Vauva-arkea

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kyfi86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä just nimenomaan yöllä jos kakkavaipan vaihan niin tietää n. 2 tunnin valvomista. Ei kiva!

Mä oon öisin vaihtanu kakkavaipan sillon kun on herännyt. Muuten en öisin vaihtele..

Ai että ku oli "ihana" yö... Mentiin nukkuu 21.30, mut ite sain unta vasta kympin jälkee. Sit tuliki herätys jo 23.23 ja sit 30min välein aina klo 2.55 asti. Sen jälkeen ei ookkaa nukuttu YHTÄÄN ja tunnin päästä pitäs lähtee junaan. Et sellasta kivaa täällä..

Rosmarinaa koita jaksaa, toivottavasti saat vähän ees torkkua jossain välissä. Mä oon ainakin heti ihan hermorauniona jos en oo nukkunu :(

Mä oon öisin vaihtanu kakkavaipan sillon kun on herännyt. Muuten en öisin vaihtele..

Ai että ku oli "ihana" yö... Mentiin nukkuu 21.30, mut ite sain unta vasta kympin jälkee. Sit tuliki herätys jo 23.23 ja sit 30min välein aina klo 2.55 asti. Sen jälkeen ei ookkaa nukuttu YHTÄÄN ja tunnin päästä pitäs lähtee junaan. Et sellasta kivaa täällä..

Toi kuulostaa niin tutulle, kun muistelen esikoisen vauva-aikaa. Meillä siihen auttoi vyöhyketerapia. Suosittelen kokeilemaan. Kolmen käyntikerran jälkeen vaikutukset näkyi. :) Vyöhyketerapeutti sanoi silloin, et todennäköisesti vauvalle oli jäänyt traumoja pitkästä (2 vrk) synnytyksestä ja sekin vaikutti käytökseen. Lisäksi oli koliikkipisteet kovana. Mua melkein huvitti silloin, kun terapeutti sanoi, et tällä lapsella tulee olemaan ahtaanpaikan kammo. Naureskelin, et mistä se sen voi muka tietää. Mut niin vain tiesi. :D Esikoisella on oikeasti ahtaanpaikan kammo.

Meilläkin kuluu vaippoja aika hirmu määrä. Vauvan iho on kai vähän herkkis et jos liian kauan on sama vaippa alkaa heti punottaa. Et mä kyllä vaihdan kakat heti kun ne tulee, tai jos en niin neiti kyllä vaatii itse huudollaan vaihdon ja hiljenee heti kun on kuiva vaippa. Pissa vaipat ei niinkään haittaa (mut silti vaihdan kerran yössä, useemmin jos kakat) mut päivisinkin kakka vaipat pakko vaihtaa heti.

Viime yön aikana oli vauvan silmään tullut punainen (veri?) läiskä, sinne valkoisen alueelle. Ja nyt vuorokauden aikana mun mielestä se on suurentunut o_O
En siis tiedä mistä se tuli ja nyt oon huolissani et mitä sille pitäis tehdä tai voiko tehdä mitään? Mua vaan pelottaa ettei se haittaa näköön jotenkin?? Onko kellään tietoo tai käyny vastaavaa?

Jos valkosella alueella niin luultavasti on vaan silmän hiussuoni katkennut. Aikuisillakin käy välillä niin esim yskimisen yhteydessä. Ja näköön ei vaikuta millään tavalla. Mutta seuraa jos laajenee niin kannattaa käydä näyttään mut jos pysyy saman kokosena niin luulisin olevan tommonen vaaraton. Häipyy yleensä viikossa.

BaBy2, meidän vauvalla oli syntyessään molemmissa silmissä lähes koko sisäkulman alueelta ihan punaiset verestä. Tosin se johtui ihan siitä, kun syntyi niin nopeasti.
Poistui kuitenkin kokonaan viikossa, vaikka tosiaan näkyvä osa valkuaisesta oli molemmista silmistä melkein puoliksi verestävä.

Meillä vaipat vaihdetaan heti kun kakka tulee. Ei voi odottaa edes imetyksen loppuun asti. Pissavaippa pitää myös vaihtaa usein, muuten alkaa iho punoittamaan rajusti.

Meillä muuten auttaa siihen punoittavaan takapuoleen sinkkivoide, saa ihan ruokakaupoista lastetuoteosastoilta.

Join kylässä iltapäivällä puoli kuppia kahvia ja nyt poika huutaa toista tuntia :banghead: mieskin ottaa hermoon kun lupaa lapsille kuun taivaalta ja mä joudun sit kieltämään heti perään. Ketuttaa olla aina se p*ska vanhempi kun miehen lupaamia juttuja ei voikaan toteuttaa. Ei jaksais päivä (vuosi) toisensa jälkeen.

Meillä on läträtty osastolta asti sinkkivoiteella ja auttaa vain ettei iho mene rikki jos kakka tulee.
Bepanthen auttaa hieman paremmin, mutta paras kun saa olla ilman vaippaa mahd paljon

Meillä on sinkkivoide todettu kanssa tosi hyväksi. Varsinkin alkuun tytön iho alkoi herkästi punoittaa ja silloin käytettiin paljon sinkkivoidetta ja vaihdettiin vaippa aina heti kun oli kakkaa tullut. Nyt ei oo enää niin justiinsa jos ei ihan heti vaihda vaippaa, eli yöllä ei vaihdeta, jos tavaraa ei ole poikkeuksellisen paljon.

Mä vaihdan yölläkin kakkavaipan. En herätä vauvaa siihen, vaan syötön yhteydessä käyn pesemässä. Olen ajatellut niin, et enhän itsekään haluaisi nukkua kakat housuissa. :D :D

Mä vaihdan yölläkin kakkavaipan. En herätä vauvaa siihen, vaan syötön yhteydessä käyn pesemässä. Olen ajatellut niin, et enhän itsekään haluaisi nukkua kakat housuissa. :D :D
Näin mäki ajattelin ja sit sitä etten aiheuta mitään ihottumaa, vielä on kyllä pysyny hyvänä. Mut kun tää piristyy heti jos on jotain pyllypesuja. Nyt oon kyllä parina yönä vaihtanut sängyssä ja käyttäny niitä baby wipeseja :)

Meillä ei muuten oo vieläkään napatynkä irronnu :o poika 17 päivän ikänen ja putsataan neuvolan ohjeen mukaan vähintään 3-4 kertaa päivässä

Meillä ei muuten oo vieläkään napatynkä irronnu :o poika 17 päivän ikänen ja putsataan neuvolan ohjeen mukaan vähintään 3-4 kertaa päivässä
Meille sanottiin sairaalassa, että ei saa puhdistaa liikaa ainakaan septidinillä. Tyngän täytyy antaa kuolla pois. Putsattiin septidinillä 2krt päivässä, kun haisi.

Okei, pitänee putsailla vähemmän. Meillä kirjotti oikeen neuvolakorttiin että septidinillä 3-4 krt päivässä :o

Takaisin