Vauvahaaveita!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Momwoc
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea kovasti Tiisu! :)

Meidän lähipiiriin syntyi toissapäivänä pieni tyttövauva pitkän synnytyksen jälkeen. :)

Itsellä on vähän ristiriitaiset fiilikset tuleeko meille sittenkään kolmatta pienokaista. Asiasta ei oo enää puhuttu mitään, ja muutenkin on semmonen tunne että onko se nyt ihan unohdettu juttu. Eipä sillä, ei sen tarvis vielä muutenkaan tulla, kun sinne rokotukseen meen noin parin viikon päästä, ja sitten pitää odotella vielä lisää.

Kiitos kaikille onnitteluista! :-)
Ilpuru: onko minkäännäköistä viivaa tullut näkyville (edes 5 minuutin kuluttua)? Ehkä kannattaa käyttää se digi jos menkat eivät vielä huomenna ole alkaneet. Mä niin toivon, että saisit vihdoin sen plussan!!!

Mulla on ihan omituinen olo ja tooosi vaikea keskittyä. Eipä mikään ihme! Onneksi on tiedossa kiireinen loppupäivä ja ilta.

Muokattu viimeksi:
Tiisu: Eilen en tajunnut katsoa, mutta tänään katsoin ja ei mitään. En nyt tässä haluis toivoa liikoja mut silti kuitenkin on sellanen pieni toivon kipinä iskeny kun se ovis oli niin ajallaan. Eilen tuli ihan miniminiminimaalista vuotoa illalla, tai siis lähinnä vain tarttui paperiin, ei edes vuotanut ja oi sellanen ohuen ohut viiru. Säikähdin jo vähän mutta ei se aamulla mitään jatkunut. Ja luulen muutenkin että se johtui meidän hellästä hetkestä isännän kanssa, taisi olla vähän normaalia ronskimmat otteet :grin. eilen tosiaan ekaa kertaa testasin ja nyt jos ajatellaan että se hormooni määrä jokatoinen päivä kertaantuu niin luulis et huomenna sit jotain näkyis. En vielä osaa päättää digiä, toisaalta se nyt ehkä olis luotettavampi. Mut kun tutkin asiaa netistä sama herkkyys niillä oli noiden liuskojen kanssa.

Onnea Tiisu! :)

IIpurilla piina jatkuu. Onko sun normikierto aina 29päivää? Monta yrityskiertoo takana

on: kp 35/?? en vieläkään oo uskaltanu testata... kummallista juilintaa ollu varsinki vasemmalla puolella. Ja tänään ollu jotenki vatsalihakset kipeet, vaikken oo mitään semmosta tehny mikä vois vaikuttaa. Huvikseni käytin aamulla mittaria kainalossa ja 35.7 näytti, eli ei oo ainakaan lämmöt koholla. Pitäis varmaan pissiä tikkuun, mut ku en uskalla...

Ilpuri: Joo, sama herkkyys niissä on. Pelkäsinkin, että liuska näyttää vaan jotain haamua kun tarpeeksi aikaa on kulunut. Mutta näin ei nyt ollut. :-) Toivoa pitää aina olla ja onhan ne menkat jo selvästikin myöhässä. Tsemppiä huomiseen ja koeta saada yöllä nukuttua! ;-)

Junttura: Sullakin on aikamoiset piinapäivät menossa. Mittaan aina lämmöt suusta, kainalossa on paljon alhaisempi. Kokeile mittaa suusta tai emättimestä, niin saat "oikeamman" luvun. Emättimestä mitattuna on toki vieläkin korkeampi. Toivotan plussatuulia sinnekinpäin!

LilMinni: Kiitos!
Ehkä meet nyt siihen rokotukseen ennen kun otat asian taas puheeksi. Mun mies ainakin hermostui välillä mulle kun koko ajan jauhasin sitä samaa asiaa.

Niimpä niin, nyt ne menkat alkoi. Vaihtuikin 1 kp. En tajua..

Junttura: mulla on siis aina aiemmin olu 29 pv, mut tän vuoden ensimmäiset 7 kk heitteli 33-38 pv, mut sit vedin yhden clomi kierron ja tasottu siihen 29 pv taas. ja nyt siis oli 32 pv. nyt alkoi yrityskierto 11. Toivottavasti sulla tärppää.

Miten niitä lämpöjä mitataan, tai sisi voiko niitä mitata muulloinkin kun oviksen aikaan?

Sanompahan vaan että tuli ihan tosi paska fiilis, oon koko kierron ollu tosi välinpitämätön asian suhteen ja nyt siet oli pieni toivon pilkahdus niin sitpä se vietiin pois. Miten voi olla välittämättä asiasta josta välittää kaikkein eniten??? Kun kaikki sanoo että raskautuu yleensä just sillon kun antaa vaan asian olla. En ymmärrä. Ei tämä nyt oikein onnistu. Jotenkin tuntuu niin pahalta. Ja siis tämä nyt on typerä juttu mutta olisin niin toivonut että olisin tullut raskaaksi ennen kuin täytän 30, vielä on tämä kierto aikaa mutta miksi ihmeessä se onnistuisi nyt yhtään todennäköisemmin. Mulla on nyt niin lannistunut olo... :sad001

Voi Ilpuri, olen tosi pahoillani sun puolestasi! Varmasti on tosi paska fiilis ja mieli maassa! :-( Vaikka minulla oli eilen onnen päivä, tiedän tuskasi. :-( Kierto kierrolta se aina vaan pahenee ja tulee epätoivoinen olo. Välillä olin viikonkin allapäin, kunnes tulee uuden mahdllisuuden ja toiveiden aika. Älä luovu toivosta, kyllä se pieni vielä jonain päivänä ilmoittaa tulostaan. Iso halaus sinne!

Lämpöä voi mitata aamuisin heti ylösnousun jälkeen esim. suusta. Kun ovis on tapahtunut, lämpö nousee 0,5-1 astetta. Se laskee takas perustasolle kun menkat ovat alkamassa tai heti sen jäljeen. Jos raskautuu, lämpö jää korkeammalle tasolle tai nousee hieman lisää.
Muokkaan tätä vähän, olin eilen lapsenvahtina kun kirjoitin. Kuten Junttura sanoi, on hyvä mitata koko kierron ajan. Itse olen mitannut aina pari päivää kuukautisten alettua, ovulaation jälkeen (pari päivää LH-huipun jälkeen) ja sitten loppukierrosta ehkä viikko oviksen jälkeen ja päivinä ennen kuin kuukautiset pitäisivät alkaa. Lämmöt on ollut 36 alkukierrosta, 36,5 oviksen jälkeen ja siitä vähän vielä nousseet ja yleensä n. 36.4-36.5 siinä kuukautisten alkaessa. On toki joskus käynyt niinkin, että lämpö on ollut 36,8 ja silti menkat ovat alkaneet. En tiedä, tietyllä tavalla tämä lämpöjuttu tuo lisää stressiä. On hyvä todeta, että ovulaatio (todennäköisesti) tapahtui kun lämpö nousee, mutta loppukierron mittaaminen on stressaavaa. Miten olet Junttura tämän kokenut?

Muokattu viimeksi:
Ilpuri, suuren suuret pahoittelut menkoista :( En tykkää yhtään. Teilläkin jo pitkä aika yritystä takana, itse asiassa meillä myös yk10 (menossa vielä) ja kohta tulee vuosi täyteen ilman pillereitä. Mulla tähän väliin mahtuu muutama megakiertokin. Clomeja kans söin neljä kiertoa ja tuo neljäs clomikierto oli toinen noista megakierroista 52 päivää ja se oli edeltävä kierto, joten en yhtään tiedä minkä mittasta kiertoa oottaa... Mulla tosin ikää 36.

Luin kans jostain, että lämpöjä pitäis seurata koko kierto, jotta ne kertois jotain ja tosiaan aamulla ennen ylösnousua mitata just suusta tai emättimestä. Tuo nousu ei oo kaikilla yhtä iso ja tietenki ku toivon niin paljo +++ niin ajattelen että mulla tuo kilpirauhasen vajaatoiminta vaikuttais tähänkin... Toiveajattelua. En varmasti oo raskaana, aivan kuten Iipuri sanoi: miks se nyt yhtäkkiä tärppäis ku ei oo tärpänny tähänkään mennessä. Ja peittojen heiluttelun puutteesta ei varmasti johdu!

No niin, täällä on siis tänään laidasta laitaan fiiliksiä: isoja iloja ja isoja pettymyksiä :sad001

Mulla on niin tuoreessa muistissa se tunne, kun näkee vessassa menkkojen alkaneen, että ihan pahaa tekee muistella. Perunan kokonen pala kurkussa, kyyneleet silmissä ja naama punanen "järkytyksestä", vaikka sitä jo oppi kyllä odottamaan. Ja vaikka kuinka kuukaudesta toiseen yritti valmistautua siihen, jotta pettymys ei olisi niin suuri ja tuntuisi niin pahalta, niin jokainen kuukausi se tunne paheni...mulla ainakin.

Eli Ilpuri: I know how you feel- halaus täältä. Olin niin fiiliksissä että saataisko nyt tällä viikolla tässä ketjussa nyt useempia ihania uutisia. Kyllä se testipuikko vaan joku päivä yllättää, harmi ettei se ollu tänään....

No niin aamulla testattu ihan puhdas nega, onneks en tippunu korkeelta ku tämmöstä tulosta osasin odottaaki. Nyt vaan Pitäis saaja menkat tänne päin niin pääsee uuteen kiertoon. Odotan jo kolmen viikon päässä siintävää naistenpolin aikaa. Päästään selvitteleen mikä mättää.

Pahoittelut menkoista Ilpuri ja negasta Junttura.

Junttura: toivottavasti selviää jokin syy. Tietämättömyys on pahinta.

ON: ei mitään ihmeellistä Kp10.

Onnea Tiisu. :)

Täällä alkaa menkat olla ohi, seuraavaksi ovista pongailee. :)

Tänään kp12 ovulaation pitäisi olla laskurien mukaan ensi maanantaina. Odotellaan viikonlopun pupuilua ;) .

Perjantaita kaikille. Kaikenlaisia ajatuksia pyörii päässä ja yöunet on jäänyt vähiin parina yönä. Jotenkin yritän olla innostumatta liikaa tässä vaiheessa, kun viimeksi kävi huonosti. Mutta automaattisestihan täällä ajattelee, milloin se syntyisi, milloin voisi kertoa töissä, milloin jäädä äitiyslomalle jne. Kai se on ihan luonnollista. Mitään sen kummempia oireita ei ole ilmaantunut vielä, paitsi että nännejä on välillä vähän nipistänyt ja aamupala ei maistu samalla tavalla kuin ennen. Se johtuu varmaan ihan puhtaasti jännityksestä, kun on tosi jännää ruoka ei niinkään maistu minulla. Muuten maistuu kaikissa tilanteissa. :) Kun oikein tarkaan ajattelee, olen palellut iltaisin jo pari viikkoa. Mutta meillä on makkarissa 18 astetta, joten eiköhän sekin johdu siitä. Menkkamaisia kipuja on ollut alavatsalla pari päivä, onneksi mitään vuotoa ei ole tullut. Olin muuten eilen sopinut meneväni viinille yhden työkaverin kanssa, maanantaina siis tästä sovin kaikesta tietämättä. En onnistunut kunnolla valehtelemaan miksi en voi tulla. :smiley-ashamed008 Hän tosin tiesi kesän tilanteesta, niin ehkä siksi kerroin. Täytyy keksiä parempia selityksiä jatkossa.

Tuntuu, vähän kurjalta kirjoitella tuntemuksista kun muilla on olut surun viikko. Toivottavasti Ilpuri sinulla on fiilikset jo vähän parantuneet tiistaista? Hyvää viikonloppua kaikille! Mä ainakin odotan, että saisin nukkua kunnolla.

Asukki: Kiva, että olet tuossa vaiheessa kiertoa. Eikun mukavaa viikonloppua! ;-)

Täällä kp 8 meneillään, joten ovis lähenee :) aattelin tosiaan jos tässä kierrossa testasin sen, kun viimekierrossa en ovista tuntenut. Eipä oo oikeen mitään ajatuksia tällähetkellä. Oon sitten loppukierron taas kuin tulisilla hiilillä :D

Takaisin