Vauva-arkea

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kyfi86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me oltiin kans viimeviikolla ekaa kertaa vauvauinnissa. Ainakin näillä helsingin UH vauvauinneilla pystyy ostaa vaan yhden kerran :)
Mä haluisin kans lisää aktiviteettiä, mut mä en tiedä yhtään mitä täällä vantaalla on ja oon jotenki tosi huono ettii näistä tietoo kun en ees tiedä mitä vaihtoehtoja on :o neuvolassakin vaan sitä noiden omaa vauvaryhmää mainostivat..

Me oltiin kans viimeviikolla ekaa kertaa vauvauinnissa. Ainakin näillä helsingin UH vauvauinneilla pystyy ostaa vaan yhden kerran :)
Mä haluisin kans lisää aktiviteettiä, mut mä en tiedä yhtään mitä täällä vantaalla on ja oon jotenki tosi huono ettii näistä tietoo kun en ees tiedä mitä vaihtoehtoja on :o neuvolassakin vaan sitä noiden omaa vauvaryhmää mainostivat..

Kesäkuisista huutelen kun itse juuri selvittelin. Vantaalla on ainakin avoimia päiväkoteja, itse ajattelin testata tikkurilan ja koivukylän ja sitten muskaria johon ajattelin meidän pojan kanssa lähteä tammikuussa. Sitten mll:llä on niitä perhekahviloita. Kysy lisää jos joku kiinnostaa. Mä näitä tosiaan ihan urakalla yksi päivä selvitin kun alkaa pää hajota kotona :D

Kesäkuisista huutelen kun itse juuri selvittelin. Vantaalla on ainakin avoimia päiväkoteja, itse ajattelin testata tikkurilan ja koivukylän ja sitten muskaria johon ajattelin meidän pojan kanssa lähteä tammikuussa. Sitten mll:llä on niitä perhekahviloita. Kysy lisää jos joku kiinnostaa. Mä näitä tosiaan ihan urakalla yksi päivä selvitin kun alkaa pää hajota kotona :D
Hei kiitos! Nytpä on jotain mistä lähtee liikkeelle :D miten noi avoimet päiväkodit toimii?

Edit. Mä laitoinkin sulle viestiä :)

Muokattu viimeksi:
Ne on siis kaupungin ylläpitämiä johon mennään yhdessä lapsen kanssa (ei siis jätetä hoitoon). Päiväkodista riippuen siellä on erilaista ohjelmaa ja muuten sinne voi mennä ihan leikkimään lapsen kanssa ja tavata muita. Ainakin tikkurilan ja koivukylän päiväkodeilla on fb-sivut joilta näkee viikon ohjelman. Tämä siis ilmaista toimintaa, ei tarvitse ilmoittautua eikä sitoutua. Senkun menee kun huvittaa.

Tuosta töiden hakemisesta.. työttömänä en oo itekkään ollu ku juuri sen verran että asioihin tuli perehdyttyä.. eli tuolla 3kk kertymällä tarkoitin sitä, kun 6kk töissä olon jälkeen kun jää työttömäks on täydet liiton päivaraha päivät käytössä. Esikoisen vanhempain vapaan jälkeen olin kuopuksen odotusajan osa aika työssä niin kertyi se 3kk työtä..

Työkkärihän edellyttää kyllä aktiivista työnhakua mutta ei sieltä täälläpäin ainakaan paljoakaan patisteta.. oon sosionomi ja sopiviin paikkoihin on PALJON hakijoita..

Se että pidän jopa hyvänä tätä työttömyyttä on enemmänkin sitä, että kun joka tapauksessa on työtön niin miksi siitä ei vois sitten etsiä niitä hyviä puolia?! Ennen esikoisen syntymää jäin äitiyslomalle työstä jossa olin ollut 2.5v. Paikka suljettiin äitiyslomani aikana ja henkilöstö irtisanottiin. Esikoisen vapaat loppuivat ja kävin osa-aikatyössä puoli vuotta ja jäin kuopuksen vapaille.. en jaksa ressata asioilla turhaa kun ne voi käntää myös itselle "voitoksi". Itse en halua lapsia päiväkotiin mieluiten ollenkaan. Toki tuo kohta jo 2v esikoinen pärjäis jo hyvinkin siellä ja tavallaan tekis varmadti hyvääkin sinaki joku osa viikkohoito mutta silti en tykkää päiväkodeista..

Mäkin selvittelin eilen lisää aktiviteettia meille. :) nyt on maanantaisin (kansalaisopiston) loru ja laulukerho sekä ollaan varasijalla vauvajoogaan. Tiistaisin perhepäiväkerho, keskiviikkoisin avoinpäiväkoti, torstaisin perhekahvila, perjantaisin vauvakerho ja lauantaisin uinti. Ja mikä parasta, jos ei jaksa mennä noihin ti, ke, to, pe juttuhin niin ei menetä mitään kun ovat ilmaisia! :) keväälle sit otin kansalaisopistolta vauvajoogan, loru ja laulukerhon, molemmat maanantaina. Sit vauvojen värikylvyn joka on perjantaisin.

Voi hormonit! Miehellä on pian synttärit ja etsin korttiin sopivaa runoa. Katselin samalla isänpäivärunoja. Itkeä vollotan täällä sitten yksikseni! :D Ikinä en ole ollut näin herkkä, toki leffat joskus itkettäneet, mutta nyt kaikki herkkä vanhemmuuteen tai lapsiin liittyvä saa itkemään.

Voiko olla ees mahollista, että meil ollaan niiiin tyytyväisiä kotonakin, kun päivällä ollaan ees 45min jossain aktiviteetissa?! :o en voi uskoa todeks. :D

Meillä otetaan uinnissa joka kerta kuvia ohjaajan toimesta. :o

Tänään jahuttiin niin kamalasti ikenillä ja tuntu hiukan lämpöseltä niin laitoin supon....aika monta levotonta yötä takana....saapa nähä onko tämä erilainen. Kauankohan se noita ensmäisiä hampuleita tekekään?

Voiko olla ees mahollista, että meil ollaan niiiin tyytyväisiä kotonakin, kun päivällä ollaan ees 45min jossain aktiviteetissa?! :o en voi uskoa todeks. :D

Meillä otetaan uinnissa joka kerta kuvia ohjaajan toimesta. :o

Oo ompa kivaa että saa kuvia :o niin kivoja muistoja ku joku muukin kuvailee kun ite vaan aina :D
Mutta niin, tonne tulee joku oikee valokuvaaja ottaa sukelluskuvia, jos nyt meillä vielä sillon sukelletaan, on meidän neljäs kerta :D tie sitten kuinka kallista lystiä niiden tilaaminen on.

Vou vitsi, kuulostaa kivalta! Tilasin just ite veden pitävän kameran, niin saa isi ihminen kuvailla. ;)

Pölleröinen, kerrohan sit miten yö meni. Ja et alkaako hampuja pian ilmestyy

Meillä ei tuu kuvaajaa kenenkään toimesta ja joka kerta saa ottaa itse kuvia, mutta saatiin kymmenen minuutin luento kyllä silloon joskus siitä että koska ja miten kuvataan kun ei saa häiritä uintia eikä kuvissa saa näkyä taustalla ketään jos meinaa kuvia julkaista jossain. :)

Tänään jahuttiin niin kamalasti ikenillä ja tuntu hiukan lämpöseltä niin laitoin supon....aika monta levotonta yötä takana....saapa nähä onko tämä erilainen. Kauankohan se noita ensmäisiä hampuleita tekekään?

Meillä on jo noin 2kk ravattu alahampaiden kohtaa, välillä vaikuttaa uniin ja välillä ei. Kuolamäärä vaihtelee, ikenien alla näkynyt ne kaks hammasta tämän pari kk mut läpi eivät ole vieläkään tulleet.. :/ yhdessä vaiheessa olin varma että puhkeaa kun itkettiin ja huudettiin ja ainut mikä kelpas oli kylmä harson reuna. Mutta tästäkin on jo kuukausi.. :D kaverin muksu teki 4kk ekoja hampaita, toisen kaveri muksu kuukauden, tiedän tapauksia että on puhjennut parissa yössä, eli hyvin hankala sanoa. :/

Hurjalta ja kurjalta kuulostaa monen kuukauden hampaiden tekeminen! :(

Meillä oli itkua ja kiukkua ehkä viikon verran, kun teki molemmat alahampaat parin päivän välillä. Heti, kun hammas näkyi kokonaan ilman ientä päällä, loppui itkut.

Toivottavasti teidänkin pienet saavat hampulit nopeasti pahimman vaiheen yli. :)

Kuolaamisesta piti vielä sanoa. Meillä kuuolaaminen on nyt runsaampaa kuin ennen hampaita. Paidan etumus välillä ihan märkä, pureskelluista leluista puhumattakaan. Hampaat nyt ehkä puolivälissä.

Yö oli rauhallisempi ku aiemmin....mutta hammastakaan ei oo vielä näkyvillä....sielä net pohottaa ikenien alla vielä.

Meilläkin kuultanut alahampaat pitkään ikenien alla. Ja välillä kipet kun purasee jotain lelua. En tiä onko hampaiden takia vai mikä mutta nyt selvästi levottomampia öitä.

Takaisin