Vauvahaaveita!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Momwoc
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
kuumeileva: harmki menkoista, mutta uutta kohti vain! :)

momwoc, just aloinkin kirjoittaa ja ehditkin kysyä :)

Mä olin eilen kaupassa ja sain ihan hullun etomiskohtauksen, jos ois yhtään pahentunut niin oisin kyl joutunu lähtee kesken pois. Sama tuli vähän lievevempänä eilen illalla. ja nyt on se sama ollut jonkun tunnin ajan, tasoltaan sama kun eilen kaupassa. Eilen kaupassa kun olin en ollu syönyt varmaan 4 tuntiin, nyt se tuli lounaan jälkeen. Niin ja välillä on kevyttä huimausta. Ja ei, ei ole menkat alkaneet! Enkä ole testannut. Mutta siis oon ollu ihan huippu stressaantunut nyt pari viimestä viikkoa, että voi johtua siitäkin, mutta voi johtua tietty muustakin :wink

Enkä tiiä millon nyt testaisin kun se jotenkin vie fiilistä niin alas jos näytää negaa, jotenkin kiva vain odotella niitä kuukautisia saapuvaksi, mutta varmaan pitää nyt joku aika raja asettaa..

On kyllä outoa.. tossa äsken hieroin asiakasta ja sit yhtäkkiä tuli sellanen että kohta laatta lentää- fiilis. Ja sit puolen minuutin päästä se olo oli tipotiessään! :eek: Ihan tosi aaltoilevaa. Eipä tässä mahda mitään kun toiveet nousee huippuunsa vaikka kuinka yrittäis pidätellä.

Ilpuri: Vähänkö jännää!!! Joko nyt? Toivottavasti se on sitä miltä vaikuttaa. Milloin aiot tehdä testin? Keskiviikkona olisi pitänyt alkaa eikö?

Meillä oli tänään eka neuvola. Puolitoista tuntia istuttiin ja saimme aikamoisen tietopaketin, hui. Seuraava aika on sitten helmikuun alussa ja sitä ennen ultra. Jännittävää!

Ilpuri: Aikamoista oireilua sulla ainakin on, siitä pääse yli eikä ympäri! Kyllä mä nyt sanon, että apuva!:grin

Tiisu: Odottavan aika ekaan ultraan on niiiin pitkä! Meillä toka ultra tammikuun puolessa välissä, tuntuu ikuisuudeltao_O

Momwoc: Meillä meni tuo tarina niin, että raskausoireita alkoi tulla suunnilleen sillon, kun menkkojen piti alkaa, mutta tätiä ei kuulunutkaan. Mies oli tuolloin työreissulla, ja oli päätetty, että tehdään testi vasta sitten kun ollaan molemmat kotona. Päivää ennen kuin mies tuli kotiin, alkoi mulla kovia vatsakipuja, menkkamaisia, mut kovempia, ja kävin sit kaiken varalta lääkärissä ja kerroin jo aikaa varatessa että raskaus on todennäköinen mun oireisen perusteella. Verikokeissa siis tuo "raskaus" lääkärissä todettiin, mutta mitään ei kai ehtinyt kiinnittyä ja sitten alkoikin menkat runsaampana kuin normaalisti.
Ollaan kyllä tietysti pettyneitä, mutta huojentavaa tietysti on se, ettei asia meille ehtinyt konkretisoitua vielä kunnolla. Pettymys jotenkin kaikkosi kun sit tulikin täti ja päästiin heti uuteen kiertoon :) Kävin vielä hoitajan pakeilla tarkastamassa tilanteen myöhemmin, ja tosiaan kaikki on kunnossa ja uutta yritystä päästään heti aloittamaan. Arvoitukseksi jäi, oliko siellä joku jo kiinni, vai kiinnittymässä, eli en tiedä oliko ihan virallisesti kemiallinen vai tosi aikainen keskenmeno.

Ollaan kovin mietitty sitä, että joku tarkoitus kai silläkin oli, että mies oli just tuolloin reissun päällä eikä testiä kotona edes ehditty tehdä! Ainakin saatiin varmistus nyt, että teknisesti meillä on näillä näkymin vauva mahdollisuus saada, kun kuitenkin jotain saatiin aikaiseksi jo ekalla yrityksellä ;)

Sanni : mä oon just viime aikoina miettiny tota jos menee kesken tai on kemiallinen. Tiisullahan kans keslenmenokokemus. Tässä kun jos tulee raskaaksi niin oon aatellu et yritän kaikilla voimillani olla pelkäämättä. Mut jos menee kesken tai on kemiallinen niin varmasti on ihan mielettömän rankkaa. Varmasti jos se täytyisi kokea niin mahdollisimman varhain, kuten teillä. Itse jo muutaman viikon kuluttua vuoden yrittäneet tän hetkisestä ajatuksella se tuntuisi maailman lopulta. Mutta varmasti tuo mielettömästi lohtua se että tietää et molemmilla homma toimii

Ilpuri: on varmasti paljon rankempi ja pelottavampi tuo kemiallisen/keskenmenon ajatus jos yritystä on takana kauemmin, niinkuin teillä! Meillä ei tosissaan ollut vielä asia päässyt ees konkretisoitumaan. Toki iso pettymys, kun oireet oli niin selkeät ja olin innoissani siitä, että turvotti, etoi, paleli, kuumotti ja kaikenlisäks menkatkin myöhässä...Joka päivä löysin uusia oireita, ainakin kuvittelin niitä! :D

Voin vain kuvitella miten hysteeriseksi muutun, jos ja kun plussa tulee ja raskaus etenee pidemmälle :/

Haluan vaan uskoa, et kaikella on tarkotuksensa, niin kliseinen sanonta kun se onkin :)

Joo, mäkin uskon tohon et kaikella on tarkoituksensa. Vuosi sit kun aloimme yrittämään olimme rakentamassa taloa ja mun mies on tehny kaiken itse, se sanoi et eikö kannattais odottaa et talo valmistuu ja mä olin et raskauteen voi mennä vuosikin. Nyt jos se ois sillon heti tärpänny. , aikamoisen kaaoksen keskelle raukka ois joutuu

No joo, kyllä vauvan odotuksessa varmaan on tarpeeksi tekemistä ilman rakennusprojektiakin ;) Tosin kaikkeen kyllä sopeutuu tarpeen tullen :D
Toivottavasti teillä nyt sitten pienokainen pääsee pian uutta taloa asuttamaan <3 :)

Ilpuri: Vieläkin nega, mutta ei menkkoja? Onko vieläkin selkeitä oireita? Muistetaan miten Momwocilla kävi testien kanssa joten ei hätää niin kauan kun menkkoja ei kuulu.
Hyvää viikonloppua, mulla alkoi viikon loma!

Joo, momwocia mä tässä ajattelenkin, mun testausidoli :grin

Siis aamulla kun heräsin oli vähän paha olo, mut ei kovin paljon ja nyt kun ajoin töihin ja äsken istuin niin on sellasia menkkamaisia tuntemuksia vatsassa ja selässä mutta sit kun seisoo ja kävelee niin ei mitään. Muutaman kerran vähän juilinu tänään ala vatsassa ja jaloissa ja lonkissa on hiukan sellasta väsymyksen tunnetta. Ja mulla on aika kuuma koko ajan, yleensä tärisen kylmyyttä. Ja punasta ei näy häivähdystäkään. Nyt yritän oottaa ton testaamisen kanssa taas ainakin yli huomiseen, toisaalta tekis mieli oottaa ehkä keskiviikkoon kun sillon menkat ois jo viikon myöhässä. Mut katotaan miten tilane etenee :)

Ihan hullun jännää! Välillä tulee mieleen että aina kun ajattelen niin tuleekohan ne oireet siitä. Mutta eikai kaikki nyt voi olla kuviteltua? Ja mikäli mun menkat alkaa ja pahat olot jatkuu, niin pakko mennä ehkä lääkäriin koska eihän tollanen normaalia voi olla..? Mut siis ehkä sitä voi kysyä sit jos joudun lähtee varaa aikaa niihin tutkimuksiin.

Ilpuri: Ihan sairaan jännää!!! Apua! Mulla molempiin raskauksiin on liittynyt alussa menkkamaista jomotusta loppuviikosta rv 4 ja rv 5. Ihan kun ne alkaisi, mutta ei ole alkanutkaan. Onko sulla valkovuoto muuttunut/lisääntynyt? Ainakin alussa tuntui, että nyt lorahtaa verta mutta olikin valkkaria. Jos ei ala keskiviikkoon mennessä niin sitten verikokeeseen. Pidät peukot ja varpaat pystyssä.

Ilpuri: Jee, tärkeintä että menkkoja ei kuulu!!! :happy7 Varmaan omasta kokemuksestani johtuu, mutta itse nyt jotenkin vaan aattelee että "no ei tietenkään vielä näy testissä, näin aikasin!" :grin Mutta joo, eilen kuule illalla vielä ennen nukkumaan menoa mietiskelin sun tilannetta, ja jännitti vaan hirveesti!! Että täällä ollaan todellakin hengessä mukana, vaikka ei edes "tunneta" :p Hehheh. Mä oon koko aamun leiponut jouluviemisiä, ja illalla mennään ystävän luokse pikkujouluihin. Tänään on ihana päivä, oon ollu tosi hyvällä tuulella ja jotenkin tosi onnellinen olo kun on viikonloppu, mies on mun kanssa vapaalla ja ens viikolla on joulu. On ollu kauheen kiireistä kun oli toi muutto, kaikki jouluhässäkät ja töissäkin on ollu stressaavaa. Nyt pitkästä aikaa jotenkin sellanen levollinen olo! :Heartred

Seurailen keskustelua kärppänä! :love7

On se kauheeta kun mulla on täällä töissä niin kauhee lahjakorttirumba ettei kerkeä tänne muka kirjottaa :laughing021

Tiisu: Itse asiassa, nyt kun kysyit on ollu jo viikon selkeästi runsaampaa valko vuotoa, ei koko ajan, mut jos vaikka käy vessassa niin tuntee paperiin että tulee limaa ja sit aattelee että paska, nyt ne menkat alko mut sit kun kattoo niin ei mitään. (anteeksi yksityiskohtainen limaselvitys :grin) ja tosiaan nyt päivällä ei ole tuntunut enää mitään menkkatuntoja. Yhdessä vaiheessa tossa aamupäivällä mä istuin työtuolissa ja tuntu just et nyt valuu jotain mut ei ollu punasta ainakaan.

Momwoc: Tiedän ihan tasan mitä ajat takaa! Se on niin outoa että voi "tuntemattomien" ihmisten puolesta tuntua tältä! Mä kans koko ajan toivon että kumpa menkat ei vaan ala, ihan sama mitä testi näyttää kyllä se sitten on plussaa näyttääkseen kun on aika. Toisaalta jos ennen joulua alkais niin ei sais ihan rauhassa syödä jouluruokia, mut sit jos ei ala ja sit vaikka alkaakin vasta joku 28. pv niin ärsyttää kun on sienisalaatit ja sillit jääny syömättä ja punaviinit juomatta :grin
Apua, oon ihan unohtanut teidän muuton! Miltä se tuntuu uudessa kodissa, joko oot päässyt sen sun muuttokriisin yli?

ebbe, @sukki, mikä teidän kierron tilanne on? :)

Tiisu; niin piti siis viel se sanoa että jos nyt olisin raskaana viime menkkojen alun mukaan nyt olis menosa rv 4+4

Ilpuri: Kyllä lupaavalta vaikutta! :smiley-bounce013 Mä niiiiiin toivon, että se pieni olisi nyt tulossa!

Jouluruoista, niin harmittaa kyllä vähän että en voi syödä graavikalaa, silliä, mätiä eikä homejuustoja. Ja tietty punaviini jää pulloon. Neuvolatäti suositteli myös jättää katkaravut ja lämminsavulohi syömättä varmuuden vuoksi. Näitä olin ehtinyt jo maistella pariin kertaan. :smiley-ashamed005 Sienisalaatista se ei sanonut mitään, niin kauan kun ei sisällä korvasieniä tai raakaa kananmunaa. Sitä aion kyllä syödä, taitaa olla ainoa jouluherkku mikä on jäljellä. Tosi rosolli, lanttulaatikko ja kinkkukin maistuu. Ja loppujen lopuksi tämä on pieni asiassa tässä maailmassa ja lyhyt aika. Mä niiiiin nautin, että olen vapalla. Maantaina aion leipoa saaristolaisleipää ja laittaa lanttulaatikkoa. Joulusuklaat ihme kyllä ei uppoa. Ei ole varsinaisesti tehnyt mieli makeeta kuukauteen. Se on minulle tosi outoa. Painokin on tippunut melkein kilon.

Toki on pieni asia! :) mut kun mun tilanne on vielä epävarma niin mietityttää. Mut kyllä mä oon aina kierron loppupuolella vähän varonut mitä suuhuni oon laittanu. Pitää tarkistaa et mitä siinä mun lempi sienisalaatissa on, sitä kananmunaa niissä yleensä on. Kerran tehtiin hampurilaisia ja tein sit siihen kastiketta, en nyt muista merkkiä mut löysin sellasta missä oli käytetty pastoroituja kananmunia! Ja kinkku ja juustot on nyt ostettu , juustot valmistettu pastoroituja maidosta ja kermaista :)

Takaisin