Vaunukeskustelua

Kyllä mä siellä vähän tutkiskelinkin jo. Satasen pintaan sai ihan kivoja :) Mutta mua jotenkin ei houkuta ajatus käytetyistä rattaista.. monta asiaa voin ostaa käytettynä, mutta rattaiden kohdalla kyllä harkitsen..
 
Mä oon kans miettiny, et vaunut uutena. Muu voi olla käytettyä.
 
Vaunut ja se auton turvakaukalo uutena.. Mutta en vielä hylkää ajatusta käytetyistäkään. Ajankohtaisempaa tämä on vasta rakenneultran jälkeen omalla kohdalla :)
 
Sama juttu kans, et ostoksia vasta rakenneultran jälkeen. Turvakaukalo joko tutuilta tai uutena.
 
Mulla on sama linja ton turvakaukalon kanssa. Vaunuja kattelen myös käytettyjä
 
Noi gracon kaukalot ei oo uutenakaan mitään poskettoman hintaisia..esikolle ostettiin lastentarvikkeesta ja jalustan kanssa oli jonku 150€ ton kaukalon saa vielä kiinni gracon matkarattaisiin myös muistaakseni. Meillä poika 11kk mahtuu vielä hyvin tohon kaukaloon, vaikka meillä onkin käytössä jo seuraava istuin :)
 
Just kaveri soitti tosta kaukalosta. Graco olis. Pitää mieheltä kysyä huomenna, kun tulee kotiin.
 
Meillä oli kirpparilta löydetty Maxicosi- kaukalo. Oli tosi hyväkuntonen eikä hinnalla pilattu ja hyvin on pelittäny esikolla. Helppo kiinnittää vöihin, kun meillä ei omaa auto oo niin jotkut telakat ois aika turhia.

Mulla on alkanu selkiytyy mimmoset tuplat haluisin. Kunhan semmoset ois olemassa ja löytyiskin jostain :) Eli haluun semmoset, missä lapset on vierekkäin, isot ilmakumipyörät, heittoaisa, ei saa olla mahdottoman levee että mahtuu bussiin vaikka joku toinenkin vaunu siellä jo ois ja pitää tietty saada toiselle puolelle ratasistuin ja toiselle vaunukoppa. Iso plussa ois, jos voisi jotenkin joko aisaa tai istuimia kääntää niin että esikko pystyis katella eteenpäin mutta vauvan koppa ois muhun päin. Jousitus pitää myös olla hyvä, en siedä yhtään liian kovia rattaita, ja riittävän tilava tavarakori. Löytyisköhän tämmöstä jostain.. :D
 
Hyvä et tiedät nyt mielipidekysymys mitä haluat, noin selkeästi mä en tiedä koskaan mitään mitä mä haluan! :P Ton tekstin kans marssit vaunukauppaan, niin ehkä ne esittelee valikoimansa niin katot sit mikä osuu lähimmäs vaatimuksia :)
 
Itte en uskaltas turvakaukaloa ostaa kirpparilta. Niistä kun ei voi 100% varmaks tietää et ei oo kolaroitu.
Ja toinen juttu mikä kans noissa käytetyissä kaukaloissa kannattaa ottaa huomioon on vuosimalli.

AInakin meille sano liikenneturvallisuuden täti esikoisen perhevalmennuksessa, et turvakaukalo ei sais olla 4vuotta vanhempi.
Eli uutena tulee meille turvakaukalo.

Mielipidekysymys: Kerrohan jos löydät tuollaiset tuplarattaat.. Täälläkin etsinnässä tuplat :D

Kumpikohan parempi kääntyvät etupyörät vai ei tuplissa? Kellään kokemusta?
 
Jos on lapset peräkkäin eli pitkänmalliset rattaat, niin sillon kääntyvät etupyörät on hyvä. Muutoin kyllä vierastan niitä ite, kun tuntuu että ne lähtee sitte vempuloimaan minne sattuu.
 
Lukittavat pyörät on kätevät, saa lukittua epätasaisella/lumella ym. :) tämä siis ihan töiden kautta saatu kokemus, ei arkipäivästä :D
 
Hyvä pointti hei tuo että turvakaukalon kanssa kannattaa olla tarkkana. Varminta varmasti sen puoleen ostaa se uutena. Me nyt uskalletaan se tuolta kaverilta hommata kun tiedetään että ei taatusti ole kolaroitu, ja on uutena ostettu viime vuonna.
 
Turvakaukalossa kannattaa sekin ottaa huomioon et jos on liian vanha, niin vakuutus ei korvaa jos jotain sattuu.. et kaverilta uskaltaisin minäkin ostaa, mut kirpparilta en välttämättä ostas..tosin niis rungossa on jossain kohtaa valmistusvuosi.
 
Mulle myös turvaistuimet sellasia, jotka ehdottomasti halusin uutena. Maksaahan ne, mutta tingitään sit jossain muussa. Vaunut kyllä halusin myös uutena, mutta miehen vanhemmat sponssas ne.
 
Me ostetaan myös kaukalo uutena. Mutta ota niistäkin nyt selvää mikä kannattaa ostaa. Mies haluaisi käydä liikkeessä katsomassa ja kuulemassa viisaampien neuvoja, mutta kai semmosen osais itsekin netistä tilata? Jos katsoo vuosimallin, kiinnitystavan ym perusjutut. Vai onko niissä niin kamalan suuria eroja?
 
Mä voisin ostaa turvakaukalon sekä vaunut käytettynä, jos saan luotettavasta lähteestä. Vaunut pitää olla säilytetty sisällä ja kaukalo ei saa olla kolaroitu. En tiiä miksei niitä muuten voisi käytettynä ostaa... Pianhan ne on joka tapauksessa käytettyjä. :wink Me saadaan siskolta takaisin turvakaukalo, joka on sitten ollut jo kahdella vauvalla. Hyvin se varmasti toimii vielä!
 
Kiinnitystavoissa on eroja..Nykyään suositaan jalustalla olevaa, kun on turvallisempi ja virhekiinnitysriski pienenee..esim. toi graco niin ei vaadi isofixia, mikä monissa sit on, et sen saa mihin autoon vaan ja on helppoo asentaa. Toi graco on helppo myös vöillä kiinnittää, mut huomannu et kaikki muut jotka tota meidänkin on laittanut niin laittaa vyöt väärin.

Voittehan liikkeessä käydä katsomassa ja kokeilemassa niitä kiinnityksiä ja saada opastusta, mut tilata sit netistä. Ite tykkäsin liikkeessä käydä kokeilemassa kun sai ite koittaa esim niiden painoeroo ja kuuli et kallis ei oo aina paras..ja hirveesti eroja sivusuojissa yms..
 
Mä tykkään isofix-kiinnitteisestä ja suosittelen lämpimästi, jos autosta isofix löytyy! Helppo ja nopea asentaa ja tosiaan se väärin kiinnittämisen riski minimaalinen. Meillä on brio primo-kaukalo telakoineen.
 
Takaisin
Top