Vaunukeskustelua

Meikäläiselle liian iso kynnys ostaa noi brion go nextit kun hintaa yli tonni.. perkeleen kallista! :sad001 paha mieli kun haluaisin ne, ne on just meiän makuun.
Mutta täällä on vakavasti pohdittu seuraavia merkkejä; brio, tutek, nana?, teutonia.. eniten kallistun brioon :) edit* 899e olis alessa noi go nextit mut meidän budjetti on kyllä siinä rajalla eli max 700e :sad001
 
Mulla on ajatuksena ollut, että pitää saada autosta turvakaukalo kiinni vaunujen ratasosaan. Emmaljungissa tuo ainakin onnistuu, samoin oralla, mutta muuten en ole jaksanut vielä perehtyä asiaan. En ymmärrä, miten pitäisi osata tuollaistakin päättää :grin
 
Ostettiin käytettynä teutoniat, kun pääasiallisina rattaina käytetyt oran matkarattaat levähti. Niissäkin tuli mukana adapteri autokaukaloon.
 
Joo teutonialla pitää olla niiden oma adapteri mutta varmaan kaikki turvaistuimet saa niihin mitkä sopii rataskiinnitykseen.

Kattelin noita tuplia vähän netistä, aivan järjettömiä hyökkäysvaunuja! :O Pärjäisköhän 1v9kk jo seisomalaudalla..
 
Mulla on ajatuksena ollut, että pitää saada autosta turvakaukalo kiinni vaunujen ratasosaan. Emmaljungissa tuo ainakin onnistuu, samoin oralla, mutta muuten en ole jaksanut vielä perehtyä asiaan. En ymmärrä, miten pitäisi osata tuollaistakin päättää :grin

Meillä Britaxin kaukalo ja sai adaptereilla kiinni Gessleinien runkoon. Se oli kyllä ehdottoman kätevä juttu!
 
Aaria, riippuu varmaan lapsesta. Mä olisin kuulemma jaksanut seistä, mutta pikkuveli olis ollu liian laiska siihen :D
 
Meillä oli Aaria esikoinen sillon kuukauden päälle 2 vuotias, kun pikkusisko syntyi ja hän kyllä jaksoi pitkiäkin lenkkejä siinä laudalla seisoskellen, toki välillä sai kävelläkin, ettei tulis kylmä. Mielellään tuo seisois siinä vieläkin, alkaa vaan olla aika raskas yhdistelmä lykätä :D Asutaan siis semmoses paikkaa, että kauppaan on sen verran matkaa, et kun kävellen oon mennyt, ni pakko on ollut molemmat ottaa välillä kyytiin vieläkin. Onneks nyt alkaa olla sellaset kelit, että poika pääsee pyörälläkin! Mutta niin, mun mielestä toi lauta on ollu kyllä tosi kätevä.
 
Aikamoista hifistelyä tää vaunutouhu! Tätä lukiessa melkein tulee sellanen olo, että pitäis ymmärtää asioista jotain ja olla jokin mielipide.

Mä otan vastaan, mitkä vaan satun saamaan. Oishan tää tietty aika tylsä keskustelu, jos kaikki ois niin kuin mä. "vaunut ku vaunut, ihan sama!" :D Toisaalta nää teidän arvioinnit on myös entisestään vahvistanu mun asennetta, koska meillähän on aika vaatimattomattomat kriteerit. Kaupungin kaduilla lykitään, eka lapsi vasta, autoon ei usein tartte mahtua... Kunhan ei oo kauheen painavat, että jaksais muutaman portaan verran nostaa ne rappukäytävään.
 
Meillä taas pitäs olla hyvät kulkea hiekkateillä ja lumihangessa sekä loskassa, kun koiraa pitää lenkittää sen kolme kertaa päivässä. Siks pitäs olla kunnon järeää tekoa.
 
Mulla on nyt vilkuillessa noi emmikset myös suosikit. Ja jos sais valita niin duo edget miellyttää silmää enemmän. Pitää käydä kesemmällä varmaan kattomassa vaihtoehtoja ajan kanssa. Luulen, et halvemmallakin vois päästä, mut sit toisaalta, jos satsattas vaunuihin, niin oon valmis tinkimään noista vauvan muista hankinnoista, siis pinnikset ja hoitopöydät yms olis ihan tervetulleita vaikka käytettyinä sit :)
 
Sama. Mäkin ajattelin noin, et vaunuihin satsais ja muut saa olla halvempii.
 
Meillä on vaan halppis vaunut Emmat, mut oon tykännyt niistä tosi paljon. Hyvät työntää talvellakin. Ainut kunnon "vika" on kun ne on nii painavat et en saa heitettyä niitä autoon, mut ei oo kyl tarvettakaan kun on matkarattaat. Kevyet on silti työntää ja sopii mun lykittäväks ja miehen myös ja meillä pituuseroo 40cm.
 
Käytiinpäs jo tänään pyörittelemässä vaunuja liikkeessä, oli molemmat minun vaihtoehdot esillä!

Kyllä nyt oon 98% varma, että noihin Joolz Day vaunuihin/rattaisiin päädytään. Oli niiiin kevyet, ketterät ja näppärät! Ja nätit ku mikä. :love7

Brio/britax go (next) oli niin paljon leveämpi ja kömpelömpi, että ei tuntunu omalta. Ja se koppa oli niin pieni, että en tajua miten sinne pienikään vauva talvikamppeissaan mahtuu?:dontknow ulkonäöllisesti eivät myöskään miellyttäneet yhtä paljon.

Onpahan tämäki nyt melko varmasti pähkäilty valmiiksi. Paitsi mieli muuttuu 150 kertaa vielä. :wacky:
 
Hartaneihin saa myös adapterin ja minkä tahansa kaukalon.
Meillähän tuo vaunujen osto ei ollut yksinään mun päätös vaan mies oli aika lailla asiasta enemmän kiinnostunut. Tekninen puoli ja ulkonäkö, että hänenkin on mielekästä käyttää. Hartanit on saksalaiset ja niin on mieheni autokin :wink Tietty käytännöllisyys oli molemmille tärkeä. Erityisesti olen tykännyt, että hartaneissa on käsikäyttöinen jarru. On nopsa ja kätevämpi kuin jalkajarru. Tärkeää oli myös, että menee autoon ilman suurempaa vaivannäköä. Hartanit on helpot ja nopeat kasata. Vähän pienempään takakonttiin tuollaiset pienillä eturenkailla varustetut saa myös nopeesti, kun ei tarvii ottaa kuin toiset renkaat irti. Sekin käy kätevästi.
Meille oli tietty pitkinä ihmisinä myös tärkeää, millä korkeudella lapsi ja aisa on. Ja aisan helppo säätö, jotta voi muuttaa helposti kesken lenkinkin. Hartaneita vielä korkeampia malleja on, jotka vois olla vielä enemmän mun mieleen.
 
Missä ihmeen vaiheessa ne vaunut kannattaa ja tohtii ostaa? Nyt ois ne mun haluamat just tarjouksessa mutta tuntuu niin aikaselta ostaa vielä. Toisaalta nyt kevään ja kesän aikana jos kalliimmat roinat ostelee ni sit ois syksyllä helpompaa kun sillon tulee olemaan muutenkin rahan kanssa huomattavasti tiukempaa...

Millon te muut ootte menossa vaunukaupoille?
 
Jos on snuzzle hyvä tarjous vaunuista, niin anna palaa vaan ja osta ihmeessä jo nyt. Syyskuuhunkaan ei oo kun puol vuotta kuitenkaan. Ja tosiaan, tasoittuupahan rahanmeno vähän sit kesemmällä kun jotain on jo hankittuna. :)
 
Joo, eipä se puoli vuotta oikeesti mikään pitkä aika oo ku sitä näin aattelee... Eikä ois tosiaan kiva kerätä kaikkia kalliita ostoksia sinne samoille ajoille könttään.

Pitääpä alkaa sit kahtelemaan tota tarjousta jo sillä silmällä. :happy:
 
Kyllä minäkin meinaan alkaa pitää silmällä tarjouksia ja ostaa noita kalliita juttuja, jos osuu silmään sopivasti.. Ei niitä kaikkia pysty kerralla, vaikka sukulaiset kovasti lupasi olla hankkimassa kaikkea :)
 
Takaisin
Top