Vauvahaaveita!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Momwoc
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ilpuri: Voi paska.
Kävin juuri viime viikolla lukemassa omia kirjoituksiani viime kesältä, ja ihan tuli pala kurkkuun lukiessa, kun muistan miten paska olo välillä oli. Ei siinä mikään lohduta. "Ensi kuussa uusi yritys" tuntui samalta kun joku olisi janoiselle sanonut "ei hätää, saat EHKÄ vettä kuukauden päästä".

Ihanalta kuulostaa Tiisu teidän loma, toivottavasti ei stressu ole liikaa varjostanut lomanautintoja! Kyllä nyt meilläkin tulee loma tarpeeseen, hirveä stressi ollut töissäkin tässä...

Täällä kp29 ja tuhruttelua esiintynyt nyt neljättä päivää.. Johan alkaa menkat hitaasti, jos on alkaakseen.

LilMinni: Mielenkiintoista, joko nyt olisi plussa tulossa?

Olen vähän rauhoittunut täällä, tänään jatketaan matkaa toiseen kohteeseen. Joku se möyrii siellä masussa ja toki on kivaa, että ilmoittelee itsestään. :-)

Toivottavasti ilmat siellä alkaa lämpenemään pian. Odotan innolla kevättä ja kesää!

En kyllä uskalla vielä mahdollisista plussista iloita, kun kierrot on tosiaan heitelleet. Välillä tuntuu että menkat alkaa, ja sitten hetken päästä että ei ne alakkaan.
Nyt tuhruttaa viidettä päivää, kun yleensä tuhruilee vaan kaksi, ja sitten onkin yleensä menkat alkaneet.
Seurailen ja katson mitä tässä nyt tapahtuu, ja jos ei menkat ala niin varmaan ens viikon alussa testailen.

Tiisu: Mukavaa et vihdoin olet pääsyt lomafiilikseen! Nauti nyt lomastasi loppuun :)

LimMinni: Voi ei :sad001 Kyllä sen rasakutumisen sinullekin niin toivoisin! :Heartred

Mulle kävi niiiiiiin outo juttu tänään (oon kirjoitellut myös tuolla "vieraissa" niin kopioin sen tähän teillekin luettavaksi kun en jaksa kirjottaa uudestaan :grin) Mä en pääsääntöisesti mun asiakkaiden kanssa tästä vauva jutusta juttele mutta sit muutamasta on tullut läheisiä ja niiden kanssa sit tulee juteltua enemmän. Itse asiassa yhden asiakkaan tyttärestä on tullut mulle tosi läheinen ystävä ihan työn ulkopuolelle ja sit hänen kanssa olemme molemmat olleet yritys-projektissa, tosin hän jo toivotun tuloksen savutti ja vauva tulee kesällä. mut hänen äitinsä kanssa olen paljon puhunut asiasta. Hän on myös lupautunut varamummiksikin kun mun vanhemmat asuu tosi kaukana ja mun miehen vanhemmat on kuolleet.
No mut kyse nyt ei ole kuitenkaan hänestä, vaan yks toinen asiakas, brittiläinen nainen, käy mulla ja tänän hän oli siinä penkissä ja sit jostain syystä alettiin juttelee hänen kanssa tästä aiheesta. Hän kyseli kovasti et millon mulla on ollut viimeset menkat ja ovuloinko jne. Sit hän ihan yht äkkiä sanoi että hänellä on tosi vahva tunne että mä tuun raskaaksi ennen kesää. (sana april livahti siellä mut menin vähän sekaisin kun hän tolleen rupes puhuu niin en oikein saanut koko lauseesta kiinni, mut kuitenkin...) ja sit se oli että joo, eka on tyttö ja sit saatte tosi pienellä ikäerolla toisen ja se on poika. Et on just hyvä et mä saan tytön, koska oon jo valmiiks hyvin naisellinen nainen! Ja outoa tässä on se että mä tositositosi paljon enemmän haluankin tytön. (tästä syystä oon aina ajatellut et haluun tietää varmasti sen sukupuolen, koska jos se onkin poika niin tietenkin haluan haluta sitäkin yhtä paljon! Niin kerkeen mun ajatukset asentaa uusiksi, kun tiedän etukäteen.) Ja oon myös ajatellut että en halua kovinkaan pitkää ikäeroa ja et ois kiva et se toinen on poika. (selvennykseksi vielä: ihanaa on kunhan tulisi edes joku, varmasti sitä rakastan ihan yhtä paljon, olipa kumpi tahansa! Mutta kai sitä aina toista ehkä jonkun verran enemmän toivoo.)
No sit hetki puhuttiin tästä niin sit se kohta oli silleen et onko mun isovanhemmat kuollu ja mä olin et joo, on. Sit se kysy et olinko mä läheinen mun äidin äidin kanssa. Mä sanoin et kohtuu mut en nyt ihan superläheinen kuitenkaan. Sit se oli taas et joo, hän jo viimeksi koki sen mutta ei sanonut mitään mut et musta jotenkin tulee tosi vahvasti se mun mummin henki.. tai jotain?!?!?
Mua alko ahdistaa aika paljon kun suoraan sanoen olen aika tälläinen henkimaailma-vastainen. Tai lähinnä tälläset kuolleet henget saa mussa vahvan negatiivisen tunteen aikaan. Mutta kuitenkin jäin miettimään että mistä se osasi tollasta sanoa ja miten se osasi "ennustaa" tavallaan mun haaveet ääneen mitä en ole sille sanonut. Enhän mä tiiä että tuunko mä raskaaksi ennen kesää vai en, kyllähän se on jokatapauksessa mahdollista mutta silti outoa! Ja tuo mummi-juttu varsinkin.
Mun arvomaailma on kristillinen ja uskon Jumalaan ja näin ollen uskon henkimaailmaan joten mä menin jotenkin ihan sanattomaksi tossa. Koska tollaset olen mieltänyt negatiiviseksi kokemukseksi ja yhtäkkiä se heitetään vasten mun kasvoja. Mut siis kun tulin kotiin ja kerroin mun miehelle niin se vaan nauro et joo onpa huvittavaa.

Mut sellasta mun päivään, katotaan pitääkö jutut paikkansa :grin

Ilpuri, pelottavaa, mut samalla aika kiehtovaa! Nyt tietysti on toivottava, että noihin henkimaailman juttuihin on uskomista! :wink
Varmaan veti hiljaseks ihan pitkäks aikaa tuo asiakas.

Mun ystävä käy sillon tällön ennustajalla, aluks kävi ihan hupimielessä, mut hän on jotenkin kokenut sen voimaannuttavana ja kurjissa elämäntilanteissa käy ikäänkuin "kysymässä neuvoa" sieltä. Ja pelottavan paljon se ennustajaeukko tuntuu tietävän tulevaisuuteen kyllä.
Musta itestäni ei olis menijäksi, pelkäisin ihan hirveästi!!

Ilpuri: Aika jännät jutut tuolla naisella! Itsekin olen aika skeptinen kaikenlaisen "ennustamisen" suhteen, mutta toisaalta jollain tasolla pidän niitä myös jollain tapaa kiehtovina :happy: Jos ei elämäänsä ala elämään niiden mukaan, niin mitäpä haittaakaan siitä olisi. Mulla on yks ystävä, joka on monta kertaa käynyt ennustajalla, ja hänen elämässään on useat ennustajan povaamat asiat toteutuneet. :grin

Ilpuri: Tosi jännää, toivottavasti ennustukset käyvät toteen! :-) Tuollainen antaa aina vähän lisää toivoa ja valoa yrittämiseen.

Arvatkaas mitä, massussani kasvaa pieni tyttö! :-) Olemme edelleen Thaimassa ja lyhisyydessään jouduin käymään lääkärillä haiskahtavan valkovuodon takia. Koska olen raskaana, minut lähetettiin gynekologille tarkistettavaksi. Hän halusi tarkistaa, että vauvalla kaikki ok ja näppäränä tyttönä kysyin myös sukupuolen. Tytöltä se vahvasti näytti hänen mukaansa. Se oli meidän veikkaus vatsan muodonkin puolesta (jos sellaiseen uskoo), vaikka poikafiilis mulla on ollut suuremman osan ajasta. Joka tapauksessa tyttö on aivan yhtä odotettu ja rakastettu.

Hyvää naistenpäivää kaikille!

Ihanaa Tiisu! Onnea tyttöuutisista! :) Toivottavasti vuoto osoittautui harmittomaksi.
Varmasti ikimuistoinen reissu kaikkinensa, kun saitte siellä sitten tietää myöskin sukupuolen. Vautsi!!

Sannis86: Kiitos! :-) Ollan kyllä iloisia ja ostettiin pieni tuliainen (mekko) Thaimaasta. Epäiltiin emättintulehdusta (bakteeritasapainon häiriintyminen) ja sain varmuuden vuoksi antibioottikuurin. Nyt on kaikki ok. Tänään tultiin kotiin, on se aina ihana palata matkalta kotiin ja täällähän on jo kevät! :-) Perjantaina on rakenneultra, kyllä se vaan vähän jännittää sekin.

Nyt on rakenneultra takana ja kaikki oli hyvin. Taikauskoisena minua jännitti vähän extraa kun on perjantai 13. päivä. Tyttö sieltä on tulossa, saatiinpa vielä tuplavarmistus siitäkin! :-)

Ihanaa viikonloppua kaikille, nautitaan auringosta. Minä aion toivottavasti nukkua. Olen niin sekaisin aikaerosta, että olen herännyt neljältä tänään, eilen viideltä.

Kiva kuulla Tiisu, että kaikki meni hyvin. :) Mitkä sun viikot nyt on? Onko puoliväli jo selätetty?

13. perjantai toi varmaan vähän extraa jännitykseen :wink Onneksi se harvemmin tuo kuitenkaan huonoa onnea mukanaan.. :)

:Heartredetkin Tiisu: Mulla oli jo viime keskiviikkona onnitteluviesti kirjoitettuna, mutta taisi tulla puhelu tms. keskeytys ja jäi lähettämättä :) Mutta siis suuret onnittelut ensinnäkin siitä, että kaikki oli rakenneultrassa hyvin ja myöskin sukupuoliveikkauksesta! Aika ihanaa, että teillekin on pieni typy tulossa :dummy1: Reissukin teillä taisi mennä hyvin onneksi, noilla viikoilla oli mullakin tosi hyvä olo! Itseäni alkaa vähän huolettaa meidän kahden viikon päässä siintävä reissu, vaikka onkin lyhyet lennot ja ylipäätään lyhyt matka....:p Mulla on nimittäin nyt, ensimmäistä kertaa raskauden aikana alkanut olla sellaista tukalaa oloa, vatsa alkaa yhtäkkiä olla tiellä ja kaikki tekeminen ja puuhastelu on jotenkin paljon hankalampaa! Kamalan kömpelöä kaikkia, enkä kovin vauhdilla pääse enää kävelemäänkään kun pitää jo pysähtyä huilaamaan. No, toisaalta kun tuossa mietittiin, että ollaanhan tässä aika pitkälläkin jo. Torstaina ollaan jo viikolla 30! Toivottavasti saadaan silti reissusta mahdollisimman paljon irti, yleensä kun tykätään paljon kävellen tutustua uusiin paikkoihin, ja melkein kaikilla reissuilla aina jalat rakkuloilla lepuutellaan jalkoja illalla hotellilla. Niin ihanaa kyllä päästä kullan kanssa reissuun ennen uusia haasteita, miehelläni on ollut aika kiireistä töissäkin viime aikoina niin tälläinen irtiotto arjesta tulee todella tarpeeseen.

Mulla on myös ollut niin kaamea närästys tässä viime aikoina, että se on valvottanut minua lähes joka yö monta tuntia. Olen kyllä muutenkin nukkunut tosi huonosti jo viikkoja. Jostain luin, että hormonaaliset muutoksetkin "keventää" äidin unta, jotta on sitten vauvan synnyttyä vähän tottunut yöheräämisiin. En tiedä pitääkö paikkaansa, mutta olen ainakin tässä saanut jo kokeilla huonojen yöunien aiheuttamaa zombie-fiilistä ihan melkein päivittäin :grin Ehkä se sitten luonnistuu tosiaan paremmin sitten kesäkuussa, heh!

Meillä alkaa olla jo melkein kaikki vauvaa varten hommattu, vaipat ja pyllyrasvat puuttuu mutta nyt viikonloppuna saatiin viimeisetkin puuttuvat jutut hankittua. Ihan hassua käydä vauvan huoneessa ja katsella kaikkea mitä vauvalle on hankittu, että parin kuukauden päästä ihan oikeasti kaikki tulee käyttöön! Nyt kun kaikki on vielä kuin vauvatavarakaupan ikkunassa, nätisti aseteltua, puhdasta ja koskematonta :joyful:

Miten muilla menee? Milloin taas testaillaan? Ja miten Sannis on voinut?

Aurinkoista viikkoa kaikille ihanille naisille!

Kiitos Momwoc! :-) Oli se helpotus, että rakenneultrassakin kaikki hyvin. Viikonloppu sitten otettiin levon ja ulkoilun kannalta, nyt onkin jo ihan virkeä olo reissun jäljiltä.

Ihanaa, kun sinulla on raskaus jo noin pitkällä ja kaikki hankittuna. Toivottavasti saatte ilon irti myös matkasta, ihanaahan se on lähteä vielä kahden kesken. Ihanaa matkaa teille! :-) Olen itse lähdössä työmatkalle Brysseliin vielä viikolla 30, toivottavasti se matka pystytään toteuttamaan. Kovasti mieheni hsluaisi vielä käyfä kahden kesken Berliinissä, mutta saa nyt nähdä.

Tulin muuten tänään pyörällä töihin (8 km). Ajattamin varovasti aloittaa työmatkapyöräilyn 2-3 kertaa viikossa silloin kuin säät ja oma hyvinvointi sallii. Vähän oli kunto laskenut, ylämäessä syke nousi aika lailla ja suosiolla sitten talutin. Muuten tuntui hyvältä, tiet olivat kuivat ja hiekat lakaistu jo pois. Neuvolastakin sanottiin että ei ole estettä ajamiselle jos hyvältä tuntuu.

Mitäs teille muille kuuluu? Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Voih, Momwoc, kuulostaapa ihanalta, et hankinnat alkaa olla jo kasassa ja vauvalle on sitten kaikki valmiina! Voin kuvitella, et masu alkaa tosiaan olla jo iso ja tukala. Pian se odotus palkitaan, loppusuoralla olet jo :wink Mites Tiisu, onko teillä jo puolivälin ja rakenneultran kunniaksi hankinnat kovassa vauhdissa?

En malta odottaa, et pääsee itsekin ostoksille kunnolla, tuntuu että viikot matelee. Nt-ultran jälkeen parit ekat vaatteet käytiin miehen kans valkkaamassa, mutta sovittiin, että rakenneultran jälkeen aletaan sitten kunnolla tehdä vasta hankintoja, eli odoteltavaa on vielä ens kuun loppuun saakka. Pitää myös kysellä, mitä saatais käytettynä ehkä meidän sisarusten lapsilta lainaan, sitä ennen ei kannata ainakaan kalliimpia juttuja hankkia omaksi.

Kiitos kysymästä, vointi on ollut hyvä. Edelleen hyvin vähäoireista, ja pahin väsymyskin on talttunut tuon auringon valon myötä :) Pelkkää odottelua ja odottelua. Melkein unohtaa olevansa raskaana, kun vatsakaan ei kunnolla vielä pömpötä ja olo on niin normaali. Vaikka kaikki olikin 3 viikkoa sitten ultrassa just niin kuin pitikin, niin silti tuntuu, et huoli kalvaa mielen päällä, et onkohan tuolla ketään :confused: Seuraavaan neuvolaankin on vielä reilu 3 viikkoa, et pääsee metsästämään sydänääniä... Ei olla vielä kotidoppleriin sorruttu :P Pitää nyt vaan luottaa, et kroppa kertoo kyllä jos aihetta huoleen on.

Toivottavasti teillä molemmilla olot sallii vielä reissuista nauttimisen, alkaa olla viimeiset hetket nautiskella miehen kanssa laatuajasta kaksin! :wink

Me haaveillaan kans reissusta vielä alkukesästä. Jotain muutaman päivän irtiottoa kaivattais, kaupunkilomaa ollaan mietitty. Mut saa nähdä, nyt on mietitty sitäkin, et oisko syytä laittaa nekin rahat sivuun vauvaa varten ja lomailla ihan kotimaassa.
Tosin ei vielä tiedetä kesälomistakaan, saadaanko yhtä aikaa vapaita ylipäänsä järjestettyä miehen kanssa. Hankala suunnitella mitään, kun ei yhtään tiedä mihin musta on enää kesällä :grin

Sannis86: Kiva kuulla, että olet voinut hyvin. Mullakin oli tuossa vaiheessa (ja on edelleen) tosi pieni maha eikä raskautta huomannut kuin iltaturvotuksesta ja silloin tälläin oli pieniä vihlasuja alavatsalla. Ymmärrän hyvin ajatuksesi, onko siellä ketään...? Sorruin itse doppleriin kun 16 viikkoa täynnä ja se helpotti. Toisaalta siitä ei mennyt kuin 1,5 viikkoa, niin liikkeitä alkoi jo tuntumaan. Meidän pienellä on myös välillä tapana asettua kohdun yläosaan peppu/selkä ylöspäin pötköttelemään yöllä joten sen kyllä kädelläkin tunsi jo ennen liikkeiden tuntumista. Mutta luota kroppaasi, kyllä se siellä on! :-) Ei olla ostettu kuin yksi mekko vielä, varmaan huhti- ja toukokuun puolella alamme kunnolla miettimään hankintoja. Autokin pitäisi hankkia, se on varmasti kallein hankinta kaikista. Muuten aiomme ostaa kaiken mahdollisen käytettynä.

Oon itselleni yrittäny muistutella, että ne liikkeet voi tosiaan jo pian tuntua, ja silläkin perustellut, että se doppleri ei ole meitä varten. :wink Pelkään vaan aiheuttavani sillä paniikkia itselleni jos en onnistu löytämään niitä sydänääniä...

Nyt viime viikon aikana tunsin muutamia kertoja, kuin joku kutittaisi mua vatsan sisäpuolelta. Tietysti heti kuvittelin sen olevan vauvan aiheuttamaa tunnetta, mut tiedäpä näistä. Liekö oma suoli vaan siellä muljuaa :P

Takaisin