Vauva-arkea

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kyfi86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jos yhtään lohduttaa viiviva niin en usko et pystyy puplaan kaikkea syömäänsä ulos. Meillä saattaa puplata/oksentaa 4-5 kertaa per syöttökerta ja silti painoo tulee hyvää vauhtia eli kyllä sillä jotain mahaankin jää vaikka itestä aina tuntuu siltä että kaikki tulis pihalle.

Todella harmi et imetys tekee kipeetä...

Huhhui mikä yö, ekan kerran nukahdin klo 5 aamulla. En vaa saanu vauvaa millään nukkumaan. Imetykseen toki nukahtaa, mutta itkin siitä kivusta 4h nii en halunnu ees kokeilla.. no sit klo 4 luovutin ja oli ihan pakko imettää että pääsin nukkumaan :/

Tuli tässä mieleen, et kannattaa viiviva puhua asiasta ihan rohkeasti ja reilusti neuvolassa. Sitä kautta voisi varmaan saada perhetyöntekijää avuksi, että saisi itse vaikka nukkua sen aikaa. :)

Samaa mieltä eetlan kans ja ihan suosiolla siirtyä korvikkeeseen niin helpottaa huomattavasti. Ei se sinusta huonompaa äitiä tee, eikä epäonnistujaa, mutta molempien kannalta parempi mitä enemmän ite jaksat.

Nyt meinas mullaki loppua usko tähän touhuun.. Oon kans nii väsy ja loppu. :( öisin ei saa nukkua ja päivisin en saa unta vaikka kuinka yritän. Tai sit jos nukahdan niin joku herättää, kuten tänään kissat jotka hyppäs jollain ihme mahaplätsillä mun päälle just ku olin nukahtanu. Nyt sit en oo pystyny lopettaa itkua yli puoleen tuntiin, kun ahistaa jo ens yö valmiiks..

Tsemppiä Viivivalle ja Rosmarinaalle yövalvomisiin!

Mä tuosta silmien rähmimisestä, että meillä on samaa ongelmaa toisessa silmässä ja neuvottiin puhtaalla topsipuikolla kevyesti painelemaan silmän sisäsyrjää (eli kyynelkanavan kohdalta), jos se avais kanavan. Ja tietysti puhdistus kostutetulla vanulla tms. monta kertaa päivässä. Nää on tuntunu meillä auttavan, vaikkakin edelleen välillä rähmii :)

Täältäkin tsempit kaikille yö- ja päivävalvomisiin! Varmasti voimat loppuvat, jos yötä päivää joutuu valvomaan :( Perhetyöntekijä tai sukulainen/ystävä hätiin ja itse huilaamaan!

Täällä myös toinen silmä alkanut rähmiä, vanulla puhdisteltu ahkerasti. Huomenna myös neuvolakäynti, josta varmaan saa lisäohjeita vaikka niitä täältä foorumiltakin hyvin bongailee :)

Meidän vauva on nyt viikon vanha ja vielä on tyytyväinen. Syö ja nukkuu hyvin. Välillä ahdistaa ajatus kahden viikon rajapyykistä, et alkaakohan silloin huuto. :/ Esikoinen oli todella itkuinen vauva ja pelottaa, et tästäkin tulee...

Eetla; toivotaan, ettei tule vauvasta itkuinen. Meillä kaikki kolme on olleet erilaisia temperamentiltaan (ja masuvaivoiltaan) vauvana.

Meilläkin ekoina viikkoina rähmi silmät tytöllä aika paljonkin et oli unien jälkeen ihan ummessa eikä meinannu saada niitä auki, mut sit vaan ahkerasti keitetyllä vedellä ja vanulla puhdistelin niin se helpotti kokonaan.

Täällä ei neiti myöskään kyllä nuku vaikka nukkuukin ehkä vähän paremmin kun esikoinen aikoinaan (joka ei siis nukkunu tyylii ikinä koko ekan puolen vuoden aikana. Kaikki sitä ihmettelikin et miten tyyppi voi selvii ilman unta) mut ei tää neiti nuku paljoa paremmin. Yöllä herätään about tunnin välein, syö sen 15-20min joka kerta. Sit mul menee aina hetki ennen kun ite saan taas unenpäästä kiinni vaik oisin kuinka väsynyt. Sit tähän viel vaippojen vaihdot, monta kertaa yölläkin tullut pelkät pissit läpi vaipast ja sit myös vaatteista. Pitänee siirtyy isompaan kokoon vaipoissakin jos vaikka sit auttais.
Aamupäivän neiti sit onneks nukkuu suht hyvin niin mäkin sit vaan nukun vauvan kanssa. Illat meneekin sit kokonaan vaan huvituttina.
Onneks mies on isyyslomalla niin voi hoitaa kokonaan esikoisen (1v9kk) niin mun ei tarvi hänestä yhtään huolehtia. Vauvan kyllä 24/7

Ei kuulosta kivalta BaBy2, mut jotenki silti helpottaa omaa oloo, et en oo ainoo tän asian kanssa. :D toivottovasti meidän pikkuset alkais pian nukkuu yöunia.

Täällä nukuttiin viime yö hyvin. :) 4h unta, 1h syöttö, 2h unta, 10-20min syöttöjä tunnin välein aamu kahdeksaan asti! Ai että ku on ihanan levännyt olo. :) jaksaa taas ehkä vähän paremmin seuraavat yöt. Tosin nyt tuli aamulla kuudelta sellanen olo, et onks täs jotai vikaa ku nukkuu kokoajan. :D :D

Viime iltana oltiin hereillä ja kiukuteltiin taas ilta seiskasta puoleen yöhön. Aattelin et nyt nukkuu varmaan pitkään kun oon ollut valveilla niin paljon mut heräs sitten kolmelta ja yö meni noissa kahen-kolmen tunnin pätkissä. Mut kyllä siinäkin sai unta ihan kivasti.

Ihana yö takana. :) äiti tuli kaveriks, jos vauva ois sattunu valvoon taas. Klo 22.30 vauva söi pullosta ja ite nukahin klo 23. Äiti oli olohuoneessa patjalla ja vauvan kehto vieressä, ja toi vauvan syömään mulle klo 1.30, ja vein vauvan takas äitille klo 2.30 ja se laitto nukkuun sen sit kehtoon. Seuraavan kerran vauva tuli syömään 4.30 ja sit jäiki mulle viereen, ja nukuttiin yhessä sen jälkeen vielä n. 3,5h välillä syöden :)

Ihanaa, että sait apua. :) Yöunet on meille jokaiselle niin tärkeät. Meillä on vauvalla nyt rytmi vähän väärin päin, et päivällä nukkuu pidempiä pätkiä ja yöllä lyhyempiä. :/ Toivottavasti tämä kääntyisi lähiaikoina. :)

Kitiseekö teillä vauvat unissaan? Täällä on pikkunen ruvennut puhisemaan ja vääntelehtimään kesken unien, sitten aina rauhottuu ja alottaa taas 5 min päästä. Silmät on kiinni, välillä saattaa niitä raotella. En oikein tiedä pitäskö silloin herättää vai antaa vaan puhista... Välillä saattaa ruveta myös itkemään ihan unissaan kesken unien. Ei oo ennen tehny tollasta. Nyt vasta pari päivää tällasta käyttäytymistä.

Täältä löytyy melko äänekäs nukkuja, puhisee, kitisee ja vääntelehtii yö- ja päiväunilla. Itsehän tietty herää näihin kaikkiin ääniin, mutta aina kun käy tarkistamassa tilannetta, niin on syvässä unessa :) Itsestään myös rauhoittuu puhinoistaan. En ole siis herättänyt, vaan antanut puhista :D Hän kyllä ilmoittaa tomerasti kun sitten on hereillä ja kaipaa ruokaa sekä puhdasta vaippaa :)

Eetla, täällä myös. Nyt yöllä heräämiset tihentyneet, tosin voi johtua kait kun näihin aikoihin pitäisi olla tiheänimun kausi.

Viime yönä meni näin:
klo 00.10 yöunille (nukahtaa tissin+tuttipullon avulla)
klo 2-2.30 välillä herää syömään ja nukahtaa tissille -> nukkuu sylissä samalla kun itse nukun
klo 4 herää syömään tissi + tuttipullo
klo 5.10-8 nukkuu

Päivisin tuntuu helposti nukkuvan 3-4h putkeen..

Meilläkin puhinaa ja ärinää unissaan. Välillä auttaa vaipanvaihto, välillä röyhtäytys. Mahan sisältöä kai nousee nieluun. Sylissä nukkuessa ei pidä ääntä. En pysty ite nukkuu yhtään jos ääntelee.

Frozenflower, meillä kans yöllä syödään vähintään kahden tunnin välein. Päivällä nukkuu ihan helposti sen 3-4 tuntia putkeen... :/

Takaisin