Vauva-arkea

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kyfi86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on keskiviikkona 4 viikkoa :) vähä ennenku tuli 3 viikkoa täyteen niin rupes nukkumaan pitempiä öitä :)

Ovatko pidempään nukkuvat vauvat äidinmaito- vai vastikeruokinnalla? Mietin kun meidän veijari herää syömään 2 h välein ja neuvolasta sanottiin, että äidinmaito sulaa niin nopeasti.

Mä huomaan nyt selvän eron, ku siirryttiin pelkkään rintamaitoon, niin vauva syö vähintään parin tunnin välein. Tossa aiemmin ku annettiin myös korviketta, niin väli oli jopa neljä tuntia...

Enhän mä nyt enää muista montako kertaa päivässä/viikossa rintaruokitun lapsen tulis kakkia... Miten teillä muilla?

Enhän mä nyt enää muista montako kertaa päivässä/viikossa rintaruokitun lapsen tulis kakkia... Miten teillä muilla?
Meillä oli alkuun päivittäin monetkin kakat, nyt n.joka toinen päivä, ja niistä joka toinen on kunnon niskakakat että saa olla vaatteita pesemässä :D

Ovatko pidempään nukkuvat vauvat äidinmaito- vai vastikeruokinnalla? Mietin kun meidän veijari herää syömään 2 h välein ja neuvolasta sanottiin, että äidinmaito sulaa niin nopeasti.

Meillä mennään täysin tissimaidolla :)

Meille sanottiin että voi olla jopa 5 päivää kakkaamatta mutta jos sen jälkeen pitää huolestua. Hyvin yksilöllistä siis :)

Meillä on kakkaa joka vaipassa, eli vähintään parin tunnin välein kakkailee XD se voi kai vaihdella paljonkin vauvasta riippuen.

Meidän poika on kyllä kanssa sellainen kakkaeläin, että oikeastaan joka vaipassa on joku prujaus. :D Kurja vaan yöisinkin aina käydä vaihtamassa vaippa ennen syöttöä, mutta pakko kun toisella on kakka vaipassa. Ja yleensä myös pissaa on paljon.

Kyllä tosiaan meilläkin hyvääsesti saa päivän aikana kakkavaippoja vaihdella. :D sitä mä oonki miettiny ku sairaalassa tosiaan sanoivat että 5pv voi mennä että vauva ei yhtäkkiä kakkaa ollenkaan mutta olisiko sitten myöhemmällä ikää? Kuulostaa aika hurjalta että 5päivää ilman kakkaamista kun tottunut myös tuohon ennen ja jälkeen syötön vaihtoon :D

Meillä tainnut olla nyt 3vrk pisin väli kakkailuissa. Sitten kun sitä tulee, niin tulee kunnolla :D (ikää 2vko 3vrk)
Lauantaina kakannut viimeksi. Juuri toin tytön kylvystä ja kuivailin ja seurustelin samalla , kun tavaraa alkoi tulla kuin sinappituubista :D
siinä joku 15-20min sitten pyyhin kakkaa aina pois, kun sitä tuli.
Veikkaan, että huomenna tulee seuraavan kerran taas. Pissaa tulee paljon ja PAINAVIA vaippoja siis.

Meillähän tytön iho reagoi herkästi varsinkin kakkaan. Jos kesken imetyksen tulee kakka, niin ei voi edes haaveilla imettävänsä loppuun, muuten iho reagoi rajusti siihen.
Ilmakylpyjä harrastetaan paljon ja sinkkivoidetta kuluu reippaasti.

Edit. Kirjoitusvirheitä korjailtu :)

Muokattu viimeksi:
Eli sieltä siis löytyy sinappitehdas jossa on vapaapäiviäkin! :D mutta hyvä että ei tule kakkaa jokapäivä jos iho reagoi noin herkästi :o
Mä jossain vaiheessa ihmettelinkin että mistä tunnistan että pissat on tullut kun sanottiin että pissaa pitäisi tulla reilusti kuudesta kahdeksaan vaippaan päivässä, mutta paha aina tietää onko pissatkin kun kakkaa on aina. Mutta kyllä nyt pikku hiljaa sen erottaakin onko pissat mukana vai ei :)

Eli sieltä siis löytyy sinappitehdas jossa on vapaapäiviäkin! :D mutta hyvä että ei tule kakkaa jokapäivä jos iho reagoi noin herkästi :o
Mä jossain vaiheessa ihmettelinkin että mistä tunnistan että pissat on tullut kun sanottiin että pissaa pitäisi tulla reilusti kuudesta kahdeksaan vaippaan päivässä, mutta paha aina tietää onko pissatkin kun kakkaa on aina. Mutta kyllä nyt pikku hiljaa sen erottaakin onko pissat mukana vai ei :)
Mitä vaippoja käytätte? Meillä liberon 1-koon vaipat käytössä, ja niissä on super hyvä se kosteusindikaattori, eli vaipassa oleva keltainen viiva muuttuu pikkuhiljaa siniseksi kun pissaa tulee. :D

Onko teistä muut vauvan kanssa yksin? En siis tarkoita esim. miehen työpäivien aikaa pelkästään, vaan lähes kokoajan... täällä yksi todella väsynyt, voisinpa melkeen sanoa että yksinhuoltaja. Ärsyttää kyllä että yhteishuoltosopimus neuvolassa sillon kirjotettiin! :( mies käynyt siis viimeksi tyttöä katsomassa yli viikko sitten, ei paljoa viikonloppunakaan kiinnostanut edes nopeesti käydä tyttöä moikkaan. Noh, onneksi vauva ei vielä tajua tätä, nii eihän se oo ku mieheltä pois jos ei lastaan halua nähdä..

Mutta onneksi mulla on muuten niin hyvä tukiverkosto. <3 äitini käy töidensä jälkeen lähes päivittäin väh. 30min, että saan syödä ruuan, siivota päivän sotkut ja kävästä suihkussa. Viikonlopun olin vanhempieni luona, että sain hetken hengähtää ja käydä pitkästä aikaa saunassa rauhassa. Oisin varmaan ihan loppu, jo nyt, jos mun äiti ei ois tukena mulla.

Meidän hyvin nukkuva on 2 vko ja 4 pv. Ja rintamaidolla mennään täysin. Tosin nukkunut nyt vaan parina yönä tollaset pidemmät 6h unet. Päivällä nukkuu yleensä 2-3h putkeen. Pulauttelu saattaa herättää unien aikana mut saan nukahtaan uudestaan.

Öisin on pakko vaihtaa vaipat aina ku herää kun lähestulkoon aina on kakat tai pissaa niin paljon et tulee vaipasta läpi. Ollaan nyt käytetty libero, pampers ja muumi vaippoja. Muumit oli huonoimpia kun ne oli mun mielestä vähän väärän mallisia...

Täällä onneksi mies on auttamassa. Tosin sen työvuorot on aina 12 h ja treenaa vielä kerran päivään joten jonkin verran tulee oltua yksinki. Sympatiat kyllä sulle viiviva! Yksin on varmasti rankkaa.

• Tykkään
Reaktiot: Dee
Viiviva, liberon 2:set mutta indikaattorista huolimatta paha sanoa ku kakkaa on useasti myös etupuolella saakka.. :D astetta kovempi tehtaat tuotanto... :D
Itse en vielä, mutta tulen juhannusviikosta lähtien olemaan 4-5 päivää putkeen yksin ja 4-6 päivää miehen kanssa. Mies siis reissuhommissa ja nyt ollut kesä- sekä isyyslomalla ja on vielä tämän ja ensi viikon. Voimia sulle viiviva! Mua vähän jänskättää juhannusviikolla ensimmäinen 4 päivän putki. :D

Onkos muilla jo päätetty nimiäis-/ristiäispäivä? :) meillä on 19.6. ristiäiset ja vauva on silloin 6 ja puoli viikkoa vanha. :)

Meillä ristiäiset on vasta 6.8. kun se oli ainut mahdollinen päivä et kummit pääsee paikalle. Silloin pikkunen on jo yli 2 kk (11 vko ja 2 pv). Pitää olla reilumpi kastemekko kun nyytti kasvaa hirveetä vauhtia :joyful:

Viiviva, minä olin esikoisen aikaan lähes yksin, kun mies oli viikot reissussa. Tosin viikonloput oli kotona, et sain silloin vähän hengähtää. Se oli ihan kamalaa aikaa ne pari ekaa kuukautta. Tänään just miehen kanssa sitä muisteltiin. Nyt hän on siis eri työpaikassa ja tulee iltaisin viim. viideltä kotiin. Kaikki sympatiat sulle! ♡
Ja mehän siis asutaan molempien vanhemmista noin kolmen sadan kilsan päässä, et ei ollu apua mistään.. :/

Meillä on kestot päivällä ja kertis yöllä. Molempien kanssa ollut vuotoongelmaa kun beibin reidet on niin kaposet mahaan verrattuna, et ei meinaa saada kiristettyä vaippaa tarpeeks reisien kohdilta. Nyt alkaa vähitellen sujua, liekö vauva kasvanut vai meidän taidot :D mies kiroaa kestoja, niin kuin kahden edellisenkin kohdalla, mut sillä ei oo ollut mun kestoilupäätökseen edelleenkään vaikutusta :P

Meillä on ristiäiset 23.7 ja pikkunen sillon 8vk3vrk. :)

Täällä vedettiin taas kunnon vaipparumba äsken. :D ensin vaihdoin pissakakkavaipan, 15min myöhemmin tuli taas kunnon kakat joten uusiks vaihtaa vaippaa ja vaipan vaihdon yhteydessä sitten puin yökkäriä pikkuselle ni eikös sinne puhtaaseen tullut sit ihan kunnon pissat. Eikun taas vaippaa vaihtaa. :D oikein naurattaa tää vaipan vaihto touhu. Nyt jos pääsis nukkumaan asti. ;)

Kuulostaa todella rankalta viiviva :( kovasti jaksamista sinne ❤

Takaisin