Vaunukeskustelua

Onko kellään hyviä/huonoja kokemuksia noista Firkoneista? :) Miehen kanssa nyt päätettiin että otetaan ne.
 
Meil on firkonit. Ostin käytettynä, olleet yhdellä vauvalla. Erittäin tyytyväinen olen ollu. Kohtuu näppärät työntää näin maallakin, jossa ei paljoa ole asfaltteja. Helpot kasata ja kohtuu pienet eli menny hyvin autoon. Irrotettava koppa oli alkuu kätevä. Mitää moitetta en ossoo sanoo
 
Oisko täällä kenelläkään vinkata Tampereelta jotain hyvää vaunu-/lastentarvikeliikettä, joka ois lauantaisin ja/tai sunnuntaisin auki? Jos sais huijattua miehen sinne parin viikon päästä kun ollaan menossa... :D
 
Lastentarvike Lielahdessa on lauantaisin auki muistaakseni 10-15 baby stylekin taitaa olla lauantaisin auki :)
 
Ok kiitos tiedosta, Lielahti olis sopivasti matkan varrellakin ettei tarvis keskustaan poiketa heti.
 
Mulla meinaa tulla joku vaunuhermoromahdus jo, kun mitkään ei vaikuta riittävän hyviltä :arghh:

Äääää, mie olin jo niin varma, että ne joolz dayt ois hyvät, mutta joku niissäki alko tökkimään, ehkä hinta... :wink nyt oon sitte miettiny noita britax affinity yhistelmiä, ois kuitenki puolet halvemmat, että välttäsköhän ne... missään en vaan ole noita päässyt hypistelemään. :sorry:

Järki lähtee vaunujuttuja miettiessä! Pakko kai ne on kohta ostaa, että ei tarvitte enää niitä miettiä? :rolleyes:
 
Kai se budjetti kannattaa miettiä ensin, ja sitten katsoa mikä siihen menee. Tai sitten päättää mitkä on parhaat ja ostaa ne sitten vaikka käytettynä, jos ei muuten raaski. Meillä oli lainassa Teutonia mistral s yhdistelmävaunut ja voin lämpimästi suositella niitä. Hinta on kyllä tietääkseni korkea, mutta saahan noita käytettynäkin ostaa. Nyt meillä on rattaina teutonia funit ja olen tosi tyytyväinen niihinkin, ovat kapeammat ja kevyemmät kuin mistralit. Ei ihan yhtä hyvin jousitetut tosin. Molemmat kyllä kulkevat kuin ajatus. :)
 
Voisko joku valaista, minkämerkkisen turvaistuimen kannattais hommata. Siis sellaisen jonka saa yhdistelmiin kiinni. Ja mitä muuta se vaatii, että saa turvaistuimen kiinni autoon ja yhdistelmiin? Pitääkö olla jotain erikoisosia? Meneekö kaikki eri turvaistuinmerkit kiinni kaikkiin eri yhdistelmiin?
 
Me löydettiin käytettynä (vuosi vielä takuuta) ABC Design Pramy Luxe -yhdistelmävaunut. Meinattiin ensin ostaa juuri samat uutena. Halpisvaunut mutta porukka tuntuu niistä tykänneen kovasti kun käyttökokemuksia googlettelin. Noita myös suositteli kaveri joka tuommosia on nyt vuoden päivät käyttänyt kohta.
 
Mä olen tänään taas tutkinut nettiä ja yhtään fiksummaksi en ole tullut kyllä vaunuasiassa! Meillä tosiaan on rattaat jo, mutta silti mietin, että pitäisikö kuitenkin jonkinlaiset vaunutkin hankkia vauvalle.. Jaa'a! Niistä ei kuitenkaan kamalasti olisi valmis maksamaankaan, kun edes jonkinlaiset löytyy jo varastosta. Ja jotenkin, kun ei ole mitään havaintoa mihin pitäisi kiinnittää huomiota miettiessään vaunuja.

Baby merc s3 plus ( http://vauvakulma.fi/lastenvaunut/b..._s3plus-sininen_musta/auton_turvaistuin-kylla ) vaunuja olen tänään katsellut. Mutta mitään hajua onko ne sitten hyvät vaiko ei.

Miksi tämän pitää olla näin kamalan hankalaa? Ihan liikaa erilaisia.. o_O No onneksi tässä on vielä syyskuulle aikaa!
 
Mitkäs matkarattaat olis hyvät ja kaukalon perään kyselen kans. Emmaljungan Duo Edget haluan, mut muista ei tietoa.
 
Tommonen kelpais kyllä, mut mielellään kans käytettynä. Minkä ikäinen on n.13 kg lapsi?
 
Abu: teillä on siis jo rattaat, mutta saisko niihin vauvalle kopan/kantokassin? On mukavampi, käytännöllisempi ja turvallisempi kun pelkät rattaat.

Minis: meijän 1,5 v tyttö on aika normaalikokoinen ja painaa n, 11 kg. Yleensä turvakaukaloa ei kai käytetä näin isoille, kun ne kasvaa jo yli niistä. Tyttö siirtyi turvaistuimeen joskus alle vuoden ikäisenä.
 
Meidän puoltoistavuotias painaa vajaa 12 kg. Usein noissa kaukaloissa tulee pituusraja vastaan ennen painoa.

Muoks. Ja meillä kans siirtyi vajaa vuoden ikäsenä turvaistuimeen, vaikka mittojen puolesta olis kaukaloon mahtunu.
 
Hyvä tietää, kiitos paljon. Eli menee noin vuoden verran.
 
Googleen kun pistää Graco Logico S tori.fi niin löytyy monta! :)
 
Noku siis saatiin rattaat ja niihin ei saa yhdistettyä yhtään mitään. Ne on vain rattaat ja niin.. Ja nyt sitten tosissaan arvon, että täytyisikö se vaunutkin ostaa, koska jotenkin tuntuisi paremmalle vaihtoehdolle kenties vauvan kanssa. Mutta jotenkin ei raaskisi ihan kamalasti laittaa rahaa kiinni, koska nuo meidän saamat rattaat on oikeasti aika hyvät (tykkään!), joten niihin voisi vauvailun jälkeen kuitenkin vaihtaa..
 
Maggie: Meillä on nyt brio happy yhdistelmävaunut ja brio primo turvakaukalo jonka kanssa autotelakka. Vielä kun hommataan se adapteri niin sen kaukalon saa kiinni niihin vaunuihin (Kaikki käytettynä hommattu). vasta sitten käytössä tietenkin näkee miten homma toimii ja kuinka käytännöllinen paketti on tullut hommattua. Ymmärtääkseni kaikki merkit eivät sovi toisiinsa, joten kannattaa tarkasti tutkia mitä hankkii.
 
Abu, tori.fistä löytyy halvalla vaunuja, kannattaa kurkata :)
 
Takaisin
Top