Vauvahaaveita!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Momwoc
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sannis86: Voihan se kenties ollakin? :-) Tai sitten tosiaan suoliston toimintaa, heh. Kyllä ne siellä pian alkaa tuntumaan.

Voi vitsi miten ihanaa kuulla teistä kaikista!! :Heartred

Momwoc: toivottavasti sun närsätys vähän helpottaisi, mut eiks se ole aika yleinen raskaus oire, varsinkin loppu puolella? varmasti tosi ihana odotella ja ostella kaikkea tarpeellista! Mun mies just eilen sano mulle että oispa ihana hän suunnitella jotain reissua kesäksi, mut voi olla että kesällä suunnitellaan lähinnä et mistä lähetään ostaa lastenvaunuja kun jos oon maha pystyssä! :grin Mua niin huvitti kun ei se varsinaisesti ikinä sillen itse ala puhumaan mitään mut sit välillä aina heittää just jonkun tollasen kommentin! Mikä se sun LA oli? millasia tuntemuksia sulla muuten on, ootko miettinyt sitä synnytystä miten paljon? Mitä ajatuksia se herättää?

Tiisu ja Sannis: Ihana kuulla myös teistä! Hyvä et molemmilla on menny hyvin tähän asti mut vielä on vähän aikaa teilläkin edessä, millon ne teidän LA:t olivat?

Mä luin jo nää eilen mutta mulla on ollut tässä nyt viimeset 3 viikkoa joku ihme kevätmasennus. En tajua. Eilen istuin koko päivän sohvalla ja tuijotin eteeni. Vähän käytiin jossain mut en oikein innostunut mistään ja sit illalla laittelin tiskejä ja tiskailin niin itkeä tihrustlin siinä samalla. En tajua mikä mua vaivaa :sorry: Sunnuntaina olin babyshowereilla ja siellä oli hauskaa. Mukana oli myös yksi 6 viikkoinen ja yksi 9,5 kuukautinen :Heartblue Pidin niitä paljon sylissä! :) Mut varmaan tää mun masennus nyt on osittain ihan aiheellista ja osittain huonoja yöunia, just huomasin tänän ku nukuin vähän paremmin viime yönä että oon vähän paremmalla tuulella. Mut vähän jotain flunssaakin yrittää tehdä, nenää kutittaa ja on sellanen höntti olo. meillä oli seksi viime torstaina, perjantaina ja lauantaina tein ovistestin, lauantain testin viiva oli melkein yhtä vahava kuin kontrolli viiva ja sunnuntaian en ehtinyt testiä tedä kun olin siellä menossa ja eilen kun tein niin oli jo selkeästi hailakampi kuin kontrolli, joten oletan että vahvin viiva ois tullut sunnuntaina ja kun tulin kotiin showereilta niin oli sit taas seksä. Luulen siis että munasolu irtosi eilen, maanataina ja meidän seksit nyt riittäisi, mut mua nin ärsyttää kun min mies ei lauantaina jaksanut :mad: siitäkin olin vähän pahoillaan. Mut siis joka kerta kun oon testännu (tää oli nyt 4. kerta) oon saanu ovisplussan ja se on ollut et eka päivä on melkein yhtä vahav kuin kontrolli ja toka päivä on selkeästi vahvempi ja kolmas päivä selkeästi hailakampi, joten siksi oletan nyt näin, mutta katsotaan. Mun menkkojen pitäs siis alkaa 30.3. maanantaina mutta uskon että testaan jo 29. sunnuntaina kun sillon on mun miehen synttärit :)

Mutta kuten oon aiemminkin sanonut, kyllähän tämä alkaa turhauttamaan. :meh:

Voi Ilpuri! Keväällä joskus kyllä masentaa. Usein puhutaan vaan syysmasennuksesta, mut yhtä lailla se kevätkin voi mielen vetää apeaksi. Sit flunssat ja kaikki mahdolliset pakkautuu aina päälle niin vähemmästäkin mieli synkkenee :sad001
Mutta aina sieltä noustaan. Josko sieltä 2 viikon päästä tulis kertakaikkinen mielenpiristys! :) Peukkuja pidän kovasti sulle, että mies ennakoi puheitaan oikeaan suuntaan ja kesällä siellä tosiaan mietitään enemmän lastenvaunuja kuin reissuja. Tai sit optimaalisessa tilanteessa molempia :wink

Mulla LA 8.9.
Just kun ehdin kehumaan oloja, niin eilen illalla kerran ja tänään kerran tuhruttanut ihan aavistuksen veristä vuotoa. Heti kun aloin olla huolehtimatta, niin alkaa tulla vastoinkäymisiä... Huoh.

Ilpuri: Kyllä tässä vaiheessa kevättä voi iskeä pieni väsymys ja masennus ennen kuin alkaa kevät ja kesä kunnolla tekemään tuloaan. Ja muutenkin tilanteesi varmasti turhauttaa ja masentaa aina aika ajoin. Toivottavasti kesällä sinullakin on jo maha pystyssä ja voitte miettiä niitä hankintoja. Matkustaminenkin varmasti onnistuu kesällä jos tulet nyt raskaaksi. Pidän niin peukkoja taas tälle kierrolle, kyllä kuullostaa että ovis oli nyt vkl. :-)

Sannis86: Verinen vuoto säikäyttää aina! Onko ollut kipuja? Teitkö jotain poikkeuksellisen rasittavaa tms? Minulla tuli rv 15 tippa veristä vuotoa salitreenin jälkeen. Kipuilua oli myös useita tunteja, mutta se meni sitten ohi. Soitin kyllä neuvolasn ja keskustelin asiasta. Toivottavasti verta ei enää tule! Käy tsekkauttamassa asia jos huoli jää päälle.

Meillä on LA 29.7, viikkoja nyt 20+6. Tuntuu, että aika edelleen menee aika hitaasti.

Tiisu: Perus menkkajomotuksia vain oon tuntenut, ei sen ihmeempiä kipuja. Niitä kesti eilen illalla muutaman tunnin. Tänään töissä on istuminen painanut tuonne alavatsaan ilkeästi, pitänyt taukojumppailla ahkerasti että jaksaa istua...
Mutta ei siis mitään kovia kipuja onneksi ja vuotokin vaan tuhrua valkovuodon seassa. Jos nyt tänään vielä ilmenee veristä niin huomenna soitan neuvolaan ja kysyn onko aihetta tutkia. Voihan siellä olla joku piilevä tulehdus vaikka...

Moni luulee, että istumatyö olisi raskaana luksusta, mutta ei tämä kyllä siltä vaikuta jos tässä alussa jo istuminen tuntuu tältä :confused:

Sannis86: Hyvä, että on ollut noin niukkaa eikä ole ollut kipuja sen kummemmin. Todennäköisesti se on silloin vaaratonta. Olen soittanut neuvolaan lukuisia kertoja milloin mistäkin asiasta, olen varmaan painajaisasiakas... Mutta sitä vartenhan ne siellä on. :-) Mulla ei vielä ole pahemmin kremppoja paitsi alaselkäkipuja oli viikolla 18. Toinen nivus vähän kipuilee välillä, mutta sekin on tosi pientä.

Sannis86: Ovatko vuodot loppuneet? Kävin eilen lääkärissä runsastuneen vetisen valkovuodon takia joka tulee eriryisesti aamuisin. Heti hiipii ajatus mieleen, että onko lapsivettä... :-( Hän teki sisätutkimuksen eikä siellä ollut mitään. Oireiden perusteella diagnoosi oli alkava hiivatulehdus ja hänen mielestään riski, että olisikin lapsivettä on hyvin pieni. Mitään lapsivesitestiä ei tehty. Kyllä tuollaiset asiat aina pistää vähän miettimään. Ei ne pelot kyllä missään vaihessa taida loppua, kohde vaan muuttuu.

Nyt ei oo enää vuodellut. Elättelen toiveita et olikin harmitonta. Aika jännittävää tämä tuppaa olemaan, joka vessakäynti jännittää :confused:

Mulla on melkein kolme viikkoa vielä neuvolalääkärille, toivottavasti selviän sinne asti nyt, ettei tartte mennä näytille ennen sitä.. Hiivaa epäilen vähän minäkin kyllä, kun valkovuotoa tulee toisinaan aika runsaastikin.

Hyvä, et sulla osoittautui harmittomaksi eikä lapsivettä ollut. Hiiva onneksi menee nopeasti ohi paikallishoidolla jos sitä nyt sitten olikin. Saitko hiivaan sit troppeja vai seuraillaanko sitä vielä? Toivottavasti loppuu sullakin nuo vuodot! :)

Sannis86: Hyvä, että vuodot pysyneet poissa.

Illalla oli vähän tuntemuksia alakerrassa, joten alotin Canesten-kuurin. Valkovuotokin oli vähän kokkaremaista vaikkakin niukkaa (paitsi aamuisin). Toivottavasti tämä tällä lähtee.

Saakos noita perus apteekin troppeja hiivaan sitten käyttää raskaana ollessa omin päin, vai kannattaako ensin käydä varmistamassa lääkärillä hiivadiagnoosi?
Mulla on joinakin iltoina ollut sellasia tuntemuksia, et hiiva olis tulossa, mutta ei sit kuitenkaan jatku eikä kutise. Mietin, et onkohan siitä enempi vaan haittaa jos kävisin apteekista Canesten kuurin kans? Eipä tuo tietysti iso vaiva ole käydä näytillä, mutta töiden takia nuo aikataulut tuppaa aina sotkeutumaan sitten, kun sinne ei ikinä pääse sellaiseen aikaan kun haluais... Pelkkä neuvolaan soitto on rasittavaa, kun sen soittotunnin aikaan on linjat aina tukossa, ja sit ne yrittää pitkin päivää soitella takas ja mulla ei töissä aina ole mahdollista vastailla..

Sannis86: Aina on turvallisempaa käydä lääkärissä, mutta jos on selkeitä oireita, niin on varmasti ihan turvallista syödä esim. Canesten-kuuri mikäli sulla on aikaisemminkin ollut hiiva. Sitten jos se uusii ym. niin kävisin kyllä lääkärissä, samoin jos olet epävarma oireista. Neuvolalääkäri sanoi, että jos oireita tulee voit aloittaa canesten-hoidon ja kerran sen suun kautta otettavan lääkkeen jos oireet jatkuu, sitten täytyy keskustella jos sekään ei auta.
Nyt kävin yksityisellä, tuntuu että on vaikea saada aika muuten.

Oon kans miettinyt, et jos piipahtais yksityisellä niin sais ajan ainakin mieleiselleen ajalle.
Seuraillaan tilanteita, toivottavasti kaikki kääntyy parhainpäin :)

Heippa leidit!

Mitä kuuluu?

Mulla alkaa pikkuhiljaa olla jännitys taas huipussaan! Sunnuntaina on kierron vika päivä ja sillon meinaan testata kun on mun miehen synttärit :)

Vielä menkkoja edeltävä masennus ei ole iskenyt ja muutenkin on hyvin rauhallinen mutta sitäkin jännittyneenä olo. Vatsan alueella on ajoittaista Juilintaa mut pääsääntöisesti vain outo tunne. Tisseihib on molempiin ilmestynyt joku ihme finniä ja ihottumalaikun välimuoto ja niitä sillon tällöin pistää ikävästi nännit on myös arat. Mut ei koko aikaa.
Mua jännittää nyt jotenkin enemmän kuin koskaan! Ja samalla mulla on ihan kauhean varma olo. Tämä on ihan kauheaa jos nyt ei ole tärpännyt, kyllä tullaan korkealta.
Katotaan miten naisen käy, oonko vaan ite kehittänyt kaiken :)

Ilpuri: Kiva kuulla sinusta! :) Voi että miten jäänää, jokos nyt...? Minulle on raskauden aikana tullut nännipihaan sellaisia pieniä näppylöitä ja alka alusta alkaen nänneissä on ajoittain ollut pistelyä. Nykyään polttelee ja pistelee jo kovastikin joinakin päivinä, eteenkin kylmällä säällä.Toivottavasti se ihottuma olisi sinullakin merkki raskaudesta! :happy: Huomenna siis testipäivä?

Tänne kuuluu sekä hyvää että huonoa. Torstaina oli neuvola ja siinä kaikki hyvin ja vauva siellä kasvaa. Sen osalta varmaan kaikki hyvin. Töissä puolestaan on ollut hirveä stressi ja tein tyhmän mokankin, mikä edelleen harmittaa. :sad001 Eniten mieltä painaa, että meidän saunassa todettiin kosteuden olevan vähän koholla ja sitä nyt tutkitaan tarkemmin. Todennäköisesti johonkin toimenpiteisiin joudutaan ryhtymään ja ainahan rahanmeno harmittaa ja asian epämukavuus vituttaa. :smiley-angry016 Sitten olisi myös tärkeä saada homma hoidettua kesäkuun loppuun mennessä, en halua synnyttää keskellä mahdollista remonttia. No, katsotaan mitä akikkea joudutaan tekemään ja millä aikataululla. o_O

Oletko Momwoc ollut jo matkoilla? Miten meni? Olen lähdössä opintomatkalle (palkinto) Belgiaan toukokuun puolenvälin jälkeen, tulen tarvitsemaan siihen lääkärintodistuksen. Vähän jänskättää, pääsenkö matkaan. Vappuna lähdetään Berliiniin vielä miehen kanssa kahden kesken, mutta sen on ennen 28 raskausviikon täyttymistä.

Mukavaa viikonloppua kaikille, huomenna siirrytään kesäaikaan!

Pidetään Ilpuri peukkuja!! :)

Itse odottelen menkkoja alkavaks tossa ens kuun alkupäivinä, tänään kp25.

Mulla eilen alko tuhrutti ja aamulla heräsin siihen et tavaraa tuli oikein kunnolla. Kipuja ei kyllä hirveesti ollu ja kun tosiaan maanantaina ois pitänyt alkaa ja oireita kuitenkin ollu, niin mietin et oisko hankkia siellä joku ollut hetken kiinni mut irronnut. En tiiä... mutta eilen ostin miehelle kakun ja leivoin pullaa. Nyt aamulla järjesti kuohari-hotelliaamupalan jossa itsekin nyt sain maistaa kuohari ja sit lähden kohta tekee sille mun töihin kasvohoidon ja voi olla et illalla mennään viel ulos syömään, joten tää päivä on ihan kiva.

Tässä uudessa kierrossa nyt sit oviksen aikaan oon reissussa et voipi olla että tauko tulee mut toisaalta se voi olla ihan hyväkin tähän saumaan. Mut en voi kieltää, kyllä taas harmittaa. Ei vauvaa meille :(

Voi Ilpuri, olen pahoillani. :-( Ei tässä sanat auta. Ja varmasti masentaa! Kiva, että teillä oli kiva päivä eilen.

Harmi, että olen seuraavan oviksen matkoilla. Tai ehkä pienestä tauosta onkin henkistä helpotusta? Saako kysyä, onko miehesi antanut sen näytteen jo? Varmasti olisi hyvä, että molemmat tutkitaan.

Tiisu, ei oo vielä mutta patistan sen sinne tässä keväällä. Uskon että otan nyt vähän etäisyyttä tähän foorumiin ainakin tän kierron ajan ja katso sit enemmän taas kun kierto lähenee loppua. Oon ollu poissa muutamia päiviä nyt ja eii oo ollu vauva mielessä melkein ollenkaan joten ihan hyvä fiilis nyt! :)

Kiitos sympatiasta! :Heartred

Heippa kaikki! Ärh, taas pahamaineiset menkkauutiset kaiken sen toiveikkuuden jälkeen :sorry: Toivottavasti täällä saadaan plussia pian lisää kevään kunniaksi! :dummy1::dummy:
Mulla vähän alkanut vatsa olemaan tiellä, nyt on tullut kasvupyrähdys ja täällä vaaputaan jo maha pystyssä jalat vähän levällään tallaten, tuntuu kaikista parhaimmalta vähän "keinuen" kävellä, jotenkin silloin ei mikään paina eikä kiristä! Närästys vaivaa aika lailla, mutta sain nyt ostettua Losec-lääkettä närästykseen neuvolahoitajan neuvon mukaan, ja auttaa tosi hyvin ja nopeasti! Suosittelen närästyksestä kärsiville lämpimästi. Aiemmin käyttämäni Rennie ei läheskään yhtä tehokas. Selkää kanssa jomottelee aika lailla, varsinkin aamuisin ja ylösnoustessa istuma- tai makuuasennosta, rasittavaa mutta varmaan tosi tyypillistä. Häiritsevin vaiva on kuitenkin ehdottomasti keventyneet ja pätkittäiset yöunet, oon nukkunut jo monen monta viikkoa tosi huonosti, ihan muutaman tunnin pätkissä ja saatan valvoa monta tuntia välissä. Onneksi enää kolme kokonaista viikkoa töitä ja sitten saa tasoitella väsymystä päiväunien merkeissä, töissä on ollut vähän tuskaista ja sumuista unettomuuden takia. Mutta se niistä fyysisistä vaivoista, henkisesti tunnelma on jo tosi odottava ja innokas, ajatukset pyörii tosi paljon tulevassa kesässä, vauvassa ja meidän pienen perheen elämässä! Tosi hassua että meitä on kohta kolme, laskettu aika on siis 4.6.! Oltiin tosiaan pitkä viikonloppu reissussa, ja meni tosi hyvin. Lensin viikolla 31 ilman lääkärintodistusta eikä kukaan kysellyt mitään. Lentoyhtiö vaati todistuksen vasta viikolla 36! Matka oli aaaaaaivan ihana, rentoa oleilua kullan kanssa ja ei taas olla pitkään aikaan niin paljoa naurettu vaikka paljon nauretaankin :grin Oli siis todella onnistunut irtiotto arjesta ja palattiin kotiin onnellisina ja levänneinä. Jotenkin taas tuossa matkalla tuli sellanen olo, että miten onkaan voinut niin ihanan miehen löytää vierelle, on vaan niin hyvä olla toisen kanssa ja tekee mut niin onnelliseksi ihan vaan olemalla sellanen kun on.:hug003 Ei tarvitse ilotulituksia tai laskuvarjohyppyjä, kun arki on toisen kanssa niin mukavaa ja tekee elämästä kokonaisen tuntuista. Mä taidan olla vähän hormonihöyryissä kun tälläsiä kirjottelen, on ollut jotenkin syvällinen fiilis tässä viime aikoina. Pistetään raskauden piikkiin! Mutta onhan se ihanaa välillä havahtua siihen kiitollisuuteen, kun niin usein elämässä tulee kuitenkin myös keskityttyä niihin asioihin, joiden toivoisi olevan eri tavalla tai jotenkin paremmin. Aika yksinkertaisista asioista se onni kuitenkin itselle tulee.

Mulla on mieli aika paljon keventynyt ton synnytyksen suhteen, pikkuhiljaa vaan kasvanut sellainen luotto siihen että kyllä siitä selvitään. Tai siis muuta vaihtoehtoa ei olekaan, kuin selvitä, mutta ennen pelotti hirveästi. Nyt odotan jo kesäkuuta innolla, synnytyksenkin puolesta. Alkanut jo vähän tulemaan sellainen yllättävän positiivinenkin jännitys, että miltäköhän se synnytys tuntuu. En tiedä mistä johtuu että pelottaa niin paljon vähemmän nyt, meneekö se kaikilla niin? Meidän typy (jos sukupuoliveikkaus nyt oikeaan osuu) on ihan hurjapää, potkii ihan kauheasti koko ajan ja välillä mietin että milloin hän oikein lepää! Juuri reissussa viikonloppuna alkoi liikkeet ja potkut näkyä vatsalla ulospäin, ja siinähän ne illat siellä hotellilla sitten ennen nukkumaanmenoa menikin :p Katseltiin joka ilta puoli tuntia vatsaa, ja aina hykerreltiin kun nähtiin liikkeitä. Yllättävän viihdyttävää puuhaa, ei siinä paljoa puhuttu vaan silmä kovana seurattiin tilannetta! Liikkeiden perusteella on tomera tyttö, tullut mielikuvia sellaisesta päättäväisestä ja energisestä pikkuneidistä joka pistää huushollin ihan sekaisin synnyttyään! Miehellä on ihan samanlaiset odotukset :grin Eli tälläiseen ollaan varauduttu!

Mitenkäs muut odottajat jakselee? Entä vauvakuumeilijoiden kuulumiset?

Takaisin