Vaunu pohdintoja

Onko kellään kokemusta Stokken vaunuista?! Itse ajatellut niiltä sitä uusinta Trailz-mallia.. On vaan niin kovin tyyris.. :bored:

Stokken vaunut on hienoja :D mut aika pienet ne kääntyvät etupyörät, ei varmaa oo maastovaunut.

Nuo uusimmat Trailz-mallit on maasrovaunut, niissä on tosi isot ilmakumipyörät...lueskelin myös kokemuksia, ni hyvin kulkee kuulemma kelissä ku kelissä ja eri maastoissa...mut hinta vaan niin hirvittää... :D :D

Minkä kokoinen olisi sopiva vaununkoppa? Sisämitalta? Että menisi vähän pitempään

Hei apuva, oon niin pihalla näistä.. Osaako joku auttaa? Käykö noihin Brion Smile -yhdistelmävaunuihin vain tuo Brion Primo -turvaistuin? Kun noi vaunut olisi yksi vaihtoehto (vielä ei lyöty mitään lukkoon, esim Happyja miettinyt myös).. Mutta nyt saisin tutulta ostaa todella hyvä kuntoisen Britaxin BabySafe Plus SHR turvakaukalon ja mietin, että kannattaako nyt kuitenkaan ostaa ennen vaunupäätöstä..? Kiitos avusta! :)
Lisätääs vielä linkki tohon turvakaukaloon: http://www.babystyle.fi/index.php/t...safe-plus-shr-turvakaukalo-black-thunder.html

SJ, aika hankala sanoa. Melko samannäköinen toi kiinnitys"hammas" on molemmissa, mutta pienikin ero voi tehdä sen ettei toimi. Toisaalta Brio Primo ja ainakin joku Britaxin kaukalo menee samalla adapterilla Brio Happyyn. Smileenhän ei Primolla adapteria tarvi.

Melkein pitää kysyä kaukaloa lainaan kaverilta ja marssia lähimpään lastentarvikeliikkeeseen ja kysyä sieltä, saako aitä kiinni. Jotenkin luulisin ettei saa, kun sitä ei erikseen mainita.

Sj, mikäli tuo Britaxin BabySafe Plus SHR -turvakaukalo ei mene Brioihin, niin moniin muihin vaunuihin menee :). Esim. Hartaneihin ja Teutonioihin saa ostettua Britax-adapterin kaukaloa varten. Mikäli travel systemiä tarvitaan pelkästään kaupoilla/lyhyillä reissuilla, ni yks suht edullinen vaihtoehto on matkarattaat, esim. Britaxin B-Agile tai B-Motionit, joihin saa helposti kaukalon. Meiltä löytyy kyseinen kaukalo ja B-Motionit, ja tuo SHR-toiminto pääsee noissa oikeuksiinsa (lähtee yhdellä kädellä irti rattaista). Erikseen hommataan vielä jotkut yhdistelmävaunut lenkkejä varten, mutta niihin ei aiota hankkia adapteria.

Huhtikuisista huutelen, ainakin edgen ja mondialin kopissa on kantokahvat :) Ovat irrallisena sivuvetoketjutaskuissa. Meillä nuo mondialit sport rungolla, en vaihtais mihkään! Seurailen näitä vaunukeskusteluja, pitkään oon miettinyt josko hommais tuplavaunut enkä vieläkään osaa varmana sanoa, täytyy sit lähempänä laskettua aikaa miettiä kun näkee miten esikoinen enää ees viihtyy rattaissa, ikää tulee olemaan silloin melkein kaks vuotta kuitenkin :) Noista bugiksen donkeysta, oon päässy ainakin kolmea eri työntelemään ja näkemään kunnon käytössä, enkä tykkää enää yhtään :o Yhestä oli jo runko muutamassa vuodessa vääntynyt mikä lie maanantaikappale, hirveän isot ja kömpelön oloiset istuimet kopat ja runko. Mutta moni kyllä tykännyt myös :)

Mä oon nyt miettiny että josko esikoiselle hommais sen seisomalaudan missä on samassa se "istuin"..mutta en tiijä tuleeko tolkkua niinkään kun on aika vilkas tapaus että malttaako pysyä siinä seisaaltaan..en tiijä, katotaan lähempänä.

Onko jollain kokemuksia Cybex Priam rattaista? Ovat melko uudet markkinoilla ja itse jotenkin tykästyin ulkonäöllisesti niihin. Jollain ruotsalaisella sivustolla pärjäsivät hyvin testissä http://www.xn--bst-i-test-q5a.se/Barnvagn/Duovagn
Samassa testissä parhaiten pärjäsi myös Brio Smile.

Toisena vaihtoehtona olen pohtinut Bugaboon Buffaloita. Täytynee varmaan käydä jossain päin Suomea missä näitä myydään niin että saa vähän tuntumaa.

Heippa!
Mua kiinnostaisi kuulla vähän kokemuksia "no names" vaunuista. Yhdellä suomalaisella sivustolla ja esim. Hobbyhallissa myydään ainakin mulle ennestään tuntemattomia merkkejä, mutta maksavat huomattavasti vähemmän kuin merkilliset vaunut. Vaunut maksavat näillä sivustoilla 300-700 euroa ja sisältävät suurimmalta osalta hoitolaukun, sadesuojan, hyönteisverkkon ja pyörän pumpun. Turvakaukalo maksaisi 100 e lisäksi. Oisko hyvä vai huono diili?

Annicasi: mä en uskalla vaunuja kokeilematta lähteä ostamaan. Itselleni on tärkeää, että vaunujen liikuteltavuus on hyvä ja että ne tuntuvat omiin käsiin hyvältä. En siis varsinaisesti vastaa sun kysymykseen kun en juuri noista vaunuista tiedä.

Okei :) kaikkia mitä itse oon omaan käteeni kokeillut niin on tuntunut hyviltä. Tai niinkuin pehmolelu, se tuntuu aina pehmolelulta, vaikka olisi minkä mallinen vaan, tai polkupyörä, se tuntuu aina polkupyörältä. Itselläni on vaan sellainen ajatus, että jos ne ovat vaunuiksi tarkoitettu, niin eiköhän ne silloin vaunuina toimi :) Ainoo vaan mitä vaan ehkä mietin, kuinka kestävät nuo ovat, että ovatko hilavitkutin kamaa... Tuolla lasten.fi:ssä on ainakin ilmainen palautusoikeus 15 pvä, niin voiskohan sitä testata kuin netistä tilattuja vaatteitakin ? ;) Noilla vaunuilla mitä oon katsonut niin on alumiinirunko ja olisi kahden vuoden takuukin, kuten yleensäkin merkkivaunuissa on.

Tai hei. Mä laitan linkin siitä tähän (saahan niin tehdä?), niin joku vois kertoo mielipiteensä? Kuulisin mielelläni! https://www.lasten.fi/vaunut-ja-rat...ino-yhdistelmavaunut-p-3384.html#.ViavditBHv4

ja oisko juutubesta löytynyt joku esittelyvideokin, jos oikein muistan.

Mun kaveri osti tommoset baby-merc vaunut. Vissii on toiminu, en oo kyselly et onko hyvät =D ei oo ainakaa valittanu :) muutaku että vaunuissa oli jotain nallen tms kuvia, mitä netin kuvassa ei ollut..

Takaisin