Vauvahaaveita!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Momwoc
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Momwoc: Tosi kiva kuulla teidän kuulumisia! :-) Kiva, että reissu sujui hyvin. Mekin päätettiin lähteä vielä Berliiniin vappuna, viikkoja silloin 27. Hui, sulla LA lähestyy pukavauhtia. Kiva kuulla, että tuleva synnytys tuo mieleen positiivisia ajatuksia. Aika vauhdikas tapaus teillä vatsassa, toivottavasti saat levättyä ennen kuin neiti syntyy. Meillä on aika rauhallinen tyyppi siellä kasvamassa. Mulla on myös istukka edessä, mikä vaimentaa liikkeitä. Toistaiseksi saan nukkua yöt aika rauhassa. Heräilen kyllä aina välillä ja vaihtelen asentoa. Eniten tunnen liikkeitä työmatkalla aamuisin, aika ajoin päivällä ja sitten illalla ennen nukkumaanmenoa.
Tosi kivasti kirjoitat mihestäsi, noinhan sen pitää ollakin. <3 Meillä on ollut ulkoisia stressitekijöitä viime aikoina ja ihana mieheni onneksi muistuttelee, että pääasia on että meillä on kaikki hyvin ja vauva siellä kasvaa. :-)
Ihanaa, että on pääsiäisloma tulossa! Tänään lähden tyttöjen kanssa leffaan, sitten vanhemmille ja appivanhemmille pe ja su. Pari päivää saa olla ihan kotonakin rauhassa. Mennään katsomaan autoja lauantaina, siitä tulee meidän ensimmäinen varsinainen ostos vauvas ajatellen. Yhden mekon olen myös ostanut. Hyvää Pääsiäistä kaikille!

Momwoc, ihania kuulumisia! Kiva että siellä ollaan hyvissä voinneissa ja muutenkin sun tekstistä välittyi oikein onnellinen fiilis! :) Ihan pian teillä on nyytti sylissä jo! :rolleyes:

Täällä vaan odotellaan ja kasvatellaan masua hitaasti mutta varmasti. Kovin on oireetonta ja sellasta pelottavankin "tavallista" nyt. Kovasti yritän ensimmäisiä liikkeitä bongailla nyt, mutta ei tuosta nyt ota vielä selvää onko nuo kuplinnat ja tykytykset vauvan vai suoliston aikaansaamia tuntemuksia :grin

Tiisu: Ihanaa, pääsette vielä reissuun! Itse olin vähän epävarma, kun lähdin tosiaan reissuun ilman lääkärintodistusta lentoyhtiön ohjeistuksen mukaisesti, mutta hyvin se meni! Tämä mahassa riehumista on kestänyt vasta ehkä n. 2-3 viikkoa, minäkin ennen sitä kuvittelin mahassa olevan rauhallinen tyyppi kun liikkeet ei vielä tuntuneet niin hyvin ja niin usein. Eli voipa tuo sinunkin mielikuva rauhallisesta maha-asukista vielä muuttua, kun viikkoja kertyy :grin:grin
Toivottavasti nuo mainitsemasi ulkoiset stressitekijät eivät ole mitään vakavampia huolia, jotka varjostaisivat odotusaikaa, kun pitäisi saada nauttia olosta. Aina toki tuntuu, että jotain pientä stressiä on elämässä ihan jatkuvasti, siitä ei pääse mihinkään. Meillä on itseasiassa tässä ollut vähän ongelmia uusien naapureiden kanssa, ja olen itse ottanut tosi raskaasti sen että on ollut erimielisyyksiä. Tuntuu tosi harmittavalta olla "huonoissa väleissä" naapureiden kanssa, vaikkei mitään ylimpiä ystäviä tarvitse ollakaan. Näiden huonosti nukuttujen öiden vuoksi mulla on pääsiäispyhinä lähinnä suunnitelmissa levätä kunnolla ja saada tätä väsymystä ja sumuista oloa vähän hoidettua pois. Vasta sunnuntaina sitten pääsiäisemenoja perheen kesken. Mekin itseasiassa ostettiin juuri pari viikkoa sitten auto, vauvaa ajatellen, vielä pitäisi turvakaukalo saada haettua ystäväpariskunnalta jolta saadaan ihan uudenveroinen sellainen! Tosi hieno juttu, kai nekin aika kalliita on. Tämä on meidänkin ensimmäinen auto, jota emme kyllä ilman vauvauutisia olisi edes harkinneet. Asumme pääkaupunkiseudulle hyvien kulkuyhteyksien päässä, ja julkisilla kulkeminen on molemmille mieleistä. Nyt kuitenkin vauvan myötä tuntui, että menee vähän hankalaksi, ja haluaisin äitiyslomalla olla vapaa liikkumaan esimerkiksi vähän kauempana asuevien vanhempieni luo, joiden luo julkisilla meno olisi vaunujen kanssa ihan hirveä projekti. Ja muutenkin kaikki ruuhkaisat täydet julkiset kulkuneuvot ja vaunut yhdessä kauhistuttaa. Kallistahan tuo autoilu on, mutta jos nyt ainakin joitain vuosia olisi sitten niiden eurojen väärti. Tsemppiä siis teillekin autokapoille! :)

Ja Sannis86: kuulostaa tosi tutulta tuo vaihe, kun sitä ajatteli että onko siellä mahassa muka joku, kun olo on niin normaali eikä vatsakaan ollut vielä kasvanut. Sitä niin kaipasi jotain "merkkejä" vauvasta, mutta alta aikayksikön huomaatkin lyllertäväsi ison mahan kanssa, ja tunnet vauvan liikkeitä jatkuvasti! Vaikka on ihanaa nähdä ja tuntea vauvan touhuilu tässä vaiheessa raskautta, niin yritä nyt myös nauttia tuosta vaiheesta kun elo on vielä vaivatonta :p Ihan varmasti siellä masussa on kaikki oikein hyvin, ja siellä se pikkuinen polskii tyytyväisenä makeisessa vesissä vaikket vielä hirveästi liikkeitä tunne! Millä viikolla sinä olitkaan? Mulla alkoi liikkeet tuntua siinä 18-19 viikkojen aikoihin, mutta silloin oli vielä pientä ja aika huomaamatonta. Piti kyllä keskittyä että niitä edes huomasi. Eikä ollut ihan varma onko ne nyt niitä vauvan liikkeitä. Siitä ei kovin kauaa mennytkään, muutama viikko, kun liikkeet koko ajan voimistuivat ja tihentyivät vauhdilla, ja nyt ollaankin ilmeisesti tässä vaiheessa, kun liikkeet ovat kovimmillaan! Neuvolassa ainakin sanottiin, että juuri näillä viikoilla vauvalla on tosi paljon energiaa, on jo aika jäntevä ja vielä hetken aikaa tilaakin on paljon riehua ja potkia. Pikkuhiljaa potkut vaimenee, kun tila vähenee ja liikkeet tuntuvat vähän erilaisilta.

Nyt pääsiäisen viettoon, toivotaan aurinkoisia pääsiäiskelejä sinne missäpäin ikinä olettekaan kaikki!

Mitenkäs muuten Lilminnin menkat?

Täällä mennään 17+2, että kaipa ne pian alkais vauvan touhuilut ihan oikeasti tuntua :) Yritän ottaa vinkistä vaarin, ja nauttia nyt kun vielä voin :P Uskon, että siinä loppuvaiheessa alkaa olo olla jo tukala niiden mojovien potkujen kanssa :grin

Oikein hyvää ja rentouttavaa pääsiäistä teille kaikille :)

Momwoc: Mekin asutaan pääkaupunkiseudulla ja ihan samat ajatukset auton suhteen. Itsensä kuljettaa julkisilla hyvin joka puolelle, mutta sitten vaunujen kanssa ja vanhemmilla käymiset... Kyllä auto varmaan helpottaa elämää vaikka kallis onkin. :-)

Tuntuiko muuten lentäminen mitenkään erikoiselta tai pahalta masussa? Mulla nimittäin olisi työ(opinto)matka tiedossa toukokuun puolessavälissä johon kovasti haluaisin lähteä. Lääkärintodistuksen tarvitsen, koska on Finnairin lento.

Stressistä puhen ollen, niin meillä on kohonnut pintakosteus saunassa. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että tilanne ei ole niin paha kuin ensin luultiin joten ehkä tämä tästä helpottaa. Ikäviä juttuja nuo aina on. Harmi, jos on naapureiden kanssa erimielisyyksiä. Asutteko pienessä talonyhtiössä?

Sannis86: Nimenomaan! Ilmeisesti sulla on vointi muutenkin ollut hyvä?? Oliko alussa edes mitään pahoinvointia tai väsymystä?

Tiisu: Itsekin mietin, että tuntuisiko tuo lentäminen jotenkin erilaiselta mahan kanssa, mutta ei siinä ollut mitään kummempaa! Menomatkalla tuli laskeutuessa tosi huono olo, mutta se johtui varmaan vaan turbulenssista eikä vauvasta. Paluumatkalla ei ollut mitään, ainoa "häiritsevä" juttu lennoilla oli vessakäynnit, joita kertyi lyhyelläkin lennolla monta, ja naureskelin kun en meinannut mahtua pyyhkimistoimenpiteisiin kun maha on edessä eikä vessassa ollut tilaa ottaa vähän ronskimpaa asentoa toimintaa varten :laughing002:laughing002 Mua nauratti kun mietin miten vaivalloiselta se touhu olisi näyttänyt jollain piilokameralla.... mutta siis hyvin meni muuten, ja vauva lennon aikanakin potkiskeli siellä oikein tomerasti. Kaipa hänelläkin siis oli kaikki hyvin :love017 Matkaan vaan siis! Ikävä tuo saunahomma, säikäyttää tuollaiset varsinkin alkuun kun alkaa kauhukuvat mahdollisista korjauskustannuksista pyöriä päässä. Kiva, jos tilanne on kuitenkin odotettua parempi! Vanhemmillani ilmeni tuossa noin 10 vuotta sitten edellisessä kodissa, vanhassa omakotitalossa myös korkeita kosteuslukemia märkätiloissa, ja ihan hirveän stressin se heille aiheutti! Tsemppiä!
Ja kyllä, tämä uusi koti on pienessä taloyhtiössä, ja suoraan sanoen meidän naapurissa asuu ihan hullu kyttääjämummo. Hän on nyt tullut oven taakse huomauttelemaan meitä mitä ihmeellisimmistä asioista, ja tilanne on nyt päässyt tulehtumaan aika lailla kun hän on asunut talossa todella pitkään ja hänellä on siellä "tukijoukot" mummoystäviä, vaikkei nämä asiat mitenkään liity heihin. En nyt viitsi alkaa tarkemmin kertomaan tarinaa, kun tulisi niin pitkä juttu ja todennäköisesti paha mieli, mutta hän on kyllä jotenkin mielenvikainen. Mieheni ei ole moksiskaan, on sitä mieltä ettei meidän kannata tuollaisen sekopään aivotuksista ottaa mitään stressiä, mutta itse olen niin erityyppinen ihminen että tuntuu tosi ikävältä tämä tilanne. Olen tosi harmistunut tästä "naapurivihasta" joka tässä on kehkeytynyt ja mietin jatkuvasti, millä tavoin tuo manipuloiva mummonketale vielä saa meille aiheutettua pahaa mieltä ja harmeja. En luota häneen ollenkaan, ja pelkään mitä hän vielä keksii. No, tuli sitten kuitenkin tilitettyä!

Meillä on muutama dilemma miehen kanssa, kun hänellä olisi mahdollisuus 2,5 viikkoa ennen laskettua aikaa olla mukana tosi kivassa työn ja vapaa-ajan sekaisessa tapahtumassa toisella paikkakunnalla, ja nyt tosiaan mietitään että uskaltaako hän lähteä. Olisi yötä pois kotoa, ja tietysti nyt punnitaan et jääkö varmuuden vuoksi pois, jos vauva syntyy, vai lähteekö koska todennäköisesti vauva ei vielä silloin synny. Ainoa ongelma olisi, jos synnytys alkaisi yöllä, eikä hän pääsisi sieltä tulemaan yöllä kotiin/sairaalaan. Illalla voisi vielä lähteä, tai sitten aikaisin aamulla, jos tilanne tulisi. Nyt mietitään. Mulla olisi myös kuukausi ennen laskettua aikaan tyttöporukan viikonloppureissu, sinne taidan uskaltaa lähteä :wink Kun ei oikein tiedä kuinka paljon ennen laskettua aikaa olisi järkevää varautua pysyttelemään aika lähellä kotia, synnytyssairaalaa ja puolisoa. Olisi ihan katastrofaalista, jos mieheni ei olisi pitämässä minua kädestä kiinni synnytyksen aikana, mutta toisaalta eihän sitä kai voi "koko raskausaikaa" kyhjöttää kotonakaan odottamassa, että mitä jos tuleekin ennenaikainen synnytys. Ihan normaalisti ollaan eletty, mutta juuri tuo viimeinen kuukausi ennen laskettua aikaa alkaa olla niin lähellä, että kaikkia menoja tulee mietittyä vähän uudelta kantilta. Ei mieheni missään tapauksessa edes harkitsisi mitä tahansa reissua, mutta tuo tapahtuma olisi vähän niinkuin spesiaali ja voisi avata paljon ovia hänen urallaan. Olisi tärkeä ja mielekäs reissu. No, pitää miettiä!

Sepä se tässä momwoc ihmetyttääkin eniten, että vointi on ollut alusta saakka vähän "liian" hyvä. Ei pahoinvointia tai mitään fyysisiä oireita muutenkaan. Väsymys oli alussa ihan käsittämätön, eipä muuta. Neuvolassakin tilitin, että ei voi olla mahdollista, että joku kasvaa mun sisällä eikä kroppa ilmoita mulle mitään. Olin ennen ultraa ihan varma, että ei siellä ketään ole . o_O
Mut uskottava se on. Tietysti onnellinen pitää olla tästä ja toivoa ettei suurempaa kremppaa tulekaan kropan kanssa.

Voi miten karsealta tuo naapuri kuulostaa, ihan noin lyhyestikin kerrottuna! Voisko tollaisesta "kotirauhan" rikkomisesta jo olla yhteydessä esim taloyhtiön isännöitsijään?

Momwoc: nyt on kp29 ja vielä odotellaan. Luultavasti joko huomenna tai ylihuomenna viimeistään alkaa.

Sannis, mulla oli ihan sama juttu! Olo oli ihan loistava, lukuunottamatta aivan kamalaa väsymystä siinä viikoilla ehkä 9-12. Mutta sekin meni ohi. Ja ihan reilun viikon verran kärsin pahoinvoinnista, mutta se alkoi yhtäkkiä ja loppui ihan yhtäkkiä. Ja kesti tosiaan n. 9 päivää. Ennen sitä, sekä sen jälkeen kamppailin tismalleen samojen ajatusten kanssa ihan päivittäin, että varmaan joku on vialla kun "ei tunnu missään". Mutta se on ihan yleistä, ettei mitään vaivoja olekaan, jotkut on vaan niin onnekkaita :happy: Eli nauti ja luota kroppaasi!

Olemme kerran olleet yhteydessä isännöitsijään, ja hän kehotti olemaan välittämättä. Mutta sen puhelun jälkeen on tapahtunut vaikka ja mitä. Yhtiökokous on tässä kuussa, niin ajattelin ainakin sen yli odottaa ja katsoa tuleeko siellä jotain puhetta aiheesta. On kyllä tosi rasittavaa :sorry:

Arvaatkas mitä?? Kävin tuossa äsken hakemassa ÄITIYSPAKKAUKSEN! Saatiin uusi vuoden 2015 pakkaus, jota ilmeisesti alettiin jakaa vasta ihan tuossa maaliskuun lopulla!! Kävi kyllä tosi hyvä tuuri etti ehdin saada tuon uuden, jota ehkä vähän enemmän toivoin, koska siinä on paljon pöllöjuttuja ja mulla on ollut jostain syystä kauhea pakkomielle ostaa vauvalle kaikkia pöllöaiheisia vaatteita ja muuta:grin Nyt hypistelemään!

Sannis86: Nauti vaan olostasi, minullakin oli hyvin vähäiset oireet väsymystä lukuunottamatta ja parin viikon ajan etovaa oloa iltaisin. Väsymys hävisi viikon 14 jälkeen, toisaalta oli aika paljon menoja ja jäi yöunet vähiin. Masu alkoi kunnolla kasvaa viikolla 20 ja nyt siinä on jo ihan selkeä vauvamasu! :-)

Momwoc: Varmaan mietityttää lähtemiset sitten viimeisenä kuukautena. Mekin ollaan mietitty mökkeilyä keski-suomessa, mutta en tiedä uskaltaako lähteä kovin kauas, varmaan riippuu olosta. Kuulostaa tosi ikävältä ja ärsyttävältä tuo naapurin mummo, toivottavasti kyttäily loppuu!

Nyt hyvää yötä ja ihania pyhiä kaikille!

No siis olohan ei oo yhtään semmonen, että menkat muka alkais, mutta eiköhän ne sieltä tuu.. Ainakin haluan ajatella niin, että ei tuu sitten pettymyksiä.

Päivitelläänpäs omaa tilannetta..

Nyt kp33, ja menkkojen odotin alkavan 2-4.4 (to-la), vaan eipäs alkanut. Torstaista asti oon ollu ihan hillittömän väsynyt, nännit kipuilee vähän vaihtelevasti, vähän väliä tuntuu että menkat alkaa, mutta mitään ei siltikään näy. Yleensä mulla tuhruttaa enintään pari päivää, ennen varsinaista vuotoo, mutta mitään ei oo ilmaantunut. Mulla kierto ollu jotain 29-31 päivän välillä, mutta nyt ei oo menkoista tietookaan.
Olo ei tunnu siltä, että olis raskaana (paitsi mitä nyt yllä jo mainitsin) mutta ehkä alan kuitenkin vähän sille kannalle kallistua.
Huomenna ajattelin suunnata apteekkiin ja varmaan torstaina sitten testailen.

Voi miten jännää LilMinni, kyllä nyt vähän siltä vaikuttaa!!! :smiley-bounce012Toivotaan parasta, kerro sitten heti mitä testi näytti!

Apuva, onpas jännittävää!! Pidetään peukkuja pystyssä ja jännityksellä odotetaan uutisiasi torstaina! Aika hyvin, jos tänään ostat testin ja torstaihin asti maltat odottaa testaamisen kanssa :laughing002 Nimim. kärsimätön testailija!!

Mun pitää tässä varailla aikaa tutustumiskäynnille synnytyssairaalaan ensi tai sitä seuraavalle viikolle. Muistan kun tästä käynnistä oli puhetta neuvolassa viime syksynä, ja mietin silloin että siihen on ikuisuus ja se on sitten siinä vaiheessa kun synnytys on jo ihan kulman takana. Ja nyt se on! Muutama viikko enää töitäkään jäljellä ennen äippälomaa :love017 Vointikin alkaa pööa sen mukainen, eli ihan mielelläni kyllä jään jo kotiin lepuuttamaan.

Ihanaa alkanutta viikkoa kaikille!

Ainiin, milloin Sanniksella rakenneultra? Haluatteko tietää sukupuolta jos näkyy, vai haluatteko säästää yllärin synnärille? :dummy::dummy1:

Mulla on tänään tasan kolme viikkoa rakenneultraan. Kellontarkasti nyt oon siellä kolmen viikon päästä :wink
Mies olis kovin innokas sukupuolta kysymään, mulla taas on ollu ajatus, että olis kivaa kiusata itteään synnärille saakka ja olla kysymättä :grin Mutta lupasin miehelle, että kysytään nyt sitten, saapahan hänkin jotain päättää :wink Ja voi hyvin olla, että tyyppi ei edes näytä jalkoväliään :p

Synnärille tutustuminen kuulostaa jo kovin jännältä, varmaan konkretisoituu sillä reissulla ajatus, että loppusuoralla ollaan!! :) Huikeeta!!

Jään seurailee ja odottelemaan nyt sit seuraavaa plussaa tähän ketjuun! Peukut on pystyssä, että oireet lupailee hyvää LilMinnille!!! :)

Sen verran pohdiskelin, että se on se ja sama odotanko torstaihin vai teenkö jo huomenna.

Apteekissa nyt kuitenkin jo käyty, joten ehkä ilmoittelen tuloksen jo huomenna :)

Olo alkaa olla nyt aika varma :)

Miten sä pystyt vielä odottamaan? :-) Olisin tehnyt se testin jo ajat sitten. Mutta kuulostaa tosi lupaavalta, pidetään peukkoja!

No mä oon vaan aina päättäny, kun oon raskautta epäilly, että en testaa ennen kun menkat on noin viikon myöhässä. Samoin tein kahden edellisen raskauden kohdalla, joten jos nyt on tärppi käynyt, niin tää olis mulle jo kolmas lapsi :)
Kyllä sitä välillä on meinannu antaa periks, ja testata aikasemmin, mutta aina oon saanu pidettyä pääni kovana.

Takaisin