Vartalon muutokset

Kiitos vinkeistä, mietin kans löytyiskö urheilusukkien puolelta paremmin kun kävin jo kaupassa pyörimässä mutten vielä hankkinut mitään.
 
Vatsan ulkoilutus vol 1 tänään. Hahaa. Jotenkin tuntuu härskiltä pistää tämän pallo mahan kanssa ja isoilla tisseillä bikinit päälle. Vaikkakin vain omalla pihalla. En näköjään ole sinut tämä uuden ulkomuodon kanssa.... Täytyy varoa ettei napa pala, kun se niin töröttää :D
 
Oikeasti tukevat on esim sigvaris-merkkiset tukisukat. Ennen niitä myi instru, ei enää. Mulla on jatkuvasti pitkät ja myös polvipituiset käytössä. Markettisukista ei oo mihinkään, eikä tukosten ehkäisyssä hirveästi urheilusukistakaan. Mittojen mukaan valitut lääkinnälliset tukisukat on luonnollisesti parhaat. Vähän vanha toi keskustelu, johon nyt vastasin, mut ehkä joku vielä miettii tukisukka-asioitakin.
 
Oon jo käytännössä luovuttanut tämän painonnousun suhteen. Ilmeisesti sitten olen ihminen, jolle tulee 30 kg raskauden aikana. Nyt siis 27+2 ja paino noussut JO NYT noin 11 kiloa. Veikkaan, että loppupaino on jotain 20 ja 30 väliltä.

Tuntuu, että tekis mitä tahansa, kilo tulee viikossa. Mikä on ihan älyttömästi liikaa, mutta jatkuva vahtiminen ja liikunnan lisääminen ja ruoan vähentäminenkään ei tunnu auttavan sitten yhtään, mikä on motivaatiolle aika tappavaa! Viime viikolla aktiivisuusrannekkeen mukaan oon liikkunut 8 tuntia (käytännössä kävelyä tai joogaa), herkkuja söin mutta en mitenkään ylitsevuotavasti (siis yhden suklaakeksirepsahduksen.... lisäksi yksi jäätelö, yksi kaakaojuoma, hunaja teessä ja sokeripitoiset jogurtit), ja muu ruoka on ollut kasvispainotteisesti perusruokaa.

Neuvolassa eivät ole huolissaan, mikä on sekin vähän ihmeellistä... :D Eikö niiden duuni ole laittaa minua ruotuun ja muistuttaa sokerivauvoista ja siitä ettei näin pienet ihmiset synnytä kuuskilosia vauvoja!!
 
Jos olet Nokkonen nyt saanut 11kg raskauden alusta ja vko 27 niin paino nousee keskimäärin 0,4 kg/vko ja loppuraskaudesta tulisi siis noin 5 kg vielä lisää. Eihän siitä tule mitenkään edes 20kg joten no panic!
 
Oon jo käytännössä luovuttanut tämän painonnousun suhteen. Ilmeisesti sitten olen ihminen, jolle tulee 30 kg raskauden aikana. Nyt siis 27+2 ja paino noussut JO NYT noin 11 kiloa. Veikkaan, että loppupaino on jotain 20 ja 30 väliltä.

Tuntuu, että tekis mitä tahansa, kilo tulee viikossa. Mikä on ihan älyttömästi liikaa, mutta jatkuva vahtiminen ja liikunnan lisääminen ja ruoan vähentäminenkään ei tunnu auttavan sitten yhtään, mikä on motivaatiolle aika tappavaa! Viime viikolla aktiivisuusrannekkeen mukaan oon liikkunut 8 tuntia (käytännössä kävelyä tai joogaa), herkkuja söin mutta en mitenkään ylitsevuotavasti (siis yhden suklaakeksirepsahduksen.... lisäksi yksi jäätelö, yksi kaakaojuoma, hunaja teessä ja sokeripitoiset jogurtit), ja muu ruoka on ollut kasvispainotteisesti perusruokaa.

Neuvolassa eivät ole huolissaan, mikä on sekin vähän ihmeellistä... :D Eikö niiden duuni ole laittaa minua ruotuun ja muistuttaa sokerivauvoista ja siitä ettei näin pienet ihmiset synnytä kuuskilosia vauvoja!!
Mulle on tullut samanverran kiloja ja oon myös pieni, jos oltais isompia niin sitte se haittais :happy: Neuvolassa sanoivat että sais tulla enemmänkin painoa joten nou hätä :rolleyes:
 
Oon jo käytännössä luovuttanut tämän painonnousun suhteen. Ilmeisesti sitten olen ihminen, jolle tulee 30 kg raskauden aikana. Nyt siis 27+2 ja paino noussut JO NYT noin 11 kiloa. Veikkaan, että loppupaino on jotain 20 ja 30 väliltä.

Tuntuu, että tekis mitä tahansa, kilo tulee viikossa. Mikä on ihan älyttömästi liikaa, mutta jatkuva vahtiminen ja liikunnan lisääminen ja ruoan vähentäminenkään ei tunnu auttavan sitten yhtään, mikä on motivaatiolle aika tappavaa! Viime viikolla aktiivisuusrannekkeen mukaan oon liikkunut 8 tuntia (käytännössä kävelyä tai joogaa), herkkuja söin mutta en mitenkään ylitsevuotavasti (siis yhden suklaakeksirepsahduksen.... lisäksi yksi jäätelö, yksi kaakaojuoma, hunaja teessä ja sokeripitoiset jogurtit), ja muu ruoka on ollut kasvispainotteisesti perusruokaa.

Neuvolassa eivät ole huolissaan, mikä on sekin vähän ihmeellistä... :D Eikö niiden duuni ole laittaa minua ruotuun ja muistuttaa sokerivauvoista ja siitä ettei näin pienet ihmiset synnytä kuuskilosia vauvoja!!

Jeps mäkin olen luovuttanut! +15kg nyt rv30... :D Noh toiveissa yhä että ei PALJOA yli 20kg tulis... Mutta en mä sen tavoitteen eteen mitään tee kun en todellakaan tiedä mikä muka auttaisi! Koetan muistaa juoda vettä ja käyn kävelyillä...
 
Muokattu viimeksi:
Mulla alkoi just viikko 31 ja painoa tullut lisää 12 kg. Se tuntuu paljolta, kun pituutta on 160 cm ja olen aina ollut hoikka (lihasta vaan kasvattanut viime vuosina :) ) Lääkäri pelkopolilla silti moneen otteeseen kertoi, että mun sektioriski on pieni senkin takia, että olen hoikka, eikä painoa ole tullut ylenmäärin raskauden aikana (takaapäin ei esim. vieläkään näy, että olisin raskaana). Että niin me vaan ollaan erilaisia Nokkonen (tai no me kaksi samanlaisia). Toisille kertyy ja toisille ei. Toisille kertyy "huonosti" ja toisille "hyvin".
 
Mulle on tullut normaalisti sujuneissa raskauksissa 16-20kg ja olen siis normaalipainoinen lähtöpainolta, en mikään hoikanhoikka. Se raskaus, jossa vauva jostain syystä ei kasvanut loppuun asti vaan syntyi käynnistyksellä pienipainoisena keskosena, oli mulle outo, koska painoa tuli vain 7,5kg. Ja silloin siis todella jossain oli jotain häikkää, kun vauva ei kasvanut. (Toki noissa muissa mulla olis varmasti voinut vähän vähemmänkin paino nousta, herkkuja oon syönyt ja kotiruokaa reippaasti. Loppuraskaudessa mulla tulee turvotusta yleensä jokunen kilo.) Mun vauvat on olleet painonnoususta huolimatta muut kaikki tosi tarkkaan 3-kiloisia. Eli painonnousu ei aina tarkoita valtavaa vauvaa.

Ja paino nousee, kroppa muuttuu, kaikki kuuluu raskauteen. Lopulta voi sitten olla ylpeä itsestään ja kehostaan, kun on tehnyt valtavan urakan ja luonut pienen uuden ihmisen. :Heartred
 
Mun paino jumittelee jo kolmatta viikkoa +9 kilossa. Maalis ja huhtikuussa yhteensä +6kg. Heti kun alkoi viimeinen kolmannes niin painonnousu jumahti. Mutta olin kyllä lukenut että niin saattaa käydä ja että toisen kolmanneksen aikaan kerääntyy eniten painoa. +3kg saa vielä tulla jos on tarvetta, mutta mukavas olisi jäädä jo tähänkin :) tänään 30+3
 
Takaisin
Top