Vartalon muutokset

Mun tisseihin on tullu verisuonia :mask:
Sama juttu! Tai no pari semmosta paksumpaa ja selkeämpää suonta molemmissa. Kesti hetken ennen kuin osasin yhdistää raskauteen, kun pari viikkoa sitten asian huomasin.
 
Nyt mulle on ilmestynyt rintakehälle sellaisia pienenpieniä punaisia pisteitä. Ilmeisesti verenpurkaumia :/ Satuin käymään kosmetologilla tänään (auts, ei ole tullut käytyä piiitkään aikaan) ja hän sanoi, että itselleenkin tuli noita odotusaikana. Nyt on iho puhtaampi, mutta oon pilkullinen :wideyed:
 
Olipa hassu tunne tänään kun yritin vetää mahaa sisään eikä vaan onnistunut :hilarious: mahaa ei oo vielä hirveesti ja sitä on ollut vähän jo valmiiksi lievän ylipainon vuoks mut tästä näköjään huomaa et kyllä se on ihan oikeeksi raskausmahaksi muuttunut! :grin
 
Paljon sulla onkaan viikkoja Viherpantteri? Tuon saman huomasin itse pari viikkoa sitten. Enää ylävatsa tottelee kunnolla. Tuntuu todella oudolta kun on tottunyt kulkemaan korsetti tiukalla (lihakset siis, ei alusasu :joyful: ) ja nyt vaan pömpöttää.

Masukuvia ketjuun kaikki!
 
Muokattu viimeksi:
Ihmeellisiä pikkusia punaisia finnin kaltaisia näppyjä on alkanut tulemaan ihan reilusti rinnuksille, ylävatsaan ja kasvoihin.. Plääh. Hormonit.
 
Ihmeellisiä pikkusia punaisia finnin kaltaisia näppyjä on alkanut tulemaan ihan reilusti rinnuksille, ylävatsaan ja kasvoihin.. Plääh. Hormonit.
Mulla kans, rinnuksille. Mut mulla ne tuli muistaakseni pari viikkoa plussan jälkeen ja siitä asti ollu. naamassa myös finnit lisääntyy koko ajan!
 
Mullaki alkuraskaudessa rintakehään ja yläselkään tuli jotain ihme hormooninäppyjä. Nyt onneksi aikalailla ekan kolmanneksen jälkeen rauhottunu ettei oo ainakaan lisääntyny.
 
Paino on edelleen alle lähtöpainon. Ei uskoisi, sillä maha on aikamoinen pallo. Talvitakin kanssa on alkanut olla ongelmia saada se kiinni. Napakin on alkanut muuttua. Aiemmin siinä oli syviä poimuja, mutta poimut ovat suoristuneet ja näen napani pohjan.

Rintojen koko on jotain järkyttävää. Muutama arpikin jo loistaa. Vaikea sanoa montako kuppikokoa on tullut, kun käytän toppimallisia liivejä. Mitä tämä vielä onkaan. Niin ja on vielä kokoerokin. Ja nännit tuntuvat myös järkyttäviltä. Ne ovat niin isot ja tummuneet. Taas eilen kylvyssä totesin, että alkaa nännien ulkoreuna taas pikkuhiljaa siirtyä. Luulin tämän tulevan vasta myöhemmin. Ei sentään maitoa vielä tule.

Alaselkäkipuja ollut jo jonkun aikaa. Epäilisin sen olevan täälläkin keskusteluissa esiin tullut suoliluun ja ristiluun liitos, joka kipua aiheuttaa. Varsinkin pitkän työpäivän jälkeen, kun hetken on paikallaan, ei meinaa päästä liikkeelle.
 
Paino on edelleen alle lähtöpainon. Ei uskoisi, sillä maha on aikamoinen pallo.

Rintojen koko on jotain järkyttävää.

Nuubel: Jos saa kysyä, niin mikä sun kuppikoko ja BMI oli ennen raskautta? Mietin vaan, että miten ne mahtavat olla yhteydessä painon nousuun ja rintojen kasvuun, yksilöllisten erojen lisäksi tietysti.

Minä huitelen koko ajan painonnousukäyrien yläpuolella, vaikka liikun (muuta kuin arkiliikuntaa) yli viisi tuntia viikossa, enkä syö yhtään sen enempää kuin aiemminkaan. Painoa on kuitenkin kertynyt jo 5 kiloa (18+2), enkä ole pitkä ja BMI oli hieman alle 21 ennen raskautta. 70C -kupin rinnat eivät ole kuitenkaan kasvaneet juuri yhtään. Paitsi miehen mielestä :p Mahtuvat kuitenkin hyvin vanhoihin liiveihin, eikä näytä siltä, että uusia pitää ostaa.

Entä muut: Miten on paino kehittynyt lähtötilanteesta?
 
Tää on ihan mutua, mutta luulen, että rintojen kasvuun vaikuttaa eniten niiden "koostumus". Eli miten paljon on rauhaskudosta vs. rasvakudosta. Itse olen aina ollut isorintainen ja tiivistä rauhaskudosta paljon (tämä siis röntgenlääkärin kommentti mammografian yhteydessä) ja rinnat on jo nyt kasvaneet ihan järkysti. Alkaa kohta jo erikoiskauppojenkin koot loppua kesken, joten odotan kauhulla sitä hetkeä kun maito nousee. Joudun varmaan teettämään liivit jollain ompelijalla. :arghh::nailbiting:

Mulla paino laski aluksi pahoinvoinnin takia muutaman kilon, nyt suunnilleen lähtöpainossa, joka oli ennen raskautta jonkin verran ylipainon puolella. Vauvamahaa ei näy, mutta talvitakin kiristyksestä päätellen johonkin suuntaan on kasvua tapahtunut. Viikkoja nyt 16+0.
 
Nuubel: Jos saa kysyä, niin mikä sun kuppikoko ja BMI oli ennen raskautta? Mietin vaan, että miten ne mahtavat olla yhteydessä painon nousuun ja rintojen kasvuun, yksilöllisten erojen lisäksi tietysti.

Painoindeksi oli tarkkaan 23,23 ja B kuppi. Eli vaikka olen ollut normaalipainoinen, mielestäni minulla on ollut sen verran ylimääräistä, että en ole huolissani siitä, että vieläkään en ole lähtöpainossa. Tosin melko lähellä. Suhteessa kroppaan minulla taas on ollut aina pienet rinnat. Ehkä nämä yhdessä selittävät muutokset.

Ja viikkoja nyt 16+1.
 
Mulla lähtöpaino oli 51.8 kg ja nyt maanantaina neuvolassa oli 51.2kg. Aiemmin kävi alle 50 kg. Nyt siis lähtenyt vähän nousuun paino. Vauvamaha näkyy kyllä ja äitiysvaatteet käytössä. Toppatakki menee just ja just kiinni. Rinnat kasvanut jo kaksi kuppikokoa isommaksi. Esimaitoa tullut jo kohta kuukauden verran. Olen aina ollut hoikka ja nyt raskaudessa on tosi paha oksentelu joka vaikuttaa painoon myös. Neuvola ei kuitenkaan ole ollut huolissaan painostani sillä ollaan normaalin rajoissa ja vauva kasvaa normaalisti.

16+5
 
Mulla lähtöpaino 50kg ja nyt 54.6. Rinnat ja vatsa kasvaneet selvästi mutta ei mitenkään älyttömästi. Vähän toi kova painonnousu tuntuu hurjalta, mutta mikäs teet. Ihan normaalisti olen syönyt entiseen verrattuna. Mut mieli on niin onnellinen. Ihana raskaus, ihana perjantai ja sunnuntaina ihania laskiaispullia :D
 
Mullaki on rinnat kasvaneet huomattavasti, täytyy lähtä kohta jo isompia liivejä ostamaan. Aiemmin mulla siis ollut B-kuppi ja painoineksi kai siellä 21 tuntumassa. Oon aina ollut pienirintainen niin tuntuu hassulta, että kerran elämässä mullaki on tissivako:wink Rinnat on myös tosi suonikkaat varsinkin aamuisin..
 
Ollaan siis Oman elämänsä sankarittaren kanssa vähemmistöä ainakin tähän mennessä tulleiden vastausten perusteella. Todella vaikea ymmärtää mistä se paino on tullut. Lapsivettä on ihan normaali määrä, enkä ole turvonnut ainakaan sormien ja sormusten mahtumisen perusteella. Paino ei myöskään näy missään muualla kuin kasvaneessa mahassa (joka sekin on kova ja kiinteä, ei rasvan pehmeä).

Ei painoni ole hurjasti noussut, mutta kuitenkin sen verran, että mietin onko esim. sokeriaineenvaihdunnassani jotain vikaa. Kysyin asiaa neuvolalääkärissä viikon alussa ja lääkäri vastasi, että tämä on ihan normaalia ja että toisilla painonnousu vaan keskittyy alkuraskauteen ja tasoittuu sitten. Kertoi myös eräästä neuvolan työntekijästä, joka oli ohjeistanut odottavaa äitiä sanomalla, ettei paino saisi nousta yhtään ennen raskausviikkoa 20. Lääkäri ei sanonut, että odottaja olisi ollut vaikeasti ylipainoinen, mutta jos hän ei ollut, niin todella outo neuvo.

Ps. Minunkin rinnat ovat pienet kokoon nähden, C-kupista huolimatta.
 
Ollaan siis Oman elämänsä sankarittaren kanssa vähemmistöä ainakin tähän mennessä tulleiden vastausten perusteella. Todella vaikea ymmärtää mistä se paino on tullut. Lapsivettä on ihan normaali määrä, enkä ole turvonnut ainakaan sormien ja sormusten mahtumisen perusteella. Paino ei myöskään näy missään muualla kuin kasvaneessa mahassa (joka sekin on kova ja kiinteä, ei rasvan pehmeä).

Ei painoni ole hurjasti noussut, mutta kuitenkin sen verran, että mietin onko esim. sokeriaineenvaihdunnassani jotain vikaa. Kysyin asiaa neuvolalääkärissä viikon alussa ja lääkäri vastasi, että tämä on ihan normaalia ja että toisilla painonnousu vaan keskittyy alkuraskauteen ja tasoittuu sitten. Kertoi myös eräästä neuvolan työntekijästä, joka oli ohjeistanut odottavaa äitiä sanomalla, ettei paino saisi nousta yhtään ennen raskausviikkoa 20. Lääkäri ei sanonut, että odottaja olisi ollut vaikeasti ylipainoinen, mutta jos hän ei ollut, niin todella outo neuvo.

Ps. Minunkin rinnat ovat pienet kokoon nähden, C-kupista huolimatta.

Mullekaan täti ei ollut yhtään huolissaan. Kuulemma hyvä vaan että paino nousee! Vaikka rv 16+ oli painoa tullut jo 8-9kg!!! Lähtö BMI 19,17. Ei viime raskaudessakaan sokerirasituksessa ollu mitään häikkää vaikka silloin lähtö bmi oli isompi ja painoa kumminki tuli yli 20kg. Ja rinnat myös suurentunu vasta synnytyksen jälkeen maidon noustua. Kelpais kyllä niihin kasvu!
 
Dolcetti, on mullaki paino noussut toki vaan noin 1,5-2kg mutta noususuunnassa on kuitenkin :)
 
Mun naama on pöyristyny :hilarious: uuden passin tilasin ja siinä kuvassa niin nassu vähän levinny :joyful::joyful::mask::mask: jotakuinkin 4-5kg tullut painoa lisää mutta enpä ihan kauheasti asiasta ressaile, tulee mitä tulee :happy: oon hoikka rakenteeltani, en muista indeksiä mutta hoikaks sano neuvolan täti. Tissit on megatisut tätänykyä ja siis just talvivaatteista huomaa että maha on aika pulska :happy: nyt mennään rv 18+3!
 
Takaisin
Top