Vauva-arkea osa 2

Ccix, sama homma täällä, kääntyä pitää yötä päivää! Ja yöllä se sit aiheuttaa kitinää ku ei hän kuitenkaa haluu siin asennos nukkuu.. Huoh. Hän on tähän asti nukkunu nii hyvin et tää yövalvomine tuntuu ny jotenki niin ärsyttävältä.

Tosta pään kannattelusta ni sanoisin samoin ku Libra, kyl sen sit huomaa :) Poika (3kk) on kauheen jäntevä, kannatellu päätään ihan kunnolla jo pitkän aikaa. Toisaalta kiva, mut tollasella jäntevyydellä saattaa olla joskus kääntöpuolikin, esikoinen nimittäin oli sit niin jäykkä et joutu sen takii sin vyöhyketerapiaan useaan otteeseen ku hän selkeesti kärsi siitä ja oli ain ihan kaarella.
 
Täällä meillä myös heinukan ja ccix:n poikien tavoin jäntevä poika. Pää pysyy hyvin ylhäällä. Kohta voikin herran laittaa hyppykiikkuun hyppimään. ;) Isoveljelleen sellainen ostettiin sillon pari vuotta sitten. Pikkusiskoni ja -veljeni hyppivät aikanaan myös vastaavassa, niin äitini sitä minulle sitten markkinoi. Täytyykin kaivaa se jo esiin. :D

Omena: Minä käytän vain mobiiliappilla tätä Vau-foorumia. ;) Tykätä voi sillai, että painaa kerran nopeasti tekstin kohdalta, niin tulee sellainen palkki josta voi valita sen "like". Olipa selkeää selitystä. :D

Emmi14: Hienoa, että olette uskaltautuneet kaupoille pienen kanssa. :) Muistan, kun minuakin esikoisen kanssa se jännitti jos hän olisi alkanut raivoamaan. Mutta tällä toisella kierroksella olen ollut asian suhteen rennompi: Kyllä maailmaan ääntä mahtuu. ;)

Meillä isoveli sairasti ihan kamalan räkätaudin. :( Kuumettakin hänellä oli. Nyt viime yönä sitten rohisi ja mähisi tämä pienempikin. :( Tauti siis tarttui, vaikka kerkesin jo toivomaan ettei olisi tarttunut. Aika mahdotonta sen ehkäisy oli, kun samassa taloudessa asutaan. Ei muuta kuin Panadol-suppoa, NaCl-liosta ja Nosefridaa peliin. Toivottavasti paranee pian. Lähden kyllä herkästi Mehiläiseen jos tauti ei näillä taltu. Jos makuulla oleminen alkaa aiheuttamaan kipua, niin korvat täytyy tarkastaa, etteivät ole tulehtuneet..
 
Meilläkin edelleen räkätauti! Kuumetta ei ole onneksi nostanut. Korvat tarkastettiin ja keuhkot kuunneltiin keskiviikkona, mutta on se varmaan uudelleen mentävä lääkäriin jos jatkuu vaan. Yskä on melkoinen ja lima rohisee rööreissä. Ilman rään imemistä on turha kuvitella, että kukaan nukkuu tässä torpassa. Yöt kuitenkin räkäimun jälkeen menneet ihan hyvin.

Poika on ollut kyllä yhtä hymyä koko aamun! Ukkinsa on tääääyyysin hurmoksessa! :) ihana huomata, että poika jaksaa olla hereillä tyytyväisenä vähän pidempiä aikoja. Kunhan vaan siis muistaa viihdyttää! Viihdytykseksi sopii kyllä esimerkiksi vaatteiden viikkaaminen jos esittelee ja heiluttelee jokaista vaatekappaletta ennen kaappiin laittamista.
 
Emmie14: Meillä on Carena-merkkinen hyppykeinu. Siinä on mukana semmoinen koukkusysteemi, jonka saa oven karmiin kiinni. Toki sitten pitää olla vielä ovi, jossa ei ole kynnystä! ;) Meillä kuitenkin edelliset asukkaat laittaneet keittiön ja olohuoneen väliin kattoon koukun, joka ilmeisen paljon tällaisen hyppykiikun vuoksi laitettu. :D Huomasin, että ainakin Emma ja Pikku-Pia merkeillä myös näitä keinuja on. ;)
 
Heippa! Täällä yksi lokakuinen ilmoittautuu! Olen seuraillut keskusteluanne aktiivisesti raskauden loppuvaiheesta lähtien. On ollut tarkoitus liittyä keskusteluun jo aiemmin, mutta en ole saanut aikaiseksi. Yritän tästä lähtien :)

Meidän poikanen syntyi 4.10. Rv 39+3 3390g ja 50cm. Kaikki on ollut ns helppoa. Koko raskausaika meni ilman mitään oireita, väsymystä lukuunottamatta. Synnytyskin onnistui paremmin kuin osasin odottaa. Pelkäsin synnytystä kuollakseni! En tosiaan tullut tänne rehentelemään kaikella helppoudella, vaan tulin hakemaan vertaistukea, mikä on lukemani perusteella ollut täällä korvaamatonta!

Synnytyksen jälkeen sitten tulikin jos minkämoista.. Olin suunnitellut ennen synnytystä, että tulen imettämään. Se oli minulle itsestäänselvyys. En arvannutkaan miten stressaantuneeksi se minut teki. Ja babyblues oli huipussaan! Olin niin väsynyt!! Poika halusi olla rinnalla 24/7. En uskaltanut ottaa pientä vauvaa sänkyyn, koska pelkäsin, että mies jyrää hänet unissaan. Hänellä on tapana nukkua puoliksi minunkin päällä :D näin ollen nukuin vuorokaudessa ehkä 3h. Oloa ei yhtään helpottanut muiden mielipiteet imetyksestä. Esim äitini tuli katsomaan kun pumppasin maitoa, niin hänen kommentti oli "tuleepas sinulta vähän maitoa ja laihaa maitoa". Imetin yhden kuukauden, jonka jälkeen tulin siihen lopputulokseen, että pullorumba on minulle paljon helpompaa. Näin jälkeenpäin kun olen lukenut, että teistäkin todella moni täysimettää, niin minua harmittaa kun luovutin niin pian. Nyt ainakin tiedän, että mahdollisen kakkosen kanssa toimin toisin :)

Pojalla oli pahoja vatsavaivoja ja itki niitä aika paljon. Niistä on nyt onneksi päästy..toivottavasti :)

Nyt meillä on ongelmana pojan syömättömyys. Hän ilmoittaa nälästään, mutta heti kun työnnän tuttipullon suuhun, niin hän työntää sen pois kielellään itkien. Rauhoittuu heti kun laitan tutin suuhun. Syö kunnolla vain yöllä puoliunessa. Samoin nukkuminen... illalla kun pitäisi käydä yöunille, niin alkaa jumalaton käsien ja jalkojen heiluminen nukahtamisen yhteydessä ja siitähän herra hermostuu ja alkaa huutokonsertto. Olen kokeillut kapaloa, mutta se ei pikkuiselle kelpaa. Loppupeleissä nukahtaa sylissä, kun on hytkytetty 45min! Hän on jo niin painava, että kädet ei enää kestä sitä hytkytystä :D Voiko tämä kaikki johtua hampaiden tulosta, sillä kuolan määrä on valtava ja ikenessä pilkottaa jotain valkoista :)

Kiitos jos jaksoit tämän pitkän stoorin lukea :)
 
Tervetuloa P7! Hampaiden tulo tosiaankin aiheuttaa monelle kipuja ja ruokakaan ei välttämättä maistu. Toivottavasti on sitä ni tietää ainaki mitä se on ja et se menee ohi ajallaan :) Tsemit!
 
Nykyäänhän ei hyppykiikkua suositella, tulee helposti varvastusta eli virheasentoa jalkoihin, samaten selkään jos laitetaan liian aikaisin pystyasentoon. Lapsen on selvästi osattava kantaa itseään mieluummin jopa kävellä ennenkuin hyppykiikkua "voi" käyttää..
Tämmöseen juttuun törmäsin ajattelin jakaa sen myös teille,mutta tietty jokainen itse päättäköön :)
 
Tervetuloa P7! Oisko särkylääkkeestä pikkuiselle apua, jos hampaat vaivaa? Toivottavasti menee pian ohi..
Mun mieskin sanoi lukeneensa hyppykeinusta, ettei sitä suositella. Sanoikin ettei medän tytölle sitä sen vuoksi osteta. Ajattelin eka et mies on ihan ilonpilaaja. :D Mut ehkä parempi niin ettei sit tuu mitään virheasentoja. Vaikka esikoisella oli hyppykeinu eikä oo mtn. tullut.

Meillä on tänään nukuttu päikkärit pikku pätkissä. Oma vika varmaan, kun halusin nukkua tavallista pidempään enkä oo jaksanu lähtee kävelylle. Täytyy tsempata huomena!
 
Aijaa.. Aattelin että hyppykiikku ois ollu hyvä tapaa purkaa ton duracellpupun energioita. :D pitääpä vähän tutkia sitä vielä.
 
Niin ja tervetuloa P7. Tosta imetyksestä voisin sanoa, että ei kannata ottaa paineita siitä mitä muut tekee. Mä imetin 3kk, ei oikein sujunut ja kun lopetin niin olo oli tosi huono vaikka tää pulloilu on helpottanu meiän elämää tosi paljon. Mutta nyt alkaa jo mielikin oleen parempi tästä. :) hyvä tietenki että on sitte kakkosen kanssa tavotetta koittaa pidempään imetykseen. :)
 
Jutsa: just saatiin pikkuinen nukkumaan. Täytyykin kokeilla särkylääkettä huomenna jos itkuisuus jatkuu
 
Meillähän anoppi ( taas vaihteeks...) on hyppykiikun ostanut,jo siitä puhui.. voinkin kohta valaista hänelle että meijän penska ei siihen tuukkaan hyppelee :D ei ainankaan piiiitkään aikaan,jos voi välttyä selkävaivoilta jne niin minä kyllä uskon tälläisiin tutkimuksiin ja neuvolassakin "varoiteltiin" varvastuksesta jos liikaa siinä pidetään
 
Niin ja P7 tervetuloa! Täällä kans iltasin itkusuutta/kovaa huutoa aikansa ennenkuin viimein nukahtaa, en ymmärrä mistä johtuu. Syliin nukahtaa viimein hytkyttelyjen ja syöntiyritysten jälkeen. Yöt risaisia.. Viimeyönä hetätti jotain 6-7 kertaa :bored:
 
Tervetuloa P7. Syömättömyys ongelma myös täällä. Äsken yritin syöttää poikaa kahden tunnin ajan pieniä taukoja pitäen, mutta hän vain raivosi ja työnsi pulloa pois. Suostui syömään vasta kun tulin pimeään makkariin ja laitoin hänet kapaloon.

Hyppykiikusta sanoi fyssari, että on aivan ok jos siinä ei hyppyytetä tuntitolkulla. Sama pätee sitteriin. Sitä tuntitolkulla hyppyytyämistä tai sitterissä istuttamista tuskin meistä kukaan tekee. Ja on kai selvää, ettei 3kk ikäinen ole kiikkuun vielä valmis. Eli tosiaan pitää olla sitä jämäkkyyttä reilummin :) Minusta itsestäni on varmaan sata kuvaa hyppykiikussa ja selkävaivoja ei ole ollut ikinä (paitsi raskauden maaliviivoilla hetki ennen synnytystä).
 
Muokattu viimeksi:
Eihän se poitsu nukkunutkaan kun 15min... Nyt itkee ja huutaa naama punaisena ;( Annettiin särkylääkettä, toivottavasti auttaisi. Eikä taaskaan suostu syömään.. Kiitos tsempeistä! :)
 
P7 tsemppiä tosiaan! Jospa se särkylääke auttaisi ja lapsukainen saisi unen päästä kiinni pitkäkestoisemmin.
 
Samaa mieltä ku Triina. Tuskin mitään vaivoja tulee jos tyyliin vartin pitää kerrallaan siinä hyppykiikussa :) Kohtuus kaikessa niin voi olla huoletta :)
 
Täälläkin on P7 iltakamppailut aina niin syömisen kuin nukahtamisen kanssa. Jokseenkin epäselvää on, mitä nykyään huudetaan kun pitäisi nukkumaan mennä, kun ei se enää sitä koliikki-itkuakaan. Ehkä vaan tottumus. Joka tapauksessa lopputulema on kanniskelua ja hyssyttelyä n tunti. Aina välillä kokeillaan muuta, kuten sänkyyn vientiä ja siellä rauhoittelus, mutta lopputulos on hysteria. Tällä hetkellä keskitytään siihen syömiseen, että saatais painoa lisää ja katsotaan sitä nukahtamista sitten joskus. Voimia sinne!

Siitäkin pitäis opetella pois ,että välipäikyt nukutaan sylissä. On vaan niin ääniherkkä tyyppi nykyään, että siinä on helpointa nukuttaa. Plus, ettei tosiaan muualle niin vaan rauhoitu. Ei niin perustyytyväinen lapsi kun kotona asustaa niin huomaa, että mm sen unen eteen ollaan valmiita uhraamaan paljon omaa mukavuutta. En tiedä miksi siitä niin äöiherkkä tuli kun ihan pienenä ei ollut ja me ei myöskään oltu mitenkään hiljaa kun se nukkui.
 
Takaisin
Top