Sannis86: Nimenomaan! Ilmeisesti sulla on vointi muutenkin ollut hyvä?? Oliko alussa edes mitään pahoinvointia tai väsymystä?
Tiisu: Itsekin mietin, että tuntuisiko tuo lentäminen jotenkin erilaiselta mahan kanssa, mutta ei siinä ollut mitään kummempaa! Menomatkalla tuli laskeutuessa tosi huono olo, mutta se johtui varmaan vaan turbulenssista eikä vauvasta. Paluumatkalla ei ollut mitään, ainoa "häiritsevä" juttu lennoilla oli vessakäynnit, joita kertyi lyhyelläkin lennolla monta, ja naureskelin kun en meinannut mahtua pyyhkimistoimenpiteisiin kun maha on edessä eikä vessassa ollut tilaa ottaa vähän ronskimpaa asentoa toimintaa varten
Mua nauratti kun mietin miten vaivalloiselta se touhu olisi näyttänyt jollain piilokameralla.... mutta siis hyvin meni muuten, ja vauva lennon aikanakin potkiskeli siellä oikein tomerasti. Kaipa hänelläkin siis oli kaikki hyvin
Matkaan vaan siis! Ikävä tuo saunahomma, säikäyttää tuollaiset varsinkin alkuun kun alkaa kauhukuvat mahdollisista korjauskustannuksista pyöriä päässä. Kiva, jos tilanne on kuitenkin odotettua parempi! Vanhemmillani ilmeni tuossa noin 10 vuotta sitten edellisessä kodissa, vanhassa omakotitalossa myös korkeita kosteuslukemia märkätiloissa, ja ihan hirveän stressin se heille aiheutti! Tsemppiä!
Ja kyllä, tämä uusi koti on pienessä taloyhtiössä, ja suoraan sanoen meidän naapurissa asuu ihan hullu kyttääjämummo. Hän on nyt tullut oven taakse huomauttelemaan meitä mitä ihmeellisimmistä asioista, ja tilanne on nyt päässyt tulehtumaan aika lailla kun hän on asunut talossa todella pitkään ja hänellä on siellä "tukijoukot" mummoystäviä, vaikkei nämä asiat mitenkään liity heihin. En nyt viitsi alkaa tarkemmin kertomaan tarinaa, kun tulisi niin pitkä juttu ja todennäköisesti paha mieli, mutta hän on kyllä jotenkin mielenvikainen. Mieheni ei ole moksiskaan, on sitä mieltä ettei meidän kannata tuollaisen sekopään aivotuksista ottaa mitään stressiä, mutta itse olen niin erityyppinen ihminen että tuntuu tosi ikävältä tämä tilanne. Olen tosi harmistunut tästä "naapurivihasta" joka tässä on kehkeytynyt ja mietin jatkuvasti, millä tavoin tuo manipuloiva mummonketale vielä saa meille aiheutettua pahaa mieltä ja harmeja. En luota häneen ollenkaan, ja pelkään mitä hän vielä keksii. No, tuli sitten kuitenkin tilitettyä!
Meillä on muutama dilemma miehen kanssa, kun hänellä olisi mahdollisuus 2,5 viikkoa ennen laskettua aikaa olla mukana tosi kivassa työn ja vapaa-ajan sekaisessa tapahtumassa toisella paikkakunnalla, ja nyt tosiaan mietitään että uskaltaako hän lähteä. Olisi yötä pois kotoa, ja tietysti nyt punnitaan et jääkö varmuuden vuoksi pois, jos vauva syntyy, vai lähteekö koska todennäköisesti vauva ei vielä silloin synny. Ainoa ongelma olisi, jos synnytys alkaisi yöllä, eikä hän pääsisi sieltä tulemaan yöllä kotiin/sairaalaan. Illalla voisi vielä lähteä, tai sitten aikaisin aamulla, jos tilanne tulisi. Nyt mietitään. Mulla olisi myös kuukausi ennen laskettua aikaan tyttöporukan viikonloppureissu, sinne taidan uskaltaa lähteä
Kun ei oikein tiedä kuinka paljon ennen laskettua aikaa olisi järkevää varautua pysyttelemään aika lähellä kotia, synnytyssairaalaa ja puolisoa. Olisi ihan katastrofaalista, jos mieheni ei olisi pitämässä minua kädestä kiinni synnytyksen aikana, mutta toisaalta eihän sitä kai voi "koko raskausaikaa" kyhjöttää kotonakaan odottamassa, että mitä jos tuleekin ennenaikainen synnytys. Ihan normaalisti ollaan eletty, mutta juuri tuo viimeinen kuukausi ennen laskettua aikaa alkaa olla niin lähellä, että kaikkia menoja tulee mietittyä vähän uudelta kantilta. Ei mieheni missään tapauksessa edes harkitsisi mitä tahansa reissua, mutta tuo tapahtuma olisi vähän niinkuin spesiaali ja voisi avata paljon ovia hänen urallaan. Olisi tärkeä ja mielekäs reissu. No, pitää miettiä!