Vartalon muutokset

Mulla 2 edellisessä raskaudessa linea negra koko masun pituudelta ja mielestäni ilmestyi jo reilusti ennen puolta väliä.. edellisestä raskaudesta jäi häpyluusta navan puoliväliin asti ulottuva haalea linea negra, joka ei mielestäni ole nyt muuttunut mihinkään. Nyt siis rv 21. jännä nähdä vieläkö se tuosta muuttuu!
 
Painojuttua:

Mulla ei ole tarkkailtu painoa neuvolassa ollenkaan, mutta itse olen aika huolissani painonnoususta. Tietääkö kukaan mikä on liikaa? Nyt viikko 20+ ja painoa on tullut reilu 5 kg. Lähtö-BMI on kyllä hoikahko eli 20,6, mutta ei kai sitä noin paljoa vielä olisi pitänyt tulla..?

Pitäis varmaan jättää tätä herkuttelua vähemmälle. :shifty:

Ja eiks tätä pitäisi tarkkailla neuvolakäynneillä..


Muok: ja maha on KAUHEAN ISO. Ainakin omiin silmiin. Ihan liian iso niin pikkuruiselle vauvalle. :D
 
Painojuttua:

Mulla ei ole tarkkailtu painoa neuvolassa ollenkaan, mutta itse olen aika huolissani painonnoususta. Tietääkö kukaan mikä on liikaa? Nyt viikko 20+ ja painoa on tullut reilu 5 kg. Lähtö-BMI on kyllä hoikahko eli 20,6, mutta ei kai sitä noin paljoa vielä olisi pitänyt tulla..?

Pitäis varmaan jättää tätä herkuttelua vähemmälle. :shifty:

Ja eiks tätä pitäisi tarkkailla neuvolakäynneillä..


Muok: ja maha on KAUHEAN ISO. Ainakin omiin silmiin. Ihan liian iso niin pikkuruiselle vauvalle. :D

Linkitin tänne uudestaan nuo suositus painonnousukäyrät eripainoisille.

Sulla vaikuttaa täysin normaalilta painonnousu ihan noiden suositustenkin mukaan
:) Itselleni kertynyt nyt rv23+2 jo 12,4kg!!! Ja neuvolassa ei olla siitäkään oltu huolissaan... Lähtö BMI mulla ollu jotain19,2. Esikoista oottaessa lähtöpaino oli suurempi ja silloinkin silti tuli painoa reilu 20kg... Eikä silloinkaan neuvolassa moitittu ja nopeasti paino poiskin lähti. Yllättävän monelta kuulee näitä että on tullut joku 20kg raskaudessa! Vaikka mäkin kuvittelin jotenkin että max saisi nousta joku 10-15kg kokonaisuudessaan. Muttei se kroppa aina toimi suositusten mukaan!
 

Liitteet

  • tmp_6803-tmp_31787-Screenshot_20170206-175545-1313378852-310025606.png
    tmp_6803-tmp_31787-Screenshot_20170206-175545-1313378852-310025606.png
    321 KB · Katsottu: 82
Linkitin tänne uudestaan nuo suositus painonnousukäyrät eripainoisille.

Sulla vaikuttaa täysin normaalilta painonnousu ihan noiden suositustenkin mukaan
:) Itselleni kertynyt nyt rv23+2 jo 12,4kg!!! Ja neuvolassa ei olla siitäkään oltu huolissaan... Lähtö BMI mulla ollu jotain19,2. Esikoista oottaessa lähtöpaino oli suurempi ja silloinkin silti tuli painoa reilu 20kg... Eikä silloinkaan neuvolassa moitittu ja nopeasti paino poiskin lähti. Yllättävän monelta kuulee näitä että on tullut joku 20kg raskaudessa! Vaikka mäkin kuvittelin jotenkin että max saisi nousta joku 10-15kg kokonaisuudessaan. Muttei se kroppa aina toimi suositusten mukaan!


Suurkiitos!
Tuntuu ettei tästä oikein löydy mitään tarkkaa tietoa joten tämä tuli tarpeeseen. Tuntuu, että kaikki internetissä ovat lihoneet jotain 200g tässä vaiheessa tai jotain tällaisia "olen vain laihtunut koko ajan" -tyyppisiä tarinoita eikä kukaan muu tietenkään syö muuta kuin terveellisesti kirsikkatomaatteja ja salaatteja koko päivän.. :D
 
Painojuttua:

Mulla ei ole tarkkailtu painoa neuvolassa ollenkaan, mutta itse olen aika huolissani painonnoususta. Tietääkö kukaan mikä on liikaa? Nyt viikko 20+ ja painoa on tullut reilu 5 kg. Lähtö-BMI on kyllä hoikahko eli 20,6, mutta ei kai sitä noin paljoa vielä olisi pitänyt tulla..?

Pitäis varmaan jättää tätä herkuttelua vähemmälle. :shifty:

Eihän tuo ole mitään! :) Minulla menossa 24+2 ja painoa tullut 8,5 kg. En todellakaan ole herkutellut tai syönyt ylenmääräisesti, kuten en ennenkään, ja liikun tosi aktiivisesti kunnes tahti hidastui pari viikkoa sitten.

Kilomäärä kauhistuttaa kyllä itseänikin, mutta en tiedä miten nousun olisi voinut estää. Paino ei näy muualla kuin vatsassa, joka on kasvanut suoraan eteen. Neuvolassa eivät ole sanoneet asiasta halaistua sanaa, vaikka olen itse ottanut asian puheeksi. BMI ennen raskautta oli 21 kuntosalikropalla.
 
Mulla rv 23+4 ja paino noussut 9,5 kg ainakin (BMI 23 ennen raskautta) ei tuntuu itselle että olis liian iso maha viellä, aika paljon painosta mennyt varmaan rintoihin, mulla melko aina painon nousuessa menee ensiksi sinne (jotkuille kuulustais see ehkä hyvälle mutta mua on aina inhonut se, ennen raskautta olin jo D ja E korin välillä, en ole viellä uskallanut uusia rintsikaita ostamaan mennä mut vanhoista kyl popsahta kaikkialta ulos...).
Viimeiset pari viikkoa oltu sairauslomalla niin ei ole kovin paljon liikkumista, sentakia varmaan neuvolassa olikin tulos neljassa viikossa melko neljä lisakiloa. Yöruokailut ollut raskauden alusta joka yö pakollisia ja se varmaan vaikutta myös painonousuun. Mutta yleisesti otan kuitenkin rennosti ja ei huoli kovin paljon raskauden ajan painonoususta kun lapsi terve ja muuten kaikki hyvin :)
 
Mulla BMI ennen raskautta 23.5. Nyt rv 22+5 ja painonnousua 7kg ja mulle neuvolassa kyllä huomautettiin asiasta ja kehoitettiin välttämään herkuttelua ja lisäämään liikuntaa :confused: Tuumasin vähän että en nyt ole asiasta pahemmin ressannut ja kun ei ole yksinkertaisesti töiden ja lasten nukuttamisen jälkeen enää paukkuja lähteä minnekään lenkille niin en sitä väkisin ala yrittämäänkään. Viikonloppuisin lenkkeilen ja viikolla harrastan pilatesta, lisäksi työ fyysistä... kaipa noita syömisiä tietty vois vähän katsoa tarkemmin, mutta mun mielestä herkuttelu kohtuudella silloin tällöin kuuluu elämään :p
 
Mullakin tää paino taas nousee.. 1,5 kg kolmessa päivässä!!! :sad001 En konkreettisesti ymmärrä miten tuo on edes mahdollista, oon syönyt tavallisesti, mitä nyt ohuen viipaleen miehen tekemää porkkanakakkua joka päivä..... (hups)

Nyt siis rv 21+2 ja painoa tullut yht. 6.8 kg.

Jos tää painonnousu jatkuu tätä luokkaa eikä lähde vettä juomalla tai liikuntaa lisäämällä tasaantumaan, aloitan omatoimisesti raskausdiabetesruokavalion. Teen koko ajan pikkufiksauksia ruokavalioon - vaihdoin aamupalaleivät puuroon ja jätin turhia juomakaloreita pois, ja silti tää tulos.. Todellakin syön nyt terveellisemmin kuin ennen raskautta ja liikun enemmän, joten jotain raskausmystisyyttä tässä on plussana.
 
Mullakin tää paino taas nousee.. 1,5 kg kolmessa päivässä!!! :sad001 En konkreettisesti ymmärrä miten tuo on edes mahdollista, oon syönyt tavallisesti, mitä nyt ohuen viipaleen miehen tekemää porkkanakakkua joka päivä..... (hups)

Nyt siis rv 21+2 ja painoa tullut yht. 6.8 kg.

Jos tää painonnousu jatkuu tätä luokkaa eikä lähde vettä juomalla tai liikuntaa lisäämällä tasaantumaan, aloitan omatoimisesti raskausdiabetesruokavalion. Teen koko ajan pikkufiksauksia ruokavalioon - vaihdoin aamupalaleivät puuroon ja jätin turhia juomakaloreita pois, ja silti tää tulos.. Todellakin syön nyt terveellisemmin kuin ennen raskautta ja liikun enemmän, joten jotain raskausmystisyyttä tässä on plussana.
Mulla nousee välillä kans 1-1,5 kiloa päivässä mutta suurin osa siitä tippuu seuraavan parin päivän aikana pois ellen ihmeemmin herkuttele. Jotain turvotusta vissiin... Mulla on tullut nyt 5-5,5 kg ja alkaa jo vähän ahdistamaan.
 
Minulle tullut 3,8 kg lähtöpainoon. Toki alkuun laihduin kilon verran. Painoindeksi oli 23.23 ja nyt viikkoja 23+0. Painoa tullut lähinnä viimeisen kuukauden aikana. Jostain luin, että painonnousu on runsainta viikkojen 17-24 välillä.

Pahimmillaan paino on noussut 700 g päivässä, mutta ollut turvotusta, joka lähtenyt juomalla ja liikkumalla.

En ole vältellyt herkutteluja vaikka ennen raskautta niin ajattelin. Saa nähdä muuttuuko viikon päästä olevan sokerirasituksen jälkeen. Liikuntana on ollut kevyet lenkit muutaman kerran viikossa. Joten siinäkin olisi petrattavaa.
 
Mulla on ainakin vielä käynyt tuuri tuon painonnousun suhteen. 20+4 tällä hetkellä menossa ja lähtöpainoon nähden tullut 600g lisää. Toki se lähtöpaino olikin sitten reippaasti ylipainon puolella, että siinäkin mielessä parempi näin. Ihmettelen vain sitä, että tuon enempää ei ole tullut lisää, sillä tässä pari viikkoa olen ollut levossa paineiden vuoksi ja todellakin syönyt mitä mieli tekee. Mutta ilmeisesti tuo mahatyyppi vie omansa :)
 
Mulla tänään 22+6 ja painoa tullut nyt 7kg. Ei sanottu eilen neuvolassa tästä mitään. Oletin, että on normaalia nousua viikkoihin nähden. Lähtö bmi mulla oli 18... Vatsa on kyllä pullahtanut maukkaasti esiin. Ihana, kun mies sitä silittelee ja sanoo, että vauva maha pukee mua hyvin :wink
 
Mulla on nyt rv 24 tullu painoa jo reilu 10kg. Esikoisesta tuli koko raskaudessa reilu 10
Kg ja pojasta 25kg!! :woot:. Toivottavasti ei nyt ihan noin paljoa tulisi:shifty: en oo juurikaan nyt herkutellut mutta silti tuota painoa vaan tulee lisää. Bmi on jotain 22 ennen raskautta. Neuvolassa ei oo painoa kommentoitu, itse siitä oon lähinnä ollut ahdistunut.
 
Samoissa mennään JoSuel, paitsi että minulla 25+1. Jotenkin kuvittelin, että olisin niitä pieni- ja litteävatsaisia naisia, joille painoa tulisi lisää korkeintaan 12 kg. Ja että tähän painonnousuun voisi itse vaikuttaa muulla kuin radi-dieettiä noudattamalla. Mutta ei. Kateellinen olen kyllä pienivatsaisille. 10 kiloa menee kohta rikki ja samoin 100 cm ympärysmitassa. Hitsivitsi :nailbiting:
 
Mulla on nyt 24+1 ja tullut noin neljä kiloa. Vaikea sanoa lähtöpainoa kun paino heittelee parikin kiloa riippuen päivästä ja kellonajasta. Mutta ekasta neuvolasta tuo neljä kiloa nyt ainakin. Ei sanottu neuvolassa mitään, itse sanoin että onpa vähän kun en ollut kotona punninnut, johon terkkari, että ei ihme kun sähän syöt niin terveellisesti. Tämä pitää sikäli paikkansa että perusruokavalio onkin tosi terveellinen mutta sokeria on kulunut paaaljon normaalia enemmän... Sanoinkin miehelle että jos radi-diagnoosi napsahtaa niin alan varmaan laihtumaan kun jää sokerit pois. Ja siis normaalipainon ylärajoilla olen kyllä mennytkin ettei ois sikäli katastrofi.
 
Tänään 21+0, ja painoa tullut n. 4,5kg. BMI oli raskauden alussa 19, että saahan niitä kiloja kai vähän tullakkin. Mutta hirvittäähän se kun vaaka näyttää joka kerralla enemmän kuin koskaan ennen. Toisaalta kiva, että neuvolassa ei ole edes punnittu, vaan on vaan kysytty sen hetkinen paino. Kivempi käydä itsekseen aamuisin kotona vaa'alla, painokin kun heittelee paljon päivien välillä. Ruokavalio on kyllä muuten kunnossa ja siihen kuuluu paljon hedelmiä ja vihanneksia, mutta sokeria tulee liikaa välipaloissa. Jännittää vähän miten tästä eteenpäin.
 
Osaisko kukaan suositella hyviä lentosukkia/tukisukkia? Kuulemma auttaa jalkojen turvotukseen ja siihen ettei tulis niitä suonikohjuja kun paino nousee yhtäkkiä reippaasti. Onko markettisukista mihinkään?
 
Osaisko kukaan suositella hyviä lentosukkia/tukisukkia? Kuulemma auttaa jalkojen turvotukseen ja siihen ettei tulis niitä suonikohjuja kun paino nousee yhtäkkiä reippaasti. Onko markettisukista mihinkään?
Mulla on stay up -tukisukat ja äitiystukisukkahousut täältä. Stay upit on tosi hyvät ja sukkia saa eri koossa, vaikka ei täsmälleen omien mittojen mukaan niin kuin olisi ihan paras. Sukkahousut taas valahtavat liian alas eivätkä tunnu yhtä tukevilta kuin stay upit. Polvisukkamallisista tukisukista olen lukenut, että voivat jopa aiheuttaa veritulppia ehkäisyn sijaan, koska loppuvat polven kohdalle tiukasti eli ovat liian lyhyet, siksi ostin itse nuo pitkälle reiteen asti tulevat stay upit ja ovat olleet kyllä tosi hyvät. https://www.tukisukat-shop.com/
 
Lumikki, mä käytin Voguen lentosukkia päivisin ja urheillessa Zero Pointin kompressiosukkia. Toimiva yhdistelmä!
 
Takaisin
Top