Vauva-arkea

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kyfi86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä nukutaan 4-5h yöllä ja sitten siihen 2-3h päälle (ikää nyt reilu 6vko tytöllä) ja täysimetyksellä ollaan. Kerran nukkui. 7h putkeen, mutta se jäi kyllä siihen yhteen kertaan. Ja itseasiassa viime yönä nukuttiin 6h.

Kakkaa tyttö teki ekat kaksi viikkoa jatkuvasti, niin että joka vaipassa oli kakka. Sitten harveni niin, ettei joka vaipassa ollut, mutta päivittäin tulee 3-5 reilut satsit, välillä niskaan saakka. :eek: Heti jos kakkaamiseen tulee pidempää taukoa, niin se näkyy tytöllä vatsan väänteinä.

Mutta olen ymmärtänyt että vauvojen vatsojen toiminnoissa on todella suuria vaihteluja aina näitä koko ajan kakkivista kerran viikossa kakkiviin.

Voi että miten paljon meillä neiti nautti tänä iltana, oli ihana kattoa kuinka hyvä olo toisella oli :') eka käytiin kylvyssä, sit imetin hetken ja sit vauvahierontaa. Hieroin jalkoja ja vauva ihan hymyili välillä kun tuntui niin mukavalta, ja oli muutenkin ihan lötkö. :D

Niin ja tohon uniasiaan.. olkaa onnellisia joilla vauvat nukkuu! :D meijän neiti nukkuu päivällä 2-4 pidempää pätkää (30min-3h yleensä) ja illat varsinkin viihtyis kovastikkin rinnalla kokoajan, kello 18 eteenpäin yleensä.. nooh illat meneeki imettäessä vaan, välillä neiti nukahtaa max. tunniksi ja taas syödään. Yleensä klo 00:30-1:30 pääsen itse uneen. Sit herätään yleensä 4 aikaan syömään, sit 6-7 aikaan ja sit 9-10 aikaan.

Meillä taas oli oikein tuskien yö... Pojalla on ollut vähän nuhaa ja viime yö oli aivan kamala. Pieni olisi viihtynyt kokoajan rinnalla kun sitä imemällä sai räät pois. Siitähän seurasi sitten ylitäyttö ja vatsavaivoja. Onneksi mies sai nukuttua niin hän otti aamuyöstä pojan mukaansa olkkariin ja minä sain jäädä nukkuman. Esikoinen tosin vähän häiriköi minua ensin, mutta päätti sitten nukkua kainalossa nätisti. Niin vähän on nyt tässä parin viikon aikana päässyt äiti kainaloon, että kun siihen pääsee niin siinä viihtyy. :)

Ristiäiset meillä on 19.6. Halusin pitää ne mahdollisimman pian ja sille päivälle sain papin. Poika on silloin 3 viikkoa ja 5 päivää. :)

Meillä on nimiäiset 3.7., poika on silloin 2kk 1pv. :)
Alkaa vaan tulla pian kiirus suunnitteluiden ym. kanssa, enää 2 viikonloppua ja juhannus ennen juhlia. Onneksi mummu auttaa tarjottavien kanssa. Kummit on valittu ja pyydetty, mutta muuten kaikki ihan mietintävaiheessa. Pienet juhlat lähimpien kanssa, joten mitään erikoista ohjelmaa ei tarvita.

Meillä on juhlat 18.6, varasin papin ja kirkon jo raskausaikana. Meillä puolet vieraista tulee niin kaukaa, että joutuvat ottamaan töistä vapaata jne, siksi niin ajoissa hoidin tuon. Poju on silloin 6vko 1pv.

Meillä on myös ristiäiset jo 18.6. vauvendaalihan on silloin tasan 2vkoa. Vieraiksi ei ole tulossa kuin isovanhemmat ja sisaruksia perheineen. Olisivat tulleet muutenkin käymään, että näin menee hyvin.

Saadaan sit juhlien jälkeen olla koko kesä rauhassa ilman ristiäisten järjestämisestä aiheutuvaa lisä hommaa. :)

Meilläkin on nimiäisef 3.7 ja paikalle on kutsuttu lähimmät sukulaiset, "kummit" ja parit lähimmät ystävät. Mutta kuinkas ollakaan, siitä tuli äkkiä 40 henkilöä ja nyt kyllä ahdistaa vähän, kun en ole koskaan edes mitään juhlia järjestänyt.. Noh, kakku on tilattu ja tila vuokrattu...

Meillä on nimiäiset 3.7., poika on silloin 2kk 1pv. :)
Alkaa vaan tulla pian kiirus suunnitteluiden ym. kanssa, enää 2 viikonloppua ja juhannus ennen juhlia. Onneksi mummu auttaa tarjottavien kanssa. Kummit on valittu ja pyydetty, mutta muuten kaikki ihan mietintävaiheessa. Pienet juhlat lähimpien kanssa, joten mitään erikoista ohjelmaa ei tarvita.

Meillä on nimiäiset todennäköisesti vasta elokuussa, koska niin moni on lomalla juhannuksesta eteenpäin. Ihan hyvä ajatus pitää jo ennen juhannusta :)Yksi kummi on vielä pyytämättä ja pidämme juhlat kotona lähimmille (n. 20 hlö). Kaikki muu on vielä mietintävaiheessa, mutta onneksi on aikaa.

Me pidetään kanssa kotona ristiäiset ja tää kämppä on ihan rempallaan... Mulla on tässä nyt noin puolitoista viikkoa aikaa saada täällä paikat kuntoon. Vähän tuo lisähaastetta kun mies palaa viikon päästä jo töihin... No koitan sitten poikien kanssa saada homman pakettiin. Voi vaan olla mielenkiintoista yrittää leipoa kun pienempi poika viihtyy tosi paljon rinnalla eikä kovin paljon omassa sängyssään ja isompi on uhmaileva taapero... Eiköhän me jotenkin selvitä. :D Ja sitten kun ristiäiset on pidetty niin seuraavat isommat juhlat on vasta elokuussa...

Me käytiin ekaa kertaa lääkärissä. :( silmä alko tänään rähmii iha hirveesti ja pikkunen ei saanu ees enää silmää auki. Silmätulehdushan siinä sitten todettiin.. Saa nähä mikä tuskien yö ens yöstä tulossa..

Meillä on pojalla rähminyt silmät melkein koko ajan. Neuvolassa sanottiin, että se on ihan normaalia kun vaivoilla on toisinaan ahtaat kyynelkanavat. Tosin toisinaan on kyllä kuulemma jouduttu silti hoitamaan silmätipoilla näitäkin tapauksia. En millään haluisi niitä tippoja niin toivon, että meillä menee pian ohi tämä rähmäisyys. Voin vaan kuvitella kuinka kurjaa tällaiselle pienelle niitä on laittaa... (Joudun siis laittamaan tipat meidän esikoiselle sekä miehelle.) Että täydet sympatiat sulle rosmarinaa!

En nyt jaksa alkaa etsimään, mut eikös täällä ollut juttua tulehtuneista/märkivistä navoista? Meillä vauvan navan vierus punottaa. Olen nyt hoitanut sitä Septidiinillä ja toivon, et sillä parantuisi. Mitä muita keinoja oli?

Meillä tytöllä on vasen silmä rähminyt, aluksi kun rähmi reilusti, putsasin vanulapulla ja keitetyllä vedellä ja pahin rähmintä meni ohi vuorokaudessa. Nyt rähmintää on enää silloin tällöin ja kostealla vanulapulla oon putsaillut tarvittaessa. Mä kans aluks pelkäsin tulehdusta, mut onneks ei ollu.
Toivottavasti tipat auttaa nopeasti rosmarinaa.

En nyt jaksa alkaa etsimään, mut eikös täällä ollut juttua tulehtuneista/märkivistä navoista? Meillä vauvan navan vierus punottaa. Olen nyt hoitanut sitä Septidiinillä ja toivon, et sillä parantuisi. Mitä muita keinoja oli?
Eetla, laitettiin meidän pojalle bacibactia kun tynkä irtos ja siten saatiin kuivatettua se keskustakin. Toimi meillä ainakin!

Sain vauvan nukahtaan tunnin imetyksen + lisämaidon jälkeen samantien syliin, ja siirsin omaan sänkyyn jatkaan unia. Noh 30min kerkes siellä nukkua, ja just ku ite olin saanu unen nii eiköhän neiti alkanu huutaan. Käytiin vaihtaan kakkavaippa, ja samalla neiti puklas varmaan kaiken mitä vaa sisällä oli. Nyt oon taas yli puol tuntii itkeny ku joudun imettään, sattuu niin helvetisti ja vihaan tätä touhua enemmän ku mitään! :( viime yö oli jotain nii kauheeta ni luulin että tää yö ois ollu helpompi, mutta ei. Miten tätä jaksaa pidemmän päälle yksin. :( tuntuu että oon nyt jo ihan loppu

Mä oon pahoillani, en oo jaksanu vielä lukee muita kommentteja, tuun vaan väliin huutlee miten käsittämätöntä että tää pojanmöhkäle oli vielä eilen mun sisällä :D ja niin hassu kattoo sen liikehdintää ja miettiä, että 'noin se teki sillon kun musta tuntu siltä' jne :)

Jaksamisii viiviva <3 varmasti todella todella rankkaa yksinään hoitaa vauvaa ja kotia. :( vielä noi imetyksestä aiheutuvat kivut tekee koko hommasts sietämättömän varmasti..
Jos yhtään helpottaa, niin täälläkin nukutaan vaan niitä 30min pätkiä yöt, eli väsymys tullu tutuks täälläkin. Mies kyllä kotona, mutta minä hoidan vauvan 24/7.

Meillä alotettiin eilen ne silmätipat ja tänään on rähmiminen jo loppunut kokonaan (tai normaalille tasolle). :) ihanaa kun helpottaa. Pitää vaan ahkeraan putsailla silmiä ettei vaan uusi..

Takaisin