Vaunujen osto on vähän niinku autokaupat - joka merkillä on kannattajansa.
Me päädyttiin esikoista odottaessa tooooooodella pitkän pohdinnan jälkeen
Teutoniaan (malli taisi olla Mistral S) ja ollaan oltu kaikin puolin tyytyväisiä. Vaunut ovat olleet ja ovat yhä kovassa käytössä, eikä mitään huoltoja tai korjauksia ole tarvittu. Voin siis suositella lämpimästi!
Me etsittiin alunperinkin yhdistelmävaunuja, ja ratkaisuun vaikutti mm.
vaunujen korkeus ja kopan koko. Tiedettiin odottavamme isohkoa poikaa, joka vielä kasvaisi talvea kohti, jolloin koppaan pitäisi mahtua vauvan lisäksi myös reilusti vaatetta. Mies on myös suht pitkä, 193 cm, ja Teutoniassa mieskään ei joutunut pahemmin kumartelemaan vaunuja työntäessä. Samoin itse vaunukoppa oli mukavan ylhäällä, jolloin vauvaa nostellessakaan ei tarvinnut kumarrella liikoja.
Ei-pumpattavat pyörät (ilmakennorenkaat?) ovat olleet loistava valinta, sillä useammilta olen kuullut tavallisista renkaista, että pumppaaminen on sitten jatkuvaa. Meille myös kääntyvät etupyörät ovat olleet tosi hyvä juttu - vaunujen liikuttelu ja kääntely pienissäkin tiloissa, esim. kaupassa, on todella kätevää.
Vaunukaupassa tietysti testattiin myös, että vaunut mahtuvat miehen auton takakonttiin. Kotona yllätyttiin, kun päinvastaisista odotuksista huolimatta vaunut mahtuivat myös mun pikku kauppakassin takaluukkuun! Koppa tosin täytyy irrottaa ja laittaa takapenkille, mutta yhden lapsen kanssa se ei ole ollut ongelma - saa nähdä sitten kahta lasta kuskatessa...
Siinä joitakin huomioita, joita äkkiseltään tuli mieleen. Ai niin, valintaa vaikutti myös ulkonäkö, sillä valkoinen keinonahka oli niiiiiin hyvännäköinen! Muutenkin myös se on ollut ihan paras valinta, sillä ovat auringonpaahteessakin huomattavasti viileämmät kuin tummat vaunut, jotka keräävät itseensä kaiken lämmön.
Sitä en ole vielä selvitellyt, kuinka noihin saa seisomalaudan, mutta uskoisin ettei ongelmaa tule senkään suhteen.