Voi Ilpuri, olen tosi pahoillani sun puolestasi! Varmasti on tosi paska fiilis ja mieli maassa! :-( Vaikka minulla oli eilen onnen päivä, tiedän tuskasi. :-( Kierto kierrolta se aina vaan pahenee ja tulee epätoivoinen olo. Välillä olin viikonkin allapäin, kunnes tulee uuden mahdllisuuden ja toiveiden aika. Älä luovu toivosta, kyllä se pieni vielä jonain päivänä ilmoittaa tulostaan. Iso halaus sinne!
Lämpöä voi mitata aamuisin heti ylösnousun jälkeen esim. suusta. Kun ovis on tapahtunut, lämpö nousee 0,5-1 astetta. Se laskee takas perustasolle kun menkat ovat alkamassa tai heti sen jäljeen. Jos raskautuu, lämpö jää korkeammalle tasolle tai nousee hieman lisää.
Muokkaan tätä vähän, olin eilen lapsenvahtina kun kirjoitin. Kuten Junttura sanoi, on hyvä mitata koko kierron ajan. Itse olen mitannut aina pari päivää kuukautisten alettua, ovulaation jälkeen (pari päivää LH-huipun jälkeen) ja sitten loppukierrosta ehkä viikko oviksen jälkeen ja päivinä ennen kuin kuukautiset pitäisivät alkaa. Lämmöt on ollut 36 alkukierrosta, 36,5 oviksen jälkeen ja siitä vähän vielä nousseet ja yleensä n. 36.4-36.5 siinä kuukautisten alkaessa. On toki joskus käynyt niinkin, että lämpö on ollut 36,8 ja silti menkat ovat alkaneet. En tiedä, tietyllä tavalla tämä lämpöjuttu tuo lisää stressiä. On hyvä todeta, että ovulaatio (todennäköisesti) tapahtui kun lämpö nousee, mutta loppukierron mittaaminen on stressaavaa. Miten olet Junttura tämän kokenut?