Me kanssa hankittu mamin purututti,jossa kaksi eri vaihtoehtoista päätä,toinen isompi ja toinen vähän pienempi pää.On tarkoitettu etuhampaiden kasvun aiheuttamaan kutinaan/kipuun,mutta en ole vielä sitä kokeillut. Kuolaa tulee ja kuplia.Alaikenet ei ainakaan vielä ole turvoksissa, että ei ole ainakaan hampaat ihan vielä puhkeamassa.
Meillä on pienesti jo tyttö tarttumaan leluihin, tuttiin tarttuu hanakammin ja välillä ottaa pois suusta ja sitten yrittää laittaa takaisin.Joskus onnistuu,mutta joskus ei :)
Mahalta selälleen pyörähtelee päivittäin muutaman kerran. Sitä enemmän on yritystä kääntyä selältä mahalleen. Mun hevosen vuokraaja on fysioterapeutti ja eilen tallilla sitten tsekkas refleksinomaiset liikkeet.Paremmin hakeutuu vasemmalle kyljelle,kuin oikealle,koska oikea puoli tällä hetkellä heikompi ja näytti miten voi vauvaa auttaa sitä vähän vahvistamaan. Varpaat kipristelee vielä eli kun se refleksi häviää,on vauva valmis opettelemaan kävelemään.
Tällä hetkellä harjoittaa selkälihaksia enemmän ja ne hieman kireät,jota ohjeisti myös jumppailemaan kevyesti vauva sylissä.Tämän jälkeen alkaa vatsalihasten vahvistus. Kaikkien refleksinomaisten liikkeiden pitäisi puoleen vuoteen mennessä olla poistunut. Kamalasti tuli uutta tietoa häneltä ja sanoinki,et on mulla käynny onni,kun olen henk.koht fyssarinki saanut
Olen käyttänyt vaunujen hyttysverkkoa vähä säiden mukaan. Ja tallilla ollessa tai jos tyttö nukkuu ulkona niin laitan sen vielä päälle ettei ötökät mene tai kissat keksi tallilla hakeutuu vaunujen lämpöö. Hyvin on toiminut.
Kauheen vaikee on kyllä pukea sopivasti.Eilen laitoin bodyn ja housujen päälle collari puvun,jota piti käydä riisumaan,kun mittarin käyrä kohos tallin pihalla 24 asteeseen.Ja Ei ollu vaunupussia eikä suojaa päällä,pelkkä hyttysverkko.Siltikin oli selästä hikinen,mutta tyytyväinen likka vaunuissa. Mutta mielummin liikaa kuin liian vähän vaatetta.