Vauvahaaveita!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Momwoc
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa naiset!

junttura, pahoittelut negasta, joko kuukautuset alkoi?

Kiitos kaikille sympatiasta! Oon nyt tässä vähän hajoillu mut pikku hiljaa alkaa taas... ei nyt voi sanoi etä positiivinen mieli, mutta ainakin sellanen kohtuu tasainen fiilis olla.

Tiisu: sun ei missän nimessä pidä etkä saakaan tuntea huonoa omaatuntoa omasta onnestasi! Sinä olet sen ansainnut, eikä se ole keneltäkään pois että sinä olet onnellinen, ja vieläpä oikeutetusti! Joten hehkuta ja kunnolla! :). Just itse oon miettinyt että sitten KUN tulen raskaaksi niin haluan olla täysin onnellinen siitä enkä kokea huonoa omaatuntoa koska se olisi väärin minua kohtaan. Kuitenkin, jokainen meistä tietää miltä tuntuu olla tässä tilanteessa kun ei ole vielä raskaana ja toivoo sitä enemmän kuin mitään ja sitten taas te muutamat jotka olette saaneet sen kauan odotetun plussan kyllä te muistatte miltä tuntuu odottaa sitä plussaa. Jokainen tietää että olisi itsekin ihan yhtä onnellinen jos olisi raskaana. Ja niin sen kuuluu ollakin! Ootko ja laskurilla LA:ta kattonu? Millon? :)

Mä taas aloitan nää mun viikkojen jaksotukset, huomenna meen syntymäpäivä juhliin ja sit siinä ens viikolla on aika kiire töissä, itse asiassa jouluun asti. Ja onhan mulla aina kun neulomiset! Ai niin, oon saanu valmiiksi jo yhden ison tuubikaulahuivin, yhdet normi sukat ja melkein yhdet pitkävartiset on valmiina! Oon niin ylpee itestäni :)

höh :(

Päätin muuten että täsä kierrosa en tee mitään erityis tarkistuksia, en tikkuja enkä mitauksia, tiiän mä nyt suunnilleen mun oviksen ajan kohdan, mutta en nyt rupee mitenkään erityisesti tähtäilemään. Seksiä muutamia kertoja viikossa riittänee, koska kyllä sen pitä riittää jos niin moni muukin on raskautunut just sillon " no kun ei me ees oikestaan ehditty harrastaa seksiä, niin nyt se sit tärppäs". Musta tuntuu että kaikki keltä kuulen et on raskaana sanoo noin :grin

Huomenta! Ihanaa, että on viikonloppu. Olen niin tätä odottanut, saa olla rauhassa kotona ja miettiä mukavia asioita.

Junttura: Harmi negasta ja että kierto taas venyy. Onneksi sinulla on se lääkäriaika pian, niin joitakin asioita ehkä selviää. Lähteekö miehesi mukaan?

Ilpuri: Hyvä kuulla, että sinulla on edes vähän parempi fiilis. Tiedän kyllä kuinka rankaa se on aloittaa kierto taas alusta. Varmasti ihan fiksua mennä yksi kierto ilman tikuttamista ja mittailua, kyllä se muutama kerta viikossa riittää ihan hyvin. Olet muuten neulonut tosi ahkerasti! Minun täytyy myös tsempata vähän neulomisen kanssa, omasta kaulahuivista puuttuu vielä 2/5 osaa enkä ole joululahjahuivia vielä edes aloittanut. :-)

Kyllä olen onnellinen tästä raskaudesta ja siitä, että nyt kävi paljon nopeammin kuin ensimmäisellä kerralla. Pelko kaiken menettämisestä on kuitenkin läsnä, vaikka toisaalta olo on vähän rauhallisempi kuin viimeksi. LA olisi nyt 29.7 eli heinä-elokuun vaihteessa. Varmasti jäisin pois töistä jo kesäkuun alusta, niin saisi kerrankin viettää pitkän kesäloman. :smiley-bounce012 Matka siihen on vielä tosi pitkä ja toivon niin, että kaikki menee hyvin tällä kertaa. En tiedä, uskallanko mennä ar-ultraan. Viimeksi saatiin siellä ne huonot uutiset siellä ilman mitään ennakkovaroitusta. Se olisi nyt ajakohdallisesti samaan aikaan kun perehdytän meidän yhtä uutta työntekijää. Elokuussa oli ihan sama tilanne, eli prehdytys menossa. Pelotavaa. No joo, en tee siitä vielä mitään päätöstä. Siihen on vielä 2,5 viikkoa aikaa.

On muuten tullut reippaasti lunta, kivaa! Nyt on paljon valoisampaa. Toivottavasti se ei sula ihan heti pois.

Mennään Tiisu miehen kanssa yhdessä :) Tein tänään aamulla vielä uuden testin kun on pikkujoulut illalla, puhdas nega oli sekin, mutta en ole mitenkään allapäin, kun osasin kyllä negaa odottaakin. Eli hyvillä mielin odotetaan parin viikon päässä olevaa lääkärinaikaa.

Junttura: Kiva, että menette yhdessä. :-) Miestä on myös helpompi ja nopeampi tutkia.

Meidän perheeseen tuli eilen vauvauutisia kun pikkuveljeni kertoi, että heille tulee neljäs lapsi toukokuussa. :-) Arvaa vaan, tekikö mieli lipsauttaa oma tilanne? :3some Isäkin katsoi, minua jutellessa kysyvästi, mutta sain pidettyä suuni kiinni. Oltiin talkoissa ja varmasti ihmettelivät, kun en ottanut olutta. Yleensä ainakin se yksi olut kuuluu talkoohenkeen ainakin meillä oli sitten sunnuntai tai mikä tahansa päivä. Oireettomuutta tuskalilen edelleen, mutta kai minun on vaan hyväksyttävä että en voi vaikuttaa mihinkään ja oireettomuuskin on ihan normaalia siinä missä kauheat oireetkin ja lakata huolehtimasta asiaa.

Mukavaa alkanutta viikkoa!

Tiisu: älä turhaan huoli, vaikka suurempia oireita ei olisikaan :) kahdessa edeltävässä raskaudessani ei ollut juurikaan mitään oireita, ja silti kaikki oli hyvin ja terveet pojat syntyivät :)

Tiisu: Älä huoli, minullakaan ei ollut juuri mitään oireita aluksi, pukkasi vasta myöhemmin pahoinvointi, väsymys, turvotus ja selkäkipu :) Kirosin sitä pahoinvointia ja toivoin kuin kuuta nousevaa sen loppuvan, mutta heti kun helpotti niin huolestuin, että miksi vauva ei enää ilmottelekaan itsestään! :grin Eli nauti nyt vain hyvästä olosta!

Meillä on huomenna np-ultra, onneksi on heti aamusta ettei tarvitse koko päivää jännittää. Vatsassa on tuntunut inhottava jännittyneisyys koko päivän, siis ihan häiritsevän kova stressi ja peloktila huomisesta, että mitä ultrassa käykään ilmi. Ollaanko siellä elossa, onko siellä kaikki hyvin... Onkohan tälläinen stressaaminen ihan normaalia, vai käynkö vähän ylikierroksilla??? En ole oikeastaan edes kehdannut kenellekään kertoa, kuinka peloissani olen, olen aika "kevyesti" kommentoinut että "hirveästi jännittää se ensimmäinen ultra, melkein yöunethan tässä menee", niin kaikki (siis ne harvat jotka raskaudesta tietää, lähimmät ystävät ja perhe) ova t vain naureskellen kuittailleet että "juu no sehän on ihan tyypillistä että se jännittää, hehheh". Nyt jotenkin viikonloppuna ja tänään olen ollut suorastaan kauhusta kankeana! Onneksi ei tarvitse enää odottaa edes kokonaista vuorokautta!

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille:flower

Kiitos LilMinni ja Momwoc kannustavista kommenteista. :-) Tuli heti vähän rauhallisempi olo. Aivan varmasti jännittää np-ultra, ymmärrän ihan täysin. Se on varmasti täysin normaalia jännittää, onhan se ihan älyttömän jännä juttu. Sen jälkeen voi sitten vähän hengähtää jos ja kun kaikki on hyvin. Tsemppiä paljon huomiseen ja pidetään peukkoja että kaikki on hyvin siellä masussa!
Olin muuten jo ar-ultraan mentäessä jo ihan stressissä viimeksi ja mietin uskallanko ollenkaan mennä siihen nyt. Olen päätynyt siihen, että menen kuitenkin. Tänään kävin ihan fiiliksessä ostamassa joulusisustus tarvikkeita mm. punaisen maton keittiöön ja kivituikkuja. :-) Varmasti raskaus on herättänyt sisustusinnon.

Momwoc: tulehan sit kertoman mitä ultrassa sanoivat!

Tiisu: nauti oireettomuudesta, varmasti viimestään synnytyksessä alkaa jossain tuntua :wink

Musta on jotenkin niin huvittavaa tämä mun mielen toiminta! Vaikka viime menkkojen alkaminen oli totaalisen musertava kokemus, oon silti tänään vapaa päivää viettäessä miettinyt kaikenlaista. Esimerkiksi, ne kesti vain 4 päivää, normaalisti 5 päivää ja oli lähes kivuttomat, normaalisti joudun ottaa ihan reseptikipulääkkeitä 8 tunnin välein ekan vuorokauden ajan ja sit tänään on juosu vessassa koko ajan vaikka en ole juonut mitenkään paljon mitään. :grin eli siis oisko ollu valekukautiset?!?! :grin

No joo, eiköhän ne nyt ohan oikeat olleet, mut jotenkin vain hauska että miten toiveikas olen vaikka täysin raunioina olin viime viikolla :grin
Ens viikolla ovis, sitä odotellessa ja jos tästä kierrosta ei tärppää varaan heti tammikuulle ajan lääkäriin et sen sais siihen oviksen tienoille sit siellä tammikuussa.

Iloa marraskuun vikaan viikkoon! :Heartblue

Ilpuri: Ymmärrän hyvin ajatuksesi. Minäkin monesti ajattelin, erityisesti jos kuukautiset alkoivat tuhruvuodolla, että ehkä tämä on vaan jotain raskauteen liittyvää vuotoa. Vasta sitten kun "hanat aukesi" hyväksyin että kuukautisethan nämä olivat... Varmasti hyvä päätös mennä lääkäriin sitten tammikussa. Ehkä "lääkärin uhka" tuottaisi toivttua tulosta? :wink Päätimme alkukesästä, että mikäli mitään ei tapahdu kesän aikana olisi tutkimusten aika. Onneksi sitten alkoi tapahtumaan.

Nukuin taas vähän levottomasti viime yönä. :eek: En teidä miten saisin mielen rauhoitettua iltaisin. Liikaa ajatuksia vaan sinkoilee päässä, siis ihan positiivisia sellaisia. Tänään tapaan ystäväni joka on viimeisillään raskaana. Saa nähdä pystynkö olemaan paljastamatta omaa salaisuuttani. Ajattelimme mieheni kanssa olla kertomatta asiasta vanhemmille ja lähesille ystäville ainakin varhaisultraan asti ja muille sitten np-ultran jälkeen. Toki sitten jos kaikki ei ole hyvin, niin tuleehan siitä kerrottua ainakin lähesille...o_O

Mukavaa päivää kaikille! Jännityksellä odotan Momwocin kuulumisia.

Heippa naiset! Vihdoin pieni tauko palavereissa juoksemisesta, ja saan pikaisesta kirjoitettua tänne aamun kuulumiset!
Kävimme tosiaan ultrassa, ja siellähän oli kaikki oikein mallikkaasti!!! :) Pikkuinen polski ja riehui siellä koko tutkimuksen ajan, uskomatonta miten sellaista hulabaloota ei millään lailla tunne vielä!
Käsiä ja jalkoja heilutti kovasti, ihan kun olisi esiintynyt meille varta vasten :grin
Oli kyllä jotenkin niin taianomainen hetki nähdä ihan ihmisen näköinen tyyppi siellä, kun viimeksi varhaisultrassa näkyi vain käytännössä pieni pallo.

ihan häkeltynyt olo vieläkin, on itkettänyt koko päivän kun on vaan niin onnellinen olo, että kaikki oli siellä hyvin!
Olin kyllä hetinyt piirtelemään jos jonkinmoisia kauhukuvia huonoista uutisista ja elottomasta sikiöstä mielessäni, en tiedä miksi sitä niin pahinta odotti kaiken tämän ilon keskellä. Ehkä juuri se, että pitkän yrittämisen jälkeen ei sitä onnea oikein meinaa pystyä uskoa, ja siksi ajatteleekin että ihan varmasti se onni jossain vaiheessa vedetään multa pois.

Nyt yritän nauttia olosta ja luottaa tulevaan vähän aiempaa ansiokkaammin! :Heartpink Ehkä ensi yönä saan taas nukuttua!

Kiitos tuesta ja että olette olleet hengessä mukana. Olen pyörinyt tuolla laskettujen aikojen kuukausipalstoilla, mutta jotenkin vaan tuntuu että tämä on se minun foorumini mihin tuntuu merkitykselliseltä kirjoittaa ja lukea kuulumisia! Enkä siis lähde kulumallakaan :p

Momwoc: Ihanaa kuulla, että kaikki on hyvin! :-) Olet ollut mielessä koko päivän. Nyt voit varmasti vähän enemmän rentoutua, iloita ja olla onnellinen. Kaikki vaikutta oikein hyvältä. Milloin sinulla on LA? Ymmärrän kyllä hyvin tuntemuksesi ja pelkosi, sitä vaan väkisin miettii, että mitä jos se onni viedäänkin pois... Rohkaisin itseni ja varasin ar-ultran 10.12. Saahan sen aina peruttua, jos tuntuu että ei haluakaan mennä.

Minustakin juuri tämä ryhmä tuntuu merkitykselliseltä ja "kodikkaalta", vaikka omen pari kommenttia laittanut muuallekin.

Momwoc: Ihania ultrakuulumisia sulla!! :rolleyes: Kun luin tota sun tekstiä tuli sellanen ihanan epätodellinen olo, siis varmaan just sellanen mikä olis itselläkin kun sit joskus tuon ultran aika tulee, tietää et siellä on joku möngertäjä mut ei meinaa uskoa todeksi! Niin ihanaa että siellä pieni viuhtoo! :dance008

Se on varmaan kun on "alusta asti" ollut täällä, ja sit jo tietää suunnilleen muiden historiat niin tuntuu kotoisalta täällä. Ja mun elämän rytmiin tänne tullee uusia julkaisuja just sopivaan tahtiin. Oon joskus vilkuillut tuopta Raskaaksi 2014 -ryhmää enkä ehdi yhtään mukaan niiden juttuihin kun niin nopeaan tahtiin kirjoittavat. Jos käy aamulla kattomassa ja ruokatunnilla vilkaisee uudestaan niin on tullut jo 3 uutta sivua :grin Joten tämä käy minulle oikein ihanasti myös! Ja mä olen muutenkin kokenut teistä kaikista sellaista ihanaa samanhenkisyyttä, vaikka kaikki ainakin jossai nmäärin ollaan nyt eri tilanteissa :)

Heippa!
Miunkin pakko päästä vähän purkaan ja jännitteleen. Täällä ei olla suunniteltu lasta tähän kohtaan, vaikkakin ehkäsyn käyttö on jäänyt aika vähäiselle käytölle. Viime kierrossa olin jotenkin ihan varma et oon raskaana, mutta sieltä ne menkat tuli. Nyt taas oon välillä ihan varma et menkat alkaa, mut sit taas välillä tuntuu ettei kuitenkaan. :confused: Henk. koht. ei haittais siis yhtään jos plussa tulis, mies ehkä vähän epävarma? Vaikka kovin iloinen olis varmasti "alkujärkytyksen" jälkeen. Viime kierrossa testailinkin sit kun oli ihan sellanen tunne, mut hetihän ne sieltä sit alko kun testin sai tehtyä.
Nyt tässä kierrossa ois taas osunu peitonheiluttelut oviksen aikoihin, mutta ovista en nyt huomannut, eli en oo varma. Oletettu ovulaatio ois kuitenkin 14 pv. kp 17, viime viikolla oli vatsa sekaisin kp 22-24 ja lisksi koviakin alavatsakipuja, tämän viikon on alavatsaa koskenut iltaisin aika kovin, menkkamaisia kipuja, pitkällään ollessa. Myös aika turvonnut olo, mikä tosin voi johtua ihan syömisistäkin. Kylmä on lähes koko ajan. Yleensä ei koske vatsa ennen menkkoja juurikaan, vasta edellisenä päivänä tai samana kun on jo alkanut. Nyt siis kp 29/29-30. Voiskohan kuitenkin olla että ne menkat jää ja oliskin pikkuinen matkassa? En viitsi vielä testailla, jos sieltä nega tuleekin ja menkat alkaa taas heti. Kokeillaan onko tällä avautumisella sama vaikutus. :grin

Jemppo: Jännittävää, voit hyvinkin olla raskaana oireiden perusteella. :-) Toki ne voivat enteillä kuukautisten tuloakin. Minulla ei juurikaan ollut oireita raskautuessani, ainoastaan normaaleja menkkaoireita päivää ennen kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Paleluakin oli, mutta ajattelin sen johtuvan alhaisesta huonelämpötilasta (alle 20). Pian tilanteesi varmasti selviää, pidetään peukkoja!

Kiva lukea kuulumisia :) ja tervetuloa jemppo!

Täällä menossa kp 14 ja aamupäivällä tikutin oviksen. Ja nyt illalla laitettiin hösseliksi :p ja ei muuta kun nyt jännätään taas :D

Nyt on jännät paikat! Näin taas vauvaunia ja hätähousuna kävin hakemassa apteekista pari testiä. :rolleyes: Heti oli pakko tehdä toinen, ja hailakan viivan sain! Viimeks oli niin selkeet negat et ei ollu kyl epäilystäkään, mut nyt en ookaan varma. Jos teen vaikka sunnuntaina uuden, niin eikös pitäis sit olla ihan selkeä viiva jo?
Koitan saada tähän kuvan liitettyä, mitäs luulette tästä? :dance008

Liitteet

• 20141128_161216.jpg
    20141128_161216.jpg
    736.1 KB · Katsottu: 140
Jemppo: Kyllä mä siitä haalean viivan näen! :-) Ja kaikki viivat lasketaan, eikö niin. Jos teet huomenna uuden aamupissistä, niin voisi jo näkyä? Toivottavasti se vahvistuu! Varovaiset onnittelut jo nyt!

Kiitos Tiisu! En siis vaan kuvittele :grin Niin kai sen voisi tehdäkin jo huomenna, jos uskallan. Vähän jännittää, et jos ei vahvistukaan.

Takaisin