Vauvahöpinöitä

Kiitokset kaikille tsempeistä :) Täällä alkaa vointi oleen jo ihan hyvä kun antibiootit puree ja flunssaki alkaa olla voiton puolella. Onneks sai lääkkeet ajoissa nii ei pääsy kovin pahaksi tuo tulehdus. Sain vuokrattua sähköisen rintapumpun, jolla saan tyhjättyä noita rintojakin, jee! Oli kyllä iso helpotus, että ees tuo sähköpumppu toimii kun aloin jo olla epätoivonen, etten ikinä saa pumppaamalla irtoamaan tota maitoa.

Jaksamista Jemmille! Toivottavasti tuo tilanne alkaa helpottamaan mahdollisimman pian. Ootteko käyttäneet noita Cuplatoneja sillä koliikki- vai normiannoksella? Meille neuvolantäti neuvo normiannokseksi 1 tippa 4 kertaa päivässä, mutta se koliikkiannoshan on paljon enemmän.

mami-83 ja mmm: Voimia! Todella harmi, että teidän kummankin pikkusilla on leikkaukset edessä :( Ei varmasti oo helppoa kun vauva joutuu nukutukseen ja leikkaukseen, mutta toivotaan, että kaikki sujuu niin hyvin kuin mahdollista!

Eevi: Mulla tuli kanssa huono omatunto kun kerran annoin korviketta, vaikka eihän siinä mitään pahaa ole! Se oli sillon ihan alussa ja soitin vielä omalle äidilleni, että eihän se voi mennä tuosta korvikkeesta rikki :D Välillä kans ku antaa pullosta maitoa, tulee huono omatunto vaikka ei siihen mitään syytä ole. Hassua tämä äitiys ku sitä syyllistyy ihan kaikesta.

Poodle:aivan ei se oo oikeesti paha. Oikeestihan se on iha hyvä opettaa pullolle et voi hetkeks jättää hoitooki eikä joudu sit varmasti huuta nälkäänsä. Mut on tää kamala ku kaikesta potee huonoo omaatuntoa.

Hugemama: Mä sana käsin kyl aika nopeeki mut olis se kivempi jos pumpulla sais :D Joo ihanaa ku alkanut vihdoin tää elämä rullaa ja joo kyl mul palaa edellee käpy välil adan kanssa jos se pahojaa tekee tai huutaa iha turhista jutuista, sil o joku uhma alkanut. Mut tää elämä o normalisoitunut et noita juttui se teki jo ennen vauva syntymää. Tykkää vauvasta iha hirveesti ja hoitais häntä :) mut onneks osaa myös antaa olla vauvan rauhassa :) Sitku mennää muualle kylää ym nii ada on aina niin vauvaa nyt ku vauvasyntynyt. Hän haluaa kans olla äidin sylis ku vauvakin mut jos ei pysty olee niin se lähtee onneks iha suuttumati pois (yleensä suuttuu kaikesta)

VEDESTÄ: Mä sain neuvolasta lapun jossa lukee että vauvoille ei tarvis keittää suomessa vettä. Mähän en oo antanut vettä. Annoin esikoiselle sillo ku sammasta tuli vähän, muuten en

Kiitti vinkeistä pukemiseen liittyen! Tumput heitettiinkin saman tien pois, nyt tietysti nyrkit on löytäneet tiensä suuhun...:)
Poodle: Cuplatoneista ei meille neuvola erikseen ohjeistanu, joten oon antanu sen 4 tippaa ennen syöttöä. Joka syötölle ei kyllä tuu annettua, kun välillä vauva on tissiä vailla joka kymmenes minuutti... Lisämaitoa on annettu tarpeen mukaan ja yleensä tipat ennen sitä, toki myös ennen imetystäkin.

Neuvolassa käyty. :)

Painoa oli tullut + 1100 g viime kertaan, nyt 4636 g painava muksu. :) Pituuttakin oli kertynyt jo 54 cm. Kaikki hyvin ja hyvin kasvaa.

Itse sain masennustestistä ilmeisesti vähän liikaa pisteitä kun keskusteluapua tarjottiin. Ja kotiapua. En nyt ottanut vastaan ja itse kommentoin että väsymys tässä eniten painaa. Kolmen kanssa kun ei niin huilailla vaikka apua olisikin. Ootteko muut saaneet paljon pisteitä tuosta masennustestistä? Sain itse 7 eikä se nyt niin hirvee määrä ole, mutta ilmeisesti ylittä jonkun rajan.. No, ihmekkös jos vähän välillä "ketuttaa" kun nukkuu 15 min- 2 h pätkiä 4 viikkoa putkeen. ;) No onneksi tämä on tuttua jo, muuten voisin vähän huolestua itsestäni..

Minä oon antanut cuplatonia kans suunnilleen sen 4 tippaa 3-4 kertaa päivässä syötöillä. Ja myös aiemmilla lapsilla samoin. En tiennykään että siinä on erikseen koliikkiohje, meidän lapsethan ei mitään koliikkilapsia kyllä ole olleet vaikka sillä määrällä olen toiminut..

Pumppailusta: Minä en oo tällä kertaa jaksanu vielä edes kokeilla, vaikka fiksuahan se ois lapsi jossain vaiheessa opettaa myös pullolle jos joskus tulee tarve jättää hoitoon. Nyt ei ole tiedossa kyllä lähiaikoina eikä ole kiire sinänsä mihinkään päästäkään. Omistan ainun käsipumpun mutta lieneekö edes kaikki osat tallessa.. Käsin en oo koskaan osannu lypsää.. Ainakaan ilman että hermo menis ja käsi puutuis..

Jännä muuten että nyt kolmannella kerralla ei ole mikään hätä saada omaa aikaa tai päästä mihinkään. Ehkä sitä on jo niin tottunut olemaan kotosalla lasten kanssa. Ekalta oli pakottava tarve päästä pyörähtämään jossain heti jo kuuakuden sisällä. Eihän siitä mitään tullu.. :) No ehkä ikääkin on tullut lisää, ehtii sitä myöhemminkin.. Nyt luxusta on jos pääsee vain yhden lapsen kanssa johonkin, ja vauvaahan ei melkein edes huomaa jos se matkakaverina on. ;) Esikoinen oli yön yli hoidossa ekan kerran 10-kuisena..

Kiva että Eevillä alkaa jo sujua molempien lasten kanssa. Kyllähän ne uhmaikäiset osaa aika hermoja raastavia välillä olla, eikä hirveesti sillä hetkellä auta vaikka yrittää ajatella että se on normaalia ja kuuluu siihen ikään..

Hyvä että poodle alat jo toipua!

Mulle ei mitää masennustestiä oo ees tehty mut onks se jotai jälkitarkastusjuttui tms? O_o se mulla on vasta juhannuksena.

Onko kellää vinkkejä sohvan pesuun? :D kokeilin ny maitotuotteita ja vetiseksihän se pojan kakan laittoi.. Mulla ollu kosteussuoja+pyyhe aina sohvan pääl missä poikaa syötän, mut äske tultii kotii ja kiireel sohvalle ku poika rääkyi jo nälkäänsä, eiköhän se menny si just nii et se missä pyyhe loppui ni sinapit alkoi.. Ei paljo vaipastakaa ollu apua.

Toki naurattaa mutta myös ärsyttää; sohvatyynyn kankaan saa toki muka pois, on vetoketjut ja kaikki, mutta nyt jo näkee et jos ton kerran irrottaa niin sitä ei enää ikinä saa takas nii että olis ees vähä entisensä..

Tosiaan en eilen huomannutkaan kirjottaa, että hurjasti voimia mmm ja mami-83! Vaikka varmasti pian kaikki hyvin teidän perheillä niin eihän sitä osaa edes kuvitella miltä tuommonen tuntuu! <3

Huuhkaja kaupassa myydään ihan sellasta sohvan puhdistusainetta, oisko joku Cillit Bang-merkkinen suihkepullo, meillä just oma loppui, sillä oon saanu kyllä kaikki ruokatuhrut sun muut sohvasta irti tosi hyvin!

Tuo masennustesti on varmaan vasta jälkitarkastuksessa? Suoraan sanottuna kyllä vähä hirvittää jos tommonen tehään, kun jonkun verran on tuota babybluesia ainakin sillo alussa ollu... Enää ei kyllä oo samalla lailla ollu niitä negatiivisia tunteita vaan vauvasta alkaa oikeesti nauttimaan :) Ei kyllä mikään ihme, jos väsyttää tuommosilla unimäärillä Siilineiti :O Onneksi kuitenkin ite pystyt pysymään positiivisena, vaikka ei varmasti oo kolmen lapsen kanssa helppoa!

Hyvä tietää kans noista Cuplatoneista, että niitä voi hyvin antaa suurempiakin annoksia, vaikkei ookaan ihan koliikkia. Oon itekin nyt tänään antanu kahta tippaa kun tuntuu, että tulee kurjia mahavaivoja vauvalle noista mun antibiooteista :/ Pitää varmaan antaa nyt kuurin ajan vähän enemmän, jos niistä olis apua. Tais meille neuvolantätiki sanoa sillon, ettei siitä suuremmasta määrästä mitään haittaa oo.

Mulle ei oo tehty mitään masennustestiä vaikka jälkitarkastuksessakin jo kävin. En usko että on silti aihetta huoleen, BB meni menojaan ja vaikka välillä vauvan kanniskelut ja itkut turhauttaakin, oon pääsääntöisesti hyvillä mielin.

Mä vaihdoin Cuplatonit Disflatyliin ja tuntuis ainakin meillä toimivan hiukan paremmin. Annostelukin on jotenkin helpompaa.

Voi että meidän neitiä on vaikea saada nukkumaan. Monta tuntia illassa joutuu monesti kanniskelemaan.. Tänään ostettiin mobile, jossa on paljon eri musiikkeja, toivottavasti se edes auttais nukahtamaan.

Huomenna on neidin lääkärineukku, toivottavasti kaikki on hyvin. Painoa on ainakin tullut varmasti aikamoinen määrä lisää. Jännittää, koska menee 6 kg rikki. Tyttö nyt tosiaan 7,5 vko vanha.

mmm ja Mami-83: tosi paljon voimia ja tsemppiä teille. On varmasti todella raskasta, kun pikkuisen kanssa täytyy läpikäydä noin isoja asioita. Onneksi kuitenkin meillä on niin hyvät lääkärit, että kaikki tulee pian kuntoon.

Suffeli mulla just päinvastane ongelma; herra nukahtaa iltasin tosi hyvin mut ny sille o muodostunut iha vakioks toi "herään kitisemään 4-5 välillä ja nukahdan uudelleen vasta 7-8 välillä kun äitin unet menee ohi"-meininki, ja sekin on iha perseestä. Toivottavasti sille ei ny jää toi kovin pitkäks aikaa... Kyl toki voi nukkua päikkyjä mut ne ei näköjään auta enää mun hermoihin, oon nimittäin melki koko ajan hermo kireellä, öisinkin kun tuo herää niin en kyllä jaksa olla sille yhtää ilonen vaikka se alottais hymyilemisenkin, ja sit mulle tuleekin huono omatunto kun toteen vaa lapselle jotain että "etkö ny vaa vois nukkua" jne.

Eilen aattelin et koklaisin nukuttaa sen vaunuis ulkona, ku oon lukenu et ulkopäikyt vaikuttais positiivisesti yöuniin.. Mut eihä tol menny ku vartti ni se jo huus vaunuissa. Tänää sit uus yritys. Se nukkuu kyl jos vaunut liikkuu, mut oispa kiva jos tosiaan sais sen tos terdelläkin nukkumaan.

Huuhkaja: Meillä nukkuu vaunuissa kun kiertää pienen lenkin eka ja sitten jättää nukkumaan. Suoraan vaan ulos paikoilleen oleviin vaunuihin ei suostu..

Meilläpäin tuo testi (siis kysely) tehdään kuukauden päästä synnytyksestä, kun kai ne "normaalit" oireet pitäisi helpottaa kuukauden kuluessa synnytyksestä. Jos sitten vieläkin tulee liikaa pisteitä niin voi olla merkki masennuksesta. Mutta siis ihan simppeli kysely se oli, ei mitään kamalaa. Ja suuntaa antava, hyvähän tuo on että tuollainenkin on. Toki normaalit baby blues-jutut sieltä tunnistetaan pois, sehän kuuluu järkevässä mittasuhteessa vaan asiaan. :) Eli ei tartte tuota kyselyä pelätä! :)

Nyt ois vielä tänään ja huomenna "vapaapäivä", isommat lapset vikat päivät hoidossa, sitten alkaa heilläkin loma. Olis tarkoitus siivota kotia kuntoon mutta en tiedä, jotenkin tuo sohva houkuttelee enemmän.. ;)

Kiitoksia vaan kaikille tsempeistä, niitä varmasti vielä tarvitaan kun tuo munuaisasia etenee. Vielä en ole ehtinyt sitä niin murehtia, meillä kun on ollut muitakin murheita.

Jotenkin outoa vastata tuttujen kysymyksiin siitä, miten vauva voi ja onko kuinka helppohoitoinen. Meillä kun ei kitistä, ei tarvitse kannella ympäriinsä, ei ole koliikkia. Herätään toki yöllä 2- 3 tunnin välein syömään, mutta silloin todellakin syödään ja nukahdetaan samantien uudestaan. Vatsavaivoja ei ole ollut, vaikka D-tippojakin on annettu. Mutta sitten meillä toisaalta oli viime viikolla keuhkoröntgen, jossa varmistettiin että synnytyksestä teholle vieneet pihkat keuhkoissa ja rohiseva hengitys ovat neidiltä kadonneet (olivat onneksi, joten nyt voidaan keuhkot viimein vetää huolenaihelistalta pois). Tänään oltiin ties monettako kertaa neuvolassa painokontrollissa, neidillä ikää siis reilut 5 viikkoa ja painoa nyt tullut n. 600g lisää syntymäpainoon, eli vähän yli nelikiloinen neiti. Ja viikon päästä katsotaan taas tilannetta uudestaan. Toivottavasti pysyisi nyt tämänhetkinen kasvutahti päällä, eli viidessä päivässä oli tullut 120g. Sitten ei tarvis ehkä koko heinäkuutakin käydä siellä viikottain. *huoh* ja näiden jälkeen sitten tosiaan se munuaisallas. Että tosi helppohoitoinen ja tyytyväinen neiti on, mitä nyt äidin pitää joka viikko olla viemässä häntä jos minkäkinlaisiin tutkimuksiin.

Tänään tuli postissa HUSilta vihreä kortti, joka sitten ehkä suo jotain lohtua? eli kaikki tutkimukset tästä eteenpäin vuoden loppuun saakka on sekä äidille että tyttärelle ilmaisia, sen verran ollaan jo noita sairaalamaksuja maksettu tälle vuodelle. :/ jahas, ja sitten taisikin neiti herätä, paras mennä syöttämään että saadaan pidettyä painokäyrä kurissa. :D

Paljon jaksamista mmm ja mami-83!

Mä en ole juurikaan ehtinyt koneella käymään, joten paljon oli luettavaa täällä nyt :) On ollut niin ihania ilmoja, että ollaan käyty sisällä vaan syömässä. Uimarannallakin oltiin yhtenä päivänä ja pojat jopa uivat siellä :) Mä en kyllä varmaan uskalla uida koko kesänä kun pelkään ihan hulluna että rintatulehdus uusii.

Huuhkaja: Mä en kyllä öisin ala seurustelemaan. Vaikka poika alkaisi juttelemaan ym niin mä en vastaa. Joskus esikoisen aikaan saatiin neuvolasta ohje, että sillä tavalla tehtäisiin eroa yön ja päivän välille. Eli päivällä jutellaan ja yöllä ei.

Missä teidän vauvat nukkuu? Mä olen yrittänyt muutamana iltana nyt saada poikaa nukahtamaan omaan sänkyynsä, mutta ei vaan tunnu millään rauhoittuvan sinne. Mun viereen sitten nukahtaa nopeasti ja jopa ilman tissiä. Mutta olisi mukavaa, jos poika nukkuisi edes osan yöstä omassa sängyssään.

Meillä on aika säännöllistä tää arki. Poika nukkuu yhdet pitkät unet päivässä (n.3-4 tuntia) ja muuten sellaisia 30-40min torkkuja. Nuo pitkät unet nukkuu vaunuissa joko parvekkeella tai meidän ulkoillessa. Poika syö noin parin-kolmen tunnin välein läpi vuorokauden.

Musta on ollut ihanaa seurata noiden lasten vuorovaikutusta. Vanhemmat pojat haluaa kovasti hoitaa pikkuveljeään. Pojat juttelee ja laulaa vauvalle. Leikkii kukkuu-leikkejä ja viihdyttää muutenkin. Esikoinen on jopa keksinyt vauvalle ihan oman laulun :love7 Vaikka tää arki on välillä aika rankkaa niin ihanaa on huomata miten tärkeä tuosta nuorimmasta on tullut jo noille isommillekin.

Onko muut huomanneet väsymyksen aiheuttavan jotain? Mä unohtelen asioita. Kaikista lääkäriajoista ja muistakin menoista pitää laittaa kännyyn muistutus, koska muuten unohtaisin. Kuten eilen meinasin unohtaa neuvola-ajan.

Meillä oli tosiaan eilen mun jälkitarkistus ja vauvan lääkäri. Oliko tuo nyt sit se 1kk lääkäri vai mikä lie. Mulle ei kyllä mitään masennustestiä tehty. Pojalle oli tullut painoa ihan hyvin, nyt on jo 6045g ja pituuttakin on 59cm. "Virkeä jäntevä vauva" luki neuvolakortissa. Meidän poika viihtyy hyvin mahallaan ja päätään kannattelee todella hyvin. Ihana poika <3

eemi: Joo täällä on pää ihan huttua välillä. Ei kertakaikkiaan pysty rekisteröimään asioita.. :D
Meillä nukkuu vaavi mun vieressä. En oo edes yrittäny omaan sänkyyn, enkä varmaan yritäkään ennenkuin yösyötöt loppuu tai vähenee oleellisesti eli noin 7-8 kk iässä (ainakin vanhemmilla lapsilla).. En vaan jaksa! :D

Täällä edelleen aiheuttaa päänvaivaa tuo keskimmäinen. Välillä nukkui jo useamman yön ilman huuteluja, nyt on taas huutanut ja isi ei kelpaa taas mihinkään vaikka välillä jo alkoi kelvata. Nyt alkaa mennä järki kun hän herättää joka kerta just niissä väleissä kun sais edes sen 2 h putkeen unta... Tuntuu että ei pysty edes tuntemaan mitään rakkauden tunnetta keskimmäistä kohtaan kun se vie niin paljon voimia ja hermoja koko ajan tuolla ulinallaan. Huomiotahan se hakee tietysti, mutta miten sen saisi keksimään että sitä ei noin saa, paitsi negatiivista.. Mietin jo josko laittaisin sen mummolaan yhdeksi yöksi, jospa se katkaisisi tuon kierteen jotenkin. Pahemmaksi ei taida voida mennä.. Onneksi ei edelleenkään tee pahaa vauvalle ja päivisin on yleisesti ottaen (paitsi päiväunet) ihan positiviinen.. Ehkä jos itse ei ois niin väsynyt niin kestäisi paremmin nuo huutelut. Esikoinen reppana on kyllä ihan paitsiossa kun kaikki voimat menee näihin kahteen ja hän vielä käyttäytyy niin hyvin ja kiltisti koko ajan.. Milloinkohan tämä alkaa helpottaa, kuukausi oltu jo kotona vauvan kanssa!

mmm: Tsemppiä teille, varmaan kyllä rankkaa ravata lääkärissä.. :(

Eemi en mäkään öisin seurustele lapsen kanssa. Ehkä ymmärsit hieman väärin, mutta tosiaan lapsi herää kitisemään aamuyöstä,ei juttelemaan. Tissiä saattaa syyä ja sillä rauhoittua mut ei nukahda. Sätkii siin mun viekus, ja jos meinaan nukahtaa ni kitisee. Eli ongelmana ei oo se että öisin seukattais vaan se että lapsi herää kitisemään eikä suostu nukkuun, hänen mielestään on siis jo aamu.

muistin kanssa täälläkin ongelmaa:) sama oli kyl raskaudenkina ikana mut nyt varsinkin huomannut kun tosi paljon asioita muistettavana! ristiäisiin liittyen ja nyt huomenn ajälkitarkastus(johon menin tänään kun sekoitin päivät) ja sit papin tapaamista jne... ihan jotkut d-tipat on mun mielestä vaikea muistaa antaa:D aina jää välistä.

meillä oli tänään eka aika rytmikäs päivä;kolmet kunnon päikkärit ja takana hyvä yö yhdellä syötöllä!

Huuhkaja: Meillä on ihan sama meno nuitten aamujen kans! Saatan ite torkahtaa välillä, mutta kunnolla ei enää aamusta saa nukuttua kun vääntelehtiminen ja ähinä alkaa 4-5 aikaan... Ensimmäiset unet on onneksi yleensä aika pitkät. Tuollon aamulla ei etes syö kunnolla kun ilmeisesti mahaa kätisee.
Pää on kyllä laho täälläki! Yhen asian korkeintaan kykenee muistamaan päivässä ;)

Anteeks nyt kaikille et mä en jaksa lukea kaikkee mitä täs on kirjtoeltu. Mul ei hirveesti oo aikaa olla koneella aj kännyllä en jotenki osaa käyttää tätä uutta vauta, hyvä ku vanhaa osasin.. Meil o ollu tosi rankkaa. esikoinen tuli nyt hirveesee kuumeesee mutt nä ei oo aamul lääkkee jälkee neää kuume noussut mut perkeleen räkänen se on, ite oon pienes flunssas et ei tod paha mut perkele mikä väsymys mulle tulee silti aina tollasest pienestki! oon nii äkäkiukkuperseenreikä jos mul o tälläne paska olo.. en oikeesti vaa jaksa vittu yhtää mtn enkä jaksais ees hoitaa noit lapsii mut pakkoha se on vaa.. vaua o ollu iha hirvee tän viikon.. ja tänänä tajusin et ei vittu se johtuu d-vitskuista aivan varmasti koska tänää muru nukku nii hyvi eikä käkissy mtn ennenku annoin d vitskut ja siit 2 tuntii nii jumalauta mikä huuto taas alko ja ei auttanut sit kyl mikää. nyt koko illan se o onneks nukkunut ja nukahtanut tosi nätisti, IHME! sori oon nii väsynyt et en kauheesti jaksas enempää nyt kirjottaa :)

Hyhh Eevi tiedän tunteen :( Itellä kans flunssa (ja kaikki sairaudet) on sellasia, et ei ees tarvi olla ku 37 lämpöä ni oon iha naatti, ja 38 kuumeessa fiilis on jo ihan katujyrän alle jääny ja houreinen. Tsemppiä ja jaksamista! Onneks flunssat menee aina ohikin.

Meillä tos yks päivä oli hirvee huutopäivä, ja oon ihan varma että johtui tuoreesta ruisleivästä mitä söin. No, jäi siis nyt sitten sekin pois ruokavaliosta, oli tosi tuskallista ku vauva tosiaan vaan huusi, eikä mikään auttanut ja kakka+pierutkin oli ihan hukassa. Huuto alkoi kolmelta aamulla ja jatkui aina klo 17 saakka. Nyt laps on taas ihan rauhaisa.

Siilineiti: Onpa harmi, että vieläkin meinaa olla hankalaa keskimmäisen kanssa :-/ Just eilen mietin, että ei hyvä ihme, miten sitä pärjäisi jos ois vielä useampi lapsi kun tämän yhdenkin kanssa on jo ihmeissään... Toivottavasti teillä alkaa pian helpottaa!

Eevi: Pikaista paranemista sekä sulle, että esikoiselle! Flunssa on kyllä ihan hanurista :( Itsekin olin viime viikon kipeänä ja jos vanhempani eivät olisi olleet päivisin auttamassa, en tiedä miten olisin selvinnyt... Voimia sinne, toivottavasti saat lähipiiristä tarvittaessa apua!

Mulla on kans iskenyt joku ihan hirveä pään pehmeneminen... Luulin, että se raskausdementia oli paha, mutta tää on kyllä jotain ihan omaa luokkaansa... Unohtelun lisäksi tuntuu, että kaikki sosiaaliset taidot on rapistuneet aivan kokonaan. Tuntuu, etten osaa keskustella enää ihmisten kanssa kunnolla vaan vaivun hirveen herkästi omiin ajatuksiini, enkä osaa esim. kysellä toisten kuulumisia luontevasti. Kaipa tää kotona olo on vaikuttanu siihenki.

Meillä pikkuinen on napannut jostain (luultavasti minulta) kesäflunssan :( Onneksi kuumetta ei oo ollut, mutta nenä rohisee ja yskii välillä kovasti. Eilen ei meinannu tulla nukahtamisesta mitään ku aina heräsi yskimään. Vasta kun siirsin sängystä sitteriin, nukahti kunnolla. Oon laittanu nenään keittosuolatippoja ja aamulla niistin nenäfriidalla, se on kyllä näköjään varsinainen pelastus <3 Vaikka nyt ei mitään hirveitä hankaluuksia olekaan niin vähän meinaa tympästä kun tulee näitä pikkusairasteluja millon kenellekin. Olis kiva päästä vaan jo normiarkeen kiinni. Jospa tuo menis nopsaan pienellä ohi ja pysyttäis nyt miehenki kanssa terveenä.

Meidän vatsavaivoihin auttaa relatipat. Cuplatonista ei nyt ollu mitään hyötyä.
Pientä kitinää ku vatsaan sattuu mutta se rääkyminen on jääny pois kokonaan, luojan kiitos.

Takaisin