Ilpuri: No onhan tuo totta, että hyvä suunnitelma on jo lupaava aloitus toteutukselle!
Sulla alkoi siis se nippailu niiden clomien myötä? Oliko sulla ennen sellasia tuntemuksia? Mulla ei ollu aikaisemmin tuntunu samalta vatsanpohjassa, eikä nyt oo enää tuntunut. Se oli siinä jossain vaiheessa ennen oletettua menkkojen alkamisaikaa ja kesti ehkä noin viikon? Mä kans ostin niitä ovistestejä jonkun ihan järjettömän satsin nettikaupasta, ja nyt mulla on aika kasa niitä vielä kotona! Mutta tulevat varmaan vielä tarpeeseen joskus. Mäkin muistan että ne tuli tilausta seuraavana päivänä, vaikka en ottanut toimitusta pikana! Meneeköhän ne vanhaksi? On niissä varmaan joku ”parasta ennen” –päivä
Se päivä muuten kun kävin siellä lääkärissä, niin ennen tuota kohtalokasta testitulosta juttelin epäsäännöllisistä kuukautisista sen lääkärin kanssa, niin se kehotti varaamaan ajan gynekologille, josta saisin keltarauhashormonikuurin. Jotain Terolut –nimistä. Se on ilmeisesti vähän eri asia kuitenkin kun toi Clomifen? En tiedä sitten olisinko niitä Clomeja edes saanut?!
Mä ehkä ajattelin sitä tikutusta enemmän siltä kannalta, et varmistuisin siitä että ylipäätään ovuloin, kun ne epäsäännölliset menkat herätti kaikki mahdolliset kysymykset. Olis ehkä ollu vähä ankeeta tikku kädessä sitten juosta seksiä harrastamaan!
Kivemmalta se tuntuu, jos vaan ylipäätään on aktiivinen tuolla makuuhuoneen puolella, vaikka ei ihan tietäis milloin se ovis on.
Voi vitsi, sä oot kyllä Ilpuri ollu niin kartalla kaikista noista vitamiini- ja foolihappojutuista! Mulle tuli ihan uutena tietona kun soitin sinne neuvolaan, mut onneks aika alussa mennään niin hyvä että sain tässä vaiheessa alotettua. Kuulemma ihan riittävän ajoissa, että se foolihappo raskauden aikana auttaa alkion hermostoputkien sulkeutumiseen, ja sen pitäis tapahtuu joskus ens viikolla! Ja kai se on just oleellinen siinä vaiheessa se foolihappo. Toki se auttaa myös niiden hermostoputkien kehittymiseen, joten paras tilanne on jos sitä on ihan raskauden ekasta päivästä asti ottanut! Hirvee lista kaikkia ravintosuosituksia ja –rajoituksiakin pitäis muistaa, pitää varmaan tulostaa se lappunen käsilaukkuun, että voi aina luntata! Siellä oli tosi yllättäviä kiellettyjä raaka-aineita, esim. inkivääri! Joka noin muuten on superterveellistä, käytän itse tosi paljon ruoanlaitossa.
Mulla ei ole ainakaan vielä ollut juuri mitään erikoisia olotiloja, ei pahaa oloa eikä muutakaan. Sanoin tossa äidillekin, että tuntuu niin oudolta että ei oo mitään, joka viestis että sisällä tosiaan kasvaa joku. Se ehkä melkein vähän hämää, ettei tunne mitään erikoista, tulee sellanen olo että onko tää nyt sitten todellistakaan? Äiti vaan sanoi, että hänellä on myös ollut tosi oireettomat raskaudet eikä mitään pahoinvointia kummallakaan kerralla! Ja sanoi että varo vaan mitä toivot!
En oikeestaan muuten helposti voi pahoin, paitsi nykyään joskus laivalla ja välillä bussimatkoilla. Pitää varmaan vaan olla kiitollinen että olo on hyvä ja normaali, ja luottaa siihen että siinäkin tapauksessa raskaus voi edetä ihan normaalisti!! Jotenkin vaan kai kaipais keholta jotain merkkejä muutoksesta, kuukautisten poisjäämisen lisäksi :) Varasin nyt ajan varhaisultraan, niin ehkä sen jälkeen sitten uskoo että siellä joku on, kun sen näkee. Ja silloin pitäisi jo sydämenlyönnitkin kuulua
Se on reilun viikon päästä maanantaina se ultra. Mulla menee varmaan ihan parkuessa koko tilaisuus, en voi edes kuvitella kuulevani jotain sydänääniä. Oon vielä tällänen herkkis, niin vähemmästäkin menee ihan pasmat sekasin!
Mä muuten latasin puhelimeeni tälläsen ”Pregnancy Plus” –sovelluksen, joka koko ajan laskee kaikkea mahdollista ja kertoo joka päivä vauvasta jotain! Tää on tosi ihana! Tämän päivänkin kohdalla lukee, että pikkunen on tänään 6mm pitkä ja painaa 0,2 grammaa
Ja tässä on joka päivä kuvakin, miltä se alkio näyttää. Kannattaa siis ladata tämä sitten heti kun plussaat!
Millon sulla pitäis alkaa seuraavat menkat?