Vauvahaaveita!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Momwoc
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos Ilpuri! Ja kaikki muutkin, tsempeistä. Onneksi viikonloppu enää odotettavana. :)

Mä en osaa noita oviksia laskeskella,en koskaan oo tikuttanu omia... Mä oon vaan limoista tunnistanu, et nyt on hetki käsillä lähipäivinä. :P Mut kaiken järjen mukaan ens viikolla testiä kehiin vaan jos ei ala menkat kuulua?!
Toi hieronta kuulostaa aika loistavalta!! Luksusta :wink

Ilpuri: Jos ovisplussa oli keskiviikkona, niin ovulaatio tapahtuu torstaina. Voit testata ovulaatiosta kaden viikon jälkeen, niin pitäisi jo näkyä. Eli torstai siis! :-)
Sain silloin marraskuussa mitä ilmeisemmin ovisplussan maanantaina (oli kyllä hitusen haaleampi mielestäni kuin kontrolliviiva, mutta seuraavana päivänä ihan selkeästi vasleampi) ja testasin siitä kahden viikon päästä tiistaina. Silloin se näkyi testissä. Jos mietitään niitä herkkiä testejä, millä voi testata 3-4 pv etukäteen, niin voisit testata jo maanantaina.

Hyvää viikonloppua kaikille, alamme pakkaamaan ensi viikon reissua varten. :-) Sannikselle tsemppiä, ei varmasn ole helppo keskittyä muihin asioihin. Onneksi miehesi pysyy rauhallisena, se varmasn vähän auttaa.

Moi Ilpuri. En tiiä kans noista ovistesreistä, mutta oon tunnistanu ovikseni ite limoista. Mulla tuli limaa reilusti kp 14/28 aamulla, mut se loppu ku seinään ja eppäilinki jotta ei mulla kunnon ovista tammikuussa ollukkaa. Kp 22/28 huomasin kummia oireita rinnoissa ja hajut otti nenään. Kp 26/28 aamulla tein liuskatestin, sellasen tavallisen, ei mitään herkkää, siihen tuli haalea 'roskisviiva' reilusti testin lukemisajan jälkeen. Oikeesti vilkasin testiä vielä roskista uudelleen ku mietin että onko se muka nega. Kp 27/28 marssin apteekkiin ja hain digitestin ja tein sen keskellä päivää ja ruutuun tuli raskaana 1-2. Ilmeisesti ovis loppu lyhyeen hedelmöittymusen takia.

Mä pidän Ilpuri peukkuja. Mukavaa viikonloppua. ♡

Mulla raskausoireet on lisineet ja ihan raskaana tässä tieten ollaan. :) En oo vielä neuvolaa varannu. Kasiviikolle aattelin sitä kysyä jos sillon vaikka vois kurkata onko siellä massussa ihme piilottelemassa. Ny vkoja laskurin mukaan 5+3. Varovainen olo. En taho kertoo kellekkään ja samaan aikaan tahdon kailottaa kaikille. :D

Tänään kp18, ovulaation ajankohdasta ja täsmällisistä kiertopäivistä ei oo tietookaan, mutta on jotenkin ihmeen kipeet nännit.. Toinen ehkä vähän kipeempi kun toinen. :O

Heippa kaikki! Olen lukenut täällä taustalla elämän menoja.... miten Sanniksella on tänään mennyt neuvolassa? Toivottavasti olet saanut mielenrauhat ja sykkeet on saatu kuulumaan! Todella erikoista kyllä, että tuossa vaiheessa noin hysteerisesti lietsotaan, kun olen myös ymmärtänyt että sydänäänien kuuleminen alkuvaiheessa vaihtelee tosi paljon ja on vähän "arpapeliä". Voisiko istukan sijaintikin vaikuttaa tuohon?

Ilpurilla on jännät paikat! :facepalm: Meinaatko testata torstaina, vai jo aiemmin/vasta myöhemmin??? Kyllä kärsivällisyyttä taas koetellaan!

Terveisiä nt-ultrasta! :) Kaikki ihan just niin kuin kuuluukin olla tässä vaiheessa. Koko vastasi päivälleen oletettuja viikkoja 11+6 ja siellä sydän jumputti kovaa vauhtia. :) Niskaturvotus normaalilukemissa. Nyt odotellaan vielä verikokeista tuloksia, että löytyykö aihetta jatkoseulonnoille.
Mulla on kohtu taaksepäin kallellaan ja istukka edessä, eli lääkärin mukaan ihan todennäköistäkin, ettei dopplerilla kuulu vielä moneen viikkoon sykettä. :) Neuvolan tädeille lähtee nyt vähän palautetta aiheesta... :grin

Sannis: voi että tulin onnelliseksi sun uutisista! !! <3

Momwoc: torstaina testaan. Tänään tein Hätäpäissäni yhden ja Nega mut sain sillä vähän laannutettua itseäni. To siis 2 vk oviksesta. Oon vähän allapäin kun en usko et se olis tärpänny. Ärsyttävän pitkä kierto ja turhia toiveita. Oireita nyt jotain on ollu, juilinu ja vähän pyöryttänyt. Katsotaan mitä torstai tuo tullessaan mutta jotenkin on fiilikset maassa.miten sinulla menee? :)

Oi mikä helpotus Sannis, olet ollut mielessä! Ihanaa, että kaikki on hyvin! :-) Varmasti seulonnoissakin on kaikki hyvin ja pääset kunnolla relaamaan.

Ilpurilla on jännät paikat, vielä muutama piinapäivä ja sitten pääset kunnolla testaamaan! Pidetään peukkoja! :-)

Mä poistun huomenna pariksi viikoksi Thaimaan lämpöön! Tätä on odotettu koko talven. Vielä neuvola-lääkäri ennen koneen lähtöä, toivottavasti ei tule viime hetken ylläreirä. Tunsin muuten vkl ekat liikkeet! <3

Kiitos!! :)
Olo on kiitollinen ja onnellinen just nyt. Täydellinen maanantai pitkän piinailun jälkeen... :)

Hyvää reissua Tiisu!! Nauti lomasta :) Eiköhän se lääkäri mene ihan rutiinilla ja pääset sit hyvällä mielellä matkaan kun tilanne on tsekattu vielä ennen lähtöä! :)

Voi ihanaa reissua Tiisu!! Kun tulet kotiin on taas pari viikkoa lähempänä vauva :D nauti lomasta ja ota tosi rennosti! :)

Ihanaa reissua Tiisu! Nauttikaa! :)

Ilpuri: Jotenkin tuon oman testauskokemuksen jälkeen on sellainen asenne, ettei nuo aikaisin testatut negat tarkoita yhtään mitään! :grin Uskon tästä lähtien siis negaan vasta kuukautisten alettua! Torstaita odotellessa siis :) Millaisissa fiiliksissä miehesi on nyt ollut? Eikö teillä(kin) kuitenkin ollut vähän niin, että mies suhtautuu paljon "rauhallisemmin" vauvahaaveisiin? Meillä ei ainakaan mies missään vaiheessa osoittanut minkäänlaisia huolen merkkejä yrittämisen venymisestä, siinä oli sekä hyvät että huonot puolensa.

Mekin varasimme reissun ensi kuulle, lähdemme pitkäksi viikonlopuksi ihan Eurooppaan kaupunkilomalle. Varasimme vähän hienomman hotellin kuin yleensä, ja tarkoitus olisi nyt nauttia kahdenkeskisestä ajasta ja keskittyä lomalla toisiimme ja nauttia ihanista ravintoloista ja hyvästä ruoasta, joka on meidän molempien sydäntä lähellä. Pitää vissiinkin näillä viikoilla jo joku lääkärintodistus saada matkaan mukaan.

Tunsimme tunnustelemalla viikonloppuna ekaa kertaa joitain raajoja mahan läpi, selkeästi tuntui joitain miniluita muutamassa kohtaa ja oli taas ihmeteltävää! Jotenkin taas konkretisoitui vauva todellisemmaksi, kun pikkuinen alkaa olla jollain tavalla jo "käsin kosketeltavissa". Nyt ymmärrän miksi raskaana olevat silittelevät vatsaa, kun vauvan ihan oikeasti tuntee ihon läpi ja tuntuu kuin saisi häntä silitettyä :dummy1: Muutama kuukausi enää töitä jäljellä, ihan hurjaa vauhtia menee aika. Melkein kaikki hankinnat alkaa olla tehtynä, muutamia juttuja vielä puttuu. Meillä oli tuossa vähän sellainen hankintaspurtti, että saimme melkein kaiken hoidettua parin viikon sisällä, kun sille linjalle lähdettiin :grin Se oli kyllä muutenkin jotenkin meidän tapaista, kun joku asia otetaan työn alle niin se hoidetaan sitten sata lasissa loppuun asti ilman taukoja, hahahaha! Vaatteitakin on pikkuiselle tullut osteltua ihan liikaa, vaikka kuvittelin että olen vain vähän heräteostoksia tehnyt. Mutta täytyyhän sitä nyt fiilistellä, en meinaa tuota naurettavaa vaatemäärää nyt sen kummemmin ressata :happy: On sitä turhempaankin tullut joskus lanttejaan tungettua.

Tulisi jo kevät, alan saada tarpeekseni tästä ankeasta, harmaasta ja liukkaasta ällösäästä! Olen kevät-/kesäihminen, enkä malta odottaa lämpöä ja aurinkoa...jotenkin mielialakin aina kohenee ihan heittämällä, vaikkei talvella mitään kummempia murheita olisi ollutkaan!

Momwoc: Näinhän se on ettei pitäs hätäillä mut on vaan olo. Miut jos jos ne tosiaan alkaa niin hajoon ihan yhtä paljon vaikak ei oloa oliskaan. Mut ootetaan nyt sitä torstaita ja katsotaan. Mun mies on edellen rauhallinen, välillä sille aian jotain vauva-aihetta sanon ja se juttelee mut sit se on jos liikaa puhun et voitasko jostain muusta puhua. En tiiä, mjut voisin kuvitella että se ei halua innostaa itseään liikaa. Se eio ole sen tyyppinen että intoilis etukäteen mistään mikä ei ole ajankohtainen. Mut kyllä se yks ilta mulle sano, kun makoiltiin sylikkäin sängyssä ja jotain puhuttiin ja asia liippasi vauvaa että kyllä hän sen tosi mielluusti haluaisi. Mulle jäi tosi kiva fiilis siitä :Heartpink
Ihanaa kun ootte varannu reissun! Mekin täs viime päivinä on puhuttu, mutta just nyt ei ole rahaa. Meidän pitää ostaa vielä meidän talolle vähän kaikenlaista. Mut just tehtiin laskelmia että jos ois pari ylimäräistä tonnia niin mentäs kakkoshäämatkalle sinne mis oltiin ekallakin kerralla, meidän 2. hääpäivä on tossa huhtikuussa. Mutta katsotaan nyt. Joka tapauksessa tosi kiva että pääsette nyt vähän kaksistaan johonkin, siihen kotvan kuluttua ei ole mahdollisuutta, vaikka tuskin ihan heti haluattekaan :rolleyes:
Se jotenkin tuntuu ihan uskomattomalta että sen vauvan voi tuntea vatsan läpi!! Upeaa! :shy:

Punasta kirkasta paperiin jäi äsken. Katon aamulla vielä testin mut näinhän tässä taas taisi käydä. En voi ymmärtää :(

Mikäs on Ilpuri tilanne? Alkoiko ne menkat?

Täällä kp25, ja jotain haalean punaista tuhrua ilmaantui paperiin pyyhkiessä. Sen jälkeen iskikin alaselkäsärky.

LilMinni:alkoi joo, oon ollu niin syvissä vesissä mut sit näin Iltalehden sivulla lepakon joka mutusti banaania ja aktsoin sen kymmeniä kertoja ja piristyin kun se oli niin ihana :grin Mut siis kyllä mua ärsyttää!!! Nyt suunnitteleln babyshowereita mun yhdelle kaverille, super! No ei... ihana oikeesti kun ne saa vauvan! En oo nähnyt sitä hetkeen ja kun olin sen kanssa puhelimessa niin se sanoi et sillä on jo tooosi iso maha! :)

Voi pahus Ilpuri, en osaa muuta sanoa! :-( Varmasti tuntuu vähän ristiriitaiselta järjestää babyshowerit, niin ihana asia kun se onkin. Meidän kaveripiirissä niitä ei ole järjestetty.

Terveisiä Thaimaasta muuten! :-) Koh Lanta on ihana kohde kaikin puolin ja lämpötila on n. 30 varjossa. Hyvin tähän on tottunut, suorassa auringonpaisteessa en ole hirveesti viihtynyt ainakaan makoillen. Rannalla tosin on mukava kävellä. Niin ihanaa kuin onkin, niin on tämä välillä myös pelottavaa raskaana ollessa (ruokailu, veneretket, mahdolliset pissatulehdukset ym.) ja parit itkut on täräytetty. Koetan kuitenkin käyttää maalaisjärkeä ja olla stressaamatta. Onneksi mies on ollut ymmärtäväinen. :-) Momwoc: Kyllä se Euroopan kaupunkiloma taitaa olla oikein hyvä valinta ja stressittömämpi. :-) Ihanaa lomaa teillekin! Aika ihanaa, että tunnette vauvan luota/raajoja mahan läpi. Mäkin tunnen välillä "möykyn" selällään maatessani. Liikkeet tuntuvat tässä vaiheessa kuplintana. Lentokoneessa tuntui pieniä potkuja, pikkukaveri oli varmaan ihmeissään siellä. Liikkeistä vielä, niin kiva kun tuntuvat välillä, mutta stressaavaa jos ei aina tunnukaan. Taidan löytää stressinpoikasen ihan kaikesta!

Toivottavasti kevät tulee pian sinne Suomeenkin!

Voi kökkö, Ilpuri! :(

Tänään ilmaantunut myös haalean punaista pyyhittäessä, tosin vain kerran kuten eilenkin. Samalla bongasin veriviiruja valkovuodon seassa. Menkat pitäis alkaa joskus ens viikolla, mutta päivästä ei mitään käsitystä.

Takaisin