Vaunukeskustelua

Me päädyttiin useiden suosittelijoiden ja hyvien testitulosten ja käytrömukavuuden perusteella Brion Smileihin. :) käytettynä turvakaukalo ja telakka+yhdistelmävaunut yht. 500.. Aivan parhaan tuntoset, kevyet mutta jämäkät. Ja helppo lähtee sitte vauvan kans ku saa nii kätevästi kasaan.. :)
 
Meillä on etsinnässä tuplarattaat n. kahden vuoden ikäerolla tuleville lapsille. Tarkoituksena olisi saada mahdollisimman pienet ja kätevät tuplat, sillä kriiterinä on, että mahtuvat hissiin. Nyt minulla on kaksi suosikkia joiden väliltä varmaankin valitaan. Eli Mountain buggy duet (vierekkäin istuttavat) tai Phil&Teds Navigator/sport. Onko jollain kokemusta näistä? Phil&teds houkuttelisi, mutta mietityttää vauva-aika: vauvalle ei ole paljon tilaa ja toisaalta miten tuo 2v viihtyisi siellä alhaalla.. Mountain buggy taas on kapea tuplavaunu ja olenkin miettinyt, että sitä voinee käyttää myös yhdellä ja ehkä nekin olisi ketterät mm. matkoilla. Vaunuvalinta on kyllä hankalaa, kun kaikissa on omat vikansa...
 
Otitteko pikkukettu88 pehmeän vai kovan kopan Brion vaunuihin? Ite oon kanssa miettinyt samoja vaunuja, olisivat ilmeisesti varsin näppärät keskusta-asujalle busseissa ja ratikoissa, mutta mietin vielä kopan valintaa.. Kova koppa olis nätimpi ja näppärämpi esim. matkansänkynä kyläreissuilla, toisaalta pehmeä koppa olisi helpompi napata kantoon, kun joudun kuitenkin säilyttämään vaunuja pyörävarastossa (saakohan siellä edes säilyttää semmoisia?o_O), en mahdu niiden kanssa millään hissiin. Molempia en raaskisi ehkä ostaa.
 
Me otettiin kova koppa. Sitä on myös helppo kantaa tuon kahvan takia. Ei kyllä edes mietitty pehmeää..
 
Yksillä tutuilla on Phil and Teds kahdella lapsella ja ovat olleet tosi tyytyväisiä. Ketterät ja suht pieneen tilaan menevät aktiivisella perheellä. Toiset tutut taas myivät pois ilmeisesti sen taki että toista lasta ei saa kasvot itseen päin, mutta toisaalta ehtiikö sitä vaunutellessa niin paljon sosialisoida tokan pienemmän kanssa, jos isompi ja aktiivisempi on matkassa mukana. Phil and Teds tuntuu itsestä fiksulta, mutta pitää vielä vertailla.
 
Phil&tedsien puolella olisi kyllä sekin, että ne toimisi tosi hyvin sitten yhdellä lapsella. Vähän arveluttaa vaan se vauva-ajan sujuminen, kun sekin on tärkeää. Tänään näin kaupoilla city selectin peräkkäin istuttavat tuplat ja nekin oli tosi kätevän oloiset. Tosin niistä en ole varma menisivätkö hissiin. Se on kyllä ehdoton vaatimus, kun helpottaa arkea niin paljon..
 
Eilen tuli netissä surffattuu aika paljon noita vaunuja. Nyt alkoi noi brion happyt 2014 malli kiinnostaan kun niistä on nyt iha hyviä alennuksia. Ja ulkoisesti miellyttäis silmää ja ominaisuuksetkin vaikuttaa hyviltä. Ainoo mitä luin että kopan kokoa on kritisoitu. Noh josko kävis paikallises vauvatalo johannas tänää katsomas olisko siellä niitä livenä paikalla. Anoppi puhui kun joku oli ostanut emmaljungat ja ne näytti niiin hyviltä. Joo katselin niitäkin mutta hinta on kyllä niin päätähuimaava vaikka anoppi onkin luvannut auttaa hankinnoissa niin silti..
 
No meillä taas niin päin, et mulle ei kelpaa, kuin Emmisten duo edge ja nyt äiti yrittää pakottaa ostaa sellaiset tori.fistä. On niin piheistä pihein. Omathan ne on meidän rahat, jos uutena halutaan. Ärsyttää, kun jaksaa joka välissä kertoa torin valikoimista :S
 
9dfb69ee6da249d96f74186de59ab1e6


Just kattelin et oha nuo aika kivannäköset :)
 
No on vaan ulkonäöltään kaikkein eniten mun makuun ja ei-kääntyvillä etupyörillä pitää olla.
 
Mullakin noi emmaljungat olis ne ykköset. Mut hinta ei oikein napostele, niin ne brion happyt meille nyt sit tulee varmastikin. Mustalla rungolla ja mustalla kuosilla. On ollu monessa paikkaa nyt tarjouksia niistä. Mistä oot minnicrue löytäny parhaat tarjoukset nyt?

Ja tosiaan sitä koppa-asiaa oon kans lukenut, et on pieni. Mut en mä ymmärrä miks se pitäis olla iso? Jos sinne turaa vauvan talvivaatteissa ja pussukoissaan, niin ei sen siellä tartte liikkua!? Eikös ne vauvat tykkää just sellasesta "pesästä"? Ainakin sit on lämpimät vauvalle, kun meilläkin syyskuulaisilla se aktiivinen vaunuttelukausi on talvella just kylmään aikaan. Kesällä toki sit kuumemmat, kun ahtaassa ei ilma kierrä, mut varjossahan se bebe kai pitää muutenkin siellä olla... :D
 
Mulla on paha tapa saada ja ostaa kaikki, mitä haluan. Makso, mitä makso. Et tää uus talokin on siitä hyvä esimerkki. Autokauppaan ei ees uskalla mennä. Saa nähä, miltä tuntuu, kun hoitovapaalla ollaan ja mitään ei oo varaa hankkia. Varmasti mulle opettavaista.
 
Vauvatalo johannan nettikaupassa briojen hinta 549e on tainnu olla yx halvimmista. Just tuo kyseinen musta.
 
No niin ne mielipiteet muuttuu ku kävi paikanpäällä hypistelemässä :D eli vahva suosikki on nyt toi emmaljungan edge ja kuitenkin kääntyvillä ilmakumipyörillä. Myyjä vakuutteli niiden perään ja sit rataskäytössä ne kääntyvät on kuitenki näppärimmät :) ja vinkkinä emmiksiä hankkiessa myyjä sano et tehdas on heinäkuun kiinni eli syksyllä voi toimitusajat venyä aika pitkäksikin. Että siinä mielessä kannattaa olla ajoissa liikenteessä.
 
Minnicrue, kiitti vinkistä. Myyjästä oon kans kuullu vaan hyvää :) Me hommataan sit erikseen matkarattaat, niin ei tartte painaa Ahveniston maastossa vempulapyörillä, vaikka saahan nekin lukittua. Suoralla käy suorat renkaat :D
 
Me ei olla vielä pohdittu kärryasiaa, mutta täytyy sitten kurkkia täältä kokemuksia kun aihe alkaa poltella. Jollei jostain tupsahda vaunut ovelle
 
Onkos kellään kokemusta tai onko joku jossain liikkeessä testaillut Emmaljungan super nitroja? Niistä aika vähän löytyy mitään kokemuksia netistä, mutta tuossa vertailua tehdessä, ne jäi mulla vahvimpana mieleen. Kalliithan nuo on uutena, eikä juurikaan käytettynä tunnu löytyvän.:rolleyes:
 
Takaisin
Top