Vaunukeskustelua

Tässä hesarissa ollut lasten istuin testin tulokset. 3 kategoriaa tyydyttävä, hyväksyttävä, reputtaneet.

istuimet pärjäsivät testissä

Tyydyttävä arvosana

Cybex Cloud Q

Cybex Cloud Q & Base Q-fix

Bébé Confort Axissfix

Maxi Cosi 2wayPearl

Inglesina Amerigo I-FIX

Britax Römer King II ATS

Cybex Pallas M-fix

Casualplay Multiprotector Fix II

Cybex Pallas M

Britax Römer Kidfix SL SICT

Cybex Solution M

Cybex Solution M-fix

Joie Trillo LX

Heyner Maxi Protect Aero

Hyväksyttävä

Chicco Oasys 1 Isofix

Goodbaby CS 920 SI

Heyner Multi Protect Aero

Chicco Gro-Up 123

Kiwy SLF 123 Q-fix

Testin reputtaneet

Casualplay Sono Fix

Simple Parenting Doona & Isofix Base

Simple Parenting Doona

Safety 1 Baladin

Baby Relax Baladin

Cam Gara 0.1

Hauck Varioguard

Baby First Spacecastle

Apramo Hestia

Lutule Bear S

Apramo Ostara
 
Apuva, miten sitä voikaan olla pihalla kuin lumiukko näissä vaunuasioissa :grin

Nettiselailun perusteella silmää miellyttäisi Jovi Air -yhdistelmävaunut, Hartanit (malleja miljoona) ja Brion Happyt. Tarvii mennä liikkeeseen testaamaan käytännössä, sillähän se parhaiten selviää :) Jos jollain kokemuksia em. merkeistä ja malleista, niin niitä olisi kiva kuulla.
 
Kaivoin tänään varastosta esikoisen odotusaikana ostetut Gessleinin yhdistelmät ja ai että kun oli helpottunut fiilis kun ne on edelleen hyvässä kunnossa! Oon noista tykännyt paljon ja olin iloinen kun ei tartte alkaa tutustuun vaunujen ihmeelliseen maailmaan ja saa turvautua tuttuihin ja turvallisiin menopeleihin :) pitihän niitä toki vähän tuossa pihassakin lykkiä. Onneks asutaan syrjässä nii ei oo naapureita ihmettelemässä ku työntelin tyhjiä vaunuja naaman levynen hymy kasvoilla :D
 
Hecu:

Meillä on Brion kombit esikoisella käytössä.
Ei kai ihan kauheasti eroa oo happyihin. Komebeja ei kai enää saa.
Ollaan oltu tyytyväisiä näihin.
En nyt tarkkaan muista minkä ikäseks asti mahtui vaunukoppaan, mut sit kun ei mahtunut enää niin laitoin vaunukopan patjan ratasosalle ja köllötteli sit siellä.
Heittoaisaa ei oo, mutta istuinosan saa tosi näppärästi käännettyä kasvot menosuuntaan.
Ilmakumipyörät ne on parhautta, niillä pääsee hiekkateilläkin ja talven loskakeleillä, eikä lumi tartu niihin kiinni.
Kombit ei oo kauheen leveät niin mahtuu hyvin esim. hisseihin.

Meillä on nyt etsinnässä sisarusrattaat vierekkäin istuttavat, jos joku tietää hyvät niin saa suositella :)
 
Mekin päästiin lauantaina vihdoin viimein miehen kanssa vaunukauppaan, saatiin kunnon esittely emmaljungan vaihtoehdoista ja turvaistuimista. Vielä arvotaan duo edgen ja super nitrojen välillä, mutta turvakaukaloksi otetaan maxi cosin cabriofix 2wayfix telakalla.
Kummat olis sitten paremmat, ilmakumi vai kennorenkaat, myyjä oli sitä mieltä että kennoillakin sohjossa ajelee? hyvin..
 
Me päädyttii emmiksissä niihi ilmakumeihin. Myyjä suositteli niitä. On mukavemmat vähä epätasasemmassakin maastossa. En nyt taas muista mikä sen rungon nimi oli. Koppa otettii duo edge gray cherry kuosilla.
 
Minnicrue, te taisitte ottaa sen S Airin. Me otettiin Edget Chrome -rungolla ja ilmakumeilla. Sekä maxi-cosin cabriofix -kaukalo.
 
Juu niinhän se tais olla :) mä oon jääny miettiin sitä maxi-cosia.. haluisin ehkä sen kans. Tosin vauvatalos se tarjous jo menny mut jossain muussa liikkees se oli viä tarjoushintaan.
 
Huh, nyt on vaunut hankittuna. Ei kauaa nokka tuhissut, ei juostu liikkeissä tai tehty kummempia vertailuja ja tutkimuksia. Sattumalta eilen asteltiin Vuosaaren Columbuksessa ja sinne oltiin avattu uusi turkulainen vauvatarvikeliike. Varattiin sieltä yhdistelmävaunut, jotka haettiin tänään. En oo aiemmin kuullut merkistä (toivottavasti ei nyt ihan surkeat), mutta on ainakin takuu. Vaunut siis Lirdon ja malli Kerttu. Eiköhän niillä talven yli pääse :D
 
Vaunupäätös on tehty myös täällä ja käytetyt Phill&Teds Navigator v2 rattaat hommattu. Olen todella tyytyväinen päätökseen, vaikka vasta vauvan synnyttyä näkee miten toimivat vauvalla ja kaksi vuotiaalla. Ovat kuitenkin nyt näppärät ja eiköhän se puoli vuotta jotenkin mene..
 
Täälläkin vaunuasia on pois päiväjärjestyksestä, kun Brion Smilet saatiin vihdoin parkkiin eteiseen! Lyhyen harkinnan jälkeen päädyin noihin ja ainakin tyhjinä kulkivat julkisissa tosi näppärästi! :wink Kokemustahan itselläni ei ole, mutta ilmeisesti ilmakumirenkaat ovat niin epätasaiselle maastolle kuin sohjollekin parhaat. Etupyörien lukittavuus lienee myös ehdoton plussaominaisuus hangessa, jos vaunuissa on kääntyvät pyörät.
 
Hei erityisesti te, jotka säilytätte vaunuja kerrostalon pyörä-/vaunuvarastossa, lukitsetteko vaunut jotenkin? Miksei tietysti kaikki muutkin, jos esim. neuvolaan mennessä joutuu jättämään vaunut ulkopuolelle? Luotan kyllä omaan taloyhtiööni, mutta silti ajatus varastetuista vaunuista kauhistuttaa.. :nailbiting: En tiedä paljonko joku perus pyöränlukko varastamista estää, mutta hidastanee hiukan ainakin..
 
Oletteko kukaan katsoneet tai ajatelleet tilata saksasta vaunuja, istuinta, kaukaloa ym? Siellä vissin melko paljon halvempaa.
 
En kyllä uskaltais jättää mihinkään lukitsematta! Ainakin se lukko hidastaa pöllimistä ja estää ehkä "huvikseen vahingontekoa" mitä jotku teinit saattaa harrastaa. Vaikeahan sitä koppaa vissin on lukita, mutta runko ainakin. Eikä kaikki varmaan edes älyä et sen kopan vois saada irti..
 
Suomesta ostettiin, mut jos Saksasta aikoo tilata, niin pian. Toimituksissa saattaa kestää.
 
Mä meinaan hankkia lukon ja jättää ainoastaan rungon aina varastoon.. Koppa saa kulkea sisälle mukana..
 
Onko kenelläkään suunnitelmissa hankkia Bugaboon vaunuja? Kokemuksia kaipailisin..
 
Mun isä teki kovaa vaunuvertailua saksalaisista merkeistä, kun Briot oli sen mielestä kalliit, mutta mun vanhemmat halusivat kuitenkin ostaa vaunut. Tosi paljon edullisempia vaihtoehtoja löytyi kyllä Saksasta ja itse siellä muutaman vuoden asuneena tiedän ettei saksalainenkaan äiti osta mitään rimpulaa halvalla. Siellä maksaa n. 200€ se mikä meillä on 400-500€. Materiaalit vaan on usein huokoisempia, eli rypistyy esim. kuomua nostellessa käytössä kurjan näköiseksi, mutta siellä ilmastokin on sitä luokkaa, ettei tarvitse pakkasia ja räntäsateita paljon miettiä. Ohuempi kangas kestää siis siellä käyttöä tosi hyvin. Ihan varmasti saa siis laadukasta tavaraa sieltäkin! Itse miellyin Brion Smileihin, saksalaiset oli jotenkin monimutkaisen näköisiä, Briot kivan simppelit! Ja kun vihdoin löysin käytetyt hyvään hintaan, isäkin antoi periksi :) Meidän perheessä ajellaan ainoastaan saksalaisilla autoillakin, joten kaukaloihin luottaisin yhtä paljon!
 
Takaisin
Top