Junttura: Mitä helvettiä? Kertoisitko vähän tarkemmin miten ihmeessä lääkäri voi tuollaisia päätelmiä tehdä? Siis mitähän "papereiden perusteella" tarkoittaa? Olen todella järkyttynyt, miten tuollaisia "diagnooseja" voi kukaan ammattilainen heittää ilmoille ilman minkäänlaisia tutkimuksia?! Suhtautumisesi asiaan vaikuttaa rauhalliselta ainakin näin kirjoitettuna, itse olisin varmasti ollut todella poissa tolaltani tuollaisten "heittojen" jälkeen, jotka ei nyt ainakaan näiden kertomiesti tietojen mukaan vaikuta pohjautuvan mihinkään faktatietoon.
Tulee mieleen oma lääkärikäynti tuossa ehkä n. 7 vuotta sitten. Menin lääkäriin valittelemaan alaselkäkipua, kun lääkäri ilman minkäänlaisia tutkimuksia tai sen kummempia keskusteluja sanoi ihan "ohimennen", kuinka syitä selkäkipuun voivat olla välilevynpullistuma, muutama muu mahdollinen diagnoosi, tai syöpäkasvain. Mielestäni tuo syöpäkommentti oli todella erikoinen ratkaisu lääkärin puolelta sanoa, kun me kaikki tiedämme miten yleisiä alaselkäkivut ovat. Minä sitten tietysti todella peloissani mietin elämää ja kuolemaa, kunnes onneksi pääsin toiselle lääkärille joka oli ihan pöyristynyt kuinka alle 23-vuotiaalle täysin perusterveelle nuorelle naiselle ruvetaan noin epätodennäköisestä diagnoosista pelottelemaan! Ihme tyyppejä lääkäreiksikin eksyy.
Onneksi olette nyt kuitenkin päässeet asiassa eteenpäin, ja saatte vastauksia kysymyksiinne! Sehän on tässä tietysti tärkeintä.