Mä toivoisin, että olis enemmän aktiviteetteja iltapäivällä, esim 12.30-14.00 aikoihin, mutta kaikki on tosi aikaisin. Meiltä on jäänyt kaksi pilatesta väliin, kun ei ehditty kulkuvälineisiin ajoissa ja oli eri puolella kaupunkia. Sit jo kaks tanssituntia (äiti&vauva-) on jäänyt väliin samasta syystä. Aamupäiväunet ovat osuneet just väärään aikaan, että joko on nukahtanut liian myöhään tai nukkunutkin yllättävän pitkään, että ollaan missattu bussi. :/ Perhekerhokin alkaa jo 9.30, mikä on meille ihan ennätysajoissa. :D
Vauvauintiin en ole vielä ilmoittautunut, koska pitäisi saada ensin tieto, voiko siellä käydä ekan kerran kokeilemassa. En haluaisi ilmoittautua sitovasti, kun on aika kallista, jos ei voidakaan osallistua. Meillä myös menee usein paremmin, kun ollaan jossain liikkeellä, mutta olen yrittänyt pitää silti 1-2 kotipäivääkin viikossa.
Olin eilen kaverin kanssa vähän vapaalla muutaman tunnin illasta ja tekipä hyvää! Hänellä myös pieni vauva ja jätettiin vauvat miesten kanssa & lähdettiin tuulettumaan. Kumpikaan vauva ei ollut syönyt pullosta ja kotona oli ollut hirveä itkuhuuto, mutta hengissä edelleen ovat... Oli kyllä mielenterveydelle todella tarpeen pieni irtiotto.
Huomaan, että musta on tullut hirveä ohjeistaja.
Kun olen nyt enemmän vauvan kanssa kotona, ymmärrän enemmän sen käytöksestä asioita ja huomaan, että jos mies tulkitsee sitä väärin, korjaan heti. Esim. usein ei musta näe, että vauva on väsynyt, vaan pohtii, että "no mikäs nyt on, älä hermostu, katsos mikä tässä on" tmv. Sit itse näen heti, että "no sehän on väsynyt" tai "se varmaan haluaa ruokaa, edelliskerrasta on jo x tuntia". Ja mä oon aina vihannut naisia, jotka ohjeistaa miehiä tai ei anna olla isiä omalla tavallaan, että nyt on hirveä dilemma. Sanoin kyllä miehellekin, et jos huomauttelen liikaa, niin sen pitää sanoa, koska sanon usein ihan vahingossa juttuja. Yks aamuyö aloin ohjeistaa, että kannattaa tehdä niin ja näin, niin se nukahtaa helpommin. Mietin, että musta itsestäni ei olis ehkä kovin kivaa, jos mies koko ajan neuvois miten mun pitäis vauvan kanssa olla, että oon nyt yrittänyt pitää suuni kiinni...