Vaunukeskustelua

Ensikosketus koko vaunuasiaan oli nyt tämä ketju ja nyt on pää pyörällä! :D
Tähän asti ainoa kriteeri oli ollut, että mahtuisi autoon tarvittaessa. Pitänee käydä ihan liikkeissä testailemassa, että tulee jonkinlainen konkreettinen tuntuma vaunuista, jotka itselle voisi sopia. Onko ihmisillä kokemuksia rattaiden sovittelusta autojen tavaratiloihin? Pääseekö liikkeissä kokeilemaan vai pitääkö pärjätä mittoja ottamalla? Meillä on nimittäin pienehkö auto ja pahimmassa tapauksessa pitäisi sitten miettiä auton vaihtoa...
 
Mä oon ajatellut hommata kotinurkkia varten isommat vaunut ja sitten muualle lähdettäessä matkarattaita. Mahtuu pienempään tilaan ja ovat kevyemmät, kuin isot kohlot vaunut. Jos alle 6kk kuskaa, niin sellaiset rattaat, joihin saa turvakaukalon kiinni.
 
Meillä on just noin, et noi isot "kunnon" vaunut on lenkkeilyä ja kotikäyttöä varten, sit on tommoset brion rattaat joihin saa kaukalon (sais niihin ilmeisesti kopankin), mut ei oo kyllä meillä ollu hirveesti käytös kaukalon kans, ehkä pariin kertaan, mut noita on kuljeteltu sit enempi mukana. Toki sillon, ku vauvat on ollu ihan pieniä ja jos ollaan pidemmäksi aikaa jonnekkin menty, niin sit on otettu noi isot mukaan, ne on sit samalla ajanu matkasängynkin asian :) Niin ja sit meillä on vielä noi mun rottinkiset perintökärryt sisärattaina, niihin on ollut kätevä nukuttaa sisällä pikku nokosille, kun meillä ei oo kumpikaan ihan pienenä nukkunu päikkäreitä sängyssä. Ja kun ollaan kahes kerrokses, niin ei oo sitten tarvinnut rampata eestaas nostelemas tuttia tms. :)
 
Me ostettiin vaunut vauvatalo johannasta, turun liikkeessä olis ainakin saanut käydä sovittamassa vaunuja autoon. :)
 
Mulla ainoat kriteerit vaunujen suhteen on se, että ne mahtuu autoon näppärästi ja että niillä pystyy täällä maalla kärryttelemään säällä kuin säällä. Ja sit tietty kuosin pitää olla omaa silmää miellyttävä :) merkillä ei ole väliä ja varmaan käytettynä tullaan ostamaan. Onneksi on aikaa vielä etsiä, ru:n jälkeen ruvetaan varmaan pikku hiljaa ostamaan tulokkaalle kaikenlaista :)
 
Mun piti ostaa ensin yhdet "halpisvaunut", mutta työkaveri tarjosikin omiaan tosi edulliseen hintaan, joten päädyin niihin. Nyt meillä on siis Hartan Topline X, vaikutti hyviltä :) Oon kyllä kanssa miettinyt samaa, että ehkä vois myöhemmin ostaa jotkut näppärät matkarattaat, tosin aika pieneen tilaan nuo hartanitkin menee.
 
Meillä on matkarattaat jo nyt tuolla vaatehuoneessa.. Vaunut uupuisi vielä :D
 
Meillä olis kans tarkoitus hommata vaunut ja sitten vielä matkarattaat erikseen. Matkarattaat kulkee kontissa ja vaunut sitten lenkillä ja kotosalla :)
 
Noita hartaneita mietin itekin vaihtoehdoksi. Täytyy tässä joku kerta käydä meitin kaupungin vauvatalos tai sit lähtee tampereelle missä ehkä paremmat valikoimat.
 
Mulle työkaveri tarjosi tuttavansa vaunuja 150eurolla, sanoikohan olevan Britaxin. Mut väri oli punanen... ehkä mä pyydän lisätietoja kuitenki ja harkitsen jos ovat muuten kivat. Appivanhemmat on kyllä lupautuneet ostamaan ihan uudet kun ne ei jostain syystä halua että ostetaan käytettyjä. Mut hemmetti jos anoppi ne ostaa, niin en kyllä takuulla tuu saamaan sellasia ku haluan/tarvin.
 
Lilja, sille pitää sanoo, mitkä haluut. Näinhän sen pitää mennä, jos kerta haluaa ostaa :) Kerrohan minnicrue sit kandeeko sinne Johannaan mennä vai suoraan Helsingin/Tampereen suuntaan.
 
Joo kerrotaan :) muksutallia mäkin olin aatellu nettisivujen perusteel. Siel olis ainaki niitä hartaneit mikä oli yx vaihtoehto nettiselailun perusteel. Anoppi mullekin sano ku puhuin käytetyistä et ei mitää käytettyjä. Noh jos haluuvat sponssaa osittain/kokonaan ni selvä sitten :D
 
Meille aikanaan antoi miehen vanhemmat 1000 euron vaunusponssin. Saatiin sit itse valita mitä halutaan ja mehän saatiin loppuviimeks tolla rahalla vaikka mitä muutakin! Oli kiva, kun eivät alkaneet tyrkyttäm!ään omia mielipiteitään vaunuvalinnasta...
 
Meiän piti kans mennä lauantaina Tampereelle testailemaan vaunuja, mut en tiiä ehitäänkö. Ollaan menossa sinne Supermessuille ni samalla ois sit käyny vähän kaupoissakin.

miuk, ohoh, no kyllä tuolla summalla saa jo vaikka mitä:rolleyes:
Ei se anoppi mitään ihan halvimpia varmasti ois muutenkaa ostamassa ollu, edelliselle lapsenlapselleen ostivat Emmaljungat..
 
Mä voisin lahjottaa ilmatteeks nuo meidän nykyset vaunut pois. Se vaan kun vaikka ne pelittää kyllä hyvin, eikä niissä mitään isompaa puutetta oo, niin oishan niissä kuitenkin huollettavas. Esim kuomu on löystyny eikä tahdo pysyä puolittain ylhäällä, kaikki nivelet pitäisi rasvata, kun nitisevät ja jarru toimii vain toiselta puolelta, kun jouduttiin ostaa uusi pyörä eikä se jarrun tanko mene ton uuden pyörän kanssa yksiin. Hyvin niillä kuitenkin edelleen tulee toimeen vaikka kaikki liikkuminen esikon kanssa tapahtuu vaunuilla. Hyvä jousitus ja oon tykänny siitä vauvan kopasta, samoin ratasosaan mahtuu tuo 1v melkein 4kk likka oikein mainiosti. Mukavat ovat työntääkin.

Oisko kiinnostuneita näinkin hyvällä myyntipuheella? :D
 
Mielipidekysymys, minkäs merkkiset vaunut noi on? :D

Me käytiin tosiaan lauantaina ihan vain vilkuilemassa tarjontaa Tampereen Muksutallissa. Olihan niitä.. yhdet tummanharmaameleeratut Britaxit oli nätin väriset ja ihan ok kokoiset, mut siinäpä se. Ei oikeen ollu mulla eikä miehellä intoa perehtyä vielä tarkemmin asiaan, lähinnä nyt hintoja katottiin. Alkoi molemmista kuulostaa ihan hyvältä että annetaan miehen vanhempien ostaa vaunut :D taitaa se olla kuitenkin aika yleinen tapakin. Mä kyllä ehdotin että otetaan nyt vaikka ekaks joltain tutulta jotkut vanhat vaunut, ja sit kun niitä on hetken käyttäny ja varmaan vähän valjennu mitkä on omalle käytölle sopivia ominaisuuksia niin ostais uudet.

Mut mä ihmettelin kun varmaan 90% vaunuista oli kääntyvät etupyörät. Saako ne siis vaihdettua ei-kääntyviin vai miten, tai lukittua jotenkin? Ja ne kopat, ihan hirveitä kokoeroja?!
 
Dorjan Novell Sport on nuo vaunut. Meillä ollut nyt sen reilun vuoden käytössä, käytettynä kyllä ostettiinkin, muttei kuulemma ollut hirveen kovassa käytössä edellisillä, kun he kulkivat autolla paljon. Meillä on likka tän reilun vuoden matkannu noilla kyllä joka paikkaan. Ja siis sillai tosiaan hyväkuntoset ovat, ettei koettais tarvetta uusiin muutoin, mutta tuplat ois nyt hankittava kun tulee lapset niin pienellä ikäerolla. Jonkun huollon se kuitenkin tosiaan kaipaisi, mutta jos semmosen jaksaa/haluaa tehdä niin saisi tuosta tosiaan ihan hyvät pelit ilimatteeks :) vantaalla sijaitsevat ja noutaa voisi tässä kevään aikana, kunhan saadaan itse ensin ostettua ne tuplat.
 
Tuohon vaunukoppaan mahtui meijän neiti pötkölleen yli puoli vuotta, vaikka on pitkä likka. Viihtyikin pitkään maaten. Syntyi siis vuidenvaihteessa ja vasta alkusyksystä luovuttiin kopasta.
 
Mä oon huvittuneena lueskellut näitä kaikkia vaunukeskusteluja. Toiset laittaa vaunuihin rahaa 1500e, me laitettiin 15e :) Saadaan vanhat rattaat sukulaislta, ja ostettiin niihin käytettynä kantokoppa. Et voilà! Vaunuasia on hoidettu.
 
Takaisin
Top