Kai mä liityn tännekki ketjuun seurailemaan! Vitsit kuinka monia ketjuja oon missannut kun oon käyttänyt vain mobiilisovellusta. Perjantaina ekaa kertaa rupesin pläräämään foorumia tietokoneella ja mä olin ihmetellytkin miten ketjuja on niin heikosti.. :D
Noh, mutta siis lueskelin nopsaa kaikki mitä täällä oli höpötelty. :) Meiltä lyhyesti kuulumiset. Meillä imetys lähti käytiin heti kun sain imetyskumin. Imetyshoitaja kertoi heti, että rinta ja nänni on liian iso vauvan kokoon nähden joten jonkunaikaa kumi on pakollinen ja se on tullut huomattua. Hieman ärsyttää tuo kumin käyttö mutta jatkuvasti tässä kokeillaan josko jo onnistuisi ilman, mutta toistaiseksi kumin kanssa mennään. Olen siis pumppaillut ja osittain imettäny. Lähinnä siksi pumppaillut että vatsatauti iski heti syntymän jälkeen ja muutenkin olen ollut huonossa kunnossa, niin mies on hoitanut syöttämisiä, mutta nyt ollaan tissitelty kokoajan enemmän ja enemmän. :)
Paino tippui sairaalassa n. 250g, mutta viikon ikäisenä syntymäpaino oli jo ylitetty ja napatynkä tippui 5 päivän ikäisenä! :) Sairaalassa olimme kaksi yötä syntymän jälkeen.
2vk iässä paino oli tasan 3600g, kun syntymäpaino oli 3316g, joten hyvin on tullut painoa :)
Tuttiasiasta sen verta, että monilla sairaaloilla on serifikaatti joka kieltää tutin antamisen ja siksi osastoilla ollaan ''tuttivastaisia'', mutta meilläkin oli oma tutti osastolla mukana ja annoimme sen toisena yönä jo kun huomasimme että haluttiin vaan imeä, mutta maitoa ei saisi tulla. Yksi hoitaja ei välittänyt mitään ja toinen vähän antoi tuomitsevaa palautetta. Kotona tutin käyttö on jatkunut lähinnä iltaisin pahojen vatsanväänteiden aikaan. Raukalla aika kovat väänteet, johtuen aika pitkälti varmaankin että joudun syödä antibiootteja.
Unet meillä maittaa kolmesta tunnista seitsemään tuntiin ja ollaan annettu kokoajan nukkua niin kauvan kun haluaa, vaikka sairaalasta lähtiessä sanottiin että pitäisi herättää syömään maksimissaan 4 tunnin unien jälkeen, varsinkin kun ensimmäisenä päivänä sokerit kävi rajojen alapuolella. Tiedän kyllä itse että tämä johtui siitä että vauva oli ensimmäiset 1,5vrk aivan unella eikä jaksanut tissiä imeä, joten en ole herätellyt syömään. :D
Tuossa vielä kuva meidän tyytyväisestä tontusta