Vauva-arkea osa 2

Täällä kanssa herätty tunninvälein kolmas yö mahaan koskee ja pa#ka ei kulje kyllä risoo tätäkö tää jatkossa on aina siihen asti kun tavara löytää pihalle,ja yksin joo viikot tässä pyöritettävä, itsellä tiistai on jotenkin aina ihan ranteetauki touhuu ei vaan onnistu mikään ja usko meinaa loppua,koirakin rassaa hermoja.
sit tää että joka asiasta pitää ottaa vastuu yksin,rokotukset esim.. kyllä puolikateellisena luin kun te muut ootte yhdessä käyneet ottamassa,no tietenkin. Tälle tilanteelle oikein mitään mahda.. tuntuu kyllä että vkonloputkin on rankkoja kun mies on sotkemassa pieremässä ja kaljaa juomassa naaman edessä sitten vauvan hoidosta tulee kinaa kun hän ei yöllä osallistu millään tavalla ja hän saa olla väsynyt töistä ja nukkua mutta minä en. :argue
anteeksi purkautuminen alan vaan olla kurkkuunimyöten täynnä tätä kuvioo.. :smiley-angry016väsyneenä turhuus iskee satakertaa pahemmin te tiiätte sen, onneks on tää valitusfoorumi :gen053
 
Meillä ei todellakaan nukuta,kahteen tuntiin :O älytön käsien ja peiton tai ihan minkä vaan tunkeminen suuhun,varmasti kutittaa hampaita vai mitä tää nyt on ja sitten samalla yrittää ähistää kakkaa.. voi hyväluoja tätä touhuu.
tässähän voi sitte ruveta vaikka smiley-chores003:smiley-chores004:smiley-chores007:computer005:smiley-chores020 niin pääsee mies taas sotkemaan. :BangHead
 
Etanaiselle onnittelut valmistumisen johdosta! :)

Ja lupu, mullakin taas samainen päivä ees; jos vaikka alkais tässä siivoilee, et pääsee äijä ja kissa sotkee. Mä kulutan vuorokaudesta jopa 2 tuntia, et saan pidettyä täällä jonkin asteisen järjestyksen yllä ja aina aamulla kun meen keittää kahvia, niin on se vaan kumma ku taas on kaikki levällään. Mä en ees tajua kuinka ihminen voi sotkea iltapäivän ja illan aikana näin paljon - kaikki jätetään levälleen. Ja sit jos kaataa vaiks kahvia vahingossa lattialle niin asiaahan ei voi korjata ja pyyhkästä pois... noh, jollain on joskus mennyt kasvatus pieleen... ...

Joka tapauksessa meillä meni yö suht hyvin, vaik ilta olikin vähän känkkistä. Varmaan juurikin tuo rota ärsytti mahaa.

Ai niin, ja toi käsien lussutus... huoh. tää alkaa jo riistäytyy käsistä... alkuun se oli ihanan suloista, kun poika imee molemmat kädet puhki, mut nyt alkaa jo ärsyttää, kun tekee sitä unissaan. Yritän tutilla korjaa asiaa, mut eipäs tutti kelpaa :/ ei kelpaa purulelut :/ tääkin vaan vaihe, niin enköhän mä kestä :D
 
Lähti eka viesti ennen aikojaan mutta jatketaan tähän :) Tämä mamma huonosti nukkunut yön..tai kaksi..tai vähän useammankin, ei pää pelaa ihan entiseen malliin.

Anyhow, meillä alkoi pinniksessä levottomuudet joskus neljän aikaan yöllä, 6:30 noustiin lopulta ylös kun ei viereenkään rauhoittunut syömisen jälkeen. Vaipan vaihto ja leikkimatolle venaileen, et mamma saa vähän enemmän vaatetta niskaan. Jumalaton pörähdys ja vaipasta paljastuu jo 7 päivää odotettu kakka (mä kiitän tästä "ummetuksesta" muuten rotaa..). Sitä se levottomuus siis tiesi!! Ei mitenkään kova ollut nytkään mutta pysyi sentään vaipassa eikä karannut niskaan saakka.

Esikoinen ollut tosiaan tämän viikon nuhaflunssassa ja pienessä kuumeessa. Hyvin jaksaa leikkiä, syödä vaihtelevasti eikä valita mitään kipuja.. Harmittaa vaan toisen puolesta kun ei kuumeisena pääse ulos, virtaa olisi meinaan taudista huolimatta jakaa vaikka muille. Tässä äidillä jo ideat loppuu, miten tuota viihdyttää. Ja nyt se flunssa tarttui myöskin minuun. Niin toivoin, että pienin välttyisi taudilta mutta eikös hänelläkin ole nyt nenä hieman tukkoinen. Kuumetta ei onneksi ole, ainakaan vielä ja tukkoisuuteen auttoi pelkät suolatipat. Meillä on kyllä Nenäfriida mutta käytän sitä vain äärimmäisessä hädässä. Mulle joskus esikoisen aikaan neuvolassa sanoivat, että turha rään imemimen voi vain kiihdyttää sitä tuotantoo niin olen säästänyt sitä friidaa siihen kun se nenä on ihan tavaraa täys. En tiedä sitten, pitääkö tuo paikkaansa. Mutta tämä sairasteluhan on nimenomaan sitä lapsiperhe arkea, siinä se vastustuskyky kasvaa. Toivottavasti vakavammilta taudeilta kuitenkin vältytään.

Meillä mies on päivävuorolainen, kuten itsekin, joten iltaisella ja viikonloppuisin kyllä apua löytyy ja mies mielellään auttaa :Heartpink Sitä kuitenkin jo pienellä pelolla odotan, koska hänellä eka työreissu tulee. On siis tähän saakka saanut siirrettyä reissut jollekin muulle mutta kohta joutuu varmaan itsekin jo lähtemään matkaan. Onneksi nuo reissut ei tähän saakka ole kestäneet kuin maksimissaan viikon mutta silti. Kyllä me esikoisen kanssa pärjättiin mutta mitenhän sitten näiden kahden vilperin kanssa.. Päivät menee kolmisin ihan OK mutta kyllä on aika takki tyhjä itsellä päivän päätteeksi. Kai se on vain asennoitumiskysymys sitten.. Tsempit todellakin teille, jotka pääsääntöisesti arkea yksin pyöritätte.
 
Jaaaa, mikähän on meiän pieneen mieheen on mennyt. Yleensä niin nauravaisesta ja hyväntuulisesta naperosta on tullut kitisevä ja itkuinen... Tuntuu ettei oikein mikään kelpaa. Liekkö niitä hampaita nyt sit tekis.
 
Jopas oli yö. Tytöllä oli vissiin vähän jokin vinossa kahden tunnin välein. Eli korjailtiin tutin asentoa, syötiin, peiteltiin uudelleen, hierottiin mahaa, vaihdettiin vaippaa, lutkutettiin noita sormia. Ajatus ei pahemmin juokse. Haluan tynnyrillisen teetä!

Vauva-arjen pyörittäminen yksin on tosi rankkaa. Valtavasti tsemppiä teille, jotka sitä yksin teette!! Meillä mies on tiistaisin töissä ja sitten harrastuksessa, eli lähtee aamulla ja tulee vasta vauvan jo nukahdettua ja olen vauvan kanssa yksin koko päivän. Illalla mies on hyväntuulinen ja onnellinen, kun taas minä olen kaikkeni antanut ja väsynyt. Ja se on vain yksi päivä.

Kauhulla odotan sitä, kun mieheni ilmoitti lähtevänsä viikonloppumatkalle, kun palaan töihin. Ihan kiva se varmasti hänelle olisi, mutta vaikka hän auttaa arjessa kiitettävästi, en usko, että hän todella ymmärtää, miten väsyttävää se on, kun yöllä ei ehdi palautua ja päivisin on vauvan kanssa. Hän varmaan ajattelee, että ei se niin paha ole, vaikka yöllä vähän heräilee, kun päivisin voi levätä. Tyttö siis nukkuu sellaisia 40 min pätkiä, joten juuri kun pääsen uneen, hän herää. Ei siinä hirveästi lepäillä, kuten kaikki täällä tietävät. :) Pitäisi varmaan itse lähteä jonnekin ja jättää vauvanhoito miehelle, jos se saisi vaikka aikaan reality checkin - että sori vain, et ole menossa mihinkään, ennen kuin tyttö ei herää enää öisin syömään. :wink
 
Meillä heräiltiin yöllä myös 1-2 tunnin välein, millon laitteleen tuttia, millon syömään ja millon joku muu vaan vinossa. Nyt ei kuitenkaan haittaa eikä edes väsytä, kun mies heräs pojan kanssa sit puoli kuus ja itse sain nukkua jopa puoli yhdeksään! Ei voi olla kun hyvä päivä tulossa! :)

Jaksamisia valvoneille!
 
Meilläkin huono yö takana. Mieskin oli joutunut valvomaan koiran takia joka oli koko yön levoton katolta tippuvan lumen takia..se meteli on tooosiii pelottavaa :) Mies luovutti ja nousi neljältä ylös. Minä kärräsin poitsun vaunuissa miehelle ja jatkoin itse unia puoli kasiin. Pelastus :)
 
Onnea valmistumisesta Etanainen :gen014
Ootte te melkosia naisia kun pyöritätte arkea yksin! :thumright tosin syksyyn mennessä meillekkin tulee muutos miehen työvuoroissa.. työpaikka ottaa käyttöön 12 tunnin vuorot, joten siinä joudun minäkin olemaan suurimman osan yksin päivistä :/ onneksi siihen on vielä aikaa,kerkee poika kasvaa vielä vähän ! Onneksi ennen tätä vuoronvaihtoa mies jää pariksi kuukaudeksi kotiin ! :Heartred
Meillä ollaan vielä säästytty sairasteluilta, kauhulla odotan ensimmäistä sairastumista. Odotin että vähintään rokotteista nousee lämpöä tai jotain mutta ei poika tiennyt mitään koko piikeistä. Pistokohdatkaan ei aristanut. Käytiin viime viikolla sielä fysioterapiassa, kaikki on hyvin ja poika kehittyy niinkuin pitääkin, ainoastaan tarttumista molemmilla käsillä käskettiin harjoitella ja nyt sekin onnistuu vaivattomasti :) Kontrollikäynti vielä helmikuussa neuvolan jälkeen.
 
Poika heräsi yöllä tankkaamaan ja hirveästi hymyilemään ja kakkaa ähisemään ja kun sai juttunsa kerotta äitille ja muut paineet pois niin hallelujah nukahti kehtoonsa kuin pieni enkeli :angel7 . Tämän jälkeen naapurikin innostui pumputtamaan musiikkia keskiviikon iloksi mutta onneksi pieni silti nukkui joka oli suorastaan ihme ja naapurikin rauhoittui aikanaan. Se oli naapuri jonka kanssa ei jaeta samaa rappua niin on aika vaikea mennä jopa valittamaan kun kyseessä on eri talo. Mutta mielessä kävi monta kertaa että nyt voisi mennä kyllä valitusreissulle.

en tiedä onko näistä neuvoista kellekään apuja mutta olen monena yönä jo onnistunut näillä saamaan kakan tulemaan:

Pidän usein poikaa oman mahani päällä kakkaa puhisemassa (silitän päätä ja selkää) ja sitten laitan istumaan myös ns. peittoistuimeen eli selälläni jalat koukussa peitto päällä joka kiristetään selän tai peffan alle ja sitten poika istumaan minua katsellen polvien väliin jäävään peittovälikköön. Siinä tulee myös monet pierut ja poika pysyy tyytyväisenä kun saa katsella äitiä.

Ja nyt on sininen taivas ja aurinko paistaa kun keittelen teetä. Tästä päivästä tulee selvästi hyvä :)
 
Kiitos kovasti onnitteluista! :) Taalla harjoitellaan selkeasti kaantymista. Viime yo meni hyvin alkukankeuksista huolimatta ja nukuttiin kahdella syotolla ysista ysiin. Vahan viela nokka rohisee.

Jaksamista huonosti nukkuneille!!
 
Ooooo, pitää vähän hehkuttaa! Historialliset aamupäikkärit, 1,5 h, pelastivat päivän! Kyllä tulivat tarpeeseen!!! Tekisi mieleni vähän tanssahdella ilosta... :dance011
 
Libra.. olen niiiiin kade. Meilläkin toistaiseksi nukutaan taas yhtä aikaa.. vanhempi meni just päikkäreille niin eikös nuorempi alkanut heräilemään vaunuissaan. En siis viitsi edes yrittää itse unille kun mulla menee kuitenkin se minimissään 30 minsaa ennen kuin uni tulee. Aivan sama miten paljon väsyttäis. Mitä mä olen sanonut siitä poikien salaliittoteoriasta äitiä vastaan.. :) Ja muutenkin, jos vanhempaa ikinä ummettaa (mihin en kyllä usko..) niin mulla on siihen lääke; alan imettämään tätä nuorempaa, johan tulee kakkahätä ja sieltä sitten huudellaan pyyhkimään. Turhan usein on nyt meinaan käynyt noin, etten usko enää sattumaan :)
 
Takaisin
Top