Vauvahaaveita!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Momwoc
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä kp 27/29. Huomenna pitäis sitten ekat tuhrut ilmaantua. Mulla on kierto nyt ollut ihan säännöllinen. Ihan on sellanen varma olo, että menkat tulee. Noh, seuraava ovis ajoittuu sitten siihen joulun välipäiville. Miehellä kaikki pyhät onneks vapaat :)

Mulla elää toi kierto ihan omaa elämäänsä. Edellinen kierto oli 25 päivää, ja viimeisin oli 31.. Nyt menossa kp 3, ja menkat alkaa oleen loppumaan päin. Toivottavasti tää kierto nyt tasaantuis, ei tarvis enää arvuutella seuraavia kiertoja

@sukki ja Ebbe: Vielä on mahdollisuuksia tässäkin kierrossa.

LilMinni: oletko jo saanut rokotuksen? Sen jälkeen ei tarvitse enää miettiä sen haittoja.

@sukki: momwocilla näkyi plussa tosi myöhään, et varmaan kantsii kuitenkin odotella rauhassa.

mulla syönnin jälkeen edelleen tulee etova olo, välillä voimakaskin. Tänään oli päivällä tosi paljon paineen tuntua ja selässä menkkajomotusta. Mietin et kun en tikuttanut ovista ja siis oletin laskennallisesti että se oli viime viikolla niin voihan se olla et on ollu myöhässäkin viikon ja nyt sit oli. Mut tuntuisi vähän oudolta kun pitkään jo tosi säännöllinen ollut. Mut saa nähdä

ekat tuhrut bongattu kellontarkasti :mad: eli ylihuomenna sitten kp 1..... Josko ens kierrosta sitten... ainakin tilastot olis jo sen puolella...

Tiisu: sain joo rokotuksen runsas viikko sitten. Kuukauden verran pitää rokotuksen saannin jälkeen vielä odotella, että ehtii ne vasta-aineet kehittyyn. Toi rokotus aiheuttaa alkuraskaudessa kehitysvammaisuutta, niin sen takia vielä toi kuukauden odotteluaika.

Lukminni: Vähän täytyy siis vielä odotella.

Ebbe: Voi harmi! :-( Mutta seuraava mahdollisuus tosin osuu joulupyhille sitten. :-) Sen varaan olin itsekin laskeskellut aikaisemmin. Vapaat ja rento mieli tekee hyvää.

@sukki: testasitko ovulaation? aika paljon on myöhässä.

Ilpuri: Mielenkiintoisia oireita, voihan se olla muutakin kun ovulaatio. :-) Jännittävää siis!

pikaista päivitystä omaan tilanteeseen. Käytiin eilen naistenpolilla Eka käynti lapsettomuusasioissa. Vähä ikävä kuva jäi... Lääkäri heitti ilmoille kommentin, että todennäkösesti teissä on kummassaki jotain vikaa. Tämä siis pelkkien papereiden perusteella. Mieheltä simppanäyte ja mulle lähete johonki hormoniverikokeisiin. Noin kahen kuukauden päästä sit uudestaan vastaanotolle kuulemaan tuloksia.
No jotain hyvääki tähän päivää, tänään on pitkään odotettu kp1, kierrolle tuli mittaa 57 päivää.

onpa outoa! Luulisi Kyl et ei ihan papereiden perusteilla vois tehdä tollasia johtopäätöksiä! Täysin voi kaikki olla ok kuitenkin. Ja vaikka ei olis, niin onneksi nykyisin on tosi monipuolista tuo hedelmöityshoito-homma ja toimivaakin! Olikos nää tutkimukset nyt yksityisellä vai kunnallisella? Hyvä et kierto alkoi uudestaan! Voihan Se ilman tutkimuksiakin tärpätä :)

Junttura: Olipa tosi tylyä kohtelua! Oikein suututtaa puolestanne.Tuo on muutenkin herkkä asia, voisivat vähän arvostavammin puhua asioista eikä päätellä vaan papereiden perusteella. :-( Harmittavan pitkään joudutte myös odottelemaan sitä toista käyntiä. Tämä lienee ollut julkisella puolella? Mutta hyvä tosiaan, että saitte nyt käytyä ja prosessi on käynnissä.

Olen aivan tööt. Herään melein joka päivä aamuyöstä ja joko olen hereillä pari tuntia tai sitten heräilen puolen tunnin välein. Tätä on jatkunut nyt viime viikolla pari kertaa ja tämän viikon. :-( Olen herkkäuninen muutenkin. Töihin pitäisi silti jaksaa raahaantua. Aamupäivät menee ihan hyvin, mutta iltapäivät ja illat ovat vaikeita. Soitin jo työterveyteen ja hoitaja päätteli sen johtuvan hormoneista, stressistä ja herkkäunisuudesta. Ei oikein voi tehdä mitään. Olen vielä menossa viikonlopuksi kurssille.. Onneksi se on rentoutumiskurssi, joten ehkä saan siitä vähän apua tähänkin ongelmaan. ;-)

Hyvää viikonloppua kaikille, varmaan käyn lueskelemassa juttuja täältä tiukasta ohjelmasta huolimatta.

Julkiselle päästiin. Simppanäytteden käsittelyssä oli noin kuukauden jono, siitä tuo uuden ajan siirtyminen niinkin kauas. Fiilikset kuitenki ihan ok.

voi tiisu, harmi kun et saa nukuttua kunnolla. Yritä nyt olla uuvuttamatta ittees liiaksi!

Kyllä tämä on outoa. Alkuviikosta olin nin huonolla filiksillä et jotenkin kuvittelisi etä siitä oppineena sitä jotenkin osaisi ola rauhassa. Ja siis ei pelkästään tän alku viikon vaan niiden jatkuvien muidenkin pettymysten jälkeen. Eilen nyt ei ollut mitään ihmeellisiä oireita, tai ainakaan sellaisia mitkä olis jääneet mieleen, mutta tänään taas tos kävin hakee lounasta niin sillä reissulla yhtäkkiä kouraisi menkkamaisesti tosi voimakkaasti. Tuo "kouraisu" yleensä viestii menkkojen alkamisesta tunnin sisällä, mutta vasta ensi viikolla ne olis odotettavissa, mikäli kierto on normaali. Ja tosiaan näitä tuntemuksia on siis ollut aina tässä monena päivänä jo. Ja yritän kaikkenio että en nyt mistään innostuisi liikaa ja varhaisiahan nämä jokatapauksessa on jos on jotain. Mutta jotenkin mietin kuitenkin että kun oon ollu nin pahoilla mielin enkä ylitoiveikas niin ois ehkä outoa sekin että ajatukse voimalla saan oireita. No mut ihan sama, pitää vaan oottaa ja katsoa ja yrittää pitää itsensä aisoissa. Viikonloppuna lähdetään reissuun ja se tietää et aika menee nopeesti :)

Tiisu: Inhottvaa että et saa nukuttua, toivottavasti kiireinen viikonloppu toisi unen illala silmään!

Junttura: Hyvä et oon ok mielin, niin ainakin aika menee tosi paljon nopeempaa :)

@sukki: Onko vieläkään alkaneet?

Ihanaa viikonloppua kaikille! :dance008

Junttura: Mitä helvettiä? Kertoisitko vähän tarkemmin miten ihmeessä lääkäri voi tuollaisia päätelmiä tehdä? Siis mitähän "papereiden perusteella" tarkoittaa? Olen todella järkyttynyt, miten tuollaisia "diagnooseja" voi kukaan ammattilainen heittää ilmoille ilman minkäänlaisia tutkimuksia?! Suhtautumisesi asiaan vaikuttaa rauhalliselta ainakin näin kirjoitettuna, itse olisin varmasti ollut todella poissa tolaltani tuollaisten "heittojen" jälkeen, jotka ei nyt ainakaan näiden kertomiesti tietojen mukaan vaikuta pohjautuvan mihinkään faktatietoon.

Tulee mieleen oma lääkärikäynti tuossa ehkä n. 7 vuotta sitten. Menin lääkäriin valittelemaan alaselkäkipua, kun lääkäri ilman minkäänlaisia tutkimuksia tai sen kummempia keskusteluja sanoi ihan "ohimennen", kuinka syitä selkäkipuun voivat olla välilevynpullistuma, muutama muu mahdollinen diagnoosi, tai syöpäkasvain. Mielestäni tuo syöpäkommentti oli todella erikoinen ratkaisu lääkärin puolelta sanoa, kun me kaikki tiedämme miten yleisiä alaselkäkivut ovat. Minä sitten tietysti todella peloissani mietin elämää ja kuolemaa, kunnes onneksi pääsin toiselle lääkärille joka oli ihan pöyristynyt kuinka alle 23-vuotiaalle täysin perusterveelle nuorelle naiselle ruvetaan noin epätodennäköisestä diagnoosista pelottelemaan! Ihme tyyppejä lääkäreiksikin eksyy.

Onneksi olette nyt kuitenkin päässeet asiassa eteenpäin, ja saatte vastauksia kysymyksiinne! Sehän on tässä tietysti tärkeintä.

Kyllä näin on Momwoc, kaikenlaisia "idiootteja" sitä lääkäreiksi hakeutuukin. Pitäis pikkusen miettiä mitä ilmoille päästää, vois tulla jonkinlainen vuorovaikutuskoulutus tarpeeseen tuolle sinunkin lääkärillesikin. :)

Meillä tuo lääkäri katsoi että minulla on ennestään toisen miehen kanssa 15 vuotias tyttö, joten koska olen joskus raskautunut niin miehen simpoissa täytyy olla vikaa. Seuraavaksi katsoi että minulla on kierrot ihan sekaisin ja sen jälkeen sanoi todellakin: teissä taitaa olla molemmissa jotain pientä vikaa... Kiva! Pehmensi kyllä omaa kommenttiaan sanomalla perään että eiköhän me teille vauva kuitenkin saada. Kyseessä oli todella vanhan oloinen mies, mutta terveyskeskuslääkäri, jolta sain lähetteen naistenpolille sanoi että on todella perehtynyt lapsettomuusasioihin, joten taitaa olla kuitenkin parasta vain luottaa hoitoon. Hän ei kyllä ollut mikään sosiaalisuuden ihme muutenkaan, ei katsonut silmiin lainkaan eikä jutustellut juurikaan mitään turhia. Pääsin sisään noin 45min myöhässä ja koko käynti kesti kaiken kaikkiaan 10minuuttia ja siihen sisältyi ultrauskin.

Junttura: Huhhuh! Kaikenlaista sitä kuuleekin. Tiedän kyllä yhden pariskunnan, joista toisella on edellisestä suhteesta lapsi, mutta nykyisen miehen kanssa raskaaksi tulo kesti 1,5 vuotta, siis ensimmäisen kohdalla. Heidän seuraavat yhteiset lapsensa ovatkin sitten saaneet alkunsa melkeinpä pelkän ajatuksen voimalla :grin Siksi kummastuttaa tuollaiset johtopäätökset, kun itse lukenut ihan joka paikasta, kuinka tosiaan täysin terveet ja hedelmälliset ihmiset saattavat joskus joutua raskautta odottelemaan ilman mitään erityistä syytä. Kauanko teillä Junttura olikaan yritystä nyt takanapäin? Vaikuttaako yritysaika siihen että saitte lähetteen, oliko siinä joku "aikaraja" että asiaa lähdetään tutkimaan? Onko nyt hyvä fiilis kun pääsette asiaa tarkemmin tutkimaan? Toivottavasti on sellainen helpottunut olo, että asia nyt jotenkin etenee :)

Takaisin