Vauvahöpinöitä

Luulin jo hetken, että poika oppi röyhtäisemään ( ja minä röyhtäyttämään), mutta nyt ei olla taas kahteen päivään saatu yhtään kunnon röyhöö aikaseksi. Oon koittanu jos jonkinlaista asentoo, taputtelua, silittelyä, kutittelua jne. Vielä kyselen teiltä,et onko teillä jotain konstia, joka teillä toimii hyvin?

Maidosta: en oo joutunut antaa kertaakaa lisämaitoa, maitoa tulee hyvin. Imetyksenkaa vaa se et mä en iemtä mudien edes joten se tuo haastetta tähän mutta kyllä se jotenki onnistuu! Että esim ku olni ristiäisis mä menin vaa pokkana vessaa imettää..

Poodle: jooo eilen koitin kantoliinaa ja arvaa vaa mitkä raivarit se sai. ei onnistu :(

Tosta mun nukkumisvalitus päivitykestä. Meil oli iha hirvee yö!! esikoinen ja poika hus vuoron perää hysteerisenä! poika sai kilarit ku yritin tuttia antaa ja sitimir intaa niin et li isot lammikot yrjöö sängys. lopulta esikoinen nukku kunnol ja poika alko taas raivoo eikä mkn kelvannu ni me mentii senkaa esikoisen sänkyyn nukkumaan. Oli se vähä pieni sänky mut onneks olen lyhyt :DD Tänään poika on sit nukkunu KOKO päivän! heränny välil vaa symää. Johtuukoha viime yöstä vai onko tää helpottamaan päin, ja tosiaan sitteris susotunut vaa nukkuu ja olkkaris, ku vien sitterin makkarii nii joha alko huuto konsertti taas ja ku toin olkkarii nii loppu huuto. Eilen se nukahti kans toho sitterii tooosi pitkille unille :o Toivottavasti tää on hyvä enne

Noista ristiäisistä, mä tosiaa soitin keskiviikkona kirkkoherranviraston ku ma päästiin kotii, et hyvini nopee :P 16.6. klo 16 on sitte tilaisuus :D Nimeähän meillä ei ole.. :D ja olin päättänyt et 4 kummii tulee nii nyt lasten isä yhtäkkii kiinnostuki valitsee kummia. mä esikoisesta ehdotin et haluaisko se pyytää jotai vaik serkkuunsa, nii ei ahlunnut, nytku en kyselly mtn hän ilmotti et haluais yhden kummin valita, serkkunsa. No eli 5 kummia tulee sit jätkälle. mut kaks näistä o pariskunta joten iha hyvä.

Nii ja tosiaan nyt se pojan napatynkä sit irtos yöllä, mut taitaa tossa navassa olla se sieni, pitää soittaa neuvolaan asiasta

HugeMama: meillä on kans välillä poika tosi vaikee saaha röyhtäseen.. Mutta kantoliinassa röyhtäsee helpommin! Varmaan siinä jotenki rennompi asento....

Ok, kiitos Rouva Nappula! Yritetään sitäkin, kunhan saisin pojan opetettua liinaan... Vielä ei oo ihan hallussa meillä. Ja kun on sitä vattavaivaa nyt enenemään päin, haluaisin pitää pystysasennossa siinä liiinassa,jotenkin tuntuu mulle hankalammalta asettaa lapsi siihen pystyasentoon.

On tää vauvaelämä aikamoista opettelua sekä pojalle että äidille! Juuri kun jotain luulee oppineensa, kaverilla alkaakin joku uus vaihe,ja taas mietitään kuvioita uusiksi. Onneks on mies tulossa viikon lopulla käymään parin viikon työreissun jälkeen!

Huvittavaa muuten, miten mä ikävöin tuota muksua välillä. Kun sen on saanu nukkumaan,tekee hetken päästä jo mieli herättää se. Tietenkään en sitä tee, mut käyn välillä kurkkimassa, kun se nukkuu. Viime viikollameillä kävi kauhea trafiikki, ku mummit ja kaverit ja tädit kävi kattomassa bebee, ja muutaman kerran mä jouduin sanoon, että nyt sitte vauva mulle ja pakenin sen kanssa makkariin oleen hetken rauhassa. :D

Ihanaa on,että lapsella on paljon rakastavia ihmisiä ympärillään, mut välillä me molemmat tarvitaan breikki ja rauhallista hengailua ilman ruuhkaa.

Voi puuuuuh mikä yö takana taas. Kyllä nyt alkaa olla aika vahvana taas se fiilis että kolme riittää. Välillä jo mietin että joskos sittenkin vielä yksi joskus..

Isommat lapset nukahti 21, vauvan kanssa päästiin nukkuu n. klo 24. Keskimmäinen heräs huutamaan äitiä paniikissa 02 (onneksi isi sai taltutettua kainaloonsa lopulta) ja vauva heräsi siihen myös. Vauva söi noin klo 03 asti ja sen jälkeen klo 05 ja 07 jolloin taas isommat heräsi.

ONNEKSI oli tänään päiväkotipäivä isommilla joten ei muutakuin vauva kainaloon ja nukkumaan velkoja pois. On tämä melkoista kolmen kanssa välillä..

Täytyy kyllä sanoa että kaikki jotka kritisoi isompien lasten laittamista hoitoon kun äiti on vauvan kanssa kotona, niin sopii tulla koittamaan meille. Kyllä minä olen sitä mieltä että tämä päivä on heillä taatusti kivempi ja parempi siellä hoidossa kavereiden ja pirteiden hoitajien kanssa kuin yliväsyneen ja kärttyisen mamman kanssa kotona..
Tosin silloin kun oli vaan kaksi niin hoidin molemmat kotona alusta asti. Ja jää nuokin nyt kesäkuusta kotiin mutta kyllä tähän alkuun on ihan pelastus nuo pari hoitopäivää viikossa.. Huh!

Nyt unille niin ehkä pääkin selkiää ja kärttyisyys häviää..

HugeMama: mulla on kans ollu esikoisenkaa toi et ku vauva kerranki nukku niin teki mieli mennä herättää se jo ku tuli niin hirmu ikävä jo :D Tän kakkosenkikaa oli ku oltii kaksistaa ktona mut nyt ku esikoinen tuli must on IHANAA et nukkuu :DD yl mä aina kyn välil kurkkimassa kuitenki :)

Me matkattiin neidin kans tänään junalla pitkä matka mummolaan pohjanmaalle. Jännitti ihan sikana etukäteen tuo reissu ku eka mentiin ensimmäistä kertaa julkisilla ja sit toi pitkä junamatka. Neiti ei nukkunut koko aikana kuin ehkä 10 minsaa ja loput ajasta oli mun sylissä ja venkoili. Ruokinta ja vessassakäynnitkin oli aikamoista säätöä. Huhhuh, onneksi se on nyt takanapäin ja voidaan seuraava viikko nauttia leppoisasta elosta maalla..

Saako teidän vauvat paljon rintaraivareita? Meillä se alkaa olla ihan jokapäiväistä ja rauhoittuu vasta kun antaa tuttipullolla pumpattua maitoa. En haluaisi liikaa opettaa pullolle kuitenkaan, vaikka hyvä silti, että siitäkin suostuu syömään.

Oon kuullut monelta että ensimmäiset 3 kk on kaikista rankimpia, sitten pitäisi helpottaa. Joten heinäkuuta odotellessa.. Harmi sinänsä, että tuo pikkuvauva kasvaa niin hurjaa vauhtia. :'(

Siilineiti Voi ei, paljon jaksamista sinne! <3 Kyllä oot vahva nainen, itsellä meinaa välillä voimat loppua jo yhden kanssa! Onneksi päivällä helpottaa kun isommat on hoidossa, ethän sä muute saisi itse levättyä kunnolla missään vaiheessa. Voimia, toivottavasti pian helpottuu yötkin.

Musta on tosi ihanaa, kun meidän ryhmässä on keskustelut pysynyt yllä synnytyksen jälkeenkin! Kiitos kun jaksatte jakaa kokemuksianne ja antaa neuvoja sekä vinkkejä vauvan hoitoon. :)

(.) Huh, hyvästi antibiootit!! Joudin niitä ottamaan yhteensä sen neljä viikkoa ja valitettavasti vauvakin on joutunut kärsimään niistä. Sen vatsa on ollut aika sekaisin, uloste ihan vetistä! :( Toivottavasti alkaisi nyt helpottamaan, kun tänään loppui lääkkeet. Sammaskin palasi takaisin ab-kuurin takia. Yritetään taas puolukalla hoitaa, viimeksi auttoi.

Kiitos tsempityksistä. :) Kaikkeen sopeutuu, kyllä minustakin ekan kohdalla tuntui että miten ihmeessä joku voi keretä useampaa hoitaa. Aikansa kutakin..

Suffeli: Kivaa lomaa! Aina se reissaaminen vähän jännittää mutta yleensä kyllä sujuu aika kivuttomasti.Toki noi vaipanvaihdot ja muut aiheutta aina päänvaivaa, aika kummallisissa paikoissa sitä onkin vaippaa jo tullut vaihettua..

Be: Mustakin on kivaa kun keskustelut on jatkuneet, saa vertaistukea hyvin. :) Hienoa että vihdoin pääsette eroon niistä antibiooteista! Nyt kyllä todella toivon ettei takapakkeja enää sinne, olette osanne ja reilusti muidenkin puolesta kärsineet..Ja juu, kyllä nuo 1-2 hoitopäivää viikossa on ihan pelastus täällä..

Viime yönä keskimmäinen nukkui koko yön 6 asti omassa sängyssään.. JEE. Ehkäpä tää tästä, väillä näyttää jo paremmalle.:) Mä sanoisin että kahden kuukauden jälkeen alkaa helpottaa jo pienten kanssa. :)

Ihanat kelit, nautitaan!

Mun mielestä tää on ollut oikein ihanaa aikaa tää kuukausi. Toki meillä on isommat olleet vähän mustasukkaisia ja hakeneet huomiota vähän kyseenalaisin keinoin, mutta silti. Keskimmäinen on kovin hellyyden kipeä nykyään. On aina ollut äidin poika, mutta nyt varsinkin kun imetän niin tulee viereen ja tunkee syliinkin samalla. Pikkuveljestä puhuvat kuitenkin aina positiiviseen sävyyn.

Meillä on nyt kaksi viime päivää selvitty ilman lisämaitoa!! Siis aiemminkin sitä meni desistä kahteen päivässä, mutta nyt on tosiaan kaksi päivää jo oltu ilman eikä tuo poika nälkäiseltä ole vaikuttanut.

Tänään käytiin esikoisen kanssa tutustumassa kouluun. Oli jännää :D Erilaista tuo tulevan koululaisen olo ja elo kuin vauvan. Sen takia haluankin nauttia mahdollisimman paljon nyt vauva-ajasta kun se on niin nopeasti ohi enkä sitä enää tämän jälkeen koe.

Aurinkoisia päiviä! Nautitaan tuosta säästä nyt :)

Voi ihanaa kun tuo aurinko paistaa. Huomattavasti helpompi kestää väsymystä kun kelit on mainiot. :) Meillä keskimmäinen on nyt nukkunut jo useamman yön aika hienosti, alkaiskohan tää tästä helpottaa.. :) *koputan puuta*

Keskimmäinen syntyi aikoinaan marraskuussa ja silloin kun oli vielä pimeääkin koko ajan niin tuntui aika väsyttävältä..

Täällä aloitettiin rela drops d-vitamiini -tipat ja ekat kaksi päivää oli aikamoista kitinää. Nyt jo neljäs päivä ja tuntuu että enää ei niin mahaa vaivaa.. Onko mulla noi käytössä? Pikku hiljaa lisätään määrää, nyt vasta 2 tippaa menee. Aika hankala kyllä annostella tuosta pullosta suuhun..

Moikka, vihdoin pääsen kirjottamaan tälle puolelle, kun ylpeä vauvan omistaja minustakin on tullut!
Meidän vauva on tosi kiltti, joskus vähän itkeskelee, mutta loppuu heti kun saa pierastua ja sitten taas on hyvin tyytyväinen otus :)
Mua vaan mietityttää kaikki vauvan hoitoon liittyvä, luulin niin että olisin varautunut kaikkeen kun niin kauan vaan lueskelin raskaana ollessa täältä teidän juttuja, ja suuri apu kaikesta tiedosta onkin ollut!
Imetyksestä en tunnu tajuavan mitään, oon ihan ulalla, imetänkö liikaa vai liian vähän! En tiedä millon kuuluisi vaihtaa rintaa, vauva syö toisesta ja nukahtaa ja vaikka röyhtäytän ei herää syömään toisesta, jännittää jos se vaikuttaa pian maidon tuloon, ettei vaikka tuu tarpeeksi kohta enää.. Sitten vauva syö tosi epätasaisesti muutenkin, välillä tunnin välillä taas vaan vartin, ja nukkuu tosi paljon, en tiiä pitääkö mun olla huolissaan ettei saa tarpeeksi ravintoa ja nuukkuukohan liikaa, kun saattaa välillä vedellä sellasia 4-5 tunnin unia öisin ja päivälläkin 2-3 tunnin unia.. Sitten vaihdetaan vaippa ja syötän ja taas hän uinahtaa, kyllä tiiän että vauvat vaan syö ja nukkuu, mutta onhan toi aika paljon! Ja hämmentävää, että meillä on alle viikon ikäinen vauva joka herää vaan kerran yössä syömään, en raaskis millään häntä herätellä kun ei saairaalassa siihen kehotettu!
Imetyksestä vielä, vauva välillä raivostuu rinnalla, enkä oo keksinyt syytä, usein sillon kun yritän syöttää istuen, vaikka imuotteen vauva saa siitäkin ihan hyvin.. Oon ihan ymmälläni kun toinen hermostuu ja alkaa syömään vaan nyrkkejään ja maitoa suihkuaa joka paikkaan! Otettiin toissapäivänä tutti käyttöön niin mietin jo että voisko noi raivarit johtua tutista, otinkohan sen liian varhain käyttöön? Ootteko muut antanu vauvalle tuttia jo?
On tää vaan jännittävää, miten ymmällään voikaan olla pienen ihmisen hoidosta ja miten peloissaan siitä tekeekö sen oikein!

Pikkulintu: ei tarvii imettää joka kerta molemmista rinnoista vaan imetät toisesta ja seuraaval syöttökerralla toisesta rinnasta mistä et viimeks imettänyt :) mä annan vasta sit toisen rinnan pojalle jos tuntuu et se ei saa kunnol enää irti toisesta ja näyttää et jäis nälkä ku alkaa mesoamaan siin rinnalla. Älä stressaa sitä saako vauva tarpeeks ruokaa, jos se vaikuttaa tyytväiseltä niin varmasti ihan täys on masuki ja kohtahan sul o eka neuvola niin siel sit näet mitne sitä painoo on tullut ja et saako vauva tarpeeks ravintoa. Ei vauva nuku varmasti liikaa, mun esikoinen oli alussa just tollanen ja paino nous todella hyvin, mut sit alko 1½vk iäs koliikki eik enääs yöty kunnol ym niin paino laski ja sit nosu hitaasti..
Jos vauva hermostuu rinnalla niin noh, ennyt osaa sanoa et miks mutta suihkuaako sulla ihan se maito? ku muistelen ku ada synty et monet sano just et niiden vauvat sai raivarit ku se maito oikeesti ihan suihkus eli tuli liian nopee nii ne vauvat ei tykänneet siitä. Jos on näin ni jos pumppaat pahimmat suihkut pois ja sit imetät?
Ja meil sai raivarii tos alussa kans ja luulin et johtu ku olin antanut tuttia mut ei se ollukkaan sitä. Vauva saa sillo meil raivarit rinnalla ku on oikeesti jo ihan täynä ja haluaa nukahtaa rinnalle mutta ei nukahda niin raivoaa sitä ja sit ku on masuvaivoja niin sillo raivoaa kans. Ja joo meillä tosiaan syödään tuttia jonku verra ku o nii kova imemisen tarve, mutta nykyää saa kauheit raivareita ku annan tuttii tai usein saa

pitkästä aikaa kirjoittelen, ollaan oltu tosi paljon liikenteessä lasten kanssa ja illat menee niin hirveen nopeesti ettei ehdi kirjoitteleen! ihanat kelit tosiaan! kyllä huomaa eron kuinka paljon pirteämpi on, kun edellinen syntyi marraskuussa ja nyt kuopus huhtikuussa. olipas hyvä kuu synnyttää:D ja ehtii sopivasti toipua synnytyksestäkin kesäksi ja uimaan:) kertaalleen jo käytiin kylpylässä esikoisen kanssa vaikkei jälkitarkastustakaan oo ollut. tiedän että kaikki jo kunnossa.
siilineiti: aika rautarouva kyllä oot kolmen kanssa:) onneksi yleensä vissiin helpottaa pian. meillä esikoisen kanssa on nyt ehkä pari viikkoa ollut tosi helppoa, se on mennyt ihan tosi kiltisti nukkumaan ja muutenkin käyttäytynyt hienosti. ihan sellasta perustahtoamista v'lillä mut sehän kuuluu ikäänkin... ihanaa et rauhoittuu !
tsemppiä muutenkin kaikille öiden ja imetysten kanssa. täälläkin välillä rintaraivareita, oon huomannut et se on välillä sitä et pitäs päästä röyhtäseen.. ilmavaivoja täällä edelleen, mutta ei juuri valittele niistä. kauheeta vaan kuunnella kun imettää että poika hotkii ilmaa ihan hirveesti! ja ilma jää kiertään mahaan. sit saattaa tulla niin miehekkäitä ilmapäästöjä jälkeenpäin:)
relatipat kans aloitettu...
mitäs vielä..yöt edelleen menee hyvin, ehkä vähän enemmän on syönyt. kakkaa vähemmän kuin alussa, jee:)
ja tuttikin aloitettiin n.1-2vk iässä koska imuote oli katsottu synnärillä hyväksi(vaikka siis ilmaa hotkiikin). tarkistin sen monta kertaa ja vielä kotikäynnilläkin kysyin... jotenkin sitä vaan syyttää itteään tosta mahavaivasta.
ihanat kelit ja arki rauhoittunut ja mieli virkeä, mahtavaa! vielä kun miehellä olis kesälomat!
miten muuten puette vauvat ulos? tuulee kyllä mut sisälämpötilat... hmm..

Vitsukka: mä eilen laitoin pojalle lyhyt hihasen bodyn, pitkähihaisen paidan, housut sukat, tumput, ohut pipo ja ohut takki, se oli iha hiestä märkä joten tnä oli vaa sit lyhty hihanen body, ohut kauluspaita, housut, sukat ja pipo. Nyt ei ollu hiestä märkä mutta oli todella lämmin ku nositn kopasta joten ei oo ainakaa palellut.

Sitte OMAAA ONGELMAA! Noh eli.. esikoinen.. oon todella monesti joutunut saamaa sille aivan kamalat raivarit.. en mä halua sille huutaa ja olla ilkee mutta mä en tiedä mitä tehdä. Aina ku meen nukuttaa vauvaa sänkyyn nii esim eilen se sylkäs vauvaa päähän, se jälkee se perus alko, yrittää potkii/työntää jalkoi vauvaa päin, repii vauvaam mennä vauvan päälle ym.. Esikoinen on 1v7kk.. ja nauraa vaa mulle räkäsesti ku komennan!! Noh.. tänään tää retuutus homma siirtyki jo myös olohuoneen puolelle kerran! Ja sit ku mentii esikoisen kummille ja oltii lähös nii ku vaihoin pojan vaippaa, esikoinen otti jonku kovan lelun ja heitti poikaa päähän!! Ja poika alko itkee ihan hulluna.Nyt pidätte mua varmaa iha hirveenä, mut mä oikeesti nappasin sitä tukasta kii ja sanoin sille "NYT LOPPU!!" , alko itkee ja eipä koko iltana ole tehnyt mtn pahaa! vaikka menin sänkyy imettää se jätti pojan rauhaa! Kai tää ohi viel menee mut on tää aika kamalaa! rakastan esikoista hirveesti mut nyt se koettelee mun hermoi ja kunnol :(

Eevi: Tuo on tuota sisarahdistusta, onneksi se menee jossain vaiheessa ohi. Meidän vanhemmat lapset ovat jo piiitkään olleet niin kuin paita ja peppu, vaikka toki alkuun on hankalaa. Ymmärrän hyvin että hermo siellä menee, varsinkin kun pitää yksin jaksaa, älä syyllistä liikaa itseäsi. Kerro lapselle että äiti teki väärin kun tukisti ja pyydä anteeksi. Se on parempi kuin jättää lapsi yjksin miettimään tapahtunutta. On täälläkin joskus menty tuohon asti ja paha mielihän siitä jää kaikille.. Vaikka toki kyllä isommalle pitää selväksi tehdä että pientä ei saa mukiloida, se voi olla hyvinkin vaarallista. :( Voimia!

pikkulintu: Kaikilla se on sellaista opettelua ja ihmettelyä alkuunsa. Varsinkin imetyksen kanssa. Minäkin neuvoisin että syötät yhden tissin kerralla ja sitten toisesta jos vauva ei tyytyväiseksi tule.. Kyllä se maidontuotanto säilyy silti. :)

Vitsukka: Ihanaa että teillä on alkanut jo helpottaa!
Täällä on laitettu ulos pipo päähän, pitkähihainen body ja housut ja sukat. Sitten makuupussiin vaunuihin, pussi auki tai kiinni sen mukaan miten tuulee.. harso aukon eteen.. Ihan lämmin nyytti on niin ollut, ehkä vähän kuumakin.

eemi: Hienoa että teillä on päästy eroon lisämaidosta, onhan se helpompaa kun ruoka on aina mukana ja käyttövalmiina. :)

Tämä väsymyksen määrä on kyllä aikamoista ja varmaan myös ainut puheenaihe meikäläisellä nykyään. No mutta tässä seurassa ymmärrystä varmaan löytyy siitä jauhamiselle.. ;)

Avautumista: Päivät sujuu mainiosti jo mutta yöt on kyllä aikamoisia. Aina joku huutaa.. Viime yönä esikoinen, kun sai astmakohtauksen.. Ja keskimmäinen sitten sai taas paniikkikohtauksen aamulla aikaisin (06) ja karjui äitiä ilman mitään syytä. Siinä alkaa olla kyllä hermot aika koetuksella, eikä ihan kunnialla kyllä aina selvitäkään (kun yön on valvonut vauvan kanssa).. Mutta selvitään jotenkin. Olisi niin ihana vaan nauttia vauvasta mutta nyt kyllä tarttis jo palautumista pikkuhiljaa.. En muista että keskimmäisen kohdalla ois näin hirveetä ollu. Ehkä ei ollukaan tai sitten sen vaan niin äkkiä unohtaa.. ;) Mieheenkin menee välillä hermo, se osaa välillä olla NIIN lapsellinen.. Ja tänne ei nyt yhtään lasta tarttis enää kiukuttelemaan lisää..
NOH, kunhan taas sais pienen pätkän unta jossain välissä niin eiköhän ajatuksetkin parane. Täytyy taas isovanhempia vaivata, kun isännän on IHAN pakko mennä johonkin juhliin tänään.. Grr.. Inhoan olla yksin illat ja yöt lasten kanssa ja sitten vielä kuunnella toisella korvalla milloin sieltä kömmitään kotiin..

Pienin on ärissyt nyt useamman yön mahaansa aamuyöltä aamuun asti. Murisee ja vääntelehtii kovasti. En tiedä onko ne nuo d-vitamiinit vai ihan vaan perus mahanvääntöä. Ei jaksais hirveesti ruveta ihmettelemään ruokavaliota tai vaihdella vitamiineja, kun eihän nuo vaivat ikuisuuksia kestä kuitenkaan..

Joo, nyt mennään taas, mukavaa lauantaita!

Pikkulintu: Minä ainakin syötän aina toisesta tissistä vaan ja sit seuraavalla kerralla toisesta. Joskus vauva on niin nälkäinen et haluaa lisää niin sit syötän kummastakin, mutta näin on menty jo kuukausi ja kyllä mulla ainakin on maitoa tullut hyvin et ei oo tarvinnu kertaakaan turvautua lisämaitoon.

Vitsukka: Meillä oli eilen ihan vain shortsihaalari lyhyillä hihoilla ja sukat ja täällä oli ihan hellekelit. Puenkohan mää liian vähän vauvalle vaatetta :/

Täällä ollaan kans tosi väsyneitä ja ärsyttää jotenkin kaikki.
Imetykset on alkanut meneen todella raivostuttaviksi kun vauva on nälkäinen ja itkee ja huutaa siinä keskenkaiken aina. En oikein tiedä mitä tekisin. Vauva vetää ihan hulluna ilmaa kun maitoa tulee välillä niin hirveesti kerralla ja sillä varmaan on todella vaikea olla ja olen yrittänytkin välissä röyhtäsyttää, mutta tuloksetta. Että jos se ei siitä johdu tuo huutaminen niin en oikeesti vaan tiedä mistä se vois johtua. Tulee niin tyhmä olo taas vaihteeksi ja vauvalla on huono olla kuten myös minulla kun ei tiedä miten parantaa toisen oloa :(

Väsymystä on täälläkin. Viime yönä poika ei olisi millään rauhoittunut nukkumaan. Vääntelehti ja ähisi pitkiäkin aikoja. Lisäksi mulle nousi keskiviikkoiltana kova kuume.. Perjantaina kävin sitten lääkärissä, kun oli jo lähes 40 astetta kuumetta ja vasen rinta kipeä. No rintatulehdushan se oli. Nyt on sitten 10 päivän antibioottikuuri. Toivon todella, että imetys silti jatkuu eikä tulehdus vaikuttaisi maidon tuloon. Tässä vasemmassa rinnassa oli tulehdus jo silloin 5 vuotta sitten kun keskimmäinen oli viikon ikäinen ja silloin vaikutti maidon tuloon niin, että nytkin tuottaa vähemmän maitoa kuin oikea rinta. Tuleeko teillä muilla jommasta kummasta rinnasta paremmin maitoa?

Meillä olivat vauvalle antaneet tutin teholla jo vuorokauden iässä. Ja mä luotan, että siellä hoitajat osaavat asiansa ja olen ihan hyvällä omalla tunnolla antanut kotonakin tuttia. Kovan imuntarve meidän pojalla on. Väsyneenä haluiasi imeä, mutta rinnalle ei rauhoitu, joten tutti on just passeli.

Siilineidille kovasti voimia kolmen pienen kanssa olemiseen! Minulla sentään nuo kaksi on jo sen verran isoja, että se jo itsestään helpottaa arkea.

D-vitamiineja meillä on syöty ihan siitä kaksiviikkosesta asti enkä ole huomannut että ne olis vaikuttaneet mitenkään meidän poikaan. Niitä ilmavaivoja oli jo ennen tippojen aloittamista. Poika ahmii tissillä ja samalla menee paljon ilmaa mahaan.

Lämpimät säät on tosiaan ollut ja meidän poika vaikuttaa aika kuumaveriseltä. Sisällä on usein pelkällä bodylla, mutta ulos sitten laitetaan vielä potkarit ja lakki. Lisäksi on kantokopassa johon tarvittaessa saa "kannen".

Eeville jaksamisia kahden pienen kanssa. Yksin se on rankempaa. Mutta tuo on sitä mustasukkaisuutta nyt. Sun lapsilla on niin pieni ikäero, että muutaman hetken päästä ovat varmasti parhaimmat kaverit.

Siilineiti: Paha mieli siitä tosiaan jää ja jo pelkästä huutamisesta jää.. tuntuu vaa et oon jotenki nii hukas et en tiedä mitä tehdä et se uskoo mua ku se va yltyy ku komennan. :( Toivottavasti menis pia ohi, vauva on vasta 2 viikkoa et voi olla että tässä vielä kestää.. Kiitos tsemppauksesta :) On sullaki kyllä rankkaa, apua, jos mä homman kolmannen nii taita tulla kyllä väliä reilummin! Voimia myös sinne, kyllä sua koetellaan kans!<3

mami-83: meillä poika alkaa tollai rinnal raivoamaan keskenkaiken jos esimerkiks on maha vaivaa tullut jostai mitä mä oons yönyt. esimerkiks söin viikko sit todella tulista ruokaa nii poika sai hirveitä raivareita rinnalla.. enpä ole koskenut enää tulisee ja yritän välttää kaikkee mistä esikoisel meni maha kipeeks nii ei oo ollu noit raivareita PAITSI ku se on tosi väsynyt eikä nukahda millää nii sit aletaa raivoamaan

Eemi: Voi ei paranemisia sinne! Mulla tuntuu välil et vasemmasta rinnasta tulis enemmän, mut se johtuu siitä et mä välil imetän herkemmin siitä ku oikeesta, yritän nyt koko aika muistaa et pitää vuorotela rintoi ku esikoisel imetin kans todella herkästi vasemmasta nii tuntu et oikeesta ei tullu enää kunnol mitää! Nyt oon muistanut aika hyvin imettää molemmista.
Joo mä oon miettinyt tässä aika paljo pidemmälle nyt kuitenki asiaa et joskus ne sit leikkii yhdessä ja o seuraa toisistaa, nyt o vaikeempaa mut kai se helpottaa joskus.

Takaisin