Vaunukeskustelua

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hemsku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pääasia, että jokainen löytää mieluisat. Oli ne sitten ilmaiset tai monta tonnia :)
 
Vaunut on kyllä.. Ne laittaa ihan tosissaan miettimään, että kuinka paljon on valmis laittamaan rahaa kiinni.. Mutta mä kyllä tahdon uutena, kun tutun kautta ei ole saatavilla.
 
Meillä kävi nyt iha mahtava juttu, nimittäin miehen vanhemmat heitti ilmoille ehdotuksen, että voisivat hankkia meille vaunut :) kuulemma saadaan ite valita hyvät. Hankintoihin tulee kyllä menemään niin paljon rahaa, että tuli kyllä ihan mahtavana yllätyksenä tää, kun ei sitä rahaa liikaa oo koskaan
 
Meillä mies ei halua kotiin mitään käytettynä ostettua luteiden pelossa rllei luotettavilta tutuilta saa (ostaa). Ja ei oo saanu :D Mut kiva käyttää semmosia mistä tykkää.. :)
 
Mielipidekysymys, nohöh, Vantaa on kyllä ihan turhan kaukana:S

Aaria, täällä on anoppi ihan samanlainen, se oli ihan kauhusta kankea kun sanoin että eiköhän me käytettynä osteta, oli sit ehtiny munkin äitille jo soittamaan ja paasaamaan asiasta että mitä kaikkea törkyä niissä käytetyissä vaunuissa voi olla :D oletin että mies ois kans vastustanu ajatusta, mutta yllättävää kyllä se olikin sitä mieltä että käytetyt on ihan jees.

Ollaan viikonloppuna menossa miehen harrastuksen perässä yhteen isompaan tapahtumaan, pitääpä siellä tsekata minkälaistia vaunuja näkyy:)
 
No voi harmi Lilja. Voin luvata ettei noissa oo luteita ja tietysti kaikki kankaat pesisin hajusteettomalla pyykinpesuaineella :) Ei kelleen muulle ilmaset vaunut pienellä huollolla kelpais? ^_^
 
En jaksanut lukea koko ketjua alusta, mutta meille on tosiaan toinen tulossa syyskuun alussa ja oon tätä vaunuasiaa pohdiskellut päässäni aika paljon. Esikoiselle saatiin hyvät vaunut halvalla tutulta käytettynä. Gessleinin Swingit, joissa pehmeä kantokoppa ja menivät kyllä hyvin talvellakin, makuupussi mahtui kuitenkin sinne pussin sisään hyvin. Sit ostin myös erikseen juoksurattaat, jotka nyt on mummolassa, kun olivat välillä ykkösrattaina. Ja löytyy myös matkarattaat, jotka kulkee auton perässä koko ajan, ja turvakaukalo oli matkarattaisiin sopiva, joten oli tosi kätevä.

Nyt kuitenkin kun esikoinen on hieman alle kaksivuotias, kun toinen syntyy, ajattelin hommata uudet rattaat ja turvakaukalon. Ihastuin Phil&Tedseihin (Navigator) ja olen kuullut niistä pelkästään hyvää. Taisi olla uusin malli jota kävin hypistelemässä liikeessä. En usko, että esikoinen jaksaa vielä seisomalaudalla pelkästään olla, kun välillä ollaan pitkiäkin aikoja vaunuilla liikenteessä. Lisäksi nuo Phil&Tedsit ovat suht kapeat ja niillä pystyy juoksemaankin, ovat muunneltavissa vaikka mitenpäin.

Tosiaan, esikoisella on ollut kolmet vaunut ja turvakaukalo käytössä ja niihin kaikkiin yhteensä on mennyt about 300 euroa, eli silloin kävi tuuri :D Mutta nyt haluan kevyemmän turvakaukalon, jonka saa myös näppärästi vaunuihin (adapterilla tietty). Nyt vaan sit kasaamaan pakettia ja miettimään kuinka tän koko lystin maksaa :D
 
Kiitti vinkistä Hemsku. Jos koit, et toi on hyvä, niin sit haluun kans samanlaisen. Vitsi, kun ehtis Hesaan ajaa sen takia.
 
Hei Mielipidekysymys oisko vaunuja mahd nähdä? Missä päin asut? Mulle tärkeintä ois saada vaunut, mihin lapsen saa kunnolla makaamaan ja nukkumaan ainakin talven yli. Meillä on hyvät emmaljungan rattaat, mutta en niihin heti vauvaa kyllä laittaisi. Kokemuksesta tiedän, että lapsiin saa kyllä rahaa menemään, kun ovat isompia. En tässä vaiheessa missään nimessä sijoittaisi useita satoja, saati tonnia vaunuihin. Mut kukin toki tyylillään :)
 
Joo, saahan sitä toki rahansa laittaa mihin haluaa.

Mitä isommaksi lapsi (toivottavasti siinä vaiheessa jo monikossa lapset) kasvaa, sitä enemmän kuluja tulee. Kouluikäsiin tarttee sit jo meidänkin pystyä satsaamaan sen verran, ettei niitä ylenmäärin kiusattaisi. Mut ehkä niille ei jää traumoja, jos aluksi puen ne kirpparivaatteisiin ja lykin käytetyissä vaunuissa :) Säästetään nyt kun vielä voi!
 
Juu ei ne vauvoina onneks taida vielä ronkeleita olla. Kunhan on puhdasta ja mukavaa vaatetta päällä, ja riittävästi, niin olkoot vaikka -60 luvulta. Samoin vaunut, jos kokee ettei tartte nykyajan ominaisuuksia, niin miksipä niistä maksais. Se käyttöikä on vaunuilla kuitenkin tosi lyhyt.
 
Mun on pakko kyllä myöntää, et mä oon niin nirso, etten olis huolinu käytettyjä vaunuja. Kirppisvaatteita kyllä käytän, mut vaunut ja kaukalon halusin uutena. Nyt ostetaan naapureilta tuplat,ne huolin käytettynä kun en halunnut laittaa niihin hirveesti rahaa.
 
Kaukalo tulee uutena mutta vaunut saa tulla käytettynä. Kunhan on hyvänkuntoiset, siistit ja toimii normaalisti :)
 
Mäkin haluan kyllä vaunut ja kaukalon uutena. Joltain tutulta vielä olisin voinut ottaa, mutta en vieraalta.. Vaatteita ja muuta hankitaan kyllä käytettynä. :)
 
hooyo, Vantaalla asutaan ja toki saa nähdä nuita. Ei tarvii sikaa säkissä ottaa :) Ite oon ollu noihin tyytyväinen eikä tosiaan ois sillai tarpeen vaihtaa, huoltaa vain, mutta kun ne tuplat nyt tartteis. Oikein hyvin on tommonen pitkä tyttö mahtunu pötköttelee noissa ja on ihan täysin makuuasennossa sen vauvakopan kanssa. Laita vaikka yksityisviestiä, jos ei liian kaukana asuta :)
 
Vaunukysymys tuntuu kyllä hankinnoista haastavimmalta ja tärkeimmältä - haluan varmistua, että pääsen syksyn ja talven loskassa ja lumessa liikkeelle vauvan kanssa. Ketjun alussa ihmiset puhuvat Oran Jovi Aireista. En vaan löydä mistään tietoa, missä niitä voisi kokeilla pääkaupunkiseudulla. Vantaan Vauvapiste mainittiin Oran nettisivuilla jälleenmyyjänä, mutta siellä niitä ei ollut. Onko kenelläkään tietoa, missä liikkeessä olisi Oran vaunuja näytillä? Ihan sokkona ei uskalla netistä ostaa. Kiinnostaa myös kokemukset Oran Jovi aireista ja Saagoista.
 
Vaunuasia on ollut varmaan tähän mennessä se vaikein päätös ja kauan sitä mietittiinkin.. Montakohan tuntia tuli seisottua ja ajeltua vaunuliikkeessä ;) Lopulta päädyttiin Stokken Trailzeihin, joista ollaan molemmat kovasti innoissaan! Harmi, että joutuu pitämään vielä paketissa, kun ei ole kunnollisia säilytystiloja. Tekis niin mieli vähän ajelemaan :) Kellään muulla kyseisiä rattaita?
 
Takaisin
Top