Vauva-arkea

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kyfi86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko muilla ibebe sovellus? Oli alkuun ihan tyhmä ajatus mun mielestä, mutta on kyllä kiva. Siihen saa vauvan mitat ja näyttää kasvukäyrät. Sitten saa syömiset kellotettua, koska söi viimeksi, kuinka kauan ja kummasta rinnasta. Ja unet, koska nukkui ja kuinka kauan. Joka päivästä saa tollasen aikajanan, lisäksi unista ja syömisistä omat taulukot kuukausinäkymällä, kiva katsoa miten vähän tai paljon uni- ja ruoka-ajat päivittäin eroaa.View attachment 42496 Sais tohon laitettua vaipan vaihdotkin, mutten oo itse jaksanut.
Meillä hulinoidaan öisin kivasti, niinkuin kuvasta näkyy..
Onko tuo Applen/iPhonen? En tainnut löytää Play Storesta (mulla Android) :/

Muokattu viimeksi:
Ite ostin bellabambinasta. Varastomyymälä on tampereella mutta netistä pystyy myös tilaan.

En löytänyt Bellabambinasta itselleni kokoa liiveistä, mutta ihania imetysmekkoja! Pitääköhän hommata tulevia juhlia varten. :D
Taidan päätyä tilaamaan brittiläisestä Nursing Bra-shopista, jos ei mitään muuta tule vastaan. Lumingerielta olen tilannut aiemmin, mutta nyt ei oikein budjetti anna myöten. :D

Mäkin odotan "innolla" millasiks rinnat muuttuu imetyksen jälkeen. Mullahan on niissä varmaan kahden koon ero nyt kun ovat niin eri malliset; toinen on iso turpea pallo ja toinen pikkunen läpyskä. Imetän vuorotellen molemmista ja maitoa tulee, isosta suihkuamalla ja toisesta tasaisemmin. Että millasetkahan liivit sit aikanaan tarvii XD

Mä epäilen, et nämä meidänkin heräilyt liittyy hampaisiin.

Meillä alkoi yö hulinoinnit 3,5kk iässä, eli kestänyt nyt 3vkoa....potkii peittoa, pyörii, kääntyilee, juttelee, sylkee tuttia ja leikkii unikamuilla ja syö 2 kerran sijaan 3 krtaa yössä. Pahimmillaan herätyksiä on ollut koko yön 5-30min välein, muutamana yönä nukuttu huimat 1,5tuntia. Onneksi mies kotona joten mennään suosiolla vuoro öisin ja yön valvonut saa/voi nukkua aamun :). Nyt onneksi jo takana jo muutama parempikin yö....

Voimavarakysely täytetty....saas nähä onko tuosta enempi haittaa ku hyötyä... muutamissa kohdin oli aika isot eroavaisuudet asioissa miten ne koetaan...saa nähä tajuaako mies että jossain asioissa vois tehä jotain?

Meille niistä lapuista sanottiin, että jos jaksetaan/muistetaan palauttaa ne neuvolaan niin kiva juttu, mutta ne on tarkoitettu enemmän herättämään keskustelua kotona. Kyllä me esikoisen aikaan ne täytettiin ja palautettiin, mutta nyt unohtui. Meillä tosin ollaan aika samoilla linjoilla niin ne on ollut meille vähän turhia.

Missä vaiheessa ootte saanu tollaset laput? Mä en muista nähneeni. :D

Me saatiin tänään (3kk neuvola) tuo lomake, mutten oo ehtinyt vielä katsoa mitä sisältää.

Samoin. 3 kk neuvolakäynnillä saatiin se. Palautus 4kk neuvolakäynnillä. Terkka sano että sen tarkoitus herättää keskustelua puolisoiden välillä yms.

Ai, en mä saanu tänään mitään sellasta. Jotenkin kolisee jotkut kellot, et esikoisen aikaan oltaisiin sellanen täytetty.

Me saatiin 2kk käynnillä ja palautus; "joskus jos muistatte" :D
Palautin mutta eipä ne siitä mitä sanonu tai edes kattonu sitä. :D

Tänään 3kk neuvolassa kysy että ollaanko täytetty se kysely. Ei oltu ja sanoin vaan ettei siinä oikeen mitään semmosta ollut mistä pitäis saada keskustella. Ja th sano että lähinnä siinä on tärkeetä se, että jos on tarvetta, niin herättää kotona keskustelua ja sitten se että me ollaan tietosia, että apua saa neuvolan kautta jos siellä jotain semmosta tulee ilmi :)

4kk neuvolalääkärissä mitat 7160g ja 66cm, paino olosuhteisiin nähden kasvanut hyvin kuulemma, eli siis meillä oksennellaan antibioottien takia :/ pitkä tyttö tulossa! :)

4kk -neuvolassa käyty :) Lääkäri kirjoitti näin : "Tyytyväinen,virkeä tyttö. Ottaa katsekontaktin ja hymyilee, seuraa katsellaan hyvin. Oppinut kääntymään, jokeltaa, tarttuu hienosti leluun. Sydän,keuhkot ja vatsanseutu normaalit. Kyynernojassa vatsallaan. Kasvu ja kehitys hyvää! "

Paino oli 7200g(6600g) ja pituus 65,5 cm(62.5 cm) Suluissa 3 kk-mitat. Tosi hienosti kuulemma kasvaa, ja hyvässä mallissa ollaan kiinteiden maistelun kanssa ja niitä saa alkaa nyt ruveta antaan ihan sen verran kun Oona vaan jaksaa syödä :) Kuukauden päästä sitten alotellaan viljat ja lihat :)

fa3661bb16ec0af2cc9981a0f12cd403

Tän päivän rokotuksista aivan loppu :D

Hemmetin hampaat kiusaa pientä! :(
Kummatkin alahampaat tulee nyt kerralla, toinen pari päivää edellä. Tänään herättiin klo 7, tuossa 10 aikaan ruuan jälkeen alkoi huuto. Annoin Panadolia, auttaa vähän, mutta poika ei viihdy mitenkään muuten kuin sylissä ja liikkeessä. Sain onneksi juuri nukahtamaan syliin. Raukka kipeä ja ihan väsy. :( En ole koskaan muulloin kuullut sitä värisevää itkua kuin nyt hampaiden kanssa.

Taitaa jäädä tänään vauvakerho väliin. :(

Pojalla ikää nyt 4kk 5pv.

Takaisin