Vaunu pohdintoja

Joo me ostetaan brion happyt, olen halunnut niitä jo ennen kuin tulin raskaaksi ja mies on sanonut että mä saan päättää :) ja tosiaan briot on kaikkialla alessa kun vaihtuu britaxiin :)

Mä satsaan ehdottomasti vaunuihin, etenkin, jos niitä paljon tarvitsee. En ostais halvinta merkkiä, joka voi olla lähes mitävain. En luottaisi, kun hyväksi havaittujen tunnetuimpien merkkien vaunuihin. Ennemmin ostaa yhdet hyvät, kun useammat huonot..

Vähän olen kerennny tutkimaan näitä vaunujuttuja ja joku kuva alkaa hahmottumaan millaiset pitäisi olla, mutta silti moni asia on vielä täyttä hepreaa! Varmasti tiedän että täytyy olla isot ilmakumipyörät (ei kääntyviä etupyöriä), pelkät vaunut (Ei niitä mitä voi muunnella rattaiksi) ja tilava koppa-osa.. Siinä se sitten olikin.. Olen tässä yrittänyt katsella eri merkeiltä näitä, mutta tuntuu että kaikki on näitä muunneltavissa rattaiksi-vaunuja eikä missään pelkkiä vaunuja o_O ja mikä olis sitten sellainen hyvä merkki jolta tällaiset vaunut löytyy? Kova vai pehmeä koppa? Välillä hajoaa pää ko miettii näitä..... :schocked028

Lapintyvär miksi et halua ratasosaa mukaan? Esim emmaljunga edge duossa on isot ilmakumirenkaat ja tilava kova vaunukoppa. Mukaan tulee ratasosa.

Emmaljungat on just ihan parhaat sen vuoksi, kun ne ovat kestävät ja laadukkaat vaunut. Ja niihin saa pienelle vauvalle kunnollisen vaununkopan ja isompana voi vaihtaa tilalle ituinosan jalkapeitteellä. Monikäyttöiset ja rungoissakin varaa valita! Kunnon ilmakumipyörät täytyy meillä ainakin maalla olla.

Mä olen kyllä 100% tyytyväinen kun ostin nuo vaunut.. 1 lapsella käytetty vain, kun toisen kohdalla oli jouduttu hankkimaan tuplat. Ratasosa tuliterä/käyttämätön.

Onko jollain kokemusta Emmaljungien City Crosseista (citykopalla) ja/tai Duo Edge Sport -rungolla? Classic-rungossa on sellainen metallinen jarru, mikä useamman henkilön (mm. myyjä, muutamakin eri kaveri, oma testaus liikkeessä) mielestä on erittäin jäykkä ja pitää kovan "kolauksen", mikä usein saattaa herättää vauvan, joten tämä runko on (ainakin nyt) ulkona harkinnoista... Mutta siis mitä eroa on noilla City crosseilla ja Duo Edgellä (sport-rungolla)? Molempiin saa kovan kopan, mutta onko noissa iso kokoero? City crossit kai kevyemmät? ...mää oon aivan pihalla... :)

Maikku, 2016 classic rungossa on erilainen jarru :) se on muuttunut..

En tiiä sitte tekeekö se uusi jarru sitä kolahdusta! Mun mielestä ei, kun kävin kesällä lastentarvikkeessa testaamassa. Tai sitte en kiinnittänyt huomiota siihen. :)

Ja tuosta koko erosta en osaa sanoa muutaku että edget on tosi isot :)

Mulla tais edelliset olla city crossit enkä kyllä ole huomannut jarruongelmaa.. Kannattaa käydä testaamassa.

Me ostettiin -11 Edget sporttirungolla ja muuta en niistä osaa sanoa, kuin että ovat kyllä tosi isot, raskaat ja jämäkät. Tiedä sitten onko runko edelleen samanlainen kuin muutama vuosi sitten, mutta eivät siis missään nimessä ole mitkään mukanakuljeteltavat kaupunkimallit :D Menevät kyllä varmaan läpi harmaan kivenkin, ovat sellaiset taisteluvaunut. Edellinen omistaja kehui, että lapsi mahtui nukkumaan päiväunia tosi pitkään kopassa.

No kun en edes tiedä, missä niitä vaunuja tulee rullailtua. :joyful: Ollaan nimittäin muuttamassa pääkaupunkiseudulle vuodenvaihteen jälkeen ennen syntymää (la 2.3.2016), mutta ei oo tarkkaa tietoa vielä minne päin. Mutta todennäköisesti, jonnekin missä on metsäistäkin lenkkipolkumaastoa lähellä eli ei pelkästään asfalttiviidakkoa. Silloinko pienet renkaat ei oo kätevät? Entäs sitten julkisilla kulkeminen? Millaiset vaunut niissä on hyvät ja onko jotain mitä ette tosiaankaan suosittele? o_O

Julkisissa kulkemiseen suosittelen vaunuja joissa on hyvät renkaat. Ihan jo sen takia että kun nousee bussiin ni pitää saada vaunut tuettuu etupyörien varaan (eli kolmipyöräset ei oo kauheen kätevät, yhden etupyörän varaan tukeminen on vähän vaikeeta). Toinen mikä on ollu kätevä niin suht pitkä etu- ja takarenkaiden väli, koska bussit jää välillä tosi kauas pysäkistä. Kapeet vaunut taas mahdollistaa bussiin mahtumisen jos on parit leveät vaunut jo bussissa.

Me käytiin ostamassa Stokken trailz vaunut uskon että on hyvät, paljon vertailin niitä ja Bugaboo buffaloita ja tulin siihen tulokseen että Stokkeissa oli paremmat renkaat sekä isompi tavarakori, katsotaan oliko viisas päätös :)

En mie tiä onko se vain joku ajatus pinttyny päähän, mutta varmaan kuitenki yhistelmävaunut tullee :happy: olen kattellu että Teutonia Elegance olis aika ihana :angelic: olisko kellään niistä käyttökokemuksia? Miten kopassa riittää kokoa?

Ostin meille Easywalkerin tuplat (käytettynä) ja ostan kaverilta myös Emmaljungan vaunut (mallia en muista), joiden pehmeä kantokoppa menee myös noihin Easywalkereihin. Lapsille tulee ikäeroa siis n. 2v3kk ja tunsin, että ehkä tarvitsen kuitenkin tuplat. Edellisellä oli Brion vaunut, voin kyllä niitäkin suositella, mutta ne oli meillä aika vanhat, tutulta lainassa ja nepparit oli jo aivan toimimattomat, joten päätin että niiden kanssa en enää seuraavan kanssa taistele jos seuraava tulee.

Tuli todettua, että mukulakivikadulla saisi olla isommat eturenkaat kuin Brion smileissa on. Ei varmaan ongelma jos satunnaisesti sattuu kulkemaan sellaista katua, mutta nyt oli reissussa ainakin niin epätasaista pyöreää kiveä ja niiden vaihtelevia välejä, että mies sai työntää. Harvemmin mitkään metsäpolutkaan on mitään ongelmia tuottaneet. Tosin mies noita pyörän paineita on hoitanut mutta pyynnöstäni huolimatta ei ole muistanut tarkistaa niitä moneen kuukauteen.
Ja ne pyörät kannattaa pitää oikeissa paineissa. Pidentää sekä ilmarenkaan kestävyyttä että äidin pinnaa, kun rullaa kevyemmin.

Täällä pohdittu lähinnä Brion Smilejen ja Happyjen välillä. Ei asuta keskustassa ja koirien kanssa liikutaan tuolla hiekkateillä. Etenkin talvi mietityttää, kun tässä ei ole edes jalkakäytävää, että missä lumisohjossa sitä saa vaunuja työntää.. Toisaalta sitten pitäisi olla näppärät vaunut, jotka pakata autoon mukaan. Autoa tulee käytettyä paljon, kun koirien kanssa liikkuu treenihallille tai esimerkiksi tuonne keskustaan.

Puuh, ei ole helppo valinta. Kuhan uskaltaa, niin täytyy lähteä pyörimään vaunuliikkeissä ja tutustua myyjän kanssa valikoimiin.. Tiedä vaikka päätyisin joihinkin ihan muihin. :)

Esikoisella on emmaljungan duo edget. Nyt mietin hommataanko tuplia ollenkaan vai pelkästään seisomalauta??? Esikoinen on vauvan syntyessä n. 1v 10kk. Esikoinen ei viihdy nytkään enää rattaissa, ei olla kevään jälkeen kuin kerran käyty pari kilometriä, ei kulu enää aika ja repii jokaisen vaatekappaleen irti minkä saa ja viskoo tienposkeen.
Mutta jos tuplat hankitaan niin sit pitää olla semmoset joilla kans pääsee lumessakin ja vähän huonommassakin maastossa. Toisaalta, tuskin tuo ikiliikkuja pysyy seisomalaudallakaan..

Mä näin eilen meijän uudessa lastentarvike liikkeessa Trille Viper 4s-yhdistelmä vaunut. Jotka vaikutti kyl tosi hyviltä. Meillä vaikuttaa vaunujen ostoon et miten leveät vaunut on. Ku meillä on aika pieni hissi. :D Ja ite on myöskin miettiny jatkoa varten että ostetaanko sitten myöhemmin tuplat ku lapsia tulee lisää vai laitetaanko seisomalauta. Mut se ei oo kyllä vielä tämän ajan murhe.

Takaisin