Vauvahaaveita!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Momwoc
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eiks se hormooni kertaannu suurin piirtein jokatoinen päivä, et ehkä sitä ei vaan ole ollut viel tarpeeksi näkymään lauantaina.
Voi kun mulle tuli sun uutisista jotenkin toisaalta hullun haikea mut toisaalta mielettömän toiveikas olo!! Siis itseäni ajatellen itsekkäästi :) Mut siis kyllä tuo toiveikuus kuitenkin nostaa päätä enemmän, koska näin niitä vain napsahtelee silloin tällöin ja ihan pian voi olla kenen vain vuoro, ehkä minunkin!
Toivottavasti jaksat Momwoc käydä kuitenkin vielä täällä kertoilemassa kuulumisia, jotenkin tunnut tärkeältä, koska sun ajatukset on vastanneet monessa omiani. Edes joskus :)

Niin ja mitä miehesi sanoi? :)

Ilpuri: Mutta luulisi että lauantain negatiivisen testin jälkeen olisi ollut eilen ”Raskaana 1-2”, eikä tuo 2-3! No, testimerkki oli kyllä eri, eli voihan olla että jo lauantaina olisin saanut Clearbluen digitestillä plussan! Luulen että tiedän täsmälleen mitä tarkoitat, kun kirjoitit haikeasta mutta toiveikkaasta olosta. Olen itsekin vauvakuumeeni aikana kuullut monta vauvauutista, ja olen ihan oikeasti ja vilpittömästi ollut onnellinen jonkun toisen onnesta, mutta samaan aikaan se oma vauvakuume jotenkin aina siinä kohtaa vähän ”kuohahtaa”. Kiitos, että iloitset puolestani, olen tosi otettu siitä etten ole vaan saanut tästä palstalta tukea pahan olon keskellä, vaan olen myös saanut jakaa iloni täällä teidän kanssanne, jotka tiedätte miten pahalta on välillä tuntunut! Jaettu ilo on aina suurempi ilo! <3 Ja minulla ei tosiaan ollut tarkoitus häipyä ryhmästä, vaan edelleen jatkaa täällä kirjoittelua ja seurata miten muilla tilanteet edistyy. Ja olla ilossa mukana, kun muutkin saa hyviä uutisia! Varasin juuri ajan neuvolaan, kääk. Jotenkin tuo neuvolapuhelu vasta teki tästä todellisemman tuntuista. Eka neuvola viikolla 43, toivottavasti kaikki menee hyvin siihen asti!!!
Miehenihän oli sanonut minulle, että tuskin tässä kierrossa on tärpännyt, kun niin vähän tuli seksiä harrastettua! Hehheh. Siksi oli tosi yllättynyt uutisesta, mutta siis todella onnellinen ja epäuskoinen! Ja nukkumaan ei olla menty pitkään aikaan niin kietoutuneena toisiimme kuin eilen: rauhallisin, onnellisin ja rakastunein mielin pidettiin kädestä kiinni ja oli vaan niin hyvä olla! Päätin myös eilen, että lopetan itselleni ominaisen ”mitä jos” –stressaamisen ihan saman tien. Asennoidun nyt niin, että kaikki menee hienosti eikä ole mitään syytä miksi raskaus ei jatkuisi normaalisti. Murehditaan sitten, jos syytä huoleen ilmenee, siihen asti aion ajatella, että mikään ei voi mennä pieleen!

Momwoc: Vitsi, mä oon niin ylpeä tosta sun asenteesta! Toki ymmärrän sen että jos monta kertaa on jollain menny kesken ja noin, niin varmasti on tosi varuillaan koko ajan. Mun yks kaveri just sano kun sillä oli menny, tai oliko se kuollu tai jotain se vauva, niin se sano et sit kun se oli raskaana ja vauva syntyi niin se harmiteli sitä että ei ollut osannut nauttia raskaudesta kun pelotti koko ajan. Eihän sille pelolle voi mitään, mut kyllä mun mielestä pitää yrittää ainakin asennoitua niin etä nyt se vauva sieltä tulee ja that's it- Jos käy jotain niin sit katotaan tilanne erikseen. Sun asenne on mun mielestä just se oikea ja ainoa, mä ainakin aion suhtautua asiaan samalla tabvalla sit kun on aika :)

Nyt todellakin oikein tuudittaudut tohon ihanaan onnen tunteeseen ja nautit joka hetkestä ja kummallisista möngeryksistä mitä masussa tuntuu.
Ja ihan huippua et varasit jo neuvolan. Mä en tajuu miks sitä ei vois varata heti. Monesti oon kuullu että " en uskalla vielä". Miten niin?! Mä ainakin varaisin samantien! :p

Itseeni liittyen, ihanaa että ens viikola todennäköisesti ovis, ihanaa että menkkojen jälkeinen masennus hellittää kohtuu nopeasti :)

Ilpuri: Ehkä vähän liikaa "kredittiä" nyt saan sulta hyvästä asenteesta, kun toi stressaamattomus on vielä aikalailla ajatuksen ja suunnitelman tasolla :grin Mutta kyllä mä uskon, että myös päättämällä pystyy siihen omaan murehtimisen määrään vähän vaikuttamaan! Varsinkin kun olen aina ollut vähän murehtijatyyppi, huolestun helposti jne., niin se on varmaan ihan hyvä oikein tietoisesti yrittää heti katkaista sellaiset kauhukuvien vatvomiset suoralta kädeltä. Onneksi mulla on jo melkein 30 vuoden kokemus elämästä itseni kanssa,ja oon joutunut jumppaamaan ton murehtimisen kanssa niin kauan kun muistan! Että sitä on tullut treenattua sitä itsensä rauhoittelua, ehkä siitä on hyötyä tässä tilanteessa :p

Joo, heti varasin neuvolan kun lääkäri käski, ja miksipä en olisi varannut, kun kaikki kuitenkin menee hyvin:wink Muutenkin oli tosi hyvä soittaa sinne heti, varsinkin ensimmäisen raskauden kohdalla, koska sain esimerkiksi ohjeen mennä heti ostamaan foolihappo- ja D-vitamiinilisää. En olisi älynnyt ostaa ellei sen ajanvarauspuhelun aikana olisi neuvottu! Sain myös ravitsemusohjeita, vaikka niitähän ei ole netistä vaikea löytää :) Että mun mielestä kyllä kannattaa soittaa heti, ehkä sitten seuraavien raskauksien kohdalla on eri juttu! Ja muutenkin mietin, että onhan se kiva että mitä aiemmin soittaa, sitä enemmän valinnanvaraa on ajoissakin.

Kaikenlaisia outoja tuntemuksia vatsan seudulla, vähän sellasta nipistelyä vielä, ja jonkinlaista paineen/painon tuntua jossain tuolla alhaalla, en oikein osaa sanoa mitä, mutta jossain tuolla syvällä vatsan ja selän välissä keskivaiheilla! Kaikkea parin viikon takaisia tuntemuksia oon tässä mietiskellyt, ja voihan sitä varmaan melkein kaiken periaatteessa yhdistää raskauteen: viikko sitten särki päätä, sunnuntaina palelin, maanantaina väsytti, tiistaina ravasin vessassa....kaikki oireita jotka voisi johtua mistä tahansa muustakin :) Mutta sen mä kyllä sanon, että se vatsan nipistely sillon pari viikkoa-puolitoista viikko sitten tuntui oudolta ja erilaista!

Mitenkäs ne ovulaatiotikut, lähteekö ne nyt testaukseen vai ootko jo aloittanut? Toivottavasti saat ovulaation näkymään, mulla ei kertaakaan tullut niitä viivoja :sad001Joku sanoi, että se voi olla tosi lyhyt hetki kun se siinä tikussa näkyy, ja mä tikutin kerran päivässä ohjeen mukaan. Mulla tuli tosi huono fiilis siitä, etten saanut niitä viivoja, mutta toivottavasti sä saat siitä apua. Mulla se oli hukkanheitettyä rahaa, tai sitten mulla oli jotain sekundalaatusia tikkuja :grin Ei ne kyllä paljoa maksanut, tilasin netistä.

Ihanaa kun on ovis edessäpäin, ne on niitä kierron toiveikkaimpia hetkiä :love2 Nyt sitten vaan paljon rakkautta kehiin! Oletko muuten kuullut, että aamuromantiikka olisi jotenkin tehokkaampaa raskautumisen puolesta? Ilmeisesti siittiöitä on silloin spermassa eniten. Tiedä sitten tuosta, meillä painottuu kyllä iltaan/yöhön nuo touhut lähes poikkeuksetta:sign19

Moikka. Täältä huutelee yksi vauvakuumeen kourissa olevan. Toi onkin hyvä vinkki toi follihappolisän syöminen. Mulle ei siitä ainakaan mitään mainittu viime neuvolassa, mutta aloitin itse sen syömisen alkuraskaudessa. Pitäisköhän nyt jo aloittaa tuo lisä, ennen kun jätetään ehkäisy pois. D-vitamiinia syön jatkuvasti. Mä olin ihan hölmö ekassa raskaudessa. Ajattelin vaan, että eihän tässä ole mitään kiirettä varata neuvolaa. Onneksi yks kaveri ilmoitti minulle, että sä olet jo niin ja niin monennella viikolla, että nyt sinne neuvolaan. Olin sitten hieman myöhässä niistä alkuraskauden tarkastuksista :oops: .

@asukki: :grin mut sä et siis nyt oo raskaana? tervetuloa! Mä en malttais oottaa yhtään mikään tarkastuksen kanssa :D

momwoc: "krediitit" on jo aikomuksesta ja asenteesta, hyvin suunniteltu, puoliksi tehty :wink.
Se on niin outoa, mulla juilii koko ajan ja nippailee, useita kertoja päivässä. En tiiä että onko ne viel niitä clominippailuja, kun se on vissiin aika pitkävaikutteinen, mut nyt on jo menossa 3. kierto ilman. weird!
Joo siis ostin kotitesti.fi:stä oikein tukkupakkauksen ovis- ja raskaustestejä. Ja huvittavaa sinä oli se että mä tilasin ne joskus ehkä klo 14 maanantaina, valitsin toimitustyypiksi 2.lk kirjeen, kun niissä ei ollu toimituskuluja. Eli toimitusaika 3-4 pv niiden omien ehtojen mukaan, no ne oli sit mulla jo eilen tiistaina kädessä :grin. Mietin vaan että jos oisin ne 1. lk tilannu kuinka nopeesti ne sit ois tullu?! ollu jo maanantai-iltana?! no anyway.. mun laskennallinen ovis on ens viikon torstaina, että kyllä m äsit ens viikolla meinasin kokeilla tikuttaa. Saa nähdä, mut siis kokeillaan nyt. Toisaalta oon miettinyt että jos harrastaa seksiä säännöllisesti, miks pitäs tikuttaa. Kai sieltä nyt joku pikauimari osuu jos on osuakseen :)
Mä oon syöny raskaana oleville/imettäville/raskautta suunnitteleville tarkotettu monivitamiinilisää jo tammikuusta, eli jo silloin kun alettiin yrittää. Siinä on siis kaikki b-ryhmän vitamiinit ja rauta ja foolohappo ja d-vitamiini ja muutkin tälläset,tyyliin 100-400 % päivän tarpeesta riippuen ravintoaineesta, mut ei sitä A:ta. Lisäks kesällä aloin ottaa raskaana olevile/imettäville/raskautta suunnitteleville tarkotettuja kalaöljykapseleita. Mut jouduin lopettaa ne lyhyeen kun niistä tuli mulle ihan kauheita vatsahappopurkauksia suuhun, useita kertoja päivässä. Pitää mun mies käyttää yksiä "normaaleille ihmisille" :p tarkotettuja kapseleita ja se sano että sille niistä ei oo tullu mitään. Kun jostain toisesta valmisteesta oli tullu. Mut unohdin eilen tarkistaa että onko niissä sitä A-vitamiinia. Mut pitää ehkä käydä apteekissa kattomassa myös. Mut joo, mä hätäpäissäni aloitin nämäkin ajoissa :oops:
Mä kans luin, itseasiassa oisko ollu Iltalehden sivulta, että aamuseksissä ois aika paljonkin terveyshyötyjä. Harmi vaan, et mun mies jää yleensä nukkumaan kun mä lähden töihin. Mut ehkä viikonloppuna onnistuis, tosin mun ovis näköjään aina on ke-to akselilla. Kyllä meillä kanssa se itse The real action yleensä on siinä iltayöstä :)

Onko tuntunut viel pahoinvointia? Ootko yleensä ees herkästi pahoinvoiva vai luuletko että pääset ohittaa tuon oireen?

Ilpuri: en ole vielä. Minulla on siis vuoden ikäinen esikoinen. Kirjoitin vähän epäselvästi. Siinä raskaudessa ei puhuttu mitään foolihapon syömisestä. Monivitamiinia käytin myös. Jossain oli artikkeli, että foolihappoa olisi hyvä syödä jo ennen raskautta ja raskautta yrittäessä. Ilmeisesti sen puute vaikuttaa kaikista eniten raskauden alkuvaiheessa?

@sukki ihan oikeassa olet! Foolihappolisää suositellaan syömään n. 3kk ennen kun yritys alkaa ja jatkamaan raskauden aikana myös. Sitä suositellaan myös miehille 3kk ennen ehkäisyn poisjättämistä, koska siittiöt kehittyy 2-3kk ja on foolihapon avulla parempikuntoisia kuin ilman. Monipuolisesta ruokavaliostakin pitäs kyllä saada foolihappoa riittävästi, mutta ei kai siitä lisästä haittaakaan ole :)

Ilpuri: No onhan tuo totta, että hyvä suunnitelma on jo lupaava aloitus toteutukselle! :winkSulla alkoi siis se nippailu niiden clomien myötä? Oliko sulla ennen sellasia tuntemuksia? Mulla ei ollu aikaisemmin tuntunu samalta vatsanpohjassa, eikä nyt oo enää tuntunut. Se oli siinä jossain vaiheessa ennen oletettua menkkojen alkamisaikaa ja kesti ehkä noin viikon? Mä kans ostin niitä ovistestejä jonkun ihan järjettömän satsin nettikaupasta, ja nyt mulla on aika kasa niitä vielä kotona! Mutta tulevat varmaan vielä tarpeeseen joskus. Mäkin muistan että ne tuli tilausta seuraavana päivänä, vaikka en ottanut toimitusta pikana! Meneeköhän ne vanhaksi? On niissä varmaan joku ”parasta ennen” –päivä :grin Se päivä muuten kun kävin siellä lääkärissä, niin ennen tuota kohtalokasta testitulosta juttelin epäsäännöllisistä kuukautisista sen lääkärin kanssa, niin se kehotti varaamaan ajan gynekologille, josta saisin keltarauhashormonikuurin. Jotain Terolut –nimistä. Se on ilmeisesti vähän eri asia kuitenkin kun toi Clomifen? En tiedä sitten olisinko niitä Clomeja edes saanut?!
Mä ehkä ajattelin sitä tikutusta enemmän siltä kannalta, et varmistuisin siitä että ylipäätään ovuloin, kun ne epäsäännölliset menkat herätti kaikki mahdolliset kysymykset. Olis ehkä ollu vähä ankeeta tikku kädessä sitten juosta seksiä harrastamaan! :grin Kivemmalta se tuntuu, jos vaan ylipäätään on aktiivinen tuolla makuuhuoneen puolella, vaikka ei ihan tietäis milloin se ovis on. :rolleyes:
Voi vitsi, sä oot kyllä Ilpuri ollu niin kartalla kaikista noista vitamiini- ja foolihappojutuista! Mulle tuli ihan uutena tietona kun soitin sinne neuvolaan, mut onneks aika alussa mennään niin hyvä että sain tässä vaiheessa alotettua. Kuulemma ihan riittävän ajoissa, että se foolihappo raskauden aikana auttaa alkion hermostoputkien sulkeutumiseen, ja sen pitäis tapahtuu joskus ens viikolla! Ja kai se on just oleellinen siinä vaiheessa se foolihappo. Toki se auttaa myös niiden hermostoputkien kehittymiseen, joten paras tilanne on jos sitä on ihan raskauden ekasta päivästä asti ottanut! Hirvee lista kaikkia ravintosuosituksia ja –rajoituksiakin pitäis muistaa, pitää varmaan tulostaa se lappunen käsilaukkuun, että voi aina luntata! Siellä oli tosi yllättäviä kiellettyjä raaka-aineita, esim. inkivääri! Joka noin muuten on superterveellistä, käytän itse tosi paljon ruoanlaitossa.
Mulla ei ole ainakaan vielä ollut juuri mitään erikoisia olotiloja, ei pahaa oloa eikä muutakaan. Sanoin tossa äidillekin, että tuntuu niin oudolta että ei oo mitään, joka viestis että sisällä tosiaan kasvaa joku. Se ehkä melkein vähän hämää, ettei tunne mitään erikoista, tulee sellanen olo että onko tää nyt sitten todellistakaan? Äiti vaan sanoi, että hänellä on myös ollut tosi oireettomat raskaudet eikä mitään pahoinvointia kummallakaan kerralla! Ja sanoi että varo vaan mitä toivot! :laughing002 En oikeestaan muuten helposti voi pahoin, paitsi nykyään joskus laivalla ja välillä bussimatkoilla. Pitää varmaan vaan olla kiitollinen että olo on hyvä ja normaali, ja luottaa siihen että siinäkin tapauksessa raskaus voi edetä ihan normaalisti!! Jotenkin vaan kai kaipais keholta jotain merkkejä muutoksesta, kuukautisten poisjäämisen lisäksi :) Varasin nyt ajan varhaisultraan, niin ehkä sen jälkeen sitten uskoo että siellä joku on, kun sen näkee. Ja silloin pitäisi jo sydämenlyönnitkin kuulua :HeartpinkSe on reilun viikon päästä maanantaina se ultra. Mulla menee varmaan ihan parkuessa koko tilaisuus, en voi edes kuvitella kuulevani jotain sydänääniä. Oon vielä tällänen herkkis, niin vähemmästäkin menee ihan pasmat sekasin!
Mä muuten latasin puhelimeeni tälläsen ”Pregnancy Plus” –sovelluksen, joka koko ajan laskee kaikkea mahdollista ja kertoo joka päivä vauvasta jotain! Tää on tosi ihana! Tämän päivänkin kohdalla lukee, että pikkunen on tänään 6mm pitkä ja painaa 0,2 grammaa :Heartbigred Ja tässä on joka päivä kuvakin, miltä se alkio näyttää. Kannattaa siis ladata tämä sitten heti kun plussaat! :hello2
Millon sulla pitäis alkaa seuraavat menkat?

Momwoc:Voikun hän pieni on tosi pieni! :)

joo mä luin siitä Terolutista jotain joskus, mut en oo tutustunut sen tarkemmin. Mä kun kun oon kuvitellut tuntevani sen ovulaation niin siksi en ole alkanut aiemmin tikuttamaan mut nyt tosiaan ne Clomit on laittaneet nippailut mahaan. Ja ei ole siis niitä aiemmin. Tokihan mä tässä hätäpäissäni ole viime kuukausina tehnyt raksaustestejä, kun on ollu välillä niin voimakaita juilintoja. Esim, keskiviikkona näytti negaa. menkat loppu sunnuntaina :p Aia epäilen valekuukautia vaikka onjhan se tosi, et ne on tosi harvinaisia. Ja ainakin mun kohdalla kun mulle ei ikinä satu mitään harvinaista. Nää mitä mä ostin niin niissä oli päiväystä ainakin joku vuosi suunilleen. Mun mielestä oli tosi koomista just kun niissä ohjeissa oli et kun se hormoonitaso on huipussaan niin muna solu irtoaa 16-36 h sisällä, tai jotain tollasta ja että yhdyntä pitä olla heti sen teskin jälkeen et ois paras tilanne. Mä kans näin silmissäni just tollasen superromanttisen tilanteen että mä juoksen vessasta tikku kädessä ja käsken ottaa housuja pois :grin Joo, lähinnä mä kans siihen että tuleeko se ovulaatio nyt vai ei, tai edes tuleeko se sillon kun mä kuvittelen. Kun siis onhan se nyt järjellistä että harrastaa seksiä säännöllisesti ja jos ei oo ongelmia niin kyllähän sitä raskaaksi tulee ennemmin tai myöhemmin. Mut toisaalta hyvä vähän tarkkailla tota kiertoa, et jos joutuu mennä tutkimuksiin ens vuonna, mikäli tänä vuonna ei tärppää.

Mä niin ymmärrän tuon sun oireettomuuskompleksin, kun pelkään sitä itsekkin. Niin kun tos sanoinkin, mulle ei käy ikinä mitään harvinaista, mua ei ikinä ällötä mikään, mä en ikinä menetä ruokahalua mistään, mua ei okseta ikinä enkä mä oikein oo kipeekään ikinä. Viime talvena olin kuumeessa pari päivää, edellinen kerta olis joskus 6 vuotta sitten. Tokihan se on kiva että on helppo olla mutta oishan se kiva et jossain tuntuis. Mut saa nähdä, kuitenkin saan ihan hullun määrän vaikeita oireita koko ajaksi, kun näin puhun :grin

Jos nyt oikein katson niin varmaan 16.10. pitäs alkaa seuraavat menkat. On viel aikaa mutta tuntuu et päivät menee tosi vikkelään! Justhan oli viime viikon torstai!

Sä siis meet varhaisultraan? Varmaan tosi kiva ja just sekin et kun jos ei ole niitä oireita niin paljon niin antaa vähän jotain konkreettista tuntua! Jännittävää! Mä uskon kans et mä varmaan itken koko mun raskaus ajan! Ennen meidän häitäkin kuukauden varmaan jokapäivä itkin jostain ihan ihme syystä! Ja muutenkaan ei tarvii todellaan mitään syytä edes kun silmät kostuu ja leuka väpättää. Hei, ehkä se olis sit se mun oire :grin

Ootko sä vielä arvellu sitä laskettua aikaa? Varmaan saat aika hyvän arvion sit siinä varhaisultrassa!

Heippa kuumeilijat. Täällä odotellaan, että täti ei tulisi kylään ensikuun alussa. Laskujen mukaan huomenna olisi ovulaatio. En tiedä tuleeko kuviteltua, mutta tällä viikolla vatsani on ollut todella turvonnut, sisäreisiä pakottaa välillä ja välillä menkkamaisia kipuja. Venytellessä vatsa tuntuu kovin kireältä. . Tein hätäpäissäni viime viikonlopulla testin, mutta negatiivinen tuli. En tiedä johtuisiko oireet tulevasta ovulaatiosta vai vilkkaasta mielikuvituksesta :grin

No niin on pikkuruinen, sellanen riisinjyvä!
Voi mä en edes halua miettiä kuinka monta raskaustestiä oon ostanut viimeisen puolen vuoden aikana! Puhumattakaan siitä rahan määrästä jonka niihin on saanut uppoomaan. Ihan hävettää! Mutta siinä vaiheessa kun sitä toivoo niin paljon, ei tuu ajateltua sitä raskaustestin hintaa ostohetkellä : )
Noista oireista sen verran, että vaikka oon vielä säästynyt pahoinvoinnilta toistaiseksi (vaikka ei se kai tässä vaiheessa usein oo vielä alkanutkaan), niin tässä viikonlopun aikana ja tänäänkin huomasin että rintoja aristaa kyllä aika lailla. Aamulla tuli juostua junaan ja siinä juostessa huomasin että tuntu kyllä todella ilkeeltä, rintoihin sattu. Ja kosketusarat on myös, mutta eipä kovin paljoa enempää kun normisti ennen menkkoja.
Joo me päätettiin mennä varhaisultraan, ens viikolla se sit ois : ) En malttais odottaa! Samalla myös pelottaa, et mitä jos ei siellä olekaan mitään??! No, pitää vaan olla kärsivällinen ja toivoa parasta. Meillä oli viikonloppuna miehen kanssa oikeestaan ensi kerran positiivisen testituloksen jälkeen kunnolla vapaata ja aikaa yhdessä, ja juteltiin hirveesti tulevasta ja jotenkin asiasta tuli taas asteen ”todellisempaa”! Mies muuten sanoi, että jostain syystä on ihan varma että ois tyttö tulossa! Itsellä ei mitään fiiliksiä vielä ainakaan, mutta oli aika hauskaa ajatusleikkiä. Toisaalta taas äiti sanoi, että hänellä ei alkuraskaudessa ollut pahoinvointia ollenkaan kun oli poika tulossa, mutta kun minua odotti niin alussa oli huonovointinen. En tiedä onko noissa oikeasti mitään perää : )
Sellaisen nettilaskurin mukaan laskettu aika olisi toukokuun viimeisinä päivinä, mutta se varmaankin tarkentuu vielä tulevilla ultratutkimuksilla <3

Soma: Mulla ainakin on koko ajan niin kummia oireita että tekis mieli koko ajan testata, mutta sit aina maalaisjärki aikaajoin voittaa. :grin Mut siis, luultavasti ne oireet sit ehkä on kuitenkin erilaisempia jossain määrin kun tosi on kyseessä. Tai sit ei..

momwoc:Siistiä et sun mieskin on noin innoissaan! :) En ainakaan liikaa luottaisi niihin uskomuksiin... mut sis voihan olla että ne jossain määrin pitää paikkansa.

Kun tikutit sitä ovista niin saitko ollenkaan mitään viivaa siihen tulemaan, ees mitään haljua? Tai onko muilla tietoa tästä? Mä tänään nyt tein ekan ovistestin ja ihan selkeä hailakka viiva tuli, ei tosin siis niin vahva kuin se kontrolliviiva, mutta kai se siitä sit tummuu jos on tummuakseen kun jatkan testailua. Mutta ihan selkeästi oli havaittavissa. Sillain tuli kiva fiilis et ees joku viiva ilmesty johonkin kun tässä näitä raskaustestejä tän vuoden puolella kuitenkin on menny ainakin vähintään se yksi kuussa. Eihän se siis tietenkään ole sama asia kuin raskaustesti, mutta kyllä mun kroppa jotain hormoonia ees tuottaa mikä näkyy jossain :rolleyes: Kerroin jo mun miehelle tän viikon ilta ohjelmasta :grin Eipä taida olla ainakaan pahoillaan.

En tiiä että onko tää nyt jotenkin huippuunsa ajettua vauvakuumetta, mutta mulla on jotenkin hullun varma olo tästä kierrosta. Jotenkin sellanen rauhallinen ja seesteinen. Tiety tuo hailakka ovisviivakin varmaan sitä tehosti, mutta oli siis ennen sitäkin. Ehkä jotenkin tuntuu nyt taas erityisen hyvältä tuon oman miehenkin kanssa. Yleensä siis tuntuukin, mutta joskus on aina jotain kähinöitä, niinkuin varmaan kaikilla. Voi olla että jos kuukautiset sit alkaa parin viikon päästä voi masennus olla ylitsevuotavaa, mutta oon fiiliksissä siitä että mun tän hetkinen fiilis on tällänen huippu toiveikas ja varma, koska en usko että siitä on ainakaan haittaa hedelmöittymiseen, päin vastoin. Ehkä jos se pikku siimahäntä ja muna kohtaavat niin ajattelevat että onpas tämä onnellinen ja hyväntuulinen emäntä, mennään yhteen ja jäädään tänne asumaan vähänksi aikaa :p Let's see :rolleyes:

Ilpuri: Joo sain kyllä ovistesteillä niitä haljuja viivoja, mutta koskaan ne ei vahvistuneet. Yhdessä kierrossa ei tullut viivoja ollenkaan, musta se oli just se kierto josta raskauduin!?! Toisaalta ilmeisesti ovuloin aika paljon myöhemmin kun luulin, eli sillon kun testailin, ei vielä ollut varmaankaan hormonitasot edes nousussa. Mutta siis summa summarum: kiva jos saat vahvoja ovulaatioviivoja, mutta jos et saa, niin yrittäkää silti ihan yhtä innokkaasti ; ) Hahaha, mua nauratti ihan sikana kun kirjotit että tuntu kivalta että edes joku viiva ilmesty johonkin, koska mietin IHAN SAMAA silloin niistä hailakoista viivoista!! Että ihan sydän pomppas kun sai toisenkin viivan, vaikkei kyseessä ollutkaan raskaustesti! Mä muuten tossa laskeskelin, että mulla näkyi raskaustestissä plussa vasta 20 päivää hedelmöittymisen jälkeen, kun on lukenut että jotkut plussailee jo paljon aikaisemmin. Eli ei voi aina luottaa niihin aikaisiin negatiiviisin!

Ihanaa Ilpuri mitkä fiilikset sulla! Todellakin uskon, että se henkinenkin puoli vaikuttaa tähän kaikkeen. Hyvä, onnellinen, tyytyväinen olo lisää varmasti mahiksia :) Mäkin kyllä muistan, että nämä raskauteen johtaneet hetket on ollut erityisen ihania. Jännäääääää!!! Sanon taas tän saman: "vaikka ei varsinaisesti tunneta", niin ois kyllä tosi ihanaa jakaa tää vauvakuumetta seuraavakin vaihe!! Pidän peukut ja varpaat pystyssä :Heartred

Momwoc: olen ihan samaa mieltä tosta jakamisesta! :) Mä oon nyt 3 päivänä tikutanu, tänään 2 kertaa kun luulen että tökkäsin sen vesilammikkoon :grin. Sen kun laitoin sen odottaa tulosta ja oli niin halju viiva, kun oletin että tänään ois ollu se vahvin. En nyt tiiä että onko se viivan vahvuus vahvistunut yhtään, musta tuntuu että ennemminkin vaalentunut entisestään, toisaalta outoa et ovis ois ollu jo aiemmin. Mut en oo ihan v arma että muistanko oikein maanantain ja tiistain vahvuudet. Pitäs ottaa kuva :) No en tiiä, mutta en nyt ihan kuitenkaan mitenkän toivottomassa tilassa ole. Fiilekset tän asian suhteet edelleen tosi hyvät, ainut et meidän eilen piti pistäytyä ensiavussa, kun mun miehelle kävi vähän tapaturma. Onneks selvittiin säikähdyksellä, pahemminkin ois voinu käydä, mut nyt jo kaikki ok. Vähän tuli jotenkin väsynyt filis, kun viime yön heräilin jatuvasti kuuntelee että hengittäkö se. Kun siis sai vissin jonkun tasosen aivitärähdyksen. Hengitti oikein hyvin :) Pelkään nyt vaan että tuon tapahtuman stressi vaikuttaa tähän kiertoon, mutta katsotaan mitä vastaan tulee. Niin kovin mielelläni ottaisin minivauvan masuun! :oops:

Miten muut tähän ketjuun kirjoittaneet? Missä vaiheessa kierto, ja onko onnistanut?

Ilpuri onneksi ei pahemmin miehelles käynyt!

Mehän ei vielä yritetä, vaikka toivonkin että vahinko kävisi :wink Nyt koitan ottaa selvää kierron pituudesta, kun jätin pillerit pois elokuun alussa. Eka kierto oli aivan älyttömän pitkä, 47päivää ja nyt on kierrossa muistaakseni 9. päivä menossa. Toivottavasti se tästä tasaantuu, ja voi ruveta bongailemaan ovista ja harjottelemaan kevättä varten! :)

Täällä edelleen odotellaan... Kp39 alkaa tänään, viime sunnuntaina testasin negan. Menkkoja ei näy eikä kuulu. Vähän yli viikon on välillä vihlonut alamahaa ja on mukama välistä huonoa oloa. Huomisaamuna teen ehkä uuden testin. Jotenki vaan tuntuu että olis sen pitäny jo sunnuntaina näkyä jos on onnistuttu raskautumaan.

:sad001Ilpuri: Huhhuh! Onneksi kaikki on miehelläsi hyvin, mutta säikäyttäähän tollaset aina Äläkä välitä niistä ovistestien viivoista, elä kuin joka päivä olisi ovulaatio! :winkNiin mullakin kävi, että todella epäloogisia viivojen vahvuuksia, ja itestä tuntui ettei niillä saanu ku pään pyörälle. Eli pidän peukkuja ja tsemppistä :Heartpink Toivon niin sydämeni pohjasta että natsaa!

Janni82: Onko teillä nyt siis joku muu ehkäisy käytössä, kun e-pillerit olet lopettanut? Oletteko jo miehesi kanssa puhuneet millon aloitatte yrittämisen? Onko miehesi vielä "harkintavaiheessa" ja sinä olisit jo valmis?? Kuulostaa tutulta, mutta siitä se sitten jossain vaiheessa muuttui ääni kellossa ihan täysin, ja nyt on mies onnensa kukkroilla tulokkaan johdosta!! Tuntuu ihanalta, että hänkin on nyt valmis. Jos hänellä ei tuota "vastahakoista" vaihetta olisi ollut, jolloin hän halusi vielä odottaa perheenperustamisen kanssa, en ehkä osaisi iloita tästä tilanteesta yhtä paljoa:) Tai miten sen sanoisi, tietysti olisin ihan yhtä onnellinen, mutta en ainakaan pidä sitä itsestäänselvyytenä! Kaikesta pitää repiä jotain positiivisia murusia :wink

Junttura: Älähän nyt, itse plussasin kiertopäivänä 40 ja kiertopäivänä 38 oli vielä todella armoton negatiivinen! Itse ajattelin ihan samoin kun sinä, että "olisi se jo näkynyt...", mutta väärässä olin :smiley-bounce013 Toivottavasti sinäkin! Alavatsavihlonta, tai oikeastaan nipistely, oli ainoa oireeni ennen plussaa!

Momcow Juu, kumilla mennään tällä hetkellä, joskus myös keskeytetyllä :D Jätin pillerit pois lähinnä niistä johtuvien oireiden vuoksi (halut lähti, alakuloisuutta sun muuta...) mutta näppärästi samalla saatiin keskusteltua perheen perustamisestakin ja ollaan aloittamassa yritys ensi keväänä! :love7

Luulen että mies tarvitsee muutaman kuukauden asian sulattelua varten, kun vasta muutama kuukausi sitten muutettiin saman katon alle, eikä hänellä ole vielä pitempää työsuhdetta tiedossa. Ja mulle se sopii ihan hyvin, vaikka malttamattomana odotankin jo :) Miehen puheista päätellen miettii kans positiivisella mielellä tätä vauva-asiaa, mm. nimistä on ollut juttua ja hän kyseli tuotta yhtenä päivänä että jos me saadaan se lapsi niin tarkottaako se sitä että pitää mennä sitten naimisiinkin :laughing002 Taisi helpottua kun sanoin että ei ne asiat ole toisistaan riippuvaisia!

Täällä menossa kp20. Kaikenmaailman oireita on ollut (kuviteltuja).Maanantaina tein TAAS testin, koska olin varma että nyt jotain tapahtuu. Vatsa oli oudon oloinen ja ihme särkyä yms. No mitäs muutakaan, kun negatiivista näytti:grin Joutuu jo vähän huumorilla ottamaan tämän yli innokkudeen ja negatiiviset testit. Mutta eilen meillä oli vieraita käymässä ja minulle tuli aivan karmea pahoinvointi. Pystyin siihen saakka pidättelemään, kun vieraat lähti ja juoksujalkaa pönttöä halaamaan. Aamulla kauhea päänsärky ja pahoinvointi jatkui. :confused: En tiedä sitten mitä tässä nyt tapahtuu. Jos tämä olisi vatsatauti uskoisin, että tulisi rajumpana. Nyt taas vointi hyvä, mutta päänsärky jatkuu. Tätin pitäisi tulla kylään 11 pvä.

Takaisin