Vauva-arki

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja herne
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sama täällä, pieni taustahäly on meillä ollut hyvästä nukkumisen kannalta :) Omaan sänkyyn olen nukuttanut - vaihtelevalla menestyksellä - hiljaiseen huoneeseen suljetun oven taakse, mutta hyvin kuuluu ääntä oven läpikin puolin ja toisin.

Auto on myös ollut toimiva nukkumispaikka :)

Vauva on nyt 1kk+1pv ja alkanut piereskella ihan mahdottomasti. Kauheeta ahkintaa, tuhinaa ja piereskelya. Pierun peraan tulee aina pieni kiljaisu ja sitten se taas hiljenee. Varsinkin oisin se tekee tuota ihan kiusaksi saakka. En nyt tieda pitaisiko tasta olla huolissaan. Olen ajatellut, etta parempihan se kun ilmat tulee ulos eika jaa sinne mahaan muhimaan.
Mites muilla, paukutellaanko teilla?

Täällä myös ehkä viikon verran ollut hirveesti ilmavaivoja, erityisesti vauvalla.. Veivaamalla jalkoja ollaan saatu vähän helpotusta, välillä tulee pauketta kuin konekivääristä.. :O Joidenkin ruokien jlk erityisesti, vaik KUULEMMA äidin syömiset ei kauheena vaikuta? No kumminkin. Se on muodostunut iltaisin semmoiseksi oravanpyöräksi, tyttö syö, nukahtaa rinnalle, herää kohta vatsanpuruihin, yritetään saada isommat ilmat pihalle, sit syö, nukahtaa.... Ja vaikka itse sit onkin niin syvässä unessa, ettei herää ähinöihin, mä herään. :( Mut se on vaikeeta, kun toinen punnertaa ja punnertaa eikä meinaa saada mitään pihalle. Traagista, kun noin pientenkin pitää simuloida synnytystä. ;)
Pystyasennossa on helpompi, mutta eihän nyt yötä voi viettää vauva olalla..

Tänään hain apteekista Cuplaton -merkkistä valmistetta, ekat tipat nyt annettu. Pidetään peukkuja, että auttaisi!

Hah. Oikeasti vauvan naamasta nakee kun se koittaa saada lastia pihalle. On ihan tulipunainen ja huulet mutrulla. Ressukka. :)

Meilla poika hymyili tanaan ensimmaisen ISON ja pitkan hymyn isille kun se jutteli ja kutitti vauvaa leuan alta. Sellaista pienta ja hetkessa katoavaa tahatonta hymya on ollut jo monta viikkoa, mutta tama ei jattanyt mitaan arvailujen varaan. Niin ihana kestohymy! :) Oikein sellainen koko kasvon/silmien aurinkoinen hymy. Ja poika ihan kohta viisi viikkoa vanha.
Jotenkin tuntuu silta niin kuin ois vihdoin saanut pienen palkinnon kaiken sen itkuvinkukitinan sietamisesta.
:love2

Meillä tuli perjantaiaamuna ensimmäinen hymy, neiti katseli sängyssään mobilea ja kun menin sängyn viereen katsomaan eikö siellä nukutakaan, tuli ihana hymy. :) Eilen illalla sohvalla imetyksen välissä katseltiin neidin kanssa toisiamme ja pikkuinen hymyili niin leveästi ja pitkään että tämä äiti tirahti itkemään ilosta.. :love7

Se tunne kun vauva hymyilee aidosti sinulle!! <3 sitä ei voita mikään! :) sillon unohtuu kyllä kaikki alkuajan hankaluus, kun oma lapsi ottaa "kontaktia" sinuun hymyillen. :)

Sent from my iPad using Vau Foorumi mobile app

Odotan innolla miten vauvan ja minun suhteeseen tulee enemman vuorovaikutusta. Olen jo koittanut jos se matkisi hieman kasvonilmeita tai jos teen jotain hassua, niin saisin sen nauramaan. Hieman hapuilevaa on viela. Kovasti "jutellaan" kylla, mutta kun mami nayttaa kielta niin sita tuijotellaan vaan suu auki. :love017

Tämäkin mamma on huomionkipeä tyrkky joka tunkee naamaansa koko ajan toisen naamaan kiinni ja yrittää saada pikkuisen huomaamaan itsensä. :)

Poika tänään 4 vkoa ja kannattelee jo päätänsä hyvin kun makaa vatsallaan! Äiti tosin asettelee kädet oikeaan asentoon :)

Millä konstilla tuon pojan saisi kakkaamaan?? Kolmas päivä ilman pakettia, kun normaalisti kerran päivässä. Poika alkaa olemaan aika kiukkuinen ja tuskainen. Pierujumpat ja hieronnat kokeiltu, tuloksetta. :(

Jostain muistan lukeneeni, että saattaisi auttaa jos äiti söisi jotain "vatsaa sekoittava", esim luumua, kahvia jne. Se sitten erittyy äidinmaitoon jossain määrin. Sivutuotteena äiti saa itse vatsan sekaisin ja mahdollisesti ei vauvaan auta, mutta ei siinä ainakaan mitään häviä..

En tiedä, mutta minusta tuntuu että meillä on kahvilla ainakin vaikutusta, mutta vain silloin jos on juonut kupposen max. tunnin ennen imetystä...

Olen varovaisen toiveikas että meidän yöunet alkavat pitenemään.. Jälleen yksi yö jonka poika nukkui n 4+4h. Ekan kerran heräsi kun vaipan imukyky ei enää riittänyt :( kuivalla vaipalla ja täydellä masulla nukahti heti uudestaan.

Kiitos vinkeistä, kahvia en juo mutta noita luumuja pitää syödä, ihan tervetullutta myös äidin ummetukseen :(

Asiasta toiseen. Kauhea paperityö saada vauvalle henkilökortti matkustusta varten! Pitää käydä ainakin viidessä eri toimistossa hakemassa eri papereita ja leimoja.. Huoh... Ja passikuvan otto.. Poika oli kun spagettia ja nukkui, niin piti herätellä ja yrittää pitää päätä ylhäällä. Ja siitä kuvasta tuli ihan kauhea. :o onneksi vauvojen henk todistukset ovat voimassa vain pari vuotta!!

Niin ja vaikka on kiire niin kannattaa laittaa hiukset kiinni kun röyhtäsyttää... Terv. Poliisilaitoksella puklut hiuksissa

^meidan poika naytti passikuvassa ihan umpihumalaiselta. Suu hieman auki, kaksoisleuka, silmat puoliksi kiinni ja hiuksetkin sojotti joka suuntaan. Lisaksi kietaisubody paljasti toisen olkapaan... Syytin ensin isia epaonnistuneesta kuvasta, mutta tuskinpa siita olis tullut sen parempi vaikka oisin ollut itse pitelemassa. :p

meille tullut tuo sama kakkausongelma :O viikon verran kakannut kerran päivässä ainakin kaksi täpötäyttä vaippaa, mutta tänään jäänyt välistä ja itkua onkin tuhertaut koko päivän.. yhyy olen kokeillut kaikki konstit kahvin juomisesta hierontaan..

Takaisin