Vauva-arkea

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kyfi86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on kans pitkät hiukset, noin puoleen selkään. Kiva, kun vauvan kädet ja suu on täynnä pitkiä hiuksia. Ja lähes joka vaippaankin on muutama eksynyt...

Täällä kans löytyy koiran karvojen lisäks mun hiuksia vauvan käsistä, vaipasta, kaulapoimuista.. kaikkialta. :S todella ärsyttävää.

Onko kellään sitä bumboa vai mikä lie härveli onkaan nimeltään? :D mihin saa vauvan "istumaan". Onko kokemuksia siitä millanen on? Oon miettiny et hommaisinko vai en.

Meillä oli se esikoisella. Saatiin lainaksi. Hoikemmalle vauvalle olis varmaan ollut ihan hyvä, mutta meidän tankero ei mahtunut siihen kunnolla enää 5 kk iässä. :D Ideana oli kyllä tosi hyvä. Vois olla hyvä paikka maistattaa soseita. :)

Meillä on! Vaikkei vauvaa vielä saiskaan istuttaa.. mut meillä se on pelastus jos vaikka pakko päästä suihkuun tms kun muualla ei poika viihdy minuuttia pidempään :D

Meillä on se bumbo ja just esim suihkussa tosi hyvä. Soseita siinä ei kuulemma saa antaa kun vauva ei pääse siinä kunnolla kumartumaan eteenpäin jos meinaa tukehtua.

Meiltä löytyy myös Bumbo, vielä ei olla pidetty tyttöä siinä kuin ihan lyhyitä hetkiä.
Kaverit joilla on pikkuisia, ovat tykänneet kovasti kyllä. :happy:

Suurin osa syöttää siinä kyllä kiinteitä, istuma-asentohan on siinä nimenomaan pysty ja pitäisi päästä kumartumaan eteenpäinkin tarvittaessa.

Joku mulle sanoi että tuosta oli ihan faktatietoa että siinä on vaarallista lasta syöttää. Mut jokainenhan toki tekee niin kun tykkää. Itse en oo siinä uskaltanut syöttää kun tuosta kuulin. Meillä syödään sitterissä jonka saa täysin pystyasentoon ja nyt ollaan muutamia kertoja syöty syöttötuolissakin jo kun neiti sylissä ollessaan pitää selän suorassa niin neuvolassa sanoi että tällöin voi pieniä aikoja istuttaa jo tuolissa.

Okei, mulla ei oo mitään faktatietoa, mutta järki ei vaan sano, että miksi siinä olisi huono syöttää, kun asento kerran on pysty, aivan kuten syöttötuolissakin. :)

Joo emmiekään tiiä mistään mitään mut kyllä tossa yhtä paljon pääser kumartumaan kun ihan syöttötuolissakin

Mulla ei oo kokemusta asiasta mut oon kans kuullut että ei sais syöttää bumbossa, kun ei kuulema pääse etukumaraan, mut itse en edes tiedä mihin asentoon vauva siinä pääsee ja ei pääse, kun ei meillä sellaista (vielä) ole. Voi olla et joudun siinä kuitenkin syöttää soseet, kun mennään mummolaan ja siellä ei sitteriäkään ole.

Mäkin kyllä tota ostaessa ajattelin että siinäpä on lapsen hyvä syödä etenkin sit kun alkaa ite pistää ruokaa suuhunsa, mut täytyy vissiin sit miettiä uudemman kerran :rolleyes::confused:

Voi kunpa meilläkin tulisi pian. Oireillaan meinaan jo niin pahasti... Pelkona vaan on kun siskoni esikoinen alkoi oireilemaan hammasta 3 kk iässä ja 6 kk iässä se sitten tuli läpi. Tosin meillä esikoinen teki 4 kk iässä ekat hampaat, että jospa tämäkin pian. :)

Ihmettelin, et miks viime yönä nukuttiin niin hyvin, mut syy selvisi aamulla. Toka hammas läpi. :) Enää 18 jäljellä vai montakos niitä lasten hampaita onkaan...

Missä meidän pojan hampaat.. täälläki vaan jyystetään ja raivotaan kaikki päivät ja yöt. Määä en jaksa enää!

Missä meidän pojan hampaat.. täälläki vaan jyystetään ja raivotaan kaikki päivät ja yöt. Määä en jaksa enää!

Voihan se olla kehitysvaihekin, mikä kiukuttaa? (: meillä ollaan kans kiukkusia ja ärsyyntyneitä koko ajan ja nukutaan todella huonosti taas vaihteeks (millon tulis edes yks päivä kun nukkuis hyvin??! Tai no, olihan niitä ne runsaat muutama päivä synnärillä.. :meh:). Yks hammas on pilkottanu ikenen alla nyt muutaman viikon mut ei oo edenny minnekään, joten en usko sen olevan kyseessä meillä. Ihmeelliset viikot -kirjan mukaan näillä viikoilla just alkais seuraavan kehitysloikan kiukkukausi, joten meillä syy lienee siinä, kun ei refluksikaan oo nyt mun oikeella ruokavaliolla juuri oireillut (:

Alkaa kyllä olemaan itekin aika poikki, eikä poikaa voi antaa oikeen kellekään hetkeks hoitoonkaan kun on alkanu vierastaa kovasti!

Joo ota nyt näistä aina selvää :D Meillä on ollu nyt parin viikon välein aina 2-3 päivää kiukkua. Kuolan määrästä ja ikenken repimisestä päätellen epäilen hampaita.
Mut siis nää meidän unet on huonoja jokapäivä ilman kiukkuakin, et siihen se ei vaikuta :D

Takaisin