Vauva-arkea

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kyfi86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on ollut Onneli tuota ihan samaa. Nyt on kyllä poikkeuksellisesti nukkunut jo kohta kaksi tuntia omassa sängyssään. Enkä edes antanut panadolia vielä. On vaan ressukka nukkunut jo niin pitkään kovin huonosti. :( Toivottavasti ne hampaat tulee pian läpi. Siskoni esikoinen teki ekoja hampaita kolme kuukautta...

Eilinen oli aikamoista huutoa. Päästiin kuitenkin vauvakerhoon, mutta sylissä jouduin pitämään enimmäkseen. Yleensä viihtynyt hyvin lattialla ihmettelemässä. Illalla sitten taas päikkärinukutus syliin.

Yön nukkui ihan kivasti. Nyt taas vähän kitiseväinen.

Eiköhän ne hampaat pian tule sen verran esiin, ettei enää niin koske.

Meidän tyttö pääsee tänään ekaa kertaa hoitoon kun mennään miehen kans leffaan. Kyllä jännittää miten menee mut samalla tosi kivaa et päästään kahestaan jonnekin. Jotenkin sitä vaan pelottaa et muut ei osaa rauhotella typyä jos se hermostuu... Vaikka todennäkösesti osaa ihan yhtä hyvin :hilarious:.

Meilläkin olisi suunnitelmissa mennä ensi viikolla kahdestaan syömään. Juhlittais kihlajaispäivää ja miehen synttäreitä.
Mun äiti on lupautunut vahdiksi. Mitenhän sitä uskaltaa?! Ovat kyllä mummun kanssa tavanneet nyt lähes joka viikko. Mutta mitä jos tulee kakka tai hirveä huuto tai väsyitku tai ikävä? Kakkapyllyä ei äitini ole pessyt 30 vuoteen! :D

Mä oon yrittäny ajatella asiaa niin että en mäkään ollut ikinä pessyt kakka pyllyä tai rauhoitellut vauvaa ennen omaa vauvaani ja isovanhemmilla on kuitenkin kokemusta enemmän kuin minulla vaikka saattaa olla hieman aikaa vauvojen hoidosta, niin ei se ole rakettitiedettä :)

Hyvin sanottu Perle! Noin se on ajateltava ja rohkeasti uskallettava jättää oma rakas hetkeksi hoitoon. :)

Hoitoon jättäminen tulee olemaan minulle todella vaikeaa, vaikka kaikki menee varmasti ihan hyvin. Varsinkin kun pieni on alkanut vierastaa.

Meillä on tyttö ollu kahdesti mun äitillä hoidossa, kun oli noita häitä heinäkuussa. Ja kerran miehen äitillä, että päästiin miehen kanssa ulos syömään ja leffaan. Ens viikolla tytön kummitäti tulee hoitaa tyttöä, että päästään taas miehen kanssa shoppailee, syömään ravintolaan ja siitä sit elokuvaan. Ekan kerran oli koko ajan sellanen fiilis, että pitäis olla kotona tytön luona. Kaikki on mennyt hoitokerroilla hyvin, joten nyt uskallan jo rauhallisin mielin jättää tytön läheisten hoitoon. :)

Mulla tyttö on ollu useits kertoja mummoilla ja tädillään hoidossa. Aina menny kaikki hienosti, ja viikon päästä on ehkä ekan kerran yökylässä mummolassa. Joku toki saattaa ajatella et hirveää ku 4kk vauva on yöhoidossa, mutta on vaan pakko päästä nollaamaan pää (eli nukkumaan kunnon yöunet). Oli nimittäin aikamoista säätöä tässä jonkuaikaa, kun saatiin vihdoin elatus- ja tapaamissopimukset kuntoon..

Mulla ei oo kiirettä laittaa tissitakiaista hoitoon, mut kun sais isommat välillä jonnekin hoitoon, et pääsis miehen (ja vauvan) kans jonnekin... Bongasin just seurakunnan kerholistasta kokkikerhon, jonne molemmat isommat sais kolmeks tunniks kerran viikkoon, vielä kun sais nuo kakarat suostuteltua sinne XD isompi kun on päättänyt, et kaikki uskontoon liittyvä on "sikatylsää". Meillä ei oo miehen kanssa juuri yhtään yhteistä aikaa nyt, pakko tehdä sitä jostain, ettei tää parisuhde kuivu kokoon. Oon aina ollut sitä mieltä, että vauvavuoden aikana ei pitäis erota, mut on ne kyllä vaikeita aikoja parisuhteen kannalta. Molemmilla aiemmilla kerroilla on kyllä helpottanut vuoden jälkeen, toivotaan, että tälläkin kertaa sinne asti päästään.

Meillä oli ekaa kertaa hoidossa viikko sit.mun vanhemmat tuli meille vahtimaan.käytii ulkona syömässä. Oltiin 3h pois..suurimman osan ajasta oli huutanut ja oli mennyt myös nälkälakkoom. Pullosta on aiemmi suostunut pumpattua maitoa juomaan. Nyt suostu vasta, kun äiti anto.. Et voi mennä tovi ennen seuraavaa hoitokertaa..

Meillä tyttö alkoi vierastaa jo 1.5 kk iässä niin kuin minäkin oon aikoinaan tehnyt joten ei oo hoidossa ollut muuta kun niin et on nukkunut ja äiti on jäänyt sitä vahtimaan siksi aikaa et oon kaupassa käynyt tms. Nyt kun tuli 4 kk täyteen vierastaminen loppui kuin seinään. Nyt vois alkaa vähä suunnitella yhteistä menoa miehen kanssa

Sori tää on nyt ihan offtopic, mut onko kellään tietoa, saako noin niinkun laillisesti myydä äitiyslomalla omia käsitöitä vai laskeeko kela sen sitte työnteoks vaikka vuositulot niistä jäis sille tasolle, että verottajan kannalta se olis harrastustoimintaa?

Meiän hoitoonjättäminen ei sit mennykään ihan nappiin. Vietiin tyttö siis eilen miehen äidille ja jätettiin pumpattua äidinmaitoa pulloon. Aiemmin kotona on syönyt hyvin pullosta mut nyt sit ei ollutkaan suostunut syömään... :sad001. Oli vielä ihan tuoretta maitoa, ei ees pakastettua. Onneks ei tehty muuta kun käytiin leffassa, joten ei oltu pois kun 3,5h. Lisäksi ekaa kertaa tyttö oli ruvennut vierastamaan omaa vaariaan. Ei suostunut olemaan sylissä ja aina kun näkikin niin rupes itkemään... Hyvin olivat muuten pärjänneet, mut pullosyöttö yritys oli aiheuttanut vaan itkua. Toisin sanoen eipä tota nyt sit uskalla enää jättää yli kolmeks tunniks ennenku syö kiinteitäki.

PicsArt_1473682315069.jpg Tmsanonta niskapaska sai tänään ihan uuden merkityksen.. vaikka kyllähän sitä aikusen ihmisen pitäis tietää kuin korkealla se niska OIKEASTI on

Niin se paska vaan uhmaa painovoimalakia ja nousee niskaan. :D siinä ois mysteeri jollekki tiedemiehelle ratkottavaks.

Kauan teidän vauvoilla kesti yskä ja nuha? Muistelin, et muillakin oli ollut?

Meillä alko toissa lauantaina ja sit viimesen kerran jouduin niistää eilen.. Niistäminen on niin sydäntä särkevää, kun tulee hirveetä paniikkihuutoo. :( vieläkin kuulostaa räkäseltä. :S pähin tauti oli ohi 8pv jälkeen..

Joko teillä on tehty päätöksiä hoitovapaan suhteen?

Mun täytyy ilmoittaa töihin marraskuun alkuun mennessä. Hoitovapaalle jään, mutta kuinka pitkälle, en vielä tiedä. Haluaisin tällä hetkellä olla kotona koko 3 vuotta, mutta mieli saattaa muuttua. Eikä töihinkään voi ilmoittaa kuin 2 kertaa. Taidan olla nyt ekalla ilmoituksella siihen, kun poika täyttää 2 v. Jatketaan siitä sitten, jos vielä viihdytään kotona.

Takaisin