Vauvahaaveita!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Momwoc
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niinhän siinä kävi, että plussa tuli! :)
Laskureiden mukaan viikkoja olisi nyt 5+0 ja laskettu aika olisi 9.12. :)
Soittelen tänään jo neuvolaan, niin tarkentuu vielä noi viikot ja LA. :)
Nyt täytyy vaan toivoo, että pikkupapu pysyy mukana :)

LilMinni: IHANAA, ONNEAAAA!!!!! Voi miten hienoja uutisia, iso hymy lävähti kasvoille tässä työmatkalla aamun alkajaisiksi! Aina se vaan on yhtä ihmeellistä.... Meinaatteko pitää asian salassa näin alkuvaiheessa? Ja mikä teillä oli perhetilanne muuten, minulla menee aina vähän sekaisin täällä ihmidten airmmat lapsilukumäärät Vaikka aina yritän painaa mieleen ja pysyä kärryillä, pahoittelut! Aurinkoista kesäpäivää kaikille, ja erityisesti LilMinnillä varmasti menee pää pilvissä tämä päivä

Argh, puhelimella kirjoitin ja lähettämästäni viestistä oli karsiutunut kaikki hymynaamat! Ja niitä oli monta!! :) Lue viesti siis kuvitteellisten hymynaamojen kera! :D

LilMinni: Ihanaa, ihanaa, tosi paljon onnea! :-) Miltä tuntuu? Mitä miehesi tuumasi?

Kiitokset kovasti!! :)
Meillä on ennestään kaksi poikaa, 4v ja 1v7kk. :) Eilen kun kyselin miehen fiiliksiä, niin myönsi jännittävänsä. Ja ehdotus kolmannesta lapsesta tuli häneltä alkuunsakin. :) itse sitä vähän ensin epäröin, mutt tässä sitä nyt ollaan.
Puhetta oli että pidetään alkuunsa salassa, jos vaan vointi pysyy siedettävänä ja pahoinvoinnit poissa. Ihan siltäkin varalta, että jos meneekin kesken, niin ei olisi kiva ruveta voivoittelemaan ja selittelemään mitään. Ensimmäisen kohdalla ei osannut edes pelätä mitään, että jotain voisi sattua, mutta nyt on jotenkin viisastunut ja varautuneempi.
Tietenkin riippuu myös siitä, saako mies pidettyä mölyt mahassansa :D

LilMinni: Näin esikoista odottavana pakko kysyä, että miten olette ajatelleet pojille kertoa? Pidättekö alkuun myös heiltä asian salassa samoista syistä, vai oletteko vielä puhuneet asiasta? Juuri rupesin miettimään, että jos meillä olisi jo lapsi/lapsia, niin missäköhän vaiheessa sitä kertoisi JA MITEN :) Riippuu tietysti myös lasten iästä.
Jotenkin tuntuu, että miehillä on vähän parempi kyky pitää tämäntyyppiset asiat salassa :laughing002 Ainakin meillä tuntui, että minulle tuotti paljon enemmän ongelmia pitää asia salassa, erityisesti lähimmille ystäville olisin niin kovasti halunnut kertoa! :Heartred (Lopulta kerroinkin jonkin verran ennen kuin olimme alunperin asian sopineet julkistavamme!)

No toi meidän 4v on semmonen lörppäsuu, että varmaan odotellaan ennen kun pojillekin kerrotaan :)
Pienempi tuskin asiasta mitään ymmärtää, mutta ainakin tuo 4v ymmärtää ja varmaan vaan sitten kerrotaan, että äidin masussa kasvaa uusi vauva. :)
Parasta tässä on se, että mies on aiemmin saanut kaikille sukulaisille uskoteltua, että meille ei enää lapsia tule. Joten uutinen tulee täytenä yllätyksenä kaikille :D

Uusi kuumeilija ilmottautuu :)
Olen seurannut tätä palstaa jo jonkin aikaa, mutta luottanut että raskautuisin piankin ja siksi en ole itse kirjoittanut. Niin vaan puolisen vuotta on ilman ehkäisyä menty ja kahta viivaa edelleen odotellaan.
Vielä viime kesänä ajattelin, että ei enää lapsia mutta tässä sitä vaan ollaan kuumeen kourissa :)

Aina ajattelin, että lapset on tehtynä alle 30 vuotiaana mutta uuden miehen myötä vauva-ajatus tuntuu hyvältä. Miehelle ja minulle olisi siis ensimmäinen yhteinen. Molemmilla 4 omaa tätä ennen. Eli lapsi oli suurperheemme yhdeksäs :D ikää molemmilla meillä 37.

Ja tämä "tyttö" on ennustettu meille ja molemmat miehen kanssa olemme nähneet unia, joten missä lie luuraa ;)

Mikään paniikki ei asian kanssa ole, mutta välillä meinaa pikkusen surettaa kun menkat alkavat kerta toisensa jälkeen. Ja olotilaa ei helpota, että näen työssäni vauvoja päivittäin.

Nyt olis ovulaatio aika menossa, joten katsotaan miten käy.

Ja sen verran vielä, että tämän asian vuoksi käyn nyt vyöhyketerapiassa. Viime kierrolla ekan kerran ja tuntemukset oli kyllä ihan kuin raskaana :) Nainen joka tämän hoidon teki minulle sanoi, että hyvältä kuulostaa kun hoito saanut hormoonit liikkeelle. Uusi hoito torstaina ja aikoi jutella myös ruokavalion tärkeydestä.

Tervetuloa Kukka-Kerttu! :-) Toivottavasti teillä pian tärppäisi! Minkä ikäisiä muut lapsesi ovat? Näin pari kertaa unta pojasta, mutta tyttö meille on ilmeisesti tulossa. Vuosi kesti raskautua (yksi päättyi välillä keskenmenoon) joten ymmärrän turhautumisesi kun menkat alkavat.

Tiisu: Minun biologiset lapset ovat 9, 11, 13 ja 16 vuotiaat. Murkkuiän juttuja mutta muuten pääsee jo niiden kanssa helpommalla :)
Tosiaan kun miehen kanssa alettiin vauva-asiasta puhuu niin sanoin heti, että tyttöhän meille sitten tulee. Mies puhunut, että voihan se olla poikakin :) ei se oikein usko minun tuntemuksiin ;) kunnes.. on itse nähnyt tummahiuksisesta pikkutytöstä unia ja alkoi puhumaan Kertusta :) sanoin, että siinähän hyvä nimi tytölle. Tästä meni aikaa pari kk ja soitin selvännäkijälle. Hän hiljeni jossain vaiheessa ja kysyi että kuka tämä Kerttu on :D menin itsekin hiljaiseksi. Kertoi sitten että näkee tummahiuksisen kiltin tytön. Kääk :) sitä siis odotellessa... Itse olen aavistanut kaikkien lapsieni sukupuolet jo varhaisessa vaiheessa. Enkä ole edes uskonut ultraajaa kun sanoi että neljäs lapseni tyttö. Sanoin että höpöhöpö. Poika sieltä tuli.

Hirveetä paniikkia en ole siis raskauden suhteen itselleni luonut. Muuten ollut elämä välillä stressaavaa, miehellä myös. Tämäkin voi olla syynä ettei nappaa. Pitäisi yrittää olla mahdollisimman rentona :)

Tervetuloa Kukka-Kerttu! Kiva kun kirjoittelit ja liityit joukkoon! Teilläpä onkin sitten oikein suurperhe, aika harvoin tänä päivänä enää törmääkään koviin suuriin perheisiin, jotenkin siltä tuntuu :) Tuo stressi kyllä ihan varmasti vaikuttaa hedelmällisyyteen, siitä on niin paljon lukenut että on siinä varmasti perää. Hyvä kuitenkin, ettei asian suhteen ole hirveää hoppua. Saako kysyä miten aikaisemmat raskautesi, onko napannut nopeasti vai jatkuiko yritystä pidempään silloin? Usein varmaan naisten tulee luotua jonkinlainen käsitys omasta hedelmällisyydestä ikäänkuin pysyvänä ominaisuutena, mutta paljon on kuullut siitä kuinka se naisen hedelmällisyys voi vaihdella ihan elämäntilanteen ja niiin monien eri seikkojen vuoksi eri vaiheissa elämää. Esimerkiksi yksi ystäväni raskautui toisesta kierrosta kun yritti esikoista, mutta toista tehdessä menikin reippaasti yli vuosi. Kolmas oli sitten jotain siltä väliltä, noin puolessa vuodessa tärppäsi. Että varmaan niin moni asia siihen vaikuttaa, ja se pitäisikin muistaa yritysvaiheessa! Vaikken tietysti itse tätä yrityksen aikana muistanut, vaan kuukausi kuukaudelta tulin vakuuttuneemmaksi siitä, että minussa on varmasti jotain vikaa.:sad001 Mutta niin se plussa vaan saatiin sitten syyskuussa!

En tiedä ehditkö lukea vanhoja keskusteluja kuinka paljon taaksepäin, mutta omasta tausta lyhyesti: jätin pillerit pois vuoden 2014 alussa, mutta silloin meillä oli vielä käytössä muu ehkäisy. Meillä oli siinä ikäänkuin parin kuukauden fiilistely-/mietintävaihe, makusteltiin siinä vähän aktiivisemmin vauva-asiaa ja helmi-maaliskuun vaihteessa päätimme sitten jättää kaiken ehkäisyn pois. Yhtäkkiä ajatus tuntui tosi hyvältä ja se kauan odotettu varmuus perheenperustamishaaveista iski! Vaikka minulla olikin ollut erinäisiä vauvakuume-jaksoja jo vuosien ajan, mutta ensimmäistä kertaa sitä oli ihan tosissaan. Yritystä kertyi siis noin 7 kuukautta, odottavan aika tuntui pidemmältä kuin todellisuus. Nyt kuitenkin siis odotamme pientä tyttöä saapuvaksi kesäkuussa :dummy1:
Uskomattomia nuo unet ja ennustukset, sinun pitää nyt sitten pitää meidät ajan tasalla toteutuvatko nämä enteet!:p

Uusi kuumeilija liittyy myös tänne!

Minä haaveilen ja kuumeilen jo pahastikin, mies ei niin pahoin. Hän on sanonut, että jos nyt naimisiin ensin. Nyt oli/on hetken aikaa (noin kuukauden) ollut erilaisia raskausoireita (käytettiin Nuvaringiä, mutta söin myös antibioottikuureja pari niiden aikaan sekä tunsin selvän ovulaation). Mm. seuraavia oireita ollut nyt kuukauden ajan (eri oireita eri aikoina. Ja huomio myös, että käytin siis kaksi rengasta putkeen ja ovulaatio tuntui siis maaliskuun 11.)

- Lämpöä 37-37,3 (normaalit 36,4-36,6) kuukauden ajan
- Yhden illan juhlimisen seurauksena kauhea krapula, vaikkei ollut edes tuhti humala. Oksensin ja yökin koko seuraavan PÄIVÄN (näin ei käy koskaan)
- Tissit turvonneet/herkät
- välillä etoo, nälkä KOKOAJAN.
- Yökötti kun mies paistoi pekonia. Ei normaalia
- Ulkoisia peräpukamia ja ilmavaivoja (anteeksi jos too much info, mutta ei todellakaan tyypillistä)
- Ummetusta
- Janon tunne kokoajan
- Turvotus (näyttää ihan pienelle vauvamahalle jo)
- Menkkakipuja silloin tällöin/repäisykipuja nivusissa

Siinähän alettiin olla jo kumpikin olla varmoja, että nyt on "vahinko" käynyt (käytän sitaatteja, koska ei olla siis yritetty, mutta jos ehkäisy pettää ja lapsi päättää tulla, niin on tervetullut! :happy:) Eilen kuitenkin alkoi tiputteluvuoto ja tänään menkkavuoto (ehkä hitusen lievempää kuin normaalisti?). Joskus aiemminkin käynyt näin ja vaikkei yritystä ole ollut, niin surkuhan siitä on tullut, mutta jostain syystä edelleen pää sanoo, että "elä nyt lakkaa uskomasta vielä!" :scratch etenkin, kun koirakin jotenkin "suojelee" minua entistä tiiviimmin... No ajattelin seurata mihin suuntaan nämä menkat nyt menee..

No, joka tapauksessa nyt jätämme Nuvatkin pois, jos nämä rajutkin raskausoireet johtuu niistä (kokeillut olen käyttää 3kk nyt ja ekan tauon aikaan tulin ihan hulluksi :laughing3) ja jatkamme kondomin/keskeytetyn voimin. Mies on vähän, että ei yritetä vielä, hän haluaa ensin naimisiin tai edes kihloihin (sitäkin odotellessa.. :biggrin), mutta hänelläkään ei ole mitään sitä vastaan, jos käy tosiaan niin, että ehkäisy pettää tai muusta syystä vauva päättää tulla jo aiemmin (epätodennäköistä, mutta mahdollista!). Ihan itse yritys siis alkanee vuoden parin sisään, kuitenkin haluaisin ennen kolmeakymppiä ensimmäisen ja ikää on 26 nyt.

Ei olla tehty vielä, kävin ostamassa kyllä Clear Bluen, mutta kun vuoto alkoi niin en sitten tehnyt. Ajattelin vähän tunnustella millaset menkat on ja jatkuuko oireet menkkojen jälkeenkin. Ainakin jäätävä päänsärky on tullut uutena oireena :confused5 Eipä se parin päivän odottelu nyt asiaa miksikään muuta. Mutta sellaisia hauskoja alitajunnallisia juttuja, että eilen esim. kun menkat alkoi teki mieli punaviiniä, mutta en kuitenkaan jostain syystä kuitenkaan halunnut (jos nyt ymmärrätte mitä tarkoitan :smiley-bounce022)

Oon jonkun verran lukenu noista, että menkat tullu vaikka raskaana onkin, onko täällä heitä? (en ole käynyt koko ketjua läpi vielä..) TOKI en tiedä korostaako sitten vaan kuumeilevan oireita, eli siksi en nyt osaa vielä hätäillä suuntaan tai toiseen... :)

Juu, ehtiihän sitä mutta moni ei malta nimerkillä kokemusta on! :-)
Minulla ei ole tullut mitään vuotoa raskauksissa, paitsi pieni tiputtelu yhtenä päivänä rv 6.

Heippa hei!

Pitkästä aikaa! :) Oon pitänyt tietoista foorumi taukoa tässä kun jotenkin tuntui että tuo menkkojen jälkeinen masennus iskee aina niin kovasti ja ei meinaa mennä pois millään. Nyt kun oon pitäny taukoa, mieli on ollu tosi korkeella ja aikakin mennyt tosi äkkiä!

Ihan hullun paljon onnea LilMinni!!!!! Oon niin fiiliksissä!!
Tervetuloa myös uusille! :)

Mulla tässä näinä päivinä pitäs olla ovis, luulen et tänään. En oo kyllä testaillu kun olin vkl:na reissussa niin en jakasnu, mutta eilen oli hellää joten jos tänään on ovis niin ihan hyvään saumaan varmaan sattuis. Ihan huippuam uuten sellanenkin et mulla on yhden kaverin kanssa sama syntymä päivä ja on mahdollista että hänkin tulis raskaaksi tällä viikolla, ja jos meitä molempia onnistaa niin LA:t ois tammikuun alussa, ja mun synttärithän siis oli 9.1. Joten ois saumaa et tulis 4 synttäriä samalle päivälle. No, ei tietty todennäköistä mutta mahdollista :)

Uskon että tässä edelleen vähän taustailen, jotenkin tuntuu niin vaikealta aina, vaikka on ihan mielettömän onnellinen toisten puolesta niin silti oma mieliala ei meinaa kohota sit millään niiden menkkojen alun jälkeen joten nyt kun oon ollu vähän poissa niin mieliala on parempi, mutta käyn kyllä kattomassa teitä. Niin ja siis tuolla Raskaaksi 2015 ketjussahan minä lähinnä olin pyörinytkin nyt viime aikoina niin siellä se masis jotenkin iskikin, ei täällä :rolleyes:

Heippa Ilpuri ja toivotaan, että tärppäis! Ja siis lohdun sanana: mä ärsyynnyn ja petyn menkoista aina välillä, vaikka ei ees olla yritetty..! Ehkä vähän luonnotonta, mietin vaan, että mitenhän sit ku aletaan yrittää ne menkat ärsyttää... Oon nii toivoton :D

Täytyypä sanoa, että hurjaks veti tän päänsäryn! Ajoin töistä kotiin itkien, kun koski niin kovaa! Nyt oon ihan vuoteen oma...
Äidilläni oli migreeniä ainoastaan raskausaikana, eli mähän vedän taas täpän kohtaan "oire" :) menkkavuotoa on toki vieläki, mutta minusta ehkä vähän niukempaa kun yleensä..? Toki tissikipu on hellittänyt, että ehkä mäki alan kohta vaan uskoa faktoihin, heh..

Toivotaan Ilpuri, että nyt tärppäisi! :-) Olisihan ne neljät synttärit viikon aikana makeat!

Terhinaattori, kylläkän nuo vähän menkoilta vaikuttaa. Muistan itsekin välillä toivoneeni, että pillerit olisivat pettäneet mutta eeei...

Tervrisiä muuten sokerirasituskokeesta! Täällä odottelen verikokeiden ottamista ja olo on kuvottava. Vielä 1,5 tuntia pitäisi sinnitellä. Vauva ei ihme kyllä saanut tästä mitään sokerihepulia ainakaan vielä. Onneksi mulla on loppupäivä vapaata.

Käydään hakemassa meidän "uusi automme" tänään! :-) Käytettynä me se ostettiin, nyt on sitten kunnon farmari-perheauto. Siihen mahtuisi jopa kahdet rattaat jos niikseen tulee. ;-)

Mitä Sannikselle kuuluu? Milloin se rakenneultra nyt onkaan? Joko maha on alkanut kasvamaan?

LilMinni: joko raskausoireita on alkanut ilmestymään?

Monwoc: Ei ole enää pitkä aika töissä jäljellä! Oletko saanut nukuttua? Olen vielä toistaiseksi nukkunut ihan ok, ei närästä eikä alaselkäkään ole kipeä kuin silloin tällöin. Kauhulla odottelen, että milloin ne krempat alkavat kun on niitä reissujskin tulossa vielä kuun lopussa ja toukokuun puolessa välissä. Nyt rv 25+.

Joo ja tänää tein varulta sen testinki, negahan se oli. No, ei enää hormonaalisia mulle! Enkä sitten joskus usko enää mitään muuta oiretta, kun menkkojen pois jääntiä :)

Takaisin