Noni nyt on kaks viikkoa ja kaks päivää ihmetelty tuota meijän pikkuista. Rankkuudellaan tää kyllä yllätti, ei sitä kuitenkaan osannu odottaa. :)
Meillä poika joutu lasten teholle seurantaan ku oli 1,5 vrk vanha. Oli tulehdusarvot koholla ja hengitteli tiuhaan. Oli nielly lapsivettä ja sitä piti sitten hänen mahastaan imeä pois. Kolme päivää hän siellä teholla oli seurannassa ja kaikki oli hyvin. Ei näkynyt mitään hälyttävää missään testeissä, halusivat vain ottaa varman päälle.
Poika syntyi la ja to päästiin sitten kotiin. Ainut että jouduimme käymään tyksissä sunnuntaihin asti hakemassa antibiootit klo 9 ja klo 21. Ei onneksi tarvinnut osastolla su asti olla, ku pystyimme tulemaan kotoa tyksille ku asumme lähellä.
Vatsavaivoja on nyt ollut, niitä itketään ja kitistään. Luulen että d-vitamiinitipat vaikuttais jotenki toho vatsaan huonosti. Tarvis varmaan kokeille toista merkkiä. Oon kyllä rela-tippoja antanu jo viikon verran. Cuplatonia kokeilin yks yö, mut en huomannu kauhesti mitään eroa plus se maistuu tosi pahalta!
Nukkuminen on tosi vaihtelevaa. Edellisyönä poika nukkus kyllä mahtavat 6h putkeen, mutta viime yö meni sitten kitinässä ja huonommin nukkuen. Tää väsymys kyllä otti aika koville ensimmäisinä päivinä ja illalla alko ahdistamaan ku piti mennä nukkumaan. En vieläkään pysty nukkumaan ilman yölampun valoa, jotenkin se pimeys ahdistaa ja sit ku ei heti näe vauvaa ku herää.
Myös tämä imetys on saanut mussa ristiriitaisia tunteita aikaan, jotenki seki ahdistaa ku on niin kiinni pojassa ja hänen ruoka tulee minusta. Ollaan kyllä välillä tehty niin että mies syöttää mun lypsämää maitoa, jos oon halunnu mennä nukkumaan tai oon käyny jossain. Mutta onneksi sentään maitoa tulee.
On ollut kyllä ihanaa ku oma perhe ja miehen perhe on niin innoissaan ja tulevat hoitamaan poikaa mielellään. Saa sitten itsekkin hiukan hengähtää. Nyt varsinkin kun mies palas töihin ja tarvis yksin pärjätä, apuva. :D
Mutta päivä päivältä menee paremmin ja poika kasvaa. :) itselleni vain sitä toitotan että kyllä minä sitten joskus saan nukkua. :D
Eipähän sitä ihanaa lastaan mihinkään vaihtais, vaikka välillä rankkaa onkin. Mutta sitähän se äitiys on.