Vauvahaaveita!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Momwoc
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@sukki: Pahoittelut menkoista, se on aina yhtä turhauttava tilanne. :-( Mutta mahdollisimman nopeasti pää pystyyn ja kohti uusia mahdollisuuksia!

@sukku: tosi harmi menkoista! :sad001

Täällähän on tapahtunut! Kolareita (onneksi ei käynyt pahemmin!!) ja kaikenlaista. Oon yrittänyt pitää väbhän matalaa profiilia nyt tässä. Aiak hyvin onnistunutkin. Mä odottelen mun menkkoja alkavaksi lauantaina, mut testaan maanantaian jos ei menkkoja kuulu. Muutaman kerran tässä ministi vihlaissut mahaan, mut muita tuntoja ei ole ollut. Viime kierrossahan mulla oli tässä vaiheessa nännien alueet ihan super kipeät ja vihloi ja juili vatsaa koko ajan.

ebbe: mä en kans usko että sulla on ollut tulehdusta, jospa sieli pieni viuhtoisi menemään :)

Tiisu: Tuo uni homma on toisaalta niin ihanaa mut toisaalta taas niin ärsyttävää sit kun herää ja tajuaa et se olikin vaan unta :sad001

Mä oon kanavoinu mun tätä turhautumista neulomiseen, niin kun aiemmin kerroinkin. Monta juttua oon jo neulonu ja purkanu, mutta nyt pikku hiljaa alkaa tulla jotain valmistakin, mitä en aio purkaa :grin Me tässä menneenä viikolla käytiin taas tuolla ensiapupolilla, mun mies kaatui kun tuli nuo liukkaat ja sen kyynärpää vissiin vähän murtui.. ei ne paketoinu sitä eikä mitään. Tässä nyt sit monenea päivänä otettu aika rajusti yhteen, ( ei onneksi vauva asiasta!) mua niin ärsyttää kun sillä ei ole sellasta "suodatinta". Tiiättekö että kun joitain asioita ei vaan sanota ja heitetä toisen silmille. Se on jotenkin niin äkkipikainen ja sit sanoo kaiken mikä mieleen tulee. Sillon kun se on kultaisin se todella on maailman kultaisin mut sit kun ei, niin ei totisesti. Nyt sit tosiaan hiukan paskat fiilikset ollut tässä. Mutta kyllä se tästä iloksi muuttuu, jossain vaiheessa.

Mä lähden sunnuntaina viettää tyttöjenpäivää tonne 350 km päähän ja ootan sitä ihan fiiliksissä! Tosi kivaa pitkästä aikaa nähdä mun ystäviä!

Ilpuri: Tosi tylsää, että on ollut riitaa. Semmoista se välillä vaan on, vaikka ei olisi mitään erityistä. Toivottavasti tunnelmat pian paranee. Minunkin mieheni on suorapuheista sorttia, mutta kyllä hän vähän varoo miten asioita minulle ilmaisee. Olen muuten rauhallinen, mutta tulistun nopeasti jos hän sanoo törkeästi.
Hienoa, että olet saanut neulottua. En saanut vkl mitään aikaiseksi ja tällä tahdilla ei tule itsetekoista joululahjaa. :-(
Niistä vatsatuntemuksista ei kyllä hirveästi voi päätellä. Varmasti voi olla raskasna vaikka ei tunnu mitään, kun kerrat viimeksi et ollut vaikka oli kaikenlaisia oireita. Odotan jo, että seuraava kierto alkaisi täällä... :eek:

Riitatilanteet on kyllä sieltä jostain minne aurinko ei paista.. Me ollaan molemmat miehen kanssa äkkipikaista tyyppiä ja niin itsepäisiä, että välillä kolisee hermot yhteen ihan huolella. Meillä kuitenkin mies leppyy nopeemmin, ja se mun lepyttely jääkin aina sen harteille. Mä kun yleensä suutun, niin oon semmonen noita-akka/natsi, että pois alta kaikki muut :D
Mutta kuitenkin, kyllä niistä riitatilanteista yleensä selviää :)

Täällä alkaa oleen menkat pikkuhiljaa ohi, onneks. :)

Jassåå. Rusehtavaa valkkaria bongattu :/ kp 27. Näin ne menkat aina mulla alkaa. Selkä ja lantio edelleen kipeet mutta taitaa olla vaan esikon kantelusta

Heippa!

Täällä tilanne rauhoittunut, onneksi :) Mulla on niin outo fiillis! Lauantaina pitäs alkaa menkat, mut mä oon ihan tosi välinpitämättömin fiiliksin, ehkä ihan hyvä. Katotaan mitä se lauatai tuo tullessaan ja että jos ei ala niin testaan vasta maanantaina, koska oon lähdössä näkee mun kavereita enkä halua niille heti möläyttää jos oiskin tärppi käynyt. Jos taas menkat on alkaneet, varmasti niiden seura piristää :)

ebbe: Harmin paikka :(

Mua on ruvennu ärsyttään ajatus, että mun pitäis sitä raskautumista välttää pari kuukautta.. Välillä ottaa niin aivoon, että sit sen raskauden ei tarvi alkaa kyllä ollenkaan, että tekis melkein mieli alottaa pillerit uudestaan ja unohtaa koko juttu. Huoh...!

Ilpuri: Hyvä, että osaat rauhallisin ja välinpitämättömin fiiliksin. Silloin aika kuluu vähän nopeammin ja mikäli menkat alkavat, niin putous ei ole niin iso. Toivotaan, että tämä olotila tarkoittaakin että tärppi olisi käynyt. :)

LilMinni: Varmasti ottaa aivoon. Se on vähän sama fiilis kun keskenmenon jälkeen pitä odottaa se yksi pitkä kierto... Sitä on niin malttamaton. Mitä sitten jos tulisit raskaaksi ja rokotusta täytyy siirtää? Onko vesirokko kuinka vaarallinen sairastaa raskaana ollessa? Tiedän toki, että se on aikuisena pahempi kuin lapsena.

Ihanaa, että on jo keskiviikko. Minulla alkuviikko sujuu aina niin hitaasti ja kituutellen, loppuviikko on paljon mukavampaa aikaa ja viikonloppuna kivaa puuhastelua tiedossa.

Tiisu: en oo varma, mutta jos vesirokon saa raskausaikana, niin voi sekin kai olla sikiölle vaarallinen, ja voihan se kai tarttuakin siihen. Meillä kuitenkin esikoinen päiväkodissa, ja sieltähän niitä kaikkia tauteja saa sitten kotiinkin.
Niin ja sitten vielä sekin, että jos nyt tässä kierrossa tulisin raskaaks, niin se raskaus ei olis välttämättä vielä tiedossa siinä kohtaa, kun olis se aika sinne rokotukseen. Ja jos sen rokotteen antaa raskaana olevalle, niin se taas on vaaraks sikiölle, ja voi aiheuttaa jotain kehityshäiriöitä.
Mä en kestäis, jos vauvasta tulis jotenkin vammanen sen rokotteen takia, enkä myöskään ihan helpolla pystyis enää aborttiin kahden raskauden ja synnytyksen jälkeen. Joten pakko vaan nyt olla ns. varuillaan ettei tärppäis ihan vielä. Sen rokotteen jälkeenkin pitää odottaa vielä kuukausi, ennen kun olis turvallista raskautua.
Edit: luin tosta aiheesta vähän tarkemmin, että mitäs jos vesirokon saa raskaana ollessa. On kuulemma harvinaista, että se aiheuttais sikiölle epämuodostumia ja kehitysvammaisuutta. Ja jos käsitin oikein, niin rokotuksen jälkeen se kuukausi mikä siinä pitää odottaa, on ihan sitä varten, että ne vasta-aineet sille vesirokolle pääsis lisääntyyn. Että voisin kuvitella, että siitä ei olis mitään hyötyä, kun raskaana se veren määrä lisääntyy, niin se vois kai laimentaa sen rokotteen tehoo.

Muokattu viimeksi:
Ehkä on sitten paras varoa ainakin sen yksi kuukausi. Ymmärrän kyllä, että ottaa pannuun.

Kohta se vkl sieltä häämöttää. Käytiin työkavereiden kanssa keilaamassa tänään, olipa kivas! :-) Kiva, että ei tarvinnut miettiä mitään siiderinjuontia.

Heippa! Milloinkas täällä taas testaillaan? :) Mulla on ollut töissä kaksi viikkoa ihan hirveä hullunmylly päällä, ja vauva-ajatukset on ollut aika tauolla! Toki se koko ajan tuolla alitajunnassa pysyy, mutta sellaiseen vouhotukseen ei ole riittäny aika eikä energia :) Ehkä ihan hyvä niin, tuntuu tämä alun odottelu tosi pitkältä, että päästään "turvallisemmille vesille". Nyt kun on ollut muita kiireitä, niin on saanu vähän taukoa siitä mitä jos -ajattelusta myös. Eli aina on joku murhe! Ensin kuukausitolkulla murehtii raskautumista, ei todellakaan nämä täälläkin käsitellyt turhautumisen tunteet ole unohtuneet vielä ollenkaan. Sitten kun kuvittelisi että VIHDOIN voi lopettaa sen murehtimisen, niin alkaa se pelko siitä että raskaus keskeytyy tai joku on jtoenkin pielessä. Älytöntä!
Olen tässä mietiskellyt, että jos raskautuminen olisi käynyt "käden käänteessä", niin olisiko sitä jotenkin luottavaisemmin mielin raskauden kulusta? Jotenkin kun se haave vauvasta kasvoi ja kasvoi yrittämisen aikana jopa tuskalliseksi ja ymmärsi miten se ei todellakaan ole itsestäänselvyys, niin sen myötä ajatus vastoinkäymisistä tässä vaiheessa tuntuu kamalalta! Onhan tämä tilanne niin ison työn ja tuskan takana!

Yritän nyt keskittyä hyviin ajatuksiin, ja murehtia vasta sitten jos siihen on syytä. Ja pitää yrittää muistaa, että usein kaikki kuitenkin menee hyvin ihan loppuun asti! 12 päivää ensimmäiseen nt-ultraan, sitten tuo maaginen 12-viikon rajapyykkikin on selätetty. Jotenkin ainakin kuvittelen, että sitten koittaa autuaampi henkinen tila, että voi huokaista helpotuksesta. Tuskin todellisuudessa kuitenkaan näin on :p

Ihanaa viikonloppua kaikille! Toivotaan, että saadaan tänne pian plussauutisia :Heartpink

Momwoc: Kiva kuulla sinunkin kuulumisiasi. Varmasti jänskättää tuo ultra. Kuulemma sen jälkeen voi relata vähän ja aika alkaa kulumaan nopeammin. Toivotaan, että siellä on kaikki tosi hyvin! :-) Onko olo muuten ollut hyvä? Joko raskaus alkaa näkymään?

Tänne ei kuulu paljon uutta, seuraavaa kiertoa odotellessa. Menkat pitäisi alkaa tiistaina.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Kp 1. Vihdoin. Olipahan hermostuttavia päiviä. Uusi yritys alkakoon. Se on aina uusi mahdollisuus :)
Rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Tosi kiva kuulla Momwokin kuulumisia! :) Käy kertomassa sitten ultran jälkeen miten meni.

Ebbelle pahoittelut menkoista. Sinulla hieno asenne!

Minä meinasin alunperin testata tänään, kun olis ollu yhdet pippalot, mutta päätin jättää pippalot ja sitä kautta testaamisenki väliin. Tänään kp31, mutta kierron pituudesta ei mitään hajua. Se on ollut viimeisen vuoden aikana aika lailla kaikkea 28 ja 52 päivän välillä. Odotan siis varmaankin ensi viikon lopulle ennen testaamista (jos maltan). Alamahanippailuja ollut jo pari viikkoa ja tänään muutama kunnon kouraisu. Kirkasta valkovuotoa tullut jonkin verran tämän kaksi viikkoa myös. Ovulaatiota en tunnistanut ja lämmöt ollu ihan normaalit ehkä vähä jopa matalat siinä 35.6 - 36 välillä. Näistä syistä en usko olevani raskaana, menkat ei vaan taho tulla ajallaan. Onneksi reilun kolmen viikon päästä on aika naisten polille tutkimuksiin :)

Momwoc: Ihanaa kuulla sinusta! :) Tule ihmeessä kertomaan miten ulran kanssa kävi! Niin siistiä! :happy093Mä usko että tuohon huolehjtimiseen kaikki syyllistyy enemmän tai vähemmän, mutta on se varman nin että ne enemmän ketkä yrittää kauemmin.

Ebbe: pahoittelut, mut nyt uutta kohti :)

Junttura: Jes, sulla ei ole enää pitkä aika kun pääset selvittää tilannetta! :)

Mulla tänään piti alkaa menkat mutta ei ole kuulunut, vielä ainakaan. Nännit ollu eilen ja tänään kipeet ja samoin pientä kiristyksen jhenkistä tunnetta alavatsassa. Eli voi ihan hyvin olla menkkojen kin oireita, en tässä nyt vielä intoile. Tänään olin ulkona ja mun nännit supistuu kylmässä ja se on maailman kivuliainta, mulla on ollut tällänen ongelma kautta aikojen, josta mun ystävät ovat aina pilkanneet minua :grin En tajua miten voi koskea niin paljon, ja varsinkin tässä kierron lopussa kun on muutenkin kipeät, onko kellään muulla tällästä ongelmaa? Mun mies kysy multa tänään kun oltiin koiran kanssa lenkillä että miks kävelen kädet tisseillä :laughing021 Mut joo, en testaa ennen maanantaita, huomenna tyttöjen pikkujoulupäivä, niin kivaa! Paitsi että mulla on jotenkin pelko vatsassa että siellä joku ilmoitta olevansa raskaana. Katsomme siis :)

Ilpuri: Voi että miten jännää! :-) Mä niin pidän peukkoja että siellä olisi se pieni kasvamassa. Ilmoita sitten heti miten kävi!

Minulla ei ole juuri koskaan mitään nänni- tai rintatuntemuksia/kipuja, paitsi silloin kun olin raskaana. Pakkassäät voi saada nännit kuivumaan/kutisemaan mutta se liittynee atooppiseen ihottumaan mitä mulla on.

Tultiin juuri kyläilemästä mun parhaan ystävän luota, olipa kiva ilta. Hänkin ymmärtää mun vaivatuskailut.

kyllä Se on outoa, mä niin tiesin et et mun kaveri ois raskaana ja niinpä oli! Jouduin lähtee ruokapöydästä vessaan kokoomaan itteni, en voinut mitään et itku tuli. Eka kerta kun näin kävi! En uskonut et kukaan huomasi, kun oli hälinää. Paitsi mun Yks niistä kavereista joka tietää mun tilanteen. Mut Joo, ei oo Viel menkat alkaneet :)

Ilpuri: Varmasti oli raskas hetki, mutta hyvin selvisit siitä. Pidän niin sulle peukkoja, että testiin pärähtää nyt ne kaksi viivaa!!!

Takaisin