Vartalon muutokset

Miulla on maha selkeästi pyöristynyt ja tissit kasvoivat heti ensimmäisillä kunnon raskausviikoilla plussauksen jälkeen. Isohkot rinnat on ollut aina, eikä kyllä mahdu tällä hetkellä joulun alla ostetut 75DDt enää suosiolla päälle. Painoa on tullut n.3-4kg alkupainoon lisää (rv18+3), alussa paino laskikin 2kg kun mikään ei sairastelun ja pahoinvoinnin vuoksi maistunut. Käyrien mukaan ihan ok tahti, mutta tämmöinen itsehyperkriittinen olento kun olen, niin pelottaa mihin tämä päätyy. Möh.
 
täällä yksi isorintainen ilmoittautuu. kuppikoko n. 70G ja vielä mennyt ihan hyvin vanhat liivit. Tuntuu, että rinnat lähinnä kiinteytyneet, eli pientä massanlisäystä tullut. oma BMI oli muistaakseni 23, eli aika normaali. painoa tuli ihan alkuraskaudessa muutama kilo, mutta johtui ilmeisesti turvotuksista. nyt vähän laskenut ja lähtöpainoon nähden lisäystä jäljellä n. 1,5 kg. saa nähdä, että miten keskiraskaudessa sitten rupeaa nousemaan. rv 16 menossa.
 
Täällä kans ilmoittautuu yksi jonka turha enää yrittää mahaa peitellä :grin olen pieni ja hoikka, painoa tullut 4 kg lähtöpainosta ja kuppikoko kasvanut yhdellä jo viime vuoden lopulla sekä ympärysmitta yhdellä ja nyt jo liivit kiristää :eek: tänään 16+1 menossa. Alkanut tuntua vauvan liikkeet ja lisäksi tullut ilmavaivat riesaksi :mad: Ja kans noita punaisia näppyjä tullut vatsaan ja iltaisin vatsaa kiristää:sad001 Olo ei ole kovin hehkeä.:rolleyes:
 
Rv 16+5 menossa ja tuntuu että mä oon yhtä kohtua koko muija. Ylin kohta on pian jo yli navan ja tuntuu että tuo vatsa on jo jokapaikassa tiellä. kova kuin kivi :D Mitenköhän iso tästä mahasta vielä tulee..esikoisesta olin tosi leveä ja kuopus oli niin jossain sisuksissa, että moni sanoi ettei tiennyt mun edes olleen raskaana :D Nyt kun näitä on kaksi, niin mimmonenkohan valas musta vielä tulee :laughing021 No ei haittaa, näillä mennään :happy112:love7
 
Täällä kans yks jonka pitää lähteö liiviostoksille... painoa on tullut alle kilo mut masu kyllä pullottaa niim ettei normaalit farkut mee enää kii. Tänään rv 13+2.
 
Mulla tuli alussa syömisen määrästä riippumatta 400g/vko siihen asti että +6-7kg oli jo kk sitten 2. neuvolakäynnillä. Nyt kotivaaan mukaan ei olisi tullut lisää enää mutta sen näkee ensi vkon neuvolakäynnillä mitä neuvolan vaaka sanoo. Bmi oli 23 ennen raskautta. 80B on nyt 95C. Paino tosiaan jakautuu kaikkialle kroppaan tasaisena turvotuksena eikä söpönä mahana. Tykkään välillä siitä että näytän naisellisemalta kun oon aina ollut urheilullinen, harteikas ja lihaksikas ja minkä olen kokenut epänaisellisena. Ristiriitaiset fiilikset kumminkin koska turvotus ei ole ihan kaunistakaan. Rv 17+5.
 
Kellekään en toivo epämiellyttävää tai liiallista painonnousua, mutta kylläpä silti helpottaa, etten ole painonnousuni kanssa ainoa! :)

Pyrstötiainen: vau, susta on tullut todella uhkea! :joyful: Toivottavasti turvotus helpottaa, eikä ainakaan pahene.

Toivonkipinä: Mullakin oli viine ultrassa (17+1) kohtu noin navan korkeudella. En kyllä itse erota sen rajoja.

Oletteko muuten seuranneet tai aikoneet seurata vatsan linea albaa ja erkaumaa? Haluan itse pitää huolta siitä, ettei erkauma muodostu ongelmaksi raskauden jälkeen, mutta tietoa on vaikea löytää. Raskausvyö voisi ilmeisesti auttaa asiaa, mutta mistä niitä saa ja onko kenelläkään kokemusta vöistä?

Ps. Kiva, että tännä elokuisiin on alkanut syntyä vastavuoroista keskustelua, eikä vaan itsestä raportoimista :)
 
Minulla kalvo ainakin tässä vaiheessa vielä tiukan tuntuinen. Olen siksikin uskaltanut treenata vielä keskivartaloa. Joskin vain ylä-ja alavatsan lihaksia erikseen ja kevyesti. Erkauman tuntee oikeastaan vasta synnytyksen jälkeen, kun voit tuntea lihasten reunat sormilla, kun vatsan alue ei enää pingota. Olen käynyt viime syksynä lantionpohjan erikoiskoulutuksen työni puolesta ja materiaalia asiaan liittyen löytyy ja mielelläni jaan sitä muillekin. Joten viestiä tulemaan tänne päin, jos haluaapi jumppa ohjeita. Sekä ennen että jälkeen synnytyksen. :)
 
Kellekään en toivo epämiellyttävää tai liiallista painonnousua, mutta kylläpä silti helpottaa, etten ole painonnousuni kanssa ainoa! :)

Pyrstötiainen: vau, susta on tullut todella uhkea! :joyful: Toivottavasti turvotus helpottaa, eikä ainakaan pahene.

Toivonkipinä: Mullakin oli viine ultrassa (17+1) kohtu noin navan korkeudella. En kyllä itse erota sen rajoja.

Oletteko muuten seuranneet tai aikoneet seurata vatsan linea albaa ja erkaumaa? Haluan itse pitää huolta siitä, ettei erkauma muodostu ongelmaksi raskauden jälkeen, mutta tietoa on vaikea löytää. Raskausvyö voisi ilmeisesti auttaa asiaa, mutta mistä niitä saa ja onko kenelläkään kokemusta vöistä?

Ps. Kiva, että tännä elokuisiin on alkanut syntyä vastavuoroista keskustelua, eikä vaan itsestä raportoimista :)

Mulla oli ainakin viime raskaudessa erkauma ja pelkäsin että se oli vielä 6kk synnytyksestä jäljellä niin menin fyssarille. En siis uskaltanu jumpata tms yhtään. Mutta ei sitä ollutkaan, suorat lihakset fyssarin mukaan muuten vaan höttöä:joyful: Sain ohjeita sitten miten jumpata. Nyt vähän huolettaa etten nyt treenaa liikaa raskausaikana jottei tule huonommin palautuvat lihakset... Niin ja vyöstä oli sitä mieltä ettei se kannata kun omat lihakset ei joudu niin töihin sitten.
Mulla oli siis vyö mutten juuri käyttäny kun oli etenki alkuun liian pieni:oops: Ja muutenkin huono. Rullautui, hiersi, tarra lepatti, näytti rumalta paidan alla...

Oman elämäni sankaritar, sulla on kiinnostavan kuuloinen koulutus!!! Raskausaikana huomasin erkauman siitä kun jouduin joskus nousemaan istumaan suoraan enkä kyljen kautta niin keskelle nousi harjanne ja vatsa oli ihan kolmio!
 
Minulla kalvo ainakin tässä vaiheessa vielä tiukan tuntuinen. Olen siksikin uskaltanut treenata vielä keskivartaloa. Joskin vain ylä-ja alavatsan lihaksia erikseen ja kevyesti. Erkauman tuntee oikeastaan vasta synnytyksen jälkeen, kun voit tuntea lihasten reunat sormilla, kun vatsan alue ei enää pingota. Olen käynyt viime syksynä lantionpohjan erikoiskoulutuksen työni puolesta ja materiaalia asiaan liittyen löytyy ja mielelläni jaan sitä muillekin. Joten viestiä tulemaan tänne päin, jos haluaapi jumppa ohjeita. Sekä ennen että jälkeen synnytyksen. :)

Mulle ainakin kaikki jumppaohjeet tervetulleita!! Jos vaan jotenkin pystyisin itse vaikuttamaan siihen, etten pissi housuihini joka juoksuaskeleella...
 
Oman elämän sankaritar: jumppaohjeita kiitos tänne ainakin! Lantionpohja tuntuu löystyvän nopeasti kun ei enää ratsasta. Mulla on on myös ollut jo aika alusta asti tunne ettei suorat vatsalihakset toimi enää: on vaikea päästä istumaan makuulta suoraan nopeasti, onko sitten se erkauma juuri syynä? En muista sitä ikinä itse ja yritän vaan punkea ähisten :wink Nyt myös kumarassa istuminen/kumartuminen alkaa tuntua epämukavalta, tulee paljon painetta alamahaan.
 
Minulle myös mielellään jumppaohjeita :happy:

Itse aiheeseen liittyen sitten.
Itsellä tullut paino tässä vaiheessa alle 1kg. Rinnat kuitenkin kasvaneet noin 1 kuppikoon ja vatsa pömpöttää. Tällä viikolla töissäkin kolleegat jo kommentoivat että alkaa vatsa näkyä :p Ne jotka eivät raskaudesta tiedä eivät kyllä ole vielä ainakaan uskaltaneet asiaa kysellä. Taitaa muutenkin juuri tässä kohtaa olla se että ihmiset alkavat huomata, mutta eivät uskalla vielä kysyä. Itsekin yleensä ottaa varman päälle että ei vahingossa olekaan vain kyse ihmisen lihoamisesta :grin
Tällä hetkellä vielä ole sinnitellyt normaali farkuilla mutta alkaa kyllä jo kiristää. Pitää varmaankin kaivaa äitiyshousut kaapista ja katsoa miten istuvat.
 
Mulla on Justa sama tilanne, että maha on alkanu pömpöttään mutta ei niin paljo että kukaan, jolle en oo asiasta kertonu, uskaltas kysyä mitään. Menis vielä mättö/siiderimahasta:wink kaapissa olis muutamat mammafarkut mutta vielä oon pärjänny normaaleilla, mitä nyt nappia vähä availlu illalla ku sen verran kiristää:joyful:
 
Ostin heti raskaudesta kuultuani uuden takin joka peittää kriittiset paikat ja oli tosi väljä mahasta (marraskuun lopulla).... Nyt se kiristää! Tulisipa nopeasti kevät niin voisin siirtyä muihin takkeihin. Ja tuosta takista huomaa että on lantiokin vissiin vähän leveämpi kuin normaalisti kun koko kasvu ei voi laittaa vatsan piikkiin, vaikja huomattava onkin. (Eilen ei udeltu raskautta vaan kysyttiin suoraan milloin LA :shy:)

Ööö, olen alkanut rasvaamaan vatsaa ja rintoja iltaisin suihkun jälkeen mutta huomaan että nännit ovat tosi kuivat. Onko kenelläkään vinkkejä? Tuntuisi outoa yrittää kuoria sitä ihoa...

18+2
 
Ostin heti raskaudesta kuultuani uuden takin joka peittää kriittiset paikat ja oli tosi väljä mahasta (marraskuun lopulla).... Nyt se kiristää! Tulisipa nopeasti kevät niin voisin siirtyä muihin takkeihin. Ja tuosta takista huomaa että on lantiokin vissiin vähän leveämpi kuin normaalisti kun koko kasvu ei voi laittaa vatsan piikkiin, vaikja huomattava onkin. (Eilen ei udeltu raskautta vaan kysyttiin suoraan milloin LA :shy:)

Ööö, olen alkanut rasvaamaan vatsaa ja rintoja iltaisin suihkun jälkeen mutta huomaan että nännit ovat tosi kuivat. Onko kenelläkään vinkkejä? Tuntuisi outoa yrittää kuoria sitä ihoa...

18+2
Meillä taas niin hyvin huijaavat työvaatteet ettei kukaan ollut arvannut mitään :happy: sen sijaan omissa vaatteissa näkyy aivan selvästi :rolleyes: Nänneihin suosittelen bepanthen salvaa yöksi . Mulla on vatsa niin herkkä ettei sillä kestä koskea oikein mihinkään, esim. nojata pöytää vasten kun ottaa kaapista astioita:wideyed: Toivon vaan ettei kukaan tule vatsaa taputtamaan....
 
Takaisin
Top