Me kotiuduttiin perjantai-iltana ja ollaan nyt harjoiteltu pari päivää tätä kuuluisaa vauva-arkea :) Poika on aivan ihana
, mutta äidillä on vaikeuksia saada käsiään edes hetkeksi vapaaksi. Nuorimies rauhoittuu nimittäin parhaiten (tai ainoastaan?) tissille, tosin siihen kyllä sitäkin nopeammin. Isi + pullo -yhdistelmä toimii sen aikaa, kun pullossa on syötävää, harvemmin pikkuinen malttaa siihen kuitenkaan nukahtaa ja päätyy ennen pitkää minun syliini. Mä sitten yritän tarjota ensin tissiä ja kun toinen rauhoittuu (eli syö ja sammuu tai sitten vain sammuu saatuaan tissin suuhunsa), nostaa hänet varovasti omaan sänkyynsä, mutta aika usein hän kuitenkin herää ja rumba alkaa alusta.
Niukku, nukkumisten kanssa on käynyt samaan tapaan. Olen saanut pojan välillä nukkumaan osan yötä omassa sängyssä, välillä taas koko yö on mennyt vieressä, ja silloin ollaankin saatu nukkua aika pitkiä pätkiä. Mun oma olo vaan olisi turvallisempi, jos toinen olisi omassa sängyssä, kun pelkään kaikkia tukehtumis- ja rusentumisjuttuja...
Miten teillä muilla on onnistunut käsien vapauttaminen? Oletteko keksineet hyviä rauhoitteluniksejä?
Vai kuuluuko se nyt vaan asiaan, että äidin kädet eivät ihan vähään aikaan tule olemaan vapaana..? Harmittaa vähän miehenkin puolesta, toinen varmaan tuntee olonsa hyljeksityksi kun poika on niin kovasti äidin perään. Ja mä taas tekisin mieluusti enemmän meidän kotitöistä, jotka jäävät ukolle nyt kokonaan. Toki hänkin tekee, mutta en koko ajan jaksaisi olla pyytämässä jotain ja toisaalta kuitenkin tykkään, kun saan järjestää asiat omalla tavallani niin, että vaipanvaihto/syömistilanteen tullessa en juokse ympäri kämppää etsimässä milloin mitäkin kamoja.