän asiakkaat ja huomiseltakin suurimman osan. Ärsyttää ihan sikana. Äitenpäiväviikko, pitäs olla töissä kun on menis lahjakortteja. Kävin ostaa Mobilatia ja sit mulle gyne oli määränny 600 mg Buranaa, joten kävin ne. Kysyin sit siltä naiselta, jolla lukee farmaseutti rinnassa että onko siinä perää että jos syö buranaa se voi ehkäistä hedelmöityneen munasolun kiinnittymisen ( oon siis lukenu tästä netistä ja muistaakseni joku toinen farmaseutti mulle on niin sanonu, niin halusin varmistaa.) Hän ei tiennyt yhtään, eikä saanut tutkimallakaan selville. Oli miten oli, tähän kipuun ei panadol auta, joten nyt vedän buranaa ja ovis ois vissiin ens viikolla, joten kai se ehtii jossain määrin elimistöstä pois. Soitin myös lääkäriin, mut eipä siitäkään mitään hyötyä ollut. Että näin.

No toinen juttu, tän kaupungin ylilääkärin piti soittaa mulle eilen mut ei soitanu. Sitä siis että voiko niitä tutkimuksia tehdä yksityisella ja hoidot kunnallisella. Tänään sit soitin tästäkin asiasta ja se vastaanottovirkailija oli et joo, eipä näy merkintää mut ens viikon keskiviikolle on laitettu mulle klo 9 tunnin aika. Mulle tuli heti jez-fiilis, koska tää asia menee nyt eteenpäin. Me oltiin päätetty et mies menis ens viikolla antaa näytteen mut kun se lähete oli sieltä yksityiseltä niin sit mä aattelin että mä käyn eka sen lääkäri käynnin niin katotaan mitä se sanoo, koska jos tämä asia nyt alkaiskin mennä eteen päin niin menis sit yhdestä paikasta.

Että tällästä, miten vauvat masussa jaksaa, mikä on äitien tilanne ja kuinka kuumeilijoiden kuumeet nousee? :happy:

Takaisin