Vauva-arki :)

En tiiä mikä on, mutta paska yö nro 2... 1-2h välein kitinää ja puhinaa:confused4

Meillä taas pitkästä aikaa hyvä yö! Mutta ärsyttää kun poika haluaa herätä aikasin..äitiä väsyttää!! :D :(

Mutta se vallaton hymy pojun kasvoilla joka aamu, vaikka olis kuinka väsyny ni hymy tulee itsellekkin:love7

Meillä oli vaihteeksi sellanen ilta että nukkumaanmeno veny 1 asti, eipä ole hetkeen ollu tollasta, mitään kitinää ja huutoa ei ollu, ei vissiin vaan väsyttänyt. Tyttö nukkuu vieläkin eikä ole kertaakaan heränny yöllä, kelpaahan tämä. :)

Meilläkin tyttö vie koko ajan kättä suuhun ja näyttää niinku koittas raaputtaa alaientä ja tuntuu että joka paikka on täynnä kuolaa kun sitä meinaan tulee. Oonkin ajatellu et varmaa johtuu niistä ikenistä kun välillä kesken syömisen koittaa tunkee kätensä suuhun ja alkaa hirvee raivo. Myös kaikki mitä käsiinsä saa menee suuhun.

Meillä oli ehkä paras yö ikinä! Sain siis pojan nukkuun heti illalla omaan äitiyspakkauslaatikkoonsa. Heräs vasta kolmelta syömään, neljältä siirsin takas laatikkoon ja sit taas kuudelta nostin syömään ja sit köllöteltiin kaheksaan asti. Eikä kertaakaan mitään masuähinäkitinää koko yönä, kun sen laatikon yläpään saa nostettua yläviistoon, kun taas jos nukutaan meidän isossa sängyssä niin siinä en oo keksiny miten sais asentoo muutettua.

Hei, juhannusaaton valvomisen kunniaksi teiltä muilta pari kyssäriä:

Miten herkkiä vauvat on auringolle ja miten suojaatte? Meidän punatukkaisen tytön vein tänäänkin noin viideksi minuutiksi sylissäni auringon paistaessa terassille, ja jo punottaa nenä ja posket. Ei pahasti, että tarvitsisi huolestua, mutta selkeä punotus. Onko muiden vauvat yhtä herkkiä? Me siis käytiin ihan vaan katsomassa meininkiä...

Ja toinen kyssäri, miten hoidatte vauvojen kuivaa ihoa? Meillä mystisesti selkämyksen iho on tosi hyvä, mutta etupuolelta tosi kuiva. Oon nyt koittanut punaisella apobasella rasvausta muutaman kerran päivässä. Ei tee ihmeitä, mutta vähän on parempi.

Meillä iho rasvataan ceridalilla, aamuin illoin sivelen poitsun ihon, "vauva hierontaa". Kylpyveteen kans vaan ceridalia, muutaman kerran ollaan käytetty vauva saippuaa.

Jeps, Ceridalia meilläkin käytettiin heti sillon vastasyntyneenä kun iho oli päässyt kuivaan. Satunnaisesti nytkin. Apteekista ainakin saa. Neuvoivat sen jo heti sairaalassa. Rasvoihin saattaa tulla joku tottuminen tms.en muista enää mikä selitys oli mutta siis öljy olis parempi.

Ollaan pidetty poika lähes kokonaan pois auringosta ja näin on tarkoitus jatkossakin. Korkeintaan siis jossain esim.kaukalossa matkalla autolle jne.saattaa olla hetken auringonpaisteessa.

Meillä iho on oikeestaan tosi hyvä lukuunottamatta vasenta polvea,joka oli vähän kuiva. Siihen olen nyt aloegeelistä ja propoliksesta tehnyt sekotuksen parina päivänä ja sivelly sitä iholle ja on taas parempi. Samoin teen,jos peppu vähän punoittaa pakaravaosta niin eheytyy näpsäkästi.Aiemmin siis kokeilin perus markkinoilla olevia voiteita,jotka suosiolla siirsin isännän käyttöön.
Kylpyveteen olen jotain liberon jotain öljyä laittaan välillä.

Meillä aamurytmi ja iltarytmi on melkolailla vakiintunut. Herätään koko yön nukkumisen jälkeen siinä 7-8 aikoissa,hetki köllötellää vielä sängyssä ja sit noustaa aamupesuille ja muille toimille, puoli 10-10 aikaa otetaa puolentunnin päiksyt.Seurusteluu ja syöminkiä parisen tuntia ja uudet päikkärit,jotka kestää 2-4 tuntia,saattaa välissä syyä ja jatkaa unia. Sit illansuussa seurustelua ja iltapesuja ym. Vielä yhdet puolen tunnin iltapäikkärit klo 19-20 välisenä aikana ja Klo 22 aikoihin sitten nukkumatti korjaa unimaailmaa.

Toissapäivänä tosin jäi noi keskimmäiset päikkärit väliin ja sen kyllä huomas. Oltiin kaupungissa asioilla ja sitten mentiin mun vanhempien luo toivottaa hyvät jussit,jossa alkoi uni tulla. Lähdettiin miehen äitiä myös moikkaamaan ja likka oli just nukahtamassa autoon.Kopan otin varovaisesti autosta ja kiikutin sisälle niin eikös tää anoppi sitten kovaan ääneen käyny lässyttää ja ottamaa likkaa pois kopasta,vaikka sanoin et se on just nukahtamassa :shifty: se niistä unista. Ihana nukuttaa yliväsynyttä lasta..Sit kun toinen ei tajua vaikka sanot et sitä väsyttää niin ei,kun pitää vaan pitää sylissä.Kolmannella kerralla vasta uskoi ja laitto likan takas koppaa :banghead:. Onneks ei kuiteen vaikuttanut yöunille käyntiä.Prkl..

Öljyä mäkin oon kokeillu, mutta ehkä kokeilen uuden kuurin. Mulle taas neuvolasta lykättiin erilaisia rasvaputeleita käteen eikä puhuttukaan öljystä...

Kylpyveteen oon laittanut vähän sitä Liberon öljyä, mutta pesuainetta käytetään tosi harvoin. Oikeastaan vaan silloin, kun oon tytön päänahkaa hoitanut öljyllä ja pesen sitten pesuaineella sen pois.

Mulla alkaa järki lähtemään kun poika ei meinaa viihtyä yhtään missään.. Unien jälkeen on hetken tosi tyytyväinen ja naureskelee mutta pääosin kätisee ja itkee :( Tiedän että multa tulee maitoa kun sitä välillä ihan suihkuaa ja poika kasvaa hyvin. Voiko sillä silti olla nälkä?? Poika vaihtaa hyvin herkästi tissin peukaloonsa..mitä sekin tarkottaa? Nytkin imee peukaloa. Ottaa imasun tissistä ja kääntää pään pois ja laittaa peukalon suuhun. Tekeekö kellään muulla näin?

Kuola on tosi venyvää ja kuplia tulee suusta ja nyrkit on koko ajan suussa..oisko hampaita tulossa? MUTTA nukkuu yöt ihan hyvin.

Miten teidän juhannus on mennyt? Mä kuuntelen miehen sukulaisten neuvoja ja mielipiteitä pojan hoidosta. Tässä muutamia: Ollaan pilalle lellitty poika kun ei viihdy muutaku sylissä, tuttia pitäis kastaa sokeriin, korviketta kannattais antaa ja hampaita kuulemma tulee. Että näin täällä. Ja ai niin, miehen mielestä pojalla on vaan nälkä koko ajan..jotta itse voi kävellä kaljan kanssa rauhassa...jee.

Pakko vielä lisätä että voisin vaikka makoilla maitobaarina koko juhannuksen kun niin väsyttää mutta poika ei suostu makoilemaan mun vieressä ja se maitokaan kun ei enempäänsä maistu.

Tsemiä Pikkumyy! Tota peukkua imetään meilläkin aivan järkyttävän paljon, eikä sillä tunnu olevan mitään tekemistä nälän kanssa. Tuttia aina silloin yritän antaa, mutta kun ei niin ei. Ei kai sitä toista voi pakottaakaan. Kuolaa riittää kanssa...

Me annettiin tänään ekan kerran pieni määrä velliä aamulla ja annan kohta nyt myös nukkumaankäydessä. Josko helpottaisi tuohon loputtomaan nälkään.

Tilasin tänään stockan alennusmyynneistä vähän bodyjä ja yökkärin. Kasvuvauhti on niin hurja!

Meillä poika välillä on villinä tissillä, siis tekee just noin että ottaa kii ja sylkäsee pois ja yrittää imee perään omaa peukaloo jne. En oo vielä ymmärtänyt mitä se tarkottaa :) Toi kuolaaminen on alkanut kans täällä ja kuplia välillä tulee. Neuvolas sanoi että voi olla et hampaita on tulossa tai voi olla että niitä tulee puolen vuoen päästä. "Vauvat vaan kuolaa". Aika kurjaa kuunnella sukulaisilta tuollasia neuvoja... Jätät vaan ne omaan arvoonsa. Ei vauvaa voi pitää liikaa sylissä!! :Heartred Sehän on maailman paras ja turvallisin paikka sille.

Ja niin sukulaiset nyt selittää mitä selittää. Nyökkäät vaan ja sanot joojoo :). Kaikki muut tietää muka aina asiat paremmin.

Meillä tyttö tekee tuota samaa että ei malttas syödä kun pitää vaan sormet saada suuhun, just päästää tissistä irti ja pistää sormet suuhun. Myös kaikki mitä käsiinsä saa menee suuhun. Ja se kuolan määrä, sitä meinaan tulee. :)

Meillä on juhannus mennyt kivasti. :) eilen oltiin isäni luona mun kotopaikassa, isä ja hänen naisystävä oli tytön kanssa koko ajan, mulle eivät antaneet kun syötettäväksi. Tänään ollaan vähän ajeltu, käyty isäni luona poikkeemassa ja miehen vanhempien mökillä moikkaamassa appiukkoa. Tyttö on ollut tyytyväinen koko ajan ja itselläkin on hyvä fiilis. :)

Pikkumyy, tiedän tunteen kuinka ärsyttävää toi neuvojen tuputtaminen on, oma äitini osaa sen vähän turhankin hyvin. Kannattaa antaa vaan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. :)

Meillä on kans tuommoinen pilalle lellitty sylivauva, sukulaisten mielestä. Ja sit ne on kuitenkin sitä mieltä et ota se nyt syliin kun se itkee. Tottakai mä lohdutan itkevää pientä sylissä.. suku on välillä niin pahin, erityisesti miehen suku.. Mut joo, todellakin toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Meillä juhannus on mennyt kotosalla ja sadetta pitäessä. On satanut paljon ja koko ajan, harmittaa kun on ollut niin vähän ulkona. Ois mukava tehdä pihahommia, laittaa vähän kukkia. Yms.

Täällä kans tytsi kuolaa ja työntää sormia suuhun. Ootteko hankkineet puruleluja? Se äitiyspakkauksen purulelu on vielä turhan iso ja painava, joten ostin sellaisen mammin kevyen purulelun. Se ei kyllä tahdo mennä vielä suuhun vaan se osuu aina poskeen ja kädessä sitä on kiva heilutella. :-)

Meillä on tytöllä sellanen mammin kevyt purulelu myös, sellanen tutin tapanen, hetken sitä pitää suussa ja sitten heiluttelee sitä käsillään. Myös sellanen emman nestetäytteinen purulelu löytyy, sitä tykkää imeskellä. :)

Meidän pitäisi hommata sellanen kevyt purulelu. Ostin sellasen mam?-merkkisen pienen purulelun mut ei ymmärrä laittaa sitä suuhun. Täytyy varmaan vähän isompi hommata.

Miten muuten nyt, kun alkaa kelit olemaan kesäiset ja vauva laitetaan pihalle nukkumaan/vaunuttelemaan niin miten käytätte vaunuja? Eikai siihen tarvi sitä suojaa päälle? Varmaan riittää se hyttysverkko ja harso..? Ymmärsiköhän kukaan mitä tarkoitan tällä kysymyksellä :D

Joo ja suku on pahin!!

Takaisin