Vauva-arkea

Meilläkin viihdytään kaupoilla kaukalossa tai rattaissa, kunhan ne liikkuvat suurimman osan aikaa. Mutta rattaisiin/kaukaloon nukahtaminen ei enää käykään niin vaan, kun kaikki ympäröivä kiinnostaa. Sitten jos kuitenkin väsyttää, mutta ei malta nukahtaa, tuleekin huuto. o_O

Kantoliina on näissä tilanteissa tosi kätevä. Meilläkään vauva ei pysty enää nukahtamaan vaunuihin esim. kaupoissa. Nimimerkillä vauva nukkui juuri liinassa 2h kauppakeskuksessa.
 
Me kotiuduttiin juuri kaverin lapsen synttäreiltä. Millähän tuon neitokaisen sais nukkumaan muualla kuin kotona. Syliin nukahti viideks minuutiks mutta ei vaan malta nukkua edes sylissä. Ei voida ikinä olla missään kauvaa kun vaikka kuinka väsyttäis niin ei vaan malta nukkua..

Edit: mutta onneksi ei siltikään itke, mutta raasuriepu on ihan rättipoikki väsyksissä ja toki aina lähtiessä nukahtaa kaukaloon vaikka yleensä ei nukahda sinnekkään.
 
Täälläkin tullu nukahtamisongelma vieraissa paikoissa. Ei nuku enää liinassa tai repussa kun sieltä on niin kiva katella ympärille.. tänään mummulassa valvottu klo 15-20... ja autossa sitte heti tyytyväisenä simmut kii :D
 
Meillä ollaan taas kipeenä. :arghh: TAAAS flunssa. Just kun totuttiin taas kunnon yöuniin niin tukkoinen ja räkäinen nenä valvottaa pikkusta :grumpy: En jaksa tätä :sad010

edit. ois voinu tietty laittaa harmitus ketjuun, mut eipä tullut mieleen...
 
Kyllä se tuo hirven lihan leikkuu, vakumointi ja pakastimen järjestely on sitten mukavaa 4ja1/2kk:n ikäsen muksun kanssa...onneksi on se teini isoveli kuiten välillä avuksikin.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Dee
Mä en osaa noita hampaita tunnustella kun musta noi ikenet on jokapaikasta muhkuralla, mun mun isän vaimo tänään kokeili ja sano että ihan selvästi tuntu poskihammas :eek: ja on kyllä ollu 3 päivää hirvee kiukku. Ikeassa mummut ja papat päästi meidät jonon ohi kun huus niin kovaa :D
 
Mä oon vaan "hinkannu" ientä edestä alhaalta. :D Kun yleensä ne tulee ekana, mut mistäs tietää, jos meillekin jotain takahammasta pukkaa... Noi yöt kun on yhtä heräilyä. :/
 
No niinpä! Se kyllä sano et ne voi puskee sieltä takaa jo mut voi silti ennemmin tulla etuhampaat esiin. Ja siis en nyt tiiä mistä sen tieto on peräisin mut mä aina uskon sitä... :D sillä on 2 pientä lasta ja se on sairaanhoitaja niin se tekee siitä uskottavan :cool:
 
Mä huomaan hampaiden tulon vasta, kun ne näkyvät :). En siis osaa tunnustelemalla sanoa yhtään mitään noista hampaista. En ole näistä meidän neljän kuukauden kohdalle osuneista itkuista ja yöhulinoinneista laittanut mitään hampaiden syyksi, kun esikoisellekin ekat hampaat tulivat vasta yli 8 kuukauden iässä. Silloin meidän neuvolan th arveli esikoisen ollessa kolmen kuukauden ikäinen, että kyllä sieltä hampaat kohta tulee. Kuolaaminen ja järsiminen oli niin voimakasta, että esikoisella oli rystyset verillä vaikka järsi myös puruleluja ja imi tuttia. Mutta eihän sitä koskaan tiedä, eihän nää sisarukset mitään toistensa kopiota kuitenkaan ole :)
 
Mä sain nyt vessan kirkkaassa valossa katottua kunnolla tonne suuhun ja ylhäällä molemmin puolin kulmahampaat näky ihan selvinä valkosina palloina ikenen läpi :eek:
 
Mistä apua hiusten lähtöön? Hermo menee, kun joka paikka täynnä pitkiä hiuksia.
 
Eetla, oon miettiny samaa.. tuntuu ettei päässä oo enää mitään, kun armoton hiustenlähtö alko kesä-heinäkuun vaihteessa ja jatkuu edelleen..
 
Pahimmillaan hiustenlähtö on ilmeisesti noin 4kk synnytyksestä. Raskausaikana hiustenlähtö hidastuu ja nyt sitten ne lähtee :shifty:
Ainut mikä auttaa on että syö vitamiininsa kiltisti, muista kalkki! ja kun imetys loppuu niin sitten voi syödä kuurin hiuksia vahvistavaa luontaistuotteita.
 
Mä oon siinä käsityksessä että siihen on mahdoton vaikuttaa, koska se on näistä meidän ihanista hormooneista johtuvaa :D kyllä tekis mieli kulkea pipo päässä kokoajan...
 
juu siihen lähdön määrään ei voi vaikuttaa mutta perusvitamiineilla ja kalkilla yrittää pitää hiukset hyvä kuntoisina imetyksen ajan ja sitten sen jälkeen buustata aiheeseen sopivilla luontaistuotteilla niin saa hiukset kasvamaan taas vahvoina
 
Mulla on lähtenyt ohimoilta kolmion mallisilta alueilta lähes kaljuksi, en voi enää pitää ponnaria takaraivolla kun ne kaljukolmiot näkyy. Ei ole mitään sopivaa kampausta tällä hetkellä millä ne sais piiloon. Muutenkin ohentunut tukka. Toivottavasti kasvaa takas :sad010
 
Mulla on myös ohimoilta tukkaa lähtenyt, mutta samaa tahtia kasvaa uutta tilalle.
Tällä hetkellä kuitenkin ponnari esim. näyttää typerältä kun ohimoilla vaan sellasta "vauvatukkaa"
Hiuksia lähtee edelleen, mutta selkeesti jo vähemmän kuin kuukausi sitten. Synnytyksestä on nyt 5,5kk.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Dee
Täällä kans yks ohimokalju ilmoittautuu! :D Piti jo käydä parturissa leikkuuttaa sivuja vähän lyhyemmäks, et saa kikkailtua ponnarin itselle. :D Tänä aamuna huomasin, et nyt on alkanu kasvaa vauvahahtuvaa tilalle.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Dee
Mulla on vyötäröpituiset suorat hiukset joten voitte kuvitella miltä meillä näyttää suihkun röörit ym jatkuvasti tällä hetkellä. Toivottavasti sitten imetyksen jälkeen alkaa hiukset taas vahvistua nopeasti. Pitkiä hiuksia kun ei nopeasti kasvateta. Mutta en aio leikata tön takia lyhyemmäksikään. Olkoot ohuet luikut vähän aikaa. Kyllä ne sitten taas paranee muutamaksi vuodeksi kunnes sitten alkaa vaihdevuodet ja lähtö alkaa uudestaan :arghh:
 
Takaisin
Top